Naucz się pisać treści jak profesjonalista

Do tej pory masz zwycięską strategię wykorzystania treści do rozwoju firmy … skuteczny system generowania pomysłów … i plan redakcyjny treści, które stworzysz w ciągu najbliższych kilku miesięcy, mniej więcej.

Czas zacząć tworzyć treści.

Ale nie byle jaka treść. Mówimy o istotnych, kreatywnych, angażujących treściach, które faktycznie są czytane.

I to jest dokładnie to, co dostaniesz w tym rozdziale. Omówimy tutaj sześć etapów procesu twórczego, szczegółowo i z konkretnymi przykładami pokazującymi, jak przekształcić swój pomysł w gotowy fragment treści.

Żeby było jasne: w tym rozdziale mówimy przede wszystkim o tym, jak pisać treści. Nie oznacza to, że uważamy, że powinieneś tworzyć tylko posty na blogu lub że napisana treść jest w jakiś sposób lepsza.

Po prostu Cała treść zaczyna się od słowa pisanego. Kroki, które podejmujesz, aby zaprezentować swoje pomysły w filmie, są takie same, jak w artykule. Tylko w produkcji wszystko się zmienia.

Bez względu na to, jaki rodzaj treści planujesz utworzyć, procesy, których nauczysz się w tym rozdziale, mogą pomóc. Wykonaj te same kroki, bez względu na rodzaj treści, które chcesz utworzyć, a otrzymasz treści o wysokiej wartości, które zauważą Twoją markę.

Proces Twórczy

Jeśli studiowałeś pisanie, możesz rozpoznać to jako proces pisania. Zmieniliśmy nazwę na creative proces celowo.

To dlatego, że nie wszyscy producenci treści uważają się za pisarzy. Ale za każdym razem, gdy tworzysz nowy materiał-czy to post na blogu, podcast czy film-podążasz za tym samym procesem organizowania swoich pomysłów i znajdowania właściwych słów, aby wyrazić siebie.

Jesteś ograniczony tylko własną kreatywnością. Dlatego uważamy, że termin proces twórczy działa lepiej.

Za każdym razem, gdy usiądziesz, aby stworzyć nową zawartość, wykonasz następujące kroki. Nie zawsze będziesz przechodzić przez nie w kolejności, a czasami będziesz skakać tam iz powrotem między krokami. Ale najlepsza treść Zwykle przeszła przez wszystkie sześć:

  • Wybierz temat i podejście
  • Badania naukowe
  • Zorganizuj
  • Napisz
  • Cool off
  • Edycja

Przyjrzyjmy się każdemu…

Wybierz temat i podejście

Czasami pomysł przychodzi na myśl w pełni zdefiniowany, z dużym kątem i unikalnym podejściem. Ale to rzadkość.

Większość pomysłów zaczyna się jako szeroki temat i musisz je masować i bawić się nimi, dopóki nie wpadniesz na pomysł, o którym warto napisać.

Oto jak to robimy:

Sprawdź swój Planer redakcyjny, aby zobaczyć, co jest zaplanowane do produkcji.

Spójrz na temat, cel i wszystkie wymienione słowa kluczowe. Cel i słowa kluczowe ograniczą Twoje możliwości rozwoju pomysłu. Ale będą też kierować twoim myśleniem.

Twoim celem jest znalezienie właściwego sposobu rozmowy na ten temat, Po pierwsze, zaangażowanie czytelników, a po drugie, pomoc w osiągnięciu celów biznesowych.

Jeśli wstępne badania lub gromadzenie pomysłów zostało zrobione, masz przewagę.

Select your topic & approach #1

Skopiuj i wklej temat do dokumentu programu Word i przejdź do etapu badań.

Na przykład jest to w pełni rozwinięty pomysł. Nie potrzeba więcej badań.

(Gotowy artykuł znajdziesz na stronie Blog Crazy Egg, 6 sprawdzonych stron docelowych, które konsekwentnie sprzedają więcej, https://www.crazyegg.com/blog/landing-page-openings/)

Jeśli masz tylko ogólny pomysł lub szeroki temat, musisz zawęzić swoje podejście.

Kiedy pisanie jest trudne, zwykle dzieje się tak dlatego, że próbujesz wcisnąć zbyt wiele informacji w zbyt małą przestrzeń. Aby temu zapobiec, upewnij się, że zawęziłeś swoją koncentrację.

Spróbuj pomyśleć o jednym aspekcie tematu, który musi zostać omówiony lub o jednym pytaniu, na które odpowiesz.

Oto przykład tego, co mamy na myśli.

Select your topic & approach #2

Temat “uzyskiwanie lepszych odpowiedzi na stronach docelowych” jest zdecydowanie zbyt szeroki. Tak więc w przypadku tego posta na blogu skupiono się na “użyciu bardziej klikalnych elementów.”

Jak zawęzić temat?

Zrób wstępne badania.

Po pierwsze, przeszukaj Internet w poszukiwaniu innych postów na blogu na ten temat, aby zobaczyć, co napisali inni.

Select your topic & approach #3

W naszym przykładzie nic nie zostało odkryte w wyszukiwarce Google, więc pisarz zaczął szukać przykładów stron docelowych, które używają wielu klikalnych elementów. Zapisywała e-maile promocyjne od różnych marek i znalazła wśród nich dobry przykład.

Sprawdź swój Feedly stream
aby zobaczyć, co jest trendy w Twoim temacie.

Czasami temat zajmuje przez jakiś czas centralne miejsce w społeczności online. Różni blogerzy i liderzy myśli wnoszą swoje pomysły do tego tematu. Wiedza o tym, co mówią, może pomóc ci zawęzić temat. Spróbuj znaleźć kąt, który pasuje do już odbywającej się rozmowy.

Szukaj szczeliny.

Twój zawężony temat powinien zapewnić oryginał kąt do rozmowy na Twój temat.

Nie poddawaj recyklingowi treści innych marek. Google ocenia wyjątkowość, a także przydatność podczas rankingu treści. Jeśli jest zbyt podobny do istniejącej zawartości (Twoje lub innych marek), można ją uznać za “duplikat treści.”

Wskazówka: jeśli oryginalny kąt nie przychodzi szybko do głowy, przejdź do innego projektu, aby twój mózg gotował na wolnym ogniu przez godzinę lub dwie. Czasami wpadniesz na swoje najlepsze pomysły, kiedy robisz coś niezwiązanego z Twoim problemem.

Wykorzystaj techniki, których nauczyłeś się w
Rozdział 2, aby zrobić burzę mózgów na swój temat.

Jeśli wstępne badania nie pojawi się ciekawy pomysł, burza mózgów może pomóc. Ale nie przejmuj się tym zbytnio. W Kroku 2, badania, można uzyskać dodatkowe pomysły. Zrób burzę mózgów teraz lub poczekaj, aż wykonasz więcej badań — cokolwiek wydaje się właściwe dla tematu, o którym piszesz.

Napisz swój najlepszy pomysł w Planerze redakcyjnym, wraz z pomysłami na rozwinięcie tematu.

Select your topic & approach #4

Jeśli masz pomysł, jak zawęzić swój temat lub go rozwinąć, wpisz go w swoim Planerze redakcyjnym.

W naszym przykładzie pomysł zaczął się jako ogólny pomysł, że strony docelowe będą działać lepiej, jeśli będą miały więcej klikalnych elementów.

Przeglądanie stron docelowych różnych marek okazało się jedną marką, która wyjątkowo dobrze wykorzystuje tę taktykę. Autor wybrał jedną ze swoich stron docelowych do wykorzystania jako studium przypadku.

Następnie, po ocenie technik stosowanych w tej promocji, zdecydowała się na cztery główne punkty artykułu.

Badania naukowe

Niezależnie od tego, czy dzielisz się opiniami, czy faktami, czy chcesz informować, przekonywać czy bawić, musisz wykonać kopię zapasową swoich pomysłów z odpowiednimi szczegółami. Dlatego tak ważne jest, aby badać swoje tematy.

Jakiego rodzaju badań potrzebujesz?

Szukaj informacji, które udowodnią twoje punkty i potwierdzą Twoje opinie. Takie rzeczy jak:

  • Cytaty
  • Statystyki
  • Studia przypadków
  • Opowiadania
  • Pomysły szanowanych władz

Na marginesie, jest to jeden z powodów, dla których zalecamy codzienne odwiedzanie Feedly stream.

Gdy znajdziesz artykuły, które udostępniają przydatne statystyki lub raporty lub które mogą służyć jako badanie przyszłych treści, zapisz je. Następnie, gdy potrzebujesz liczb lub faktów, aby potwierdzić swoje roszczenia, masz je już w aktach.

Research #1

(W rozdziale 5 udostępniamy kilka wskazówek dotyczących zapisywania tych artykułów, dzięki czemu nie musisz ich szukać za każdym razem, gdy potrzebujesz statystyk.)

Jak zrobić badania dla content Marketingu?

Skup się.

Rozpocznij od skopiowania tematu z programu redakcyjnego i wklejenia go na górę nowego dokumentu programu Word. To pozwoli Ci skupić się na swoim temacie podczas badania.

Research #2

Następnie wykonaj wyszukiwanie online dla podstawowego słowa kluczowego.

Preferujemy Google, ale możesz użyć swojej ulubionej wyszukiwarki. Wpisz swoje podstawowe słowo kluczowe w pasku wyszukiwania Google i spójrz na typy artykułów, które pojawiają się w SERP. Podobnie jak w Kroku 1 powyżej, chcesz zobaczyć, co inni mówią na Twój temat. Ale teraz szukasz informacji, które pasują do twojej wiadomości, dzięki czemu możesz odwoływać się do niej we własnej treści:

        • Żeby poprzeć to, co mówisz.
        • Aby odrzucić pomysł.
        • Dać przeciwny punkt widzenia.

Sprawdź adres URL witryn wyświetlanych w SERP.

Research #3

Chcesz znaleźć strony, które są uznawane za autorytety w temacie. Nie oznacza to, że mniej znane marki nie mają nic do zaoferowania. Możesz jednak zaoszczędzić czas, koncentrując się na wiodących w branży witrynach internetowych.

Przeczytaj lub przejrzyj artykuły na autorytatywnych stronach internetowych.

Szukasz faktów, cytatów, statystyk lub nowych pomysłów, które mogą pomóc rozwinąć Twój temat.

Uwaga:

Nie wszystkie treści wymagają badań. Na przykład opinia może składać się w całości z twoich własnych pomysłów. Należy jednak pamiętać, że każdy utwór można wzmocnić poprzez dodanie statystyk, w tym opinii innych osób (zgadzających się lub nie zgadzających się z Tobą) lub odniesień do książki lub innego zasobu.

Skopiuj i wklej odpowiednie sekcje badań do utworzonego dokumentu programu Word (powyżej).

Nie próbuj kopiować całych sekcji pracy innych ludzi. Po prostu Zbierz fakty, które pomogą Ci opowiedzieć swoją historię.

Zawsze Kopiuj i wklej adres URL ze swoimi badaniami, aby gdy przyjdzie czas na napisanie, możesz łatwo połączyć te pomysły z materiałem źródłowym.

Na przykład, tak wyglądały nasze badania nad fragmentem tej książki. Tak jak w tym przykładzie, twoje badania mogą zawierać fragmenty pomysłów, faktów lub linków.

Research #4

Zauważ, że nasze badania składają się głównie z linków do artykułów, do których można się odnieść, gdy piszemy tę sekcję.

Odnotuj też, że linki te są pomieszane z naszymi własnymi pomysłami. Badania i zbieranie własnych pomysłów często odbywają się jednocześnie. Większość pisarzy przenieść tam iz powrotem między burzy mózgów i badania podczas tych wczesnych etapach procesu twórczego.

Dodaj własne przemyślenia

Badania nigdy nie powinny zastąpić własnych pomysłów. Powinno tylko wzmocnić i uwiarygodnić Twoje wypowiedzi. Więc dodaj własne myśli do zbadanych faktów, które zebrałeś.

Pomyśl o tym, co czytelnicy muszą wiedzieć na Twój temat i zanotuj swoje pomysły.

Podczas pracy należy uważać, aby oznaczyć zbadane informacje, aby łatwo zobaczyć, które pomysły są twoje, a które należy przypisać.

Można to zrobić na dwa sposoby:

Research #5

  1. Obok informacji skopiowanych i wklejonych z badań wpisz kursywą, gdzie je znalazłeś. Następnie wklej adres URL.
  2. Przed wszelkimi informacjami, które znalazłeś w badaniach, zaznacz tekst: “nie mój!”Na koniec wklej w źródłowy adres URL. Albo podkreśl: “koniec nie mój.”Każda podobna notacja zadziała.

Wybierz metodę, która działa najlepiej dla ciebie. Twoje badania są tylko dla Twoich oczu, więc możesz przyjąć dowolny system, który pomoże Ci uporządkować myśli.

Rzeczy, o których należy pamiętać podczas badania:

Zawsze szukaj źródeł pierwotnych, nie wtórnych.

Research #6

A źródło pierwotne jest oryginalnym badaniem lub stwierdzeniem. Zawsze będzie najbardziej autorytatywny i dokładny.

Research #7

A źródło wtórne jest wpisem na blogu, komunikatem prasowym lub inną treścią, która mówi o podstawowym source.In w większości przypadków informacje, które otrzymujesz ze źródła wtórnego, są cenne. Ale to nie jest oryginał. I jest całkiem możliwe, że wyjął informacje z kontekstu lub nie był dokładny w swojej prezentacji.Jeśli to możliwe, postępuj zgodnie z linkami, aż znajdziesz główne źródło.

Korzystaj z szanowanych w branży zasobów.

Research #8

Zawsze przytaczaj najbardziej wiarygodne źródło. Może to być wiodąca strona internetowa, lider myśli, autor lub znany bloger. Często można rozpoznać autorytet po statusie Gwiazdy, wieloletnim doświadczeniu lub stanowisku pracy.

Co ciekawe, dowód społeczny może zastąpić zasób o dużej nazwie. Kiedy Wiele osób tweetuje to samo, lub gdy tysiące ludzi śledzi zasoby, te liczby nadają wiarygodność.

Research #9

W takim przypadku możesz zacytować kilka wyróżniających się postów w mediach społecznościowych zamiast jednego Oświadczenia Gwiazdy.

Research #10


Research #11

Użyj źródeł, które rozpoznają twoi czytelnicy.

Research #12

Jeśli czytelnicy już znają Twój zasób, nie musisz poświęcać dużo czasu na wprowadzenie go. To ułatwia Ci pracę jako pisarzowi. Gdy Twój najlepszy zasób nie jest dobrze znany, pamiętaj, aby dodać jego poświadczenia i / lub dlaczego powinien być uważany za autorytet.

Unikaj Wikipedii.

Research #13

Wikipedia jest świetnym zasobem, jeśli potrzebujesz szybkiego przeglądu tematu, ale nie jest uważana za autorytatywną stronę. Używaj go dla własnego zbudowania, ale nie używaj go jako zasobu.

Wykorzystaj najnowsze możliwe badania.

Jeśli możesz, ogranicz wiek swoich danych do maksymalnie pięciu lat. Jeśli jedyne dostępne badania są starsze, spróbuj powiązać je z innym badaniem, które jest nowsze. Innymi słowy, poszukaj badań, które potwierdzą starsze informacje.

Sprawdź wszystko.

Jeśli nie masz pewności co do liczby lub faktów, sprawdź fakty. Wyślij e-mail lub zadzwoń do organu w temacie. (Za chwilę pokażemy Ci przykład wiadomości e-mail sprawdzającej fakty.)

Uwaga:

Podczas rozmowy z władzami, uzyskaj wycenę. Zapytaj, co myślą o tym temacie lub czy mają coś do dodania.

Nigdy nie używaj informacji chronionych prawem autorskim bez zgody.

Jeśli chcesz przedrukować artykuł lub zacytować znaczące fragmenty programu lub książki, musisz uzyskać zgodę właściciela praw autorskich. Może to być wydawca lub autor.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to dowiedzieć się, kto jest właścicielem praw autorskich.

Jeśli jest to książka, autor często podaje informacje kontaktowe w biografii autora. Jeśli nie, możesz skontaktować się z wydawcą książki.

Jeśli jest to artykuł na stronie internetowej, sprawdź stopkę strony, aby znaleźć link z napisem “przedruki i pozwolenie.”

Research #14

W przeciwnym razie odwiedź “stronę kontaktową”witryny.

Po ustaleniu, kto jest właścicielem praw autorskich, musisz skontaktować się z nimi i poprosić o pozwolenie na wykorzystanie materiału chronionego prawami autorskimi. W e-mailu musisz wyjaśnić, w jaki sposób go wykorzystasz, jak i gdzie zostanie opublikowany oraz kto go zobaczy.

Zabezpiecz pisemną zgodę, Nie słowną. Możesz zadzwonić do osoby, aby uzyskać szybszą odpowiedź, ale zawsze kontynuuj rozmowę e-mailem lub listem. (Na końcu tej sekcji udostępniamy szablon wiadomości e-mail, którego możesz użyć.)

Kontrola faktów i prawa autorskie…
przykład z własnego doświadczenia:

Research #15

Niedawno napisaliśmy post na blogu, dzieląc się pomysłami z książki “Great Leads” autorstwa Michaela Mastersona i Johna Forde ‘ a. Zazwyczaj, gdy odwołujesz się do książki, jeśli cytujesz autora(autorów) i podasz link do ich strony internetowej, jesteś objęty prawami autorskimi.

Jednak w tym przypadku prawa autorskie do tych informacji należą nie do autorów, ale do American Writers and Artists Inc. AWAI). Dowiedzieliśmy się tego przez przypadek, gdy sprawdzaliśmy jedno ze stwierdzeń w poście na blogu.

Oto nasz e-mail z prośbą o sprawdzenie faktów:

Piszę post na blogu na temat sześciu rodzajów leadów, o których pisali Masterson i Forde w Great Leads,i używam ” czy możesz napisać taki list?”list sprzedaży jako przykład ołowiu obietnicy.

Wiem, że ten list był twoją kontrolą przez długi czas (i może nadal być). Jak długo panujesz nad tym?

To tylko szczegół, ale to wzmocniłoby tę sekcję.

Przy okazji, ten post zostanie opublikowany na blogu Crazy Egg w styczniu.

Mam nadzieję, że masz wspaniałe wakacje. I dzięki za pomoc. Naprawdę to doceniam.

Zauważ, że dokładnie wyjaśniamy, w jaki sposób informacje są wykorzystywane. Pomaga to Twojemu zasobowi wiedzieć, że jesteś poważnym pisarzem i że możesz zaufać, że dobrze je reprezentujesz.

Zauważ również, że zadajemy nasze pytanie bezpośrednio. Informacje, których potrzebujemy, nie mogą być mylone. Ale ponieważ przekazujemy naszym zasobom to, co wiemy, ułatwiliśmy im szybką odpowiedź.

Klucz: Komunikując się z zasobem, Ułatw im jak najprostszą odpowiedź na twoje żądanie.

Oto odpowiedź, w której dowiedzieliśmy się, że mamy do czynienia z problemem praw autorskich:

To była nasza kontrola przez prawdopodobnie prawie dekadę. Przez lata dokonywaliśmy w nim zmian, ale nagłówek nadal jest naszą kontrolą.

Zauważ, że sześć typów ołowiu są uważane za materiały chronione prawem autorskim i faktycznie pochodzą z kursu sześciocyfrowego-a następnie zostały dalej opracowane w wielkich prowadzi.

Tak czy inaczej, AWAI musi otrzymać odpowiednie prawa autorskie.

Mark, John, Katie i wszyscy są bardzo opiekuńczy wobec tego rodzaju rzeczy – więc po prostu głowa do głowy, aby uniknąć wszelkich bólów głowy w dół drogi.

Zobacz, jak przydatne mogą być kontrole faktów!

Ponieważ wyjaśniliśmy już, w jaki sposób informacje będą wykorzystywane, musieliśmy tylko wiedzieć, jak odwoływać się do materiałów chronionych prawem autorskim.

Oto jak sformułowaliśmy pytanie:

Dzięki za ostrzeżenie o prawach autorskich. Jak mam sobie z tym poradzić?

Wspomniałem o Michaelu Mastersonie i Johnie Forde i powiązałem je z ich własną stroną internetową. Powinienem wspomnieć o AWAI i link do strony sprzedaży 6-rysunek zamiast…. albo razem z?

A może powinienem zmienić rodzaje leadów, aby nie były tymi samymi sześcioma, które są w wielkich Leadach?

Oto ich odpowiedź:

Musisz umieścić go jako materiał chroniony prawami autorskimi – i dać kredyt wydawcy-AWAI. Coś w stylu: w Przyspieszony program AWAI do sześciocyfrowego copywritingu, sześć tropów jest opisanych jako … (i tylko link do AWAI).

I myślę, że miło jest wspomnieć o Michaelu i Johnie – ale prawa autorskie są z AWAI, więc jeśli masz ograniczone linki, to tam musisz iść.

Nie musisz uciekać się do korzystania z materiałów chronionych prawem autorskim. W większości przypadków właściciel chętnie pozwoli Ci go użyć-jest to dla nich dobra wtyczka.

Oto komentarz do artykułu napisany przez jednego z autorów.

Research #16

Dwie rzeczy do zapamiętania:

  1. Zawsze należy uważać, aby postępować zgodnie z instrukcjami dotyczącymi odwoływania się do materiałów chronionych prawem autorskim.
  2. Zawsze zachowuj pisemny zapis swojej korespondencji, aby mieć dowody na to, że otrzymałeś pozwolenie i że postępujesz zgodnie z instrukcjami.

Co zrobić, gdy nie można uzyskać odpowiedzi:

Niestety zasoby nie zawsze są tak pomocne jak AWAI. Kiedyś próbowaliśmy przedrukować artykuł w książce, ale nie mogliśmy uzyskać odpowiedzi.

Zdarza się. A kiedy tak się stanie, musisz znaleźć inny zasób. Nie używaj materiałów chronionych prawem autorskim bez zgody.

Użyj tego szablonu, wysyłając prośbę o ponowne wydrukowanie do kogoś, kogo nie znasz:

Temat: Czy Mogę przedrukować artykuł w moim [blog, ebook, magazyn]?

Drogi [autor lub właściciel praw autorskich],

Właśnie skończyłem czytać twój artykuł [Nazwa artykułu, powiązana z oryginalnym źródłem] NA [nazwa bloga, powiązana ze stroną główną]. Podobało mi się!

Czy Mogę przedrukować ten artykuł i jego zdjęcia w moim [blogu,magazynie, ebooku] zatytułowanym [nazwij go i podlinkuj]? [Jeśli chcesz użyć części książki, określ sekcje, których chcesz użyć.]

W zamian podałbym link do twojej strony w biografii autora, aby czytelnicy mogli dostać się na Twoją listę i dowiedzieć się więcej od ciebie.

[Teraz zwiększ wiarygodność.] Wcześniej wyróżnieni autorzy to [lista wielkich nazwisk autorów].

Proszę dać mi znać, jeśli mam pozwolenie na przedruk artykułu.

Dzięki!

[podpis]

TIP: Śmiało i poproś o uprawnienia teraz, na etapie badań, zanim zaczniesz pisać. W ten sposób nie tracisz dużo czasu na pisanie czegoś, czego nie masz pozwolenia na publikację.

Nie musisz czekać, aby zacząć pisać. Ale w ten sposób, jeśli odmówiono Ci zgody lub nie otrzymałeś odpowiedzi, masz czas na odświeżenie swojego pomysłu, zanim zainwestujesz zbyt wiele czasu w swój oryginalny pomysł.

Zorganizuj swoje pomysły

W tym momencie powinieneś mieć wąski temat i kilka pomysłów na rozwinięcie tego tematu. Czas zacząć organizować swoje pomysły.

Na najbardziej podstawowym poziomie Cała treść jest skonstruowana w ten sposób:

Organize your ideas #1

Wprowadzenie
Zwróć uwagę ludzi i powiedz im, jakie informacje otrzymają, jeśli będą czytać dalej.
Ciało
Dotrzymaj obietnicy, którą złożyłeś we wstępie.
Zamknij
Podsumuj i przywróć wszystko do swojego głównego punktu. Jeśli to możliwe, dodaj sekcję “co z tego”, która wyjaśnia, w jaki sposób te informacje przynoszą korzyści czytelnikom.
Wezwanie do działania
Powiedz ludziom, co mają robić dalej.

250-stronicowa książka ma dłuższe sekcje. Wstępem i zamknięciem może być każdy cały rozdział, a ciało składa się z dziesięciu lub więcej rozdziałów. Wezwanie do działania może być ostatnim rozdziałem lub skoroszytem.

400-wyrazowy wpis na blogu ma krótsze sekcje. Wprowadzenie może być tylko kilka zdań, a ciało może być kilka akapitów. Zamknięcie i wezwanie do działania może być krótkim akapitem.

Ale bez względu na to, jaki rodzaj treści tworzysz, jego najbardziej podstawową strukturą jest ten czteroczęściowy framework.

Twoim wyzwaniem jest zatem dopasowanie badań i pomysłów, które opracowałeś do tej struktury. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

Wymyśl, co chcesz powiedzieć.

Jest różnica między mówieniem o jakimś temacie, a wyrażaniem racji. W swoim Planerze redakcyjnym mogłeś podać tylko szeroki temat dla każdej daty publikacji. Ale to nie wystarczy, gdy przyjdzie czas na pisanie.

Opierając się na Twoich badaniach i na celu wymienionym w Twoim Planerze redakcyjnym, jaki cel próbujesz osiągnąć z tym tekstem?

Wpisz to w temacie, który skopiowałeś z planera Redakcyjnego. (Wstaw kilka twardych zwrotów nad swoimi badaniami, aby przesunąć je w dół strony.)

Organize your ideas #2

W niektórych przypadkach Twój punkt w końcu stanie się Twoim nagłówkiem. W innych przypadkach jest bardziej odpowiedni do wprowadzenia, a skończysz ponownie go tam używać. W obu przypadkach pomysł nie musi być dopracowany. To po prostu daje ci od czego zacząć.

Więc zapisz swój punkt i podkreśl go pogrubioną czcionką.

Znajdź trzy lub więcej potwierdzających stwierdzeń, które dowodzą lub rozwijają twój główny punkt.

  • Jeśli piszesz opinię lub informacyjny post na blogu, trzy wystarczą.
  • Jeśli piszesz artykuł instruktażowy, post na blogu z listą lub ebook, możesz mieć tyle, ile chcesz (lub potrzebujesz).
  • W przypadku dłuższej zawartości możesz potrzebować od 10 do 20 pomysłów pomocniczych, z których każdy tworzy rozdział.

Skąd wiesz, jakie powinny być twoje Oświadczenia?

W większości przypadków zaczniesz widzieć, jak twoje pomysły pasują do siebie na etapie badań, ponieważ zapisujesz swoje pomysły i zbierasz badania.

Organize your ideas #3

Zauważ w tym przykładzie, że zaplanowaliśmy cztery główne podpory: nagłówek, ciało,dowód społeczny i zamknij.

Każda z nich stała się podtytułem w artykule, ale dodano dwie inne podtytuły: jedną dającą korzyści z tego podejścia (intro) i jedno podsumowujące artykuł (wniosek).

Często te dodatkowe podtytuły są dodawane podczas fazy pisania. Innym razem, zobaczysz potrzebę ich teraz, kiedy organizujesz swoje pomysły.

Każdy utwór, który napiszesz, będzie inny. Niewielu pisarzy wie dokładnie, jak będzie wyglądał utwór po jego zakończeniu. Niech więc ewoluuje.

Stwórz ogólny zarys treści

  • Pod twoim punktem (tytuł roboczy) napisz proponowane Oświadczenia uzupełniające.

Nie muszą być dobrze napisane ani skończone. W rzeczywistości mogą to być tylko słowa lub frazy, takie jak szorstkie pomysły, które wymyśliłeś podczas fazy badań.

  • Ułóż te stwierdzenia w logicznej kolejności.

Stwierdzenia mogą być wymienione chronologicznie, jako uporządkowana lista lub w logicznym rozwoju idei.

  • Pomyśl o tej liście jako o roboczym zarysie gotowej zawartości.

Ponieważ jeszcze nic nie napisałeś, łatwo jest zobaczyć podstawową strukturę treści po prostu patrząc na ten zarys. Jeśli nie jest to ułożone logicznie, teraz jest czas, aby zmienić swoje punkty.

  • Zastosuj styl “Nagłówek 2” do każdego
    oświadczenie uzupełniające.

Organize your ideas #4

Są to style słów, które stosują formatowanie do artykułu. Korzystając z tych samych stylów w dokumencie programu Word, którego planujesz użyć w swojej witrynie, możesz zaoszczędzić czas na formatowaniu treści w Internecie podczas ich przesyłania.

W większości postów na blogu tytuły mają styl “Nagłówek 1″, A podtytuły są sformatowane stylem” Nagłówek 2″.

  • Oceń skuteczność swojego konturu.

Patrząc na nic więcej niż nagłówek i oświadczenia wspierające:

  • Mówisz coś wyjątkowego?
  • Czy oferujecie świeże spojrzenie na ten temat?
  • Czy wszystkie wypowiedzi pomocnicze odnoszą się do tematu?
  • Czy robisz tylko jeden punkt, czy próbujesz zrobić wiele punktów? (Zawężenie ostrości do jednego punktu.)
  • Czy masz wystarczająco dużo potwierdzających oświadczeń i badań, aby udowodnić swój punkt widzenia?

Jeśli odpowiesz ” tak ” na wszystkie te pytania, możesz zacząć pisać. Przejdź do następnej sekcji, ” szorstki szkic.”Jeśli nie, kontynuuj pracę ze swoim pomysłem, aż twój pomysł będzie bardziej dopracowany.

Napisz swój szkic

Wybierz jedną sekcję swojego artykułu, aby rozwinąć ją jako pierwszą.

Write your rough draft #1

W większości przypadków będzie to nie bądź wstępem. Wybierz subhead, że masz najwięcej pomysłów lub najlepszych badań dla.

Skopiuj wszystkie notatki wykonane w fazie badań (na dole dokumentu) i wklej go do sekcji.

Więc zacznij pisać swoje pomysły.

    • Jeśli używasz cytatów z badań, umieść je w cudzysłowie lub parafrazie i link do źródła.
    • Twoje własne notatki muszą być dopracowane i rozszerzone.
    • Następnie dopasuj to wszystko do siebie, aby stworzyć logiczny przepływ pomysłów.

Nie przejmuj się zbytnio przejściami między sekcjami. Podtytuły często służą jako przejścia i możesz wygładzić przepływ swojego artykułu na etapie edycji. W tym momencie skup się przede wszystkim na realizacji swoich pomysłów.

Napisz dla jednej osoby:
twój idealny klient

Pamiętasz awatara, który stworzyłeś w rozdziale 1? Zdecyduj, co chcesz, aby on lub ona zrozumiała po przeczytaniu tej sekcji. Następnie napisz to tak, jakbyś rozmawiał z tą jedną osobą.

Jak ty to robisz?

  • Wyobraź sobie, że osoba, do której piszesz, siedzi naprzeciwko Ciebie.
  • Rozmawiaj z nimi jak piszesz.
  • Używaj słów takich jak ty i my, nie ON czy oni.

Nie edytuj swoich słów ani nie próbuj pięknie pisać.

W tym momencie, jesteś tylko zgrubne swoje pomysły. To w porządku, jeśli pisanie jest niezręczne, a nawet złe.

Twoim celem jest, aby twoje słowa w dokumencie, i to jest bardziej o przybicie w dół swoje myśli niż wyrażanie siebie dobrze.

Jedna rzecz, która pomaga, to dać sobie pozwolenie na pisanie źle. Wmawiam sobie, że zrobię swoje pięć lub dziesięć stron bez względu na wszystko i że zawsze mogę je rozerwać następnego ranka, jeśli chcę.

Lawrence Block

Masz problemy z szybkim wycofaniem swoich pomysłów? W Rozdziale 7 omówimy wskazówki dla nie-pisarzy i nie-maszynistów, kiedy mówimy o powszechnych blokadach do udanego content marketingu.

Szorstki po jednej sekcji na raz.

Write your rough draft #2

Tackle tylko jedną sekcję na raz, aż wszystkie podtytuły mają akapit lub dwa napisane wyjaśnić i / lub udowodnić swój punkt.

W rozdziale 6 podamy szablony niektórych z najpopularniejszych typów treści, w tym kilka rodzajów artykułów i postów na blogu.

W tym momencie musisz tylko martwić się o napisanie treści swojego artykułu. Całkowicie dopuszczalne jest przejście od pierwszej do ostatniej sekcji. Ale dopuszczalne jest również pomijanie postu, dopóki każda sekcja nie zostanie ukończona.

W naszym przykładowym poście o klikalnych stronach docelowych pisarz faktycznie przeszedł z pierwszej sekcji do ostatniej, ale tylko dlatego, że w ten sposób ocenił stronę docelową:

  • Nagłówek najpierw (potem napisz jej pomysły)
  • Wstęp następny (następnie napisz jej pomysły)
  • Pasek boczny (następnie napisz jej pomysły)
  • I wreszcie blisko (potem napisz jej pomysły)

Write your rough draft #3

Teraz napisz wprowadzenie.

Rozważ wszystko, co właśnie napisałeś w treści artykułu. Jak można przyciągnąć zainteresowanie ludzi, aby je czytać? Kilka propozycji:

  • Zaskakujące oświadczenie.
  • Prawdziwa, ale zaskakująca statystyka.
  • Osobista historia.
  • Odniesienie do aktualnego wydarzenia lub wiadomości.
  • Odniesienie historyczne.
  • Metafora.

Jeśli to konieczne, wykonaj więcej badań na temat główny (lub pokrewny), aby znaleźć haczyk.

W naszym przykładzie autorka postanowiła zbadać mapowanie cieplne, aby znaleźć statystykę, która poparłaby jej główny punkt. Nie mogła znaleźć badań na ten temat, ale znalazła ciekawy pomysł, ” prawo Hicka.”

Była wyjątkowa, więc wiedziała, że może działać jako jej haczyk.

Write your rough draft #4

Napisz swoją wstępną myśl tak zwięźle, jak to możliwe.

Pisarze mają zwyczaj rozgrzewania się do tematu, a nie bezpośredniego Skakania. W większości przypadków świetne pisanie nixes rozgrzewkę.

Przejdź do rzeczy szybko.

Stwórz przejście do swojego punktu.

Punkt jest zwykle na końcu wstępu. Tutaj możesz powiedzieć swojemu idealnemu czytelnikowi, o czym jest Twój artykuł i jak te informacje przyniosą mu korzyści.

Write your rough draft #5

Sformułuj swój wniosek.

Podsumuj to, o czym mówiłeś w treści artykułu. Więc wyjaśnij, dlaczego ta informacja ma znaczenie.

Write your rough draft #6

Zakończ wezwaniem do działania.

W treści masz wiele opcji wezwania do działania.

  • Możesz poprosić o komentarz lub udostępnienie społecznościowe.
  • Możesz zasugerować nowy sposób robienia rzeczy lub myślenia o rzeczach.
  • Możesz również poprosić ludzi o kliknięcie linku lub podjęcie określonej akcji.

Oto kilka przykładów:

Write your rough draft #7

Sherice Jacob w swoim artykule “5 aplikacji mobilnych, które zmieniają oblicze eCommerce”

Śmiało i poproś o komentarze lub akcje. Ale bądź konkretny. Postaw pytanie, które skłania ludzi do myślenia, a następnie poproś o odpowiedź.

Write your rough draft #8

Russ Henneberry w swoim artykule ” Czy Audio jest kolejną wielką rzeczą w marketingu cyfrowym?”

Jest to w zasadzie zaproszenie do dzielenia się. Ale zauważ, że jest to sformułowane jako polecenie. To często może uzyskać lepszą odpowiedź.

Write your rough draft #9

Thibaut Davoult w swoim artykule “największe nieporozumienia 5 na temat korzystania z Instagram dla biznesu”

Tutaj stosowane są obie techniki. Pisarz mówi ludziom, aby ” zaczęli robić niesamowite rzeczy z Instagramem.”Następnie prosi o dodatkowe pomysły.

Daj spokój.

Gratulacje! Twój szkic jest skończony. Możesz to przeczytać i naprawić rażące błędy w pisaniu. Ale to wszystko. Prawie niemożliwe jest edytowanie pracy natychmiast po napisaniu. Więc zapisz swój dokument i odłóż go na bok przynajmniej do następnego dnia.

Ten okres odstąpienia od umowy znacznie zmieni twoją zdolność do obiektywnego czytania tego, co napisałeś.

Edycja

Kiedy nadszedł czas na edycję pracy, spróbuj odłożyć kilka nieprzerwanych godzin. Musisz być w stanie ocenić przepływ i logikę swoich pomysłów, więc potrzebujesz czasu na skupienie się.

Przeczytaj swój artykuł tak, jakbyś był idealnym czytelnikiem.

Wejdź do głowy swojego awatara lub czytelnika pomysłów. Następnie czytaj od początku do końca.

Zaznacz wszelkie sekcje, które nie mają sensu lub są niejasne, ale nie dokonują jeszcze większych edycji. W tej pierwszej recenzji po prostu chcesz poczuć, jak dobry (lub zły) jest twój pierwszy projekt.

Oceń swój artykuł z perspektywy wysokiego poziomu:

  • Czy to ma sens, do którego dążyłeś?
  • Czy to tylko o to chodzi?
  • Czy kąt jest wystarczająco wyjątkowy?

Najpierw rozwiąż wszelkie problemy organizacyjne.

  • W razie potrzeby zmień układ sekcji, aby stworzyć bardziej logiczny przepływ.
  • Usuń akapity i zdania, które nie wspierają Twojego głównego tematu lub które przerywają przepływ Twoich pomysłów.

Popraw swoje wprowadzenie.

  • Spraw, aby pierwsze zdanie i pierwszy akapit były jak najbardziej intrygujące.
  • Usunąć wszelkie odpady. Podziel swój pomysł do sedna.
  • Niech będzie interesująco.
  • Przywiąż to do głównego punktu.

Gdy ogólna struktura i wprowadzenie są dobre, zacznij poprawiać język.

  • Uaktywnij czasowniki. Zmień zdania, jeśli to konieczne, aby zastąpić słowa takie jak is, am I be słowami akcji. Znajdź najsilniejsze, najbardziej wyraziste czasowniki.
  • Tam, gdzie to możliwe, zmień przymiotniki na rzeczowniki i / lub wybierz bardziej wyraziste rzeczowniki.
  • Usuń niepotrzebne słowa i zwroty.
  • Uprość skomplikowane zdania. (Sesja na 8.poziom czytania.)
  • Sprawdź pisownię, gramatykę i interpunkcję.

Popraw swój tytuł.

  • Tytuł powinien być opisowy, a nie ładny i sprytny. Powinien przewidywać informacje, które ludzie znajdą w Twoich treściach-nigdy nie wprowadzaj czytelników w błąd.
  • Najprawdopodobniej znajdziesz najlepsze sformułowanie dla swojego tytułu gdzieś we wstępie lub konkluzji.

Uwaga:

Badania wykazały, że ludzie najczęściej klikają na Twoje treści, jeśli tytuł ma długość około ośmiu słów. Ale długość jest mniej ważna niż zainteresowanie, więc nie skracaj tytułu, jeśli to czyni go mniej interesującym.

Zapisanie gotowego dokumentu

Prawidłowe zapisywanie treści jest tak samo sztuką, jak jej pisanie.

Większość treści przechodzi przez kilka rund szkiców i edycji, zanim można ją uznać za wykonaną. Niektóre z tych rund skutkują tak drastycznymi zmianami, że warto “oszczędzać jako”, a nie oszczędzać nad poprzednią wersją.

Oczywiście nie musisz tego robić z każdym nowym projektem. Ale…

  • Jeśli zdecydujesz się eksperymentować z innym podejściem do tematu
  • Jeśli potrzebujesz radykalnych zmian
  • Jeśli musisz przesłać każdą wersję interesariuszom do czasu ukończenia dokumentu końcowego

… Warto więc poświęcić trochę czasu, aby śledzić ewolucję treści Od pierwszego szkicu do ostatecznego rezultatu.

W ten sposób, jeśli jakakolwiek wersja nie działa lub jeśli ktoś chce “wrócić do tego, co mieliśmy wcześniej”, musisz tylko otworzyć poprzednią wersję. Spokojnie!

Nadaj swojemu projektowi skróconą nazwę projektu, która jest łatwa do zapamiętania i pracy.

Kilka typowych sposobów, aby to zrobić, to:

  • Słowo kluczowe lub fraza z tytułu
  • Skróć słowa kluczowe, a następnie dodaj typ projektu
  • Inicjały twojej pełnej nazwy projektu

Jeśli nie jesteś w stanie utworzyć skróconej nazwy, to jest w porządku. To po prostu sprawia, że łatwiej zobaczyć całą nazwę — projekt i wersja — na pierwszy rzut oka.

Utwórz folder projektu na dysku twardym.

Nazwij go nazwą projektu lub znacznikiem identyfikacyjnym wybranym w Kroku 1.

Zapisz ten folder w logicznej lokalizacji, którą łatwo znaleźć.

Na przykład, jeśli tworzysz zawartość dla różnych działów w organizacji, możesz utworzyć folder dla każdego działu, a następnie podfoldery dla każdego projektu.

Jeśli tworzysz różne projekty dla różnych klientów, możesz mieć folder o nazwie “klienci” z podfolderami dla każdego klienta. Następnie wewnątrz każdego folderu klienta znajduje się folder dla każdego projektu.

Zapisz pierwszą wersję roboczą w tym folderze,
użycie formatu: Nazwa_1 projektu

Najpierw użyj nazwy projektu, aby łatwo było śledzić dokument, gdy jest otwarty na pulpicie. Jest to ważne, jeśli pracujesz nad kilkoma projektami naraz.

Jeśli możesz użyć skróconego identyfikatora projektu, tym lepiej. Ułatwia przeglądanie projektu i wersji każdego dokumentu na pierwszy rzut oka. Nie zawsze jednak stosowanie skróconej nazwy jest praktyczne, zwłaszcza gdy zainteresowane strony i recenzenci zobaczą dokument. Pełna nazwa może ułatwić im rozpoznanie dokumentu.

Jeśli nazwiesz swoje dokumenty według ich wersji – takiej jak” projekt 1 “lub” Artykuł 1 “— a następnie zapiszesz je w folderach projektu, aby zachować je osobno, możesz skończyć z kilkoma dokumentami” projekt 1 ” otwartymi w tym samym czasie. Łatwo się pomylić.

Użyj formatu “numer podkreślenia”, aby zidentyfikować wersję każdego dokumentu. I zacznij nawyk numerowania nawet pierwszego projektu. W wielu przypadkach będziesz mieć wiele wersji.

W przypadku rutynowych edycji i podczas procesu pisania zapisz ten dokument.

Krótkie artykuły i mały projekt mogą nie potrzebować wielu wersji. Więc to jest w porządku, aby zapisać zmiany w tym samym dokumencie.

Ale jeśli wprowadzasz dramatyczne zmiany lub wysyłasz zmiany do zainteresowanych stron do przejrzenia, rozważ utworzenie nowej wersji zamiast zapisywania pierwszej wersji.

Zapisz jako: Nazwa Projektu_2

Jest to szczególnie ważne w przypadku przesłania recenzentom poprawionych wersji dokumentu. Numerując projekty, interesariusze mogą na pierwszy rzut oka zobaczyć, który dokument jest najnowszy.

Kontynuuj numerowanie kolejnych wersji zawartości aż do zakończenia wszystkich edycji.

Zapisz swoją ostateczną wersję jako: nazwa projektu

W tej ostatecznej wersji usuń swoje badania. Ostatni numerowany szkic może (lub nie) zawierać linki i notatki z badań. Finał nie powinien.

 

Aby sprawdzić poziom czytania, musisz najpierw ustawić opcje czytelności.

(Poniższe instrukcje dotyczą programu Word 2010.)

  • Kliknij Plik > Opcje.
  • Kliknij kartę sprawdzanie.
  • Następnie umieść zaznaczenie obok “Sprawdź gramatykę z pisownią” i ” Pokaż statystyki czytelności.”
  • Kliknij OK w prawym dolnym rogu.
  • Wybierz Recenzja > Pisownia i Gramatyka na wstążce u góry dokumentu programu Word.

Word rozpocznie się od sprawdzenia gramatyki i pisowni

Program Word rozpocznie się od sprawdzenia gramatyki i pisowni, więc w razie potrzeby wprowadź poprawki. Po zakończeniu pojawi się okno podręczne ze statystykami poziomu czytania.

Idealnie, będziesz miał niski procent zdań biernych, ponieważ już zmieniłeś czasowniki “bycie” na czasowniki “działanie”.

Wynik łatwości czytania Flescha powinien wynosić od 60 do 70. Im wyższy wynik, tym łatwiej jest czytać twoje pismo.

A Twój poziom Flesch-Kincaid powinien wynosić od 7,0 do 8,0. (Niższe jest dopuszczalne. Rozważ wprowadzenie korekt, jeśli jest to wersja 9.0 lub wyższa.)

W zależności od grupy docelowej poziom oceny może być wyższy lub niższy. Na przykład, jeśli publiczność składa się z profesorów lub lekarzy, możesz być w stanie uciec z wyższym poziomem. Ale pamiętaj, że nawet ta publiczność lubi łatwe czytanie, gdy konsumuje treści.

To jest to!

Każdy pisarz, bez względu na to, jak doświadczony, przechodzi te same kroki podczas tworzenia treści:

    • Wybór tematu na podstawie tego, czego szukają czytelnicy.
    • Zbadaj i udoskonal swoje pomysły.
    • Uporządkuj swoje pomysły, aby stworzyć podstawowy zarys.
    • Szkic.
    • Ochłoń.
    • Edycja.

Jako marketer treści musisz poważnie traktować produkcję treści, co oznacza, że musisz myśleć o sobie jako o profesjonalnym pisarzu i wydawcy. Obejmuje to wygodę w sześciu krokach procesu twórczego.

Czy nadal korzystasz z tych kroków podczas tworzenia treści multimedialnych, takich jak filmy lub webinaria? Jasne.

W ten sam sposób pisarz wybiera temat, rozwija przepływ pomysłów i szkicuje treść, producenci mediów podążają tymi samymi krokami. Podczas gdy pisarz szkicuje słowa, a następnie edytuje, kamerzysta musi wyprodukować film i edytować. A podcaster musi nagrać dźwięk, a następnie edytować.

Bez względu na to, jaka jest twoja produkcja, proces twórczy pozostaje taki sam. Jako producent treści jesteś w istocie kreatywnym profesjonalistą.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts