Wiele SEO, zwłaszcza tych nowych w grze, mają ciągłe poczucie niepewności.
Spędzają tygodnie lub miesiące pracy, ale naprawdę trudno sprawdzić, czy wyniki są warte ich czasu.
Ostatecznie, oni (możliwe ty) zdaj sobie sprawę, że bez pewnego sposobu śledzenia wyników nie ma sposobu na ocenę, czy cała praca, którą wykonałeś, była tego warta, czy nie.
Następnie zaczynasz pilnie śledzić pojedynczy wskaźnik, taki jak rankingi słów kluczowych. Robisz to przez kilka miesięcy i widzisz jakąś poprawę.
Pojawia się jednak nowy problem: pojedynczy wskaźnik nie może opisać wyników twojej pracy.
Jeśli nie śledzisz każdego słowa kluczowego, które kiedykolwiek przeszukałeś w swojej niszy, rankingi słów kluczowych są tylko jednym ze wskazań, czy wzrasta autorytet wyszukiwania w Twojej domenie. Czasami ruch w wyszukiwarce może wzrosnąć, a rankingi spadną lub odwrotnie.
Więc jakie jest rozwiązanie?
Rozwiązaniem jest śledzenie wiele metryki. Jeśli prezentujesz te wyniki zespołowi, możesz usłyszeć, jak odnoszą się one do tych wskaźników jako kluczowych wskaźników wydajności (KPI).
Wskaźniki lub wskaźniki KPI to twarde liczby uzyskane z danych witryny. Większość tych danych pochodzi z wybranego narzędzia analitycznego, niezależnie od tego, czy jest to podstawowe narzędzie Google Analytics, czy bardziej zaawansowane narzędzie, takie jak KISSmetrics.
W tym poście pokażę Ci 14 najważniejszych wskaźników SEO. Możesz wybierać (jeśli nie wszystkie) metryki, które uwzględniasz w regularnym raportowaniu.
Ostatnią rzeczą, o której musisz pamiętać, jest to, że większość tych wskaźników to tylko oznaki Twojego sukcesu, a nie dokładne pomiary.
Na przykład ruch organiczny zwykle rośnie wykładniczo. Dodatkowe 100 odwiedzających w pierwszym miesiącu po wykonaniu określonej pracy może być naprawdę warte tysiące w przyszłości. Zazwyczaj używamy wskaźników jako wskaźników kondycji i wzrostu witryny.
1. Ranking słów kluczowych: dowiedz się, skąd pochodzi twój ruch
Nie ma idealnego sposobu na śledzenie dokładnego organu Wyszukiwarki jako całości, ale niektóre wskaźniki są dobrymi szacunkami.
Rankingi słów kluczowych mogą być używane do mierzenia konkretnych terminów, dla których próbujesz rankingować. Mogą również pomóc w określeniu, czy kierujesz odpowiednie słowa kluczowe, próbując wyprzedzić konkurencję.
Istnieją jednak również dość duże ograniczenia. Na przykład kiedyś udostępniłem, że 91% ruchu Quick Sprout search pochodzi z wyszukiwań z długim ogonem. Podobnie, KISSmetrics pobiera 91% ruchu wyszukiwania ze słów kluczowych o długim ogonie.
Dlaczego więc chcemy śledzić słowa kluczowe?
Chociaż ruch ze słów kluczowych stanowi tylko około 9% potencjalnego ruchu, pomiar rankingów dla słów kluczowych o znaczącej liczbie wyszukiwań (ponad kilkaset miesięcznie) mówi nam kilka rzeczy:
- niezależnie od tego, czy kierujesz odpowiednie słowa kluczowe – jeśli żaden z Twoich postów na blogu nie jest oceniany pod kątem docelowych słów kluczowych, na razie musisz kierować na mniej konkurencyjne słowa kluczowe.
- niezależnie od tego, czy rozwijasz się z czasem – wszystkie słowa kluczowe powinny powoli poprawiać się w randze, gdy zyskujesz linki zwrotne, a Twoja witryna staje się bardziej zaufana. Jeśli nie, coś jest nie tak z planem SEO.
- czy dobrze przenosisz “link juice” – kiedy otrzymasz nowy link do strony, większość jego mocy trafia do tej strony. Jednak niektóre będą również przepływać do innych stron, do których linkujesz. Jeśli większość starszych stron nigdy nie poprawia się w rankingach, prawdopodobnie możesz poprawić wewnętrzne linkowanie.
Oto jak śledzić słowa kluczowe
Zidentyfikuj od 1 do 5 słów kluczowych dla każdego posta na blogu lub ważnej strony w swojej witrynie, dla której chcesz nadać rangę. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, zapoznaj się najpierw z moim przewodnikiem na temat badania słów kluczowych.
Nie ma już potrzeby ręcznego sprawdzania rankingów, ponieważ masz wiele narzędzia, których możesz użyć.
Jeśli potrzebujesz darmowej opcji, wypróbuj bezpłatny plan Serpfox lub Pro Rank Tracker.
Większość narzędzi do śledzenia słów kluczowych działa podobnie.
Na przykład w Serpfox zacznij od dodania adresu URL:
Następnie rozwiń adres URL dodany w pulpicie nawigacyjnym i kliknij opcję “Dodaj słowa kluczowe”:
Następnie po prostu dodaj słowa kluczowe, które wcześniej zidentyfikowałeś, po jednym na linię. W razie potrzeby możesz także śledzić konkretną wyszukiwarkę lub kraj:
Gdy to zrobisz, narzędzie automatycznie sprawdzi, czy znajdujesz się w pierwszej setce wyników i będzie to robić codziennie. Możesz zobaczyć ranking na pulpicie nawigacyjnym:
Możesz także kliknąć ikonę wykresu, aby zobaczyć zmiany w czasie.
Oczywiście darmowe narzędzia są bardziej ograniczone niż płatne, ale jeśli dopiero zaczynasz, zrobią to na razie.
Za każdym razem, gdy publikujesz post, powinieneś dodać słowa kluczowe do śledzenia.
Co najmniej raz w miesiącu powinieneś wyeksportować swoje rankingi i zobaczyć, jak sobie radzą w odniesieniu do trzech pozycji, o których wspomniałem powyżej.
2. Linki zwrotne i łączenie domen głównych: Śledź swój autorytet
Nie ma wątpliwości, że rankingi wyszukiwania stają się coraz bardziej zależne od czynników SEO na stronie i wzorców interakcji z użytkownikami.
Mając to na uwadze, linki zwrotne są nadal jednym z czynników, jeśli nie najważniejszym czynnikiem, stojącym za rankingami. W przyszłości będą one nadal odgrywać ważną rolę.
Oznacza to, że duża część każdego planu SEO powinna obracać się wokół pozyskiwania linków zwrotnych. Jeśli nie otrzymujesz żadnych (lub wiele), istnieje problem, który będzie hamować swój wzrost.
Możesz mierzyć wyniki swoich kampanii budowania linków, monitorując nowe linki zwrotne, które zdobywasz, zarówno pod względem ilości, jak i jakości.
Oto jak śledzić nowe linki zwrotne.
Najpopularniejsze trackery linków zwrotnych to Ahrefs i MajesticSEO. Możesz zacząć od bardzo ograniczonego darmowego planu, aby spróbować, ale w końcu będziesz potrzebował płatnego planu.
Chociaż Open Site Explorer jest opcją, nie ma tak dużej bazy danych, jak pozostałe dwie opcje i aktualizuje się wolniej.
Na potrzeby tego spotkania użyję Ahrefsa.
Zacznij od wprowadzenia nazwy domeny do paska wyszukiwania:
Na głównej stronie wyników Przewiń trochę, aby zobaczyć wykres pokazujący ilość linków zwrotnych i łączących domeny główne w znaczącym okresie czasu. To powinien być trendem w górę (ważniejsze dla łączących domen głównych niż linków zwrotnych).
Następnie użyj menu nawigacyjnego u góry, aby wybrać “łącza przychodzące > nowe”:
Spowoduje to wyświetlenie nowych linków do domeny w wybranym okresie czasu:
Możesz zobaczyć, kto cię połączył, a nawet odwiedzić ten konkretny adres URL. Zauważ, że w przypadku darmowych planów będziesz mógł zobaczyć tylko kilka wyników.
Jak śledzić jakość linków?
Wszystkie usługi śledzenia linków są zbudowane na kilku “wynikach” przypisanych do linków. Im wyższy wynik, tym lepsza jakość łącza. Majestic używa przepływu zaufania i przepływu cytowania, podczas gdy Ahrefs używa klasyfikacji URL.
Podczas pierwszego wyszukiwania nazwy domeny zobaczysz ocenę adresu URL i ocenę domeny.
Należy rejestrować je okresowo wraz z resztą wyników. Jeśli nabywasz wysokiej jakości linki, oba pójdą w górę. Wynik URL będzie uwzględniał tylko linki do samej strony głównej, podczas gdy ocena domeny jest bardziej ogólnym wynikiem.
Nawet jeśli otrzymasz linki 10,000, jeśli są niskiej jakości i pochodzą ze stron ze spamem, Twoje wyniki nie wzrosną znacznie.
Jeśli korzystasz z Majestic, z czasem skup się na poprawie swojej “rangi zaufania”.
Dlaczego powinieneś śledzić linki zwrotne
Śledzenie ogólnego wzrostu linków zwrotnych jest ważne, ale istnieją trzy inne główne powody, aby je regularnie sprawdzać:
- Aby przypisać koszt za łącze – nawet jeśli zdobędziesz kilka naprawdę wysokiej jakości linków, jeśli kosztuje cię 1000 USD za link, prawdopodobnie nie jest to opłacalne. Oceń koszt linków z różnych strategii budowania linków i taktyk.
- Aby zobaczyć sukcesTwoja taktyka – podobnie jak koszt za link, Możesz również monitorować, ile linków otrzymujesz z jednej taktyki. Na przykład możesz zobaczyć, że otrzymasz siedem linków ze 100 wiadomości e-mail w kampanii e-mailowej (współczynnik łącza 7%).
- Aby znaleźć potencjalne relacje – jeśli ktoś łączy się z Tobą, prawdopodobnie podoba mu się Twoja treść. Możesz wysłać im szybki e-mail, aby rozpocząć związek, który może prowadzić do większej liczby linków lub innych możliwości.
3. Organiczny ruch wyszukiwania: czy Wyszukiwarki Cię kochają?
Dlaczego robisz SEO?
Zgaduję, że robisz to, aby uzyskać ruch w wyszukiwarce organicznej (to dobry powód).
Powinieneś śledzić, ile ruchu w wyszukiwarkach dostajesz miesięcznie i upewnić się, że rośnie. Pamiętaj, że powinieneś przyjrzeć się temu przez okres co najmniej kilku miesięcy, ponieważ sezonowe zmiany mogą wpływać na ruch.
Aby rozpocząć, przejdź do głównego pulpitu nawigacyjnego (przegląd odbiorców) w Google Analytics dla Twojej witryny. Ten początkowy wykres pokazuje ogólny ruch w ciągu ostatnich 30 dni. Możesz go dostosować na dłuższy okres.
Kliknij przycisk “Dodaj segment”, aby wyświetlić listę opcji:
Następnie przewiń w dół, aż znajdziesz ” ruch organiczny.”Zaznacz pole i kliknij “Zastosuj.”
Gdy to zrobisz, do wykresu zostanie dodana kolejna linia, która pokazuje ruch organiczny wraz z ogólnym ruchem.
Możesz również rozbić ruch wyszukiwania według konkretnej Wyszukiwarki. Użyj menu po lewej stronie, aby przejść do “Akwizycja > przegląd”, a następnie kliknij link “Wyszukiwanie Organiczne”:
Aby zobaczyć ruch w ciągu dnia, a nie tylko ogólny ruch, kliknij pola wyboru obok każdej wyszukiwarki, a następnie kliknij przycisk “rzędy wykresu” :
4. Średni czas na stronie: czy przybijasz intencje użytkowników?
Co zazwyczaj robią odwiedzający, gdy lądują na stronie, której nie są zainteresowani? Odchodzą.
Odwrotnie, jeśli strona jest niezwykle istotna i interesująca, spędzają nad tym czas.
W prawdziwym życiu Twoja strona istnieje gdzieś pomiędzy dwoma skrajnościami. Oczywiście twoim celem powinno być jak największe zadowolenie czytelników, aby Twoja strona zajmowała wysokie pozycje.
Chociaż możesz znaleźć ogólny średni czas na stronie dla swojej witryny w sekcji Przegląd odbiorców, nie jest to zbyt przydatne. Zamiast tego musisz wykopać i sprawdzić, ile czasu odwiedzający spędzają na każdej stronie.
Zacznij od przejścia do opcji “zachowanie > przegląd” w menu po lewej stronie:
To pokaże Ci kilka twoich najlepszych stron. Spójrz w prawym dolnym rogu na link “Zobacz pełny raport” i kliknij go:
Spowoduje to wyświetlenie wszystkich stron uporządkowanych według natężenia ruchu. Spójrz na ” Avg. Czas na stronie ” kolumna dla każdej strony:
Jeśli masz tylko kilka stron, możesz ręcznie nagrać wyniki w arkuszu kalkulacyjnym. W przeciwnym razie przewiń Wstecz i kliknij opcję Eksportuj, aby pobrać arkusz danych, z którymi możesz pracować:
Zazwyczaj czas na stronie nie zmieni się wiele, gdy masz kilkaset wizyt. Musisz więc tylko raz nagrać tę wartość dla większości stron.
Czasami możesz zobaczyć naprawdę niski średni czas na stronie. Zapisz swój początkowy czas i daty, w których te dane zostały zebrane. Następnie pracuj nad ulepszeniem treści, a następnie ponownie sprawdź wartość po uzyskaniu wystarczającej liczby odwiedzających.
Nie ma określonego “dobrego” lub “złego” czasu na stronie dla wszystkich stron. Jeśli Twoja treść jest naprawdę krótka, ponieważ rozwiązuje bardzo konkretny problem, odwiedzający nie powinien poświęcać na to dużo czasu (możesz spojrzeć na inne wskaźniki, takie jak współczynnik odrzuceń). Jeśli treść jest bardzo długa, średni czas na stronie powinien być stosunkowo wysoki.
5. Strony na odwiedzającego: Śledź swoją użyteczność
W przypadku większości treści (nie WSZYSTKICH) chcesz, aby odwiedzający nadal czytali inne treści w Twojej witrynie po odwiedzeniu początkowej strony docelowej.
Aby przetestować wewnętrzne praktyki linkowania (zarówno w treści, jak i nawigacji), powinieneś śledzić strony na odwiedzających.
Możesz znaleźć średnią stronę na odwiedzającego w przeglądzie odbiorców:
Jeśli Twoja strona i / lub blog jest stosunkowo nowy, to jest w porządku, jeśli liczba jest niska. Jednak należy go nagrać, a także datę, kiedy został nagrany. Idealnie, chcesz zwiększyć tę liczbę w miarę możliwości w czasie.
Ogólnie rzecz biorąc, istnieją dwa sposoby, aby to poprawić:
- link Więcej w treści
- dodaj więcej kuszących linków na pasku bocznym lub po poście
Możesz również przekopać się do stron na odwiedzającego dla każdej strony docelowej, korzystając z tego samego raportu, co opisano w punkcie # 4 (średni czas na stronie). Poszukaj wartości, które są stosunkowo niskie i sprawdź, czy możesz dodać odpowiednie linki.
6. Powracający użytkownicy: czy robisz wrażenie?
Liczba powracających odwiedzających Twoją witrynę jest miarą zaangażowania Twoich treści.
Jeśli po prostu uderzasz w przeciętną treść, odwiedzający nie wrócą. Nie będziesz w stanie dodać ich do listy e-mail, co jest kolejnym sposobem na ich powrót.
Bez względu na to, jak zarabiasz na stronie, posiadanie odwiedzających, którzy nie wracają, jest złą rzeczą.
Na głównym ekranie przeglądu odbiorców poszukaj w prawym dolnym rogu wykresu, który wygląda następująco:
Nie tylko możesz zobaczyć procent nowych i powracających odwiedzających indywidualnie, ale możesz także najechać myszką na każdą sekcję wykresu kołowego, aby zobaczyć rzeczywistą liczbę odwiedzających.
Rejestruj zarówno wskaźnik, jak i bezwzględną liczbę powracających i nowych odwiedzających co najmniej raz w miesiącu. Bezwzględna liczba obu typów odwiedzających powinna rosnąć. Konkretny stosunek nie jest duży, ale ruch powrotny powinien stanowić dobrą część Twojego ruchu (co najmniej 20%).
Powracający odwiedzający już wiedzą, kim jesteś i lubią cię, co sprawia, że częściej kupują od ciebie. To najcenniejszy ruch, jaki masz.
7. Współczynnik odrzuceń: nie odstraszaj odwiedzających
Można dyskutować, czy współczynnik odrzuceń jest bezpośrednim czynnikiem w rankingach wyszukiwania.
W końcu dla niektórych stron wysoki współczynnik odrzuceń może być dobry. Informatyka can oznacza to, że użytkownik wszedł na Twoją stronę, znalazł to, czego chciał, a następnie odszedł.
Jednak nadal jest to nasza Najlepsza wskazówka do trzymania się pogo.
Pogo sticking odnosi się do zachowań użytkowników polegających na ciągłym przeskakiwaniu między wynikami wyszukiwania, ponieważ nie mogą znaleźć tego, czego szukają:
Google chce zadowolić użytkowników, dlatego nie chce, aby Wyszukiwarki były sfrustrowane brakiem możliwości znalezienia odpowiedzi. Jeśli zbyt wielu odwiedzających Twoją stronę kliknie przycisk Wstecz, a następnie wybierze inny wynik, Twoja ranga się pogorszy.
“Odbicie” ma miejsce, gdy użytkownik ląduje na twojej stronie, ale nie wchodzi w interakcję z nią. Zamykają go lub klikają przycisk Wstecz. Zamknięcie strony może nie być złe, ale kliknięcie wstecz jest. Ponieważ nie możemy zmierzyć tego konkretnego działania-zamknięcia strony, patrzymy na najbliższą rzecz-współczynnik odrzuceń.
Ponieważ współczynnik odrzuceń jest ważny na podstawie strony po stronie, tak musisz na to spojrzeć.
Zacznij od ponownego odwiedzenia opcji “zachowanie > przegląd” w lewym menu:
Następnie kliknij łącze w prawym dolnym rogu, aby wyświetlić pełny raport:
Ten raport wyświetli wszystkie strony w Twojej witrynie z ruchem, a także ich współczynnikami odrzuceń:
Pamiętaj, że jeśli nie masz kilkuset wizyt na stronie, współczynnik odrzuceń nie jest aż tak dokładny. Mieć wystarczająco duży rozmiar próbki przed wyciągnięciem jakichkolwiek wniosków.
“Dobry” współczynnik odrzuceń będzie zależał od tematu. Jeśli jest to bardzo prosta odpowiedź, którą próbujesz podać, na przykład “ile gramów jest w funcie”, będziesz miał wysoki współczynnik odrzuceń, ponieważ odwiedzający zobaczą odpowiedź i odejdą.
Jeśli jest to bardziej otwarte pytanie lub temat, takie jak “Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń”, dobra treść powinna mieć współczynnik odrzuceń poniżej 50% w ogóle.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń, przeczytaj ten post, który oferuje Ci sposoby 13.
8. Zoptymalizuj prędkość ładowania strony: współczynnik odrzuceń i prędkość idą w parze
Współczynnik odrzuceń zależy głównie od dwóch rzeczy: dobrej treści i jej dostępności.
Jeśli załadowanie strony trwa zbyt długo, odwiedzający opuszczą ją jeszcze zanim będą mieli okazję ją przeczytać. Powolne ładowanie strony internetowej jest główną przyczyną wysokiego współczynnika odrzuceń, co z kolei spowoduje niższe rankingi Google.
Najlepiej, aby Strona internetowa ładowała się w ciągu dwóch sekund, ale niższa jest jeszcze lepsza.
Aby przetestować prędkość ładowania strony, możesz użyć narzędzia szybkie kiełkowanie. Jeśli nie chcesz tego używać, możesz użyć alternatyw takich jak Gtmetrix lub Pingdom.
Wprowadź adres URL do Narzędzia Quick Sprout i prześlij go. Otrzymasz raport z ogólnym wynikiem prędkości na górze:
Aby uzyskać więcej informacji, kliknij przycisk” Raport pełnej prędkości ” poniżej. Przeniesie Cię do raportu, gdzie możesz wybrać jedną z trzech zakładek:
Każda karta daje inny wgląd w to, które części strony ładują się najdłużej i w jakiej kolejności.
Następnie przewiń w dół, aby uzyskać prostsze zalecenia dotyczące prędkości:
Rozwiązanie problemu” wysokiego ” priorytetu powinno mieć największy wpływ na szybkość ładowania strony.
Technicznie rzecz biorąc, powinieneś to zrobić dla każdej strony w swojej witrynie. W rzeczywistości byłoby to stratą twojego czasu. Sprawdź wszystkie samodzielne strony, takie jak Strona główna i strony docelowe, a także posty na blogu 5-10.
Jeśli wszystkie te posty na blogu ładują się w mniej niż 2 sekundy, reszta Zwykle również. Zawsze możesz sprawdzić konkretny post, jeśli masz powody, aby sądzić, że ładuje się powoli (jak wysoki współczynnik odrzuceń).
Ostrzeżenie: Optymalizacja prędkości ładowania strony nie jest łatwa, jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś. Istnieje wiele terminologii technicznej, która zajmie dużo czasu, aby zrozumieć. Jeśli to robi najlepsze z Ciebie, rozważyć zatrudnienie eksperta, który Ci pomoże.
Jeśli chodzi o podejście DIY, oto niektóre z najlepszych przewodników, jeśli chodzi o rozwiązywanie problemów z szybkością strony:
- Jak zrobić swoją stronę szalenie szybko
- 10 Sposobów, aby przyspieszyć swoją stronę-i poprawić konwersję o 7%
- Wydajność Unleashed: Jak Przyspieszyć Czas Ładowania WordPressa
- Najlepszy Przewodnik Po Optymalizacji Stron Internetowych (Wskazówki I Najlepsze Praktyki)
- Przewodnik dla początkujących do optymalizacji prędkości witryny
9. Monitoruj i usuwaj błędy indeksowania: wyeliminuj problemy z indeksowaniem
Aby Google (lub jakakolwiek wyszukiwarka) mogła zrozumieć, o czym są Twoje strony i za co powinieneś pozycjonować, musi być w stanie je indeksować.
Mówiąc prościej, nie ma znaczenia, jak dobra jest Twoja treść i ile masz linków zwrotnych, jeśli Google ma problemy z czytaniem Twojej strony.
Aby sprawdzić błędy indeksowania, Zaloguj się do Pulpitu nawigacyjnego narzędzia dla webmasterów (obecnie konsola wyszukiwania).
Użyj menu po lewej stronie, aby przejść do “Crawl > Crawl Errors”, które wyświetli raport:
Większość witryn ma pewne błędy indeksowania, a niektóre mają nawet tysiące. Ich naprawienie może mieć znaczący wpływ na ogólną widoczność wyszukiwania.
Prawdopodobnie u góry zobaczysz wiele zakładek. Google kategoryzuje błędy, aby ułatwić ich identyfikację i naprawę.
Oto kompletny przewodnik po naprawie najczęstszych błędów indeksowania.
Ważne jest, aby stale monitorować błędy indeksowania, ponieważ mogą pojawić się nieoczekiwanie problemy, A strony, które były dostępne, mogą zostać zablokowane. Jeśli nie złapiesz go na czas, te strony mogą zostać zindeksowane.
10. Sprawdź ruch według urządzenia: SEO w 2015 nie dyskryminuje
Ruch mobilny stanowi znaczną część większości odbiorców Internetu. Stanowi około 50% całego ruchu detalicznego w Internecie.
Google uznaje znaczenie optymalizacji mobilnej. Jeśli Twoja witryna nie jest responsywna ani zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, czytelnikom trudno jest łatwo odczytać treści, co sprawia, że są mniej zadowoleni.
21 kwietnia 2015 roku została wydana aktualizacja “Mobilegeddon” firmy Google. Nie było aż tak duże, jak przewidywano, ale witryny, które były wyraźnie mobilne-nieprzyjazny wziął trochę hit:
Pomyśl o tym jak o strzale ostrzegawczym. Google prawdopodobnie nadal będzie kładł większy nacisk na treści przyjazne dla urządzeń mobilnych, co oznacza, że konsekwencje będą tylko bardziej dotkliwe.
Aby sprawdzić, czy Twoje strony są przyjazne dla urządzeń mobilnych, możesz użyć własnego checkera Google:
Jeśli ci się nie uda, zapoznaj się z przewodnikiem Google po witrynach przyjaznych dla urządzeń mobilnych.
Posiadanie treści przyjaznych dla urządzeń mobilnych jest ważne nie tylko dla SEO, ale także z innych powodów. Jeśli czytelnicy nie mogą łatwo odczytać twoich treści, masz mniejszą szansę na przeniesienie ich w dół lejka konwersji.
Aby uzyskać ogólny obraz swojej wydajności na urządzeniach mobilnych, przejdź do” odbiorcy > urządzenia mobilne > przegląd ” w Google Analytics:
Spójrz na inne wskaźniki, które przyjrzeliśmy się (współczynnik odrzuceń, czas na stronie) dla każdego typu urządzenia. Chociaż statystyki urządzeń mobilnych są zwykle nieco gorsze niż na komputerach stacjonarnych, nie powinno być dużej różnicy. Jeśli tak, musisz zadbać o to, aby Twoja witryna była bardziej przyjazna dla urządzeń mobilnych.
11. Strony indeksowane dziennie i czas spędzony na pobieraniu: zaproś Wyszukiwarki
Jeśli Google lubi witrynę, jej boty będą ją często indeksować.
Co sprawia, że Google jak strona? Jest to połączenie wielu rzeczy, w tym dobrych wskaźników użytkownika (współczynnik odrzuceń, czas na stronie itp.), a także o dobrą szybkość strony (zoptymalizowany rozmiar strony) i brak błędów indeksowania.
Najlepiej, aby Twoja witryna indeksowała się tak często, jak często. W ten sposób, po wprowadzeniu zmiany lub opublikowaniu nowego postu, Google szybko zauważy. Nowy post Quick Sprout jest indeksowany zwykle w minutach.
Przejdź do Narzędzia dla webmasterów i przejdź do “Indeksuj > Indeksuj statystyki”. Zobaczysz wykresy dla stron indeksowanych dziennie, a także ilość czasu spędzonego na ich pobieraniu:
Chcesz, aby liczby stron indeksowanych dziennie były jak najwyższe, podczas gdy liczby dotyczące czasu spędzonego na pobieraniu były jak najniższe.
Musisz sprawdzać ten raport raz na kilka tygodni lub raz w miesiącu i szukać dziwnych różnic. Jeśli nagle czas spędzony na pobieraniu stron przejdzie przez dach, prawdopodobnie masz problem z prędkością ładowania, który wymaga naprawy.
Podobnie, jeśli liczba indeksowanych stron dziennie ulegnie zmianie, mogą wystąpić nowe błędy indeksowania, które mają duży negatywny wpływ.
12. Stan indeksu: monitoruj stan swojej witryny
Nie zamykaj jeszcze narzędzi dla webmasterów.
Czas sprawdzić stan indeksu witryny, czyli liczbę zaindeksowanych stron.
Jak można się spodziewać, dobrze jest, jeśli wszystkie Twoje strony są indeksowane, ponieważ tylko indeksowane strony pojawiają się w wynikach wyszukiwania.
W kategorii “indeks Google” kliknij “Status indeksu”, a następnie na karcie “Zaawansowane”:
Będziesz mógł zobaczyć, ile stron jest indeksowanych. Ponadto będziesz mógł zobaczyć wszystkie główne błędy, które spowodowały, że Twoje strony zostały zindeksowane. Więc jeśli indeksowane strony zaczęły spadać w dowolnym momencie, będziesz mógł zobaczyć, dlaczego.
13. 404 odsłon: nie trać odbiorców
Niektórzy właściciele witryn przechodzą przez wszystkie problemy z uzyskaniem linków i ruchu, a następnie wysyłają je do nieistniejących stron.
Chyba nie muszę tłumaczyć, ile to marnotrawstwa. Nie uzyskujesz maksymalnej wartości z ruchu lub linków zwrotnych.
Jeśli dorośniesz do pewnego rozmiaru, nieuchronnie będziesz miał 404 błędy. W większości przypadków są to po prostu inne strony internetowe linkujące do niewłaściwego adresu.
Jeśli masz ten problem, zainwestuj w niestandardową stronę 404. Gdy dostajesz stronę 404 Na Quick Sprout, widzisz to:
Na dole znajdują się dwa linki do popularnych części strony, dzięki czemu nie tracę automatycznie odwiedzającego.
Jeśli chodzi o znalezienie niedziałających linków, masz kilka opcji.
Opcja 1: szybka i brudna metoda
Nie jest to najlepsza metoda, ale daje szybki przegląd wielkości problemu.
Przejdź do Google Analytics i przejdź do karty Przegląd zachowań:
Następnie przejdź do pełnego raportu (w prawym dolnym rogu):
Teraz Sortuj strony według współczynnika odrzuceń lub czasu na stronie. Ale Kliknij dwa razy, aby było posortowane od najgorszego do najlepszego.
Jeśli ktoś przejdzie na stronę, która nie istnieje, będzie miała współczynnik odrzuceń blisko 100% lub zero sekund spędzonych na stronie.
Alternatywnie, jeśli masz adres URL błędu 404, możesz po prostu spojrzeć na liczbę odwiedzających, którzy weszli na tę stronę.
Tak czy inaczej, to mówi ci, jak duży jest problem—ale nie to, co go powoduje. Dlatego jedna z dwóch innych metod jest najlepsza.
Opcja 2: Użyj narzędzi webmastera (Search Console)
Wróć do narzędzi dla webmasterów i przejdź do ” Crawl > Crawl Errors.”
Tym razem specjalnie szukamy stron “nie znaleziono”:
Po kliknięciu jednego z tych adresów URL pojawi się wyskakujące okienko ze szczegółami błędu. Następnie możesz kliknąć kartę “linked from”, aby zobaczyć, które strony linkują do niego.
Napraw link na tych stronach, a następnie zaznacz problem jako naprawiony.
Opcja 3: Narzędzie Ahrefs broken links
Aby dowiedzieć się, kiedy ktoś inny połączył się z Twoimi stronami nieprawidłowo, wyszukaj swoją witrynę w Ahrefs.
Następnie, w menu rozwijanym “linki przychodzące”, kliknij “Broken Backlinks.”
Spowoduje to wyświetlenie listy witryn, które nieprawidłowo powiązały ze stroną w Twojej witrynie. Następnie możesz skontaktować się z kimś ze strony i ładnie poprosić o naprawienie linku.
Jeśli nie usłyszysz od nich odpowiedzi, możesz 301 przekierować nieprawidłowy adres URL na właściwy.
14. Konwersje (Ukończenie celu): dowiedz się, czy w pełni wykorzystujesz swój ruch
Ruch w wyszukiwarce jest świetny, ale tak naprawdę szukasz ruchu, który się konwertuje.
Gdy zrozumiesz, jak dobrze konwertuje Twój ruch w wyszukiwarce, możesz dowiedzieć się, ile możesz sobie pozwolić na inwestowanie w treści i budowanie linków.
Cel to konkretne działanie lub zdarzenie, które można śledzić w Google Analytics. Na przykład celem może być odwiedzający odwiedzający określoną stronę, która jest dostępna tylko po dokonaniu zakupu (na przykład strona z podziękowaniem lub paragonem).
Aby je utworzyć, przejdź do łącza “cele > przegląd” na samym dole menu po lewej stronie:
Następnie wybierz szablon dla swojego celu. Zazwyczaj będzie to coś w rodzaju dokonania płatności lub zapisania się do newslettera e-mailowego:
Następnie wybierz typ celu, który zwykle jest celem (określony adres URL, który odwiedzają).
Ostatnim krokiem jest wprowadzenie adresu URL tego miejsca docelowego, a także przypisanie wartości do tego zdarzenia. Na przykład możesz wiedzieć, że każdy subskrybent wiadomości e-mail jest wart 20 USD, dzięki czemu możesz obliczyć wartość ruchu w wyszukiwaniu.
Po pewnym czasie możesz ponownie przejść do zakładki “cele > przegląd”, ale tym razem zobaczysz wykres swoich osiągnięć bramkowych:
Następnie możesz kliknąć opcję” Źródło/Medium ” w lewym dolnym rogu, aby zobaczyć, jak dobrze konwertuje się twój ruch wyszukiwania.
Jeśli chcesz sprzedać swoją pracę swojemu szefowi, aby utrzymać pracę lub uzyskać większy budżet, ten wskaźnik jest świetny. Pokaż im dokładnie, ile pieniędzy im zarabiasz.
Ponadto możesz również sprawdzić, czy konkretne strony są dobrze konwertowane, wracając do karty zachowanie i klikając opcję zawartość witryny, a następnie strony docelowe:
Wniosek
Jeśli nie śledzisz metryk, nie możesz wiedzieć, co działa, a co nie.
Jeśli nie wiesz, jak skuteczna jest Twoja praca SEO, możesz poświęcić czas i pieniądze na pracę, która ma słaby zwrot. Może to kosztować Twoją pracę lub firmę.
Dane nie są seksowne, ale ważne.
Nie możesz ich zostawić Przypadkowi. Zdecyduj, które metryki są najbardziej istotne i ważne dla SEO Twojej witryny (prawdopodobnie nie będzie to wszystkie 14), a następnie zdecyduj, jak i kiedy będziesz je śledzić.
Postępuj zgodnie z harmonogramem śledzenia i podejmuj świadome działania, aby z czasem poprawić każdy z wskaźników.