Dość przerażające, prawda?
Zatrudnianie pomocy SEO może spowodować lub złamać Twoją firmę.
Dobre SEO sprawi, że będziesz na drodze do zarabiania dziesiątek lub setek tysięcy dolarów miesięcznie,ale złe SEO może sparaliżować każdy istniejący ruch w wyszukiwarce.
Ważne jest, aby wybrać ostrożnie, i to jest to, co chcę wam pokazać, jak to zrobić dzisiaj.
Jeśli myślisz o zatrudnieniu firmy SEO, zebrałem 17 pytania, które mogą pomóc ci dokonać właściwego wyboru.
Powinieneś zadać te pytania przed zatrudnianie kogokolwiek, więc wiesz dokładnie, czego się spodziewać.
Wreszcie, nie musisz pytać wszystkie z tych pytań, ale wyjaśnię, dlaczego każdy jest ważny, abyś mógł zdecydować, czy pytanie jest istotne dla twojej sytuacji.
Rodzaje pomocy SEO
Zanim przejdziemy do pytań, chcę przejrzeć różne rodzaje SEO:
- indywidualni konsultanci SEO – są to freelancerzy, którzy oferują swoje usługi SEO.
- Firmy/agencje SEO – firmy te mają zespoły SEO i standaryzowane procesy SEO w przeważającej części. Zazwyczaj pracują z firmami o przyzwoitej wielkości (z budżetami co najmniej kilku tysięcy dolarów miesięcznie na SEO).
- SEO wewnętrzne – jeśli Twoja firma jest bardzo duża lub szybko się rozwija, często warto zatrudnić wewnętrzny zespół SEO. Możesz skonfigurować go samodzielnie lub zatrudnić konsultanta SEO, który pomoże wprowadzić rzeczy w życie i wymyślić początkową strategię.
Pytania w tym poście dotyczą przede wszystkim dwóch pierwszych typów SEO.
Istnieje wiele odmian freelancerów i agencji SEO. Niektóre są świetne, inne straszne.
Oto co mogę powiedzieć: świetne SEO nigdy nie pobierze niskich cen. Jeśli szukasz rabatu, są szanse, że skończysz z SEO, który na dłuższą metę skróci i zaszkodzi Twojej witrynie.
Biorąc to pod uwagę, wysoka cena nie gwarantuje również jakości pracy. Wiele agencji będzie oznaczyć ceny podstawowej pracy przez nieprzyzwoitą kwotę. Ponieważ większość właścicieli witryn nie wie, jak oceniać pracę SEO, te firmy SEO mogą ujść na sucho.
Na szczęście nie jesteś przeciętnym właścicielem witryny.
Na samym minimum, po prostu czytając ten artykuł, pokazałeś, że podejmujesz inicjatywę, aby ostrożnie pozbyć się złych SEO.
Tak długo, jak zadajesz właściwe pytania i zwracasz uwagę na odpowiedzi (pokażę Ci, jak teraz), powinieneś być w stanie znaleźć SEO, które ma pozytywny wpływ na twój biznes.
Gotowy? Zacznijmy…
1. W jaki sposób poprawisz nasze rankingi w wyszukiwarkach?
Nie uzyskasz żadnych znaczących wyników bez poważnej strategii SEO.
Jeśli zdecydujesz się losowo kierować słowa kluczowe lub budować linki, możesz zobaczyć niewielkie sporadyczne wyniki, ale nigdy nie zobaczysz stałego wzrostu ruchu.
Oznacza to, że wszystkie dobre SEO mają proces, niezależnie od tego, czy pracują jako freelancerzy, czy dla agencji.
Prawdopodobnie nie będą w stanie Ci powiedzieć: “zdobędziemy linki ze stron X, Y i Z.”
Co oni can powiem ci jednak coś w stylu: “zaczniemy od technicznego audytu SEO na miejscu, aby zidentyfikować wszelkie obszary do szybkich zwycięstw. Następnie określimy najlepsze słowa kluczowe do kierowania.”
Zapytaj o linki: Linki zwrotne były dużą częścią algorytmów wyszukiwarek przez długi czas i nadal będą odgrywać dużą rolę w przyszłości. Wszystkie SEO będą “budować” linki do twojej witryny w celu poprawy rankingów.
Jak zapewne wiesz, nie wszystkie linki zwrotne są sobie równe.
Jeden dobry backlink jest wart więcej niż tysiące niskiej jakości backlinków.
Linki zwrotne niskiej jakości to te, które można zautomatyzować i są często używane do budowania linków spamowych. Pomyśl o typowych koncertach, które widzisz na Fiverr, gdzie możesz kupić setki lub tysiące dobrych linków za $ 5-10.
A pojedynczy dobry link będzie kosztować minimum $20, i to jest najlepszy scenariusz. Zazwyczaj link z agencji będzie kosztować więcej niż $100 każdy.
Jeśli ktoś obiecuje Ci dużą liczbę linków, a to działa do $1 lub mniej za link, biegnij w drugą stronę.
2. W jaki sposób będziesz mnie informować o zmianach, które wprowadzasz na naszej stronie?
Dobra firma SEO wyśle Ci regularne raporty. Najczęstszą częstotliwością jest raz w miesiącu (zazwyczaj na końcu), ale niektóre będą wysyłać szybkie cotygodniowe aktualizacje.
Pierwszą rzeczą, którą musisz dać firmie SEO, jest dostęp do twojej witryny (przynajmniej jej część). Jest to jeden z głównych powodów, dla których ważne jest wynajęcie firmy SEO, której możesz zaufać.
Możesz ograniczyć wszelkie ryzyko, jeśli chcesz, poprzez wprowadzenie wszystkich zmian w witrynie przez wewnętrznego dewelopera. Oczywistą konsekwencją jest to, że zmiany będą wprowadzane wolniej, a Ty będziesz musiał upewnić się, że istnieje otwarta i stała linia komunikacji między Twoim programistą a Twoją firmą SEO.
Niektórzy konsultanci SEO nie będą prosić o wprowadzenie zmian w witrynie. Jeśli tak się stanie, będzie to kolejna czerwona flaga. Podczas gdy praca poza witryną jest dużą częścią SEO, praca na miejscu jest często ważniejsza, zwłaszcza na początku.
Zmiany muszą być śledzone: Musisz upewnić się, że Twoja firma SEO jest sumienny o wszelkich zmianach w witrynie, które wprowadzają.
Jeśli coś pójdzie nie tak, musisz wiedzieć dokładnie to, co spowodowało.
Jeśli firma SEO mówi, że śledzi zmiany wewnętrznie, to nie wystarczy.
Pomyśl, co by się stało, gdyby twój freelancer lub agencja SEO nagle stał się nie reagujący (tak, zdarza się) i utknąłeś z uszkodzoną lub uszkodzoną stroną.
Aby Ty lub konsultant awaryjny mógł rozwiązać problem, musisz wiedzieć, co spowodowało spadek SEO.
Każda dobra firma SEO będzie przygotowana do przesłania Ci szczegółowego dziennika zmian w witrynie.
3. Czy możesz podzielić się informacjami na temat niektórych swoich byłych klientów i ich wyników?
Zakupy dla firmy SEO to jak zakupy dla wszystkiego innego. Chcesz zobaczyć opinie, Referencje, Studia przypadków i kim byli ich dawni klienci.
Nie powinieneś oczekiwać, że firma SEO przekaże całą swoją książkę adresową,ale większość z nich chętnie poda przykłady 2-3 dużych klientów. Ponadto powinny być w stanie łatwo pokazać swoje wyniki (Najlepiej przez długi okres czasu).
Jeśli nie mogą podać żadnych przykładów klientów, którzy są legalnymi firmami, to dość duży znak ostrzegawczy. Albo nie byli w stanie dostarczyć dużych klientów w przeszłości, albo nie mają doświadczenia na tym poziomie SEO.
Następnie sprawdź, kto jest najdłużej aktywnym klientem: Wspomniałem już, że jednym z największych problemów z podejrzanymi firmami SEO jest to, że stosują krótkoterminowe ryzykowne taktyki.
Chcą pokazać klientom szybkie wyniki, nie dbając o to, czy robią coś, co zagraża witrynie w przyszłości.
Jeśli przeprowadzasz wywiad z firmą SEO, która istnieje już od jakiegoś czasu, a jej najdłużej aktywny klient jest z nimi od mniej niż roku, to czerwona flaga.
Dobry konsultant SEO lub zespół jest wart swojej wagi w złocie. Samo dobre SEO może rozwinąć biznes o 5-15% miesięcznie. I mówię o tym konsekwentnie, rok po roku.
Żaden rozsądny klient nie zrezygnuje z firmy SEO, która przynosi świetne wyniki, chyba że zdecyduje się zbudować wewnętrzny zespół SEO lub firma SEO zdecyduje się zakończyć sprawy.
4. Czy zawsze stosujesz najlepsze praktyki Google?
Przestrzeganie najlepszych praktyk Google (a w mniejszym stopniu Bing i Yahoo) ma kluczowe znaczenie dla długoterminowego wzrostu ruchu.
Google stosuje około 500 aktualizacji algorytmów rocznie. Wszystkie te aktualizacje są w jednym celu: aby zapewnić lepsze wyniki dla wyszukiwarek.
Wytyczne są zasadniczo “złotymi zasadami” wyszukiwania użytkowników, publikowanymi przez każdą wyszukiwarkę.
Gdy naruszasz zasady, Google nie jest zadowolony.
Dlatego wydał pewne algorytmy, które ukarały dużą liczbę stron manipulacyjnych. Naruszenia na stronie są karane przez algorytmy, takie jak Panda, podczas gdy naruszenia poza stroną są karane przez aktualizacje, takie jak Penguin.
Kiedy zostaniesz trafiony przez jedną z nich, twój ruch zostanie trafiony twardy.
Największym problemem jest to, że naprawienie kary może zająć miesiące, a nawet lata (w zależności od umiejętności następnego SEO). W tym czasie stracisz dziesiątki lub setki tysięcy dolarów przychodów, dlatego podkreślanie długoterminowych wyników w SEO jest zazwyczaj najlepsze.
5. Jakich narzędzi używasz?
Podczas gdy wiele osób ma wrażenie, że każdy SEO, który używa narzędzi, jest SEO “blackhat”, to nie jest cała historia.
Słowo “narzędzie” zazwyczaj opisuje szeroką gamę zastosowań, gdy mówimy o SEO.
Narzędzia pozwalają na przetwarzanie wielu informacji w krótkim czasie. Może to zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy, co jest dobre dla wszystkich.
Ale są różne narzędzia:
- Narzędzia raportowania – Chociaż raporty można tworzyć ręcznie, o wiele łatwiej jest utworzyć niestandardowy raport, który łączy analitykę, rankingi słów kluczowych i inne wskaźniki SEO. Większość raportu może być zautomatyzowana, co oszczędza czas, a także wiesz dokładnie, czego możesz oczekiwać jako klient.
- Narzędzia do budowania linków – Umożliwiają one tworzenie setek lub tysięcy linków za pomocą kliknięcia przycisku i kilku serwerów proxy (więcej na ten temat poniżej).
- Techniczne narzędzia SEO – Narzędzia takie jak Screaming Frog umożliwiają SEO szybkie indeksowanie dużych witryn w przypadku różnych problemów technicznych. Ręczne wykonanie tego zajmie dużo czasu i często można znaleźć ważne problemy, które należy naprawić.
- Narzędzia badawcze – Istnieją teraz narzędzia, takie jak BuzzStream, które pozwalają zebrać informacje kontaktowe dużej liczby osób w ciągu kilku minut. Te narzędzia ogólnie pomagają zbierać perspektywy i prowadzić badania słów kluczowych.
Większość z tych narzędzi są dobre. Pomagają one przestrzegać wytycznych Google dotyczących dobrego SEO. Jednak narzędzia pure link building są bardzo, bardzo źle. (Czy wspominałem, że są złe?)
Narzędzia te są przeznaczone do komentowania setek lub tysięcy blogów, forów lub stron internetowych web 2.0 (think Blogger, Weebly itp.). Są to linki o najniższej jakości, które można zbudować, co może łatwo prowadzić do kar.
Jeśli Twoja firma SEO wspomina o narzędziach takich jak Xrumer, se Nuke lub Demon zakładek, trzymaj się z daleka.
Jeszcze jedno narzędzie, o którym chcę wspomnieć, to Scrapebox. Scrapebox can może być używany do spamowania komentarzy na blogu,ale może być również używany do legalnych badań i raportowania. Jeśli Twoja firma SEO konkretnie wspomina Scrapebox, poproś o więcej szczegółów na temat tego, jak z niego korzystać.
6. Jakie rodzaje pracy SEO wykonasz?
Może to pojawić się, gdy zadasz inne pytania z tej listy, ale jeśli jeszcze nie, upewnij się, że w pewnym momencie zadasz to pytanie.
Po zatrudnieniu firmy powinien być przynajmniej podstawowy audyt techniczny SEO. Jeśli nie jest to częścią ich procesu, prawdopodobnie nie są zbyt dobrymi SEO.
Techniczne SEO obejmuje wszystkie aspekty tła SEO, że wyszukiwarki nadal dbają o. Znajdowanie i rozwiązywanie błędów robota internetowego, strony 404, problemy z przekierowaniem i ocena nawigacji w witrynie są częścią podstawowego technicznego SEO.
7. Czy możesz gwarancja że nasza strona będzie rank # 1 dla głównego hasła wyszukiwania?
Jest to najprostszy sposób na pozbycie się sprzedawców SEO z legalnych SEO.
Jeśli freelancer SEO lub firma po prostu próbuje dokonać sprzedaży, zazwyczaj z przyjemnością powiedzą, że gwarantują #1 rankingi (w Google).
Chodzi o to, że: nikt może zagwarantować # 1 rankingi za każdym razem-zwłaszcza w żadnym konkretnym okresie czasu. Oto kilka powodów, dla których:
- Żadne SEO nie zna dokładnego algorytmu Google –W pierwszych trzech miesiącach 2015 r. Google osiągnęło przychody w wysokości 17,3 mld USD. Większość tych przychodów jest możliwa tylko dzięki wyszukiwarce Google. Wystarczy powiedzieć, że dokładnie chronią algorytm. Jeśli ktoś twierdzi, że zna dokładny algorytm, to kłamie. (Gdybyś znał algorytm, mógłbyś zrobić o wiele więcej niż mógłbyś jako przeciętny konsultant SEO).
- Nikt nie wie, jak zmieni się algorytm Google – Google wypycha średnio więcej niż jedną zmianę algorytmu dziennie. Jeśli nie pracujesz w Google, nie możesz wiedzieć, kiedy i jak Google zmieni się w przyszłości. Z pewnością można zgadywać, ale być przygotowanym na błąd dość często.
- Kary mogą pojawić się znikąd – Kary mogą być algorytmiczne (jak z Panda lub Penguin) lub ręczne. Google nie często mówi, kiedy niektóre algorytmy zostaną uruchomione. Następny pingwin może być uruchomiony za tydzień, miesiąc lub rok. Ponadto ręczne przeglądy i kary mogą być uruchamiane w dowolnym momencie.
Wszystko to oznacza, że podczas gdy SEO powinny być w stanie konsekwentnie zwiększać ruch w wyszukiwaniu, nie mogą zagwarantować konkretnych rankingów słów kluczowych. Jeśli to ich główna obietnica: biegnij w drugą stronę.
Jest jednak jedno ważne zastrzeżenie: Niektóre SEO mogą zapytać, które słowo kluczowe kierujesz lub może zasugerować. Jeśli celujesz w bardzo łatwe słowo kluczowe, mogą dać gwarancję.
Należy pamiętać, że oferowanie gwarancji i gwarantowanie rankingu # 1 to dwie różne rzeczy. Oferowanie gwarancji zazwyczaj oznacza, że oczekują, że będziesz w rankingu #1 na łatwy termin, ale jeśli nie mogą ci w tym pomóc, dadzą ci jakiś zwrot pieniędzy.
Tego typu gwarancja jest dobrze. chociaż trzeba być ostrożnym, ponieważ może to prowadzić do nich jest zbyt agresywny, aby uzyskać krótkoterminowe wyniki, które mogą być niebezpieczne.
8. Jak często będziesz raportować o swojej pracy i jak będzie ona wyglądać?
Mówiliśmy o firmach SEO zgłaszających wszelkie zmiany w witrynie, które wprowadzają, ale powinny również raportować o swojej aktywności i wynikach.
Powiedziałbym, że powinieneś szukać miesięcznego raportu-to dość standardowe. Jeśli wolisz inną częstotliwość raportowania, większość SEO spróbuje cię dostosować.
Wszystkie raporty SEO powinny zawierać kilka rzeczy:
- podsumowanie działań – powinno to obejmować takie rzeczy, jak szczegóły dotyczące kampanii e-mailowych, tworzenia treści i liczby nowych linków do witryny.
- Szukaj ruchu – jednym z najważniejszych wskaźników postępu jest wzrost ruchu w wyszukiwarkach. Raport powinien pokazywać ruch wyszukiwania za miesiąc, a także procentową zmianę z ostatniego miesiąca i ostatniego roku (tego samego miesiąca).
- rankingi wyszukiwania – jeśli kierujesz dowolne główne słowa kluczowe, powinieneś uzyskać szybką aktualizację w każdym raporcie.
- konwersje – Najważniejsze ze wszystkich: ilu odwiedzających przeszukiwanie konwertuje do następnego kroku(s) w lejku sprzedaży? Bez konwersji nie ma zwrotu z inwestycji, niezależnie od ilości ruchu wyszukiwania.
To pytanie zazwyczaj nie pomoże Ci odróżnić dobrego SEO od złego, ale powie Ci, czego możesz oczekiwać od firmy, jeśli je zatrudnisz. Mając jasne oczekiwania od samego początku zminimalizuje frustracje po obu stronach w przyszłości.
9. Jaka jest twoja struktura płatności?
Różne firmy SEO używają różnych struktur płatności.
Ważne jest, aby wiedzieć, ile i kiedy dokładnie będziesz musiał zapłacić, abyś mógł uwzględnić to w swoim budżecie.
Ponieważ SEO można zrobić na wiele różnych sposobów, wiele firm konsultingowych będzie pobierać opłaty za projekt. W rzeczywistości, zgodnie z ankietą Moz, 70.1% SEO oferuje ceny oparte na projektach. Jeśli jest to coś, co Cię interesuje, możesz znaleźć kogoś, kto to oferuje. Spodziewaj się zapłacić od $1,000 do $ 7,500.
Ankieta wykazała również, że prowizje wahają się od poniżej $500 do $2,501-$5,000. Retainer to Miesięczna płatność, która zasadniczo rezerwuje czas SEO na pracę w Twojej witrynie.
Inną opcją jest płacenie za godzinę, co jest popularną opcją, jeśli masz do czynienia z freelancerami (chociaż agencje również ją oferują). Spodziewaj się zapłacić $76 – $200 za godzinę za dobre SEO.
Na koniec dowiedz się, kiedy będziesz musiał dokonać płatności. Freelancerzy zazwyczaj lubią otrzymywać płatności tak szybko, jak to możliwe, ale płacenie 30, 60, a nawet 90 dni po fakturze nie jest niczym niespotykanym. Dowiedz się, czy istnieje opłata odsetkowa za opóźnienia w płatnościach.
10. Jak się z Tobą skontaktujemy?
SEO różni się od innych usług tym, że zazwyczaj nie musisz kontaktować się z firmą SEO więcej niż kilka razy w miesiącu.
Jeśli jednak coś pójdzie nie tak lub masz ważną kwestię do omówienia, chcesz być w stanie jak najszybciej je zdobyć.
Dowiedz się, które metody komunikacji preferują, a także powiedz im swoje (i tak powinni cię zapytać w pewnym momencie). Zapytaj również, jak się z nimi skontaktować w nagłych przypadkach (jeśli strona uległa awarii lub ruch w wyszukiwarce dramatycznie spadł).
11. W jaki sposób Twoja praca będzie powiązana z naszymi innymi działaniami marketingowymi?
SEO nie jest już oddzielone od marketingu-powinien to być jeden, bezproblemowy system. Oczywiście nie zawsze tak działa, ale taki jest cel.
Z tego powodu wiele agencji SEO lub konsultantów zmieniło nazwę na specjalistów marketingu cyfrowego lub marketingu przychodzącego.
Chociaż są podobne, oto krótka definicja każdego:
- Inbound marketing – koncentruje się na tworzeniu wszelkiego rodzaju treści, które przyciągają linki, co może poprawić ruch w wyszukiwarce.
- digital marketing – zasadniczo obejmuje wszystkie części marketingu online, w tym Inbound marketing. Zazwyczaj będą mieli doświadczenie w PPC, e-mail marketingu, SEO i innych gałęziach marketingu.
Tak więc, gdy szukasz firmy SEO, nie wykluczaj automatycznie agencji, które przede wszystkim oznaczają się jako konsultanci marketingowi. Często nadal mają specjalistów SEO na pokładzie, ale mogą świadczyć inne bardzo cenne usługi.
12. Co się stanie w przypadku rozwiązania umowy?
To dla Twojego bezpieczeństwa. Ważne jest, aby wiedzieć, w co się pakujesz.
Co zrozumiałe, większość SEO chce, abyś zalogował się na co najmniej minimalny okres (zwykle co najmniej kilka miesięcy). Potrzeba czasu, aby SEO wprowadziły zmiany, a nawet dłużej, aby te zmiany przyniosły znaczące rezultaty.
Jednocześnie, jeśli Twoja firma ma kryzys i nagle nie może sobie pozwolić na płacenie za usługi SEO, musisz znać swoje opcje. (To rzadkie, ale zdarza się.)
Istnieją inne scenariusze, w których chciałbyś zerwać umowę. Może jesteś rozczarowany pracą, którą wyprodukował SEO,a może twój dział marketingu chce skupić zasoby na innym źródle ruchu.
Niezależnie od tego, Dowiedz się, czy w umowie są zapisane opłaty za wcześniejsze rozwiązanie. Zmień je, jeśli trzeba.
13. Pracowałeś z ukaranymi witrynami? Jeśli tak, to jak je naprawiłeś?
Kary nie były tak naprawdę częścią krajobrazu SEO jeszcze kilka lat temu.
Zamiast karać witryny za naruszenie pewnych wytycznych, takich jak budowanie linków zwrotnych, Google dewaluowało linki zwrotne. Gdy Google było w stanie dokładnie określić, które witryny stosowały taktykę spamu, zaczęło penalizować witryny (jak w przypadku pingwina).
Od około 2011 roku zarówno kary ręczne, jak i algorytmiczne gwałtownie wzrosły. Jeśli Twoje SEO działa od co najmniej kilku lat, bez wątpienia byli zaangażowani w pracę z ukaraną witryną.
Po uderzeniu w witrynę karną nie jest łatwo ją odzyskać. Jednak dobre SEO nadal mogą osiągnąć dość wysoki wskaźnik sukcesu.
Dowiedz się, jak skuteczne było twoje potencjalne SEO w przywracaniu witryn z krawędzi, a także w jaki sposób zapobiegną one wystąpieniu tych kar w przyszłości (do twojej witryny).
14. Czy jesteś na bieżąco z najnowszymi zmianami algorytmów?
Podczas gdy powiedziałem ci wcześniej, że Google wypuszcza około 500 zmian algorytmów rocznie, nie wszystkie są znaczące.
Większość z nich ma bardzo niewielki wpływ na jedną stronę.
Istnieje jednak wybrana grupa aktualizacji algorytmów, które były na tyle znaczące, że zasługują na nazwę. Wszystkie SEO powinny być zaznajomione z wszystkie.
Zaktualizowaną listę algorytmów można zobaczyć na stronie Search Engine Land:
Poproś SEO o opisanie kilku z nich, a następnie potwierdź, że wiedzą, o czym mówią, czytając te linki.
Wszystko, co próbujesz zrobić, to odfiltrować niesamowicie niedoświadczone SEO lub te, które próbują szybko zarobić, nie mając dużej wiedzy w tej dziedzinie.
Nie wiem, czy trzeba to powiedzieć, ale zapytaj ich przez Skype / telefon lub osobiście, aby nie mogli po prostu wygooglować wyjaśnienia i wysłać je z powrotem.
Ponadto chcesz, aby SEO było na bieżąco z wiadomościami SEO. Najlepiej, aby byli aktywni na forach i innych społecznościach SEO.
Jednym ze sposobów na szybkie przetestowanie tego jest poproszenie ich o wymienienie kilku najnowszych głównych aktualizacji algorytmu.
Moz przechowuje zaktualizowaną listę wszystkich głównych aktualizacji algorytmów, których możesz użyć, aby sprawdzić, czy są poprawne:
Nie jest ważne, że znają dokładną datę aktualizacji, ale jeśli mogą powiedzieć: “była aktualizacja Pandy w lipcu i aktualizacja jakości kilka miesięcy wcześniej”, oczywiście znają swoje rzeczy.
15. Jak Twój zespół dostosuje Twoją strategię do mojej branży?
Z mojego doświadczenia wynika, że większość właścicieli małych i średnich firm waha się inwestować w SEO, ponieważ nie są pewni, czy będzie to działać dla ich branży.
Jeśli to Ty, niekoniecznie się mylisz; niektóre strategie i taktyki SEO nie będą działać w Twojej branży.
Mając to na uwadze, dobry SEO / marketer wie, jak dostosować strategię SEO do pracy w praktycznie każdej branży. Jeśli zadasz im to pytanie, powinni być w stanie odpowiedzieć na twoje obawy.
16. Jak określić, czy ci się powiodło?
Jeśli Twoje oczekiwania nie zostaną spełnione, poczujesz się sfrustrowany.
Im wyraźniej dowiesz się, czego możesz oczekiwać od SEO i im lepiej zrozumieją, czego od nich potrzebujesz, tym mniej frustracji doświadczysz.
To pytanie ma na celu rzucić trochę światła na to, w jaki sposób potencjalni SEO określają, czy ich praca zakończyła się sukcesem.
- Czy mają na celu zwiększenie ruchu o %X w ciągu Y miesięcy?
- Czy chcą zobaczyć wzrost %X w określonej metryce?
- Czy uważają się za udanych, jeśli mogą uzyskać główne słowo kluczowe na pierwszej stronie? top 3 rankingów? numer 1?
Bez względu na to, jaka jest ich odpowiedź, pomoże Ci określić, czy uważasz, że udany wynik z ich strony uzasadniłby inwestycję, którą masz zamiar zrobić na swojej.
Zapytaj także: “które wskaźniki śledzisz?” Jeśli to nie wyszło, kiedy zapytałeś ich o raportowanie, zapytaj teraz.
Jest to naprawdę łatwy sposób na odróżnienie doświadczonych, odnoszących sukcesy SEO / marketerów od reszty.
Prawie każde SEO będzie zawierać następujące elementy:
- ranking słów kluczowych
- Szukaj ruchu
- metryki na stronie (współczynnik odrzuceń, czas na stronie itp.)
Ale w większości przypadków tylko solidne firmy i freelancerzy wymienią jedną z dwóch rzeczy: zwrot z inwestycji (ROI) lub konwersje, prawdopodobnie oba.
Chociaż rankingi słów kluczowych i wzrost ruchu są nice nic nie znaczą. Chcesz ruchu, który faktycznie buduje twój biznes.
Tak., wszystkie te wskaźniki idą w parze przez większość czasu, ale doświadczeni SEO i marketerzy wiedzą, że nie zawsze, dlatego więcej uwagi należy poświęcić zwrotowi Z inwestycji i/lub konwersji.
17. Dlaczego mamy Cię zatrudniać zamiast innych SEO?
Jest to oczywiście bardzo otwarte pytanie. Nie ma prawidłowej odpowiedzi.
To, czego naprawdę szukasz, to kilka odpowiedzi z czerwoną flagą. Jeśli odpowiedzą czymś obejmującym:
- jesteśmy tańsi niż inne opcje
- możemy cię zbudować więcej backlinks (zamiast lepszej jakości)
- nie wiemy
- możemy uzyskać szybsze wyniki,
następnie należy postępować ostrożnie.
Dobre SEO nie będzie tanie. Dlaczego? Bo jak powiedziałem, dobra praca SEO może dodać dziesiątki lub setki tysięcy dolarów do dolnej linii. Jest to inwestycja, która trwa co najmniej kilka miesięcy, aby zobaczyć znaczące wyniki.
Jeśli SEO, z którym rozmawiasz, radzi ci skrócić czas lub być wyjątkowo agresywnym w budowaniu linków, najlepiej przejść do następnego kandydata.
Idealnie, gdy zadasz to pytanie, odpowiedzą, wskazując na ich osiągnięcia, które powinny obejmować ich dotychczasowe sukcesy, obecnych i byłych szczęśliwych klientów oraz szacunek, jaki mają ich nazwa i marka w branży.
Wniosek
Pamiętaj, że SEO to inwestycja długoterminowa.
Minie kilka miesięcy, zanim wyniki, lub ich brak, staną się widoczne. Jednym z największych powodów, dla których podejrzane firmy SEO nadal pozostają w branży, jest to, że nie są odkrywane przez wiele miesięcy.
Wiele z 17 pytań, które przedstawiłem w tym poście, ma na celu pomóc ci pozbyć się tych podejrzanych firm i osób SEO.
Pozostałe pytania pomogą Ci zdecydować, czy dana firma oferująca pomoc SEO jest warta zatrudnienia dla Twojej firmy.
Użyj tak wielu lub tak niewielu z tych pytań, jak potrzebujesz, aby upewnić się, że znajdziesz pomoc SEO, której możesz zaufać.
Może to być ból, ale zaufaj mi, dobry zespół SEO może być niezbędny do budowania firmy do liczb 7 lub więcej.