Biedny Puszysty. Prosiłem, żebyś tego nie robił, a Ty złamałeś Zasady.
Nie wygląda to dobrze dla tego małego kociaka, którego wzięłam za zakładnika, gdyby moje żądania nie zostały spełnione. Ona strasznie ale słodko.
Musimy tylko poczekać do późniejszej części artykułu, aby zdecydować o losie Fluffy. Ale najpierw naprawdę musimy omówić ostateczny cel dobrego copywritingu.
Trzymaj się mnie, a będę łagodny dla kota, zgoda?
Zaczynajmy. Jaki jest główny cel każdego pisma, które publikujesz online-czy to post na blogu, e-mail sieciowy, list sprzedażowy czy samouczek?
Na początek, aby dostać to, co napisałeś przeczytaj, prawda?
To ma sens.
Jaki jest więc główny cel nagłówka, Grafiki, czcionek i każdej innej części treści?
Prosta, zaskakująca odpowiedź brzmi:…
Aby pierwsze zdanie zostało przeczytane.
Może się to wydawać nieco uproszczone. A może nawet mylące.
Dla mnie, natknąłem się na ten sposób patrzenia na copywriting później w moich studiach. Spędziłem mnóstwo czasu próbując opanować sztukę pisania doskonałego nagłówka lub WŁAŚCIWEGO przekazywania korzyści z produktu lub uczenia się, jak stworzyć przekonujące wezwanie do działania.
Ale to wszystko przyszło mi do głowy, kiedy legendarny copywriter i bezpośredni marketer Joe Sugarman podzielił się swoim sekretem zostania świetnym copywriterem:
Każdy element kopii ma tylko jeden cel — odczytanie pierwszego zdania.
W swoich seminariach Sugarman przepytywał swoich uczniów na temat celu różnych elementów kopiowania: nagłówka, Grafiki, nagłówków itp. Dlaczego są ważne?
“Jaki jest cel nagłówka?”Sugarman by zapytał.
Za każdym razem, gdy uczeń zaczynał od skomplikowanych, pełnych żargonu wyjaśnień, odcinał je.
“Celem jest odczytanie pierwszego zdania” – odparł.
“A celem pierwszego zdania jest odczytanie drugiego zdania” – kontynuował.
I tak dalej, po śliskiej zjeżdżalni, która prowadzi do Twojej oferty i sprzedaży.
Jest to niezwykle cenny sposób na strukturyzację dowolny pisanie, a to kluczowe w pisaniu, które ma przekonać lub sprzedać. Wiele razy znajdujemy się tak chętni do dojścia do naszego wniosku, że zapominamy, że istota perswazyjnego punktu (lub powodowania dowolny działanie) jest jak się tam dostać.
Krok po kroku.
Teraz … jak do dotarliśmy?
Mając na uwadze ten prosty framework, scena jest ustawiona na głębsze zagłębienie się w sedno “krok po kroku.”Jesteśmy teraz w lepszej sytuacji, aby w pełni docenić konkretne techniki, które mają zastosowanie do wszystkich różnych elementów strong copy.
Na przykład, możemy teraz zobaczyć:
- dlaczego silny, przekonujący nagłówek jest krytyczny;
- dlaczego natychmiastowe skupienie się na korzyściach dla czytelnika jest tak ważne;
- dlaczego musisz złożyć czytelnikowi obietnicę, którą później wypełnisz; i
- dlaczego musisz poprzeć wszystko, co powiedziałeś, bardzo konkretnymi dowodami.
Jeśli nikt nie czyta, wszystko jest stracone.
Kluczem do czytania jest jedno zdanie na raz, tak zmuszone przez to zdanie, że chce czytać następne. Innymi słowy, jak mówisz, że to jest jak się tam dostać.
Jest to pierwsza z 10-częściowej serii “Copywriting 101” stąd przyjrzymy się podstawowym zasadom i elementom, które prowadzą czytelnika od pierwszego zdania do sprzedaży, subskrypcji, pobrania lub innej akcji.
I chociaż zmusiłem Cię do przeczytania tego całego artykułu, nie polecałbym strategii zastosowanej tutaj. Zadziałało, ale takie tanie akrobacje nie pomogą ci na dłuższą metę.
Poza tym … moja czteroletnia córka zorganizowała brawurową akcję ratowania kotka, kiedy nie patrzyłem.
Dzieci!
Wróć do Copywriting 101 seria.
Subskrybuj Copyblogger aby dowiedzieć się, jak stosować te podstawowe zasady do działań marketingowych online.