Każdy SEO, webmaster i Digital marketer ma potężne narzędzie do ich dyspozycji.
Posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że to narzędzie jest musi być. Bez tego nie da się zrobić SEO.
Co to jest potężne narzędzie?
To Google Search Console, lub GSC w skrócie (były Google Webmaster Tools lub GWT).
GSC to bezpłatna usługa świadczona przez Google do zarządzania funkcjami wyszukiwania witryny. Search console to zbiór raportów i narzędzi, które pomagają usuwać błędy, a także opracowywać i optymalizować rankingi w wyszukiwarkach.
Chcę pokazać ci dokładnie, jak możesz użyć tego potężnego narzędzia, aby poprawić swoje SEO.
Mówiąc wprost, GSC jest dla SEO tym, czym tlen jest dla ludzi. Potrzebujesz tego. Twoja strona nie może bez niego żyć.
Artykuł, który zaraz przeczytasz, wprowadzi cię do intensywnej nauki GSC na poziomie absolwenta. Po zrozumieniu informacji udostępnionych tutaj, staniesz się ninja GSC.
I to sprawi, że ogromny różnica w SEO.
Najpierw pozwól, że dam Ci szybki przegląd. Artykuł jest dość długi, więc warto poświęcić dobre pół godziny na jego przeczytanie.
Artykuł podzielony jest na sekcje i podrozdziały, w oparciu o menu GSC:
Poświęcę większość mojej uwagi pierwszym czterem sekcjom: części A do D. części E I F są ważne, ale przede wszystkim oczywiste.
Część A: Wygląd Wyszukiwania
Sekcja wygląd wyszukiwania pomaga zwizualizować wygląd witryny w wynikach wyszukiwania.
Należy pamiętać, że istnieje wiele fragmentów kodu, takich jak karty bogate, fragmenty bogate i różne typy RAM, takie jak przyspieszone strony mobilne (AMP), a także zwykłe poprawki HTML, które mogą pomóc Twojej witrynie wyróżnić się i wyglądać niezwykle pouczająco w wynikach wyszukiwania.
Oto, co reprezentuje każdy element w tej sekcji i jak należy go wykorzystać na korzyść wyszukiwania.
a) Dane Ustrukturyzowane
Dane ustrukturyzowane (w postaci fragmentów rozszerzonych), po zaprogramowaniu w kodzie HTML, oznaczają zawartość, dzięki czemu Google może ją lepiej skategoryzować i indeksować. Google używa go do serwowania “bogatych” wyników.
Wyniki SERP, które wyglądają tak, używają dane ustrukturyzowane:
Szukałam “sosu jeżynowego” w Google.
Powyższy obrazek zawiera pierwsze cztery wyniki.
Spójrz na wyniki uważnie. Dwa wyniki, 3 i 4, wyglądają “bogatsze”, ponieważ zawierają oceny, głosy i recenzje. Czwarty wynik wyświetla nawet informacje o kaloriach.
Na jaki wynik chciałbyś kliknąć? To zależy od tego, czego szukasz, oczywiście, ale skierowałem się prosto do wyników 3 i 4.
Dlaczego? Ponieważ bogate wyniki powiedział mi, że strona nie tylko pomoże mi dowiedzieć się, jak zrobić sos jeżyn, ale także opinie od ludzi, którzy zrobili to wcześniej.
Poza tym wiem, ile mi zajmie zrobienie tego. Mogę mieć również pewność, że inni to zrobili i podobało mi się. I mogę nawet dowiedzieć się, ile kalorii będę spożywać, gdy je zjem.
Widzisz moc?
Wizualnie, bogate wyniki pomogą Ci przynieść w ruchu.
Obecnie Google obsługuje fragmenty rozszerzone dla następujących:
- Artykuły (tylko AMP-przejdę do tego później)
- Lokalne Firmy
- Muzyka
- Przepisy kulinarne
- Recenzje
- TV & Movies and Videos.
To może nie wydawać się ogromną listą, ale zdziwiłbyś się, ile bogatych informacji możesz dodać do swojej witryny.
To sprawia, że ogromny różnica!
Jak wykorzystać dane strukturalne dla SEO: Poproś swojego programistę o stworzenie fragmentów rozbudowanych we wszystkich wymienionych funkcjach dostępnych w Twojej witrynie. Poproś ich, aby odnosili się do Schema.org dla fragmentów kodu i pomocy.
Jak pomaga sekcja GSC > wygląd Wyszukiwania > dane strukturalne?
Mówi ci, gdzie popełniłeś błąd w kodowaniu fragmentów bogatych oraz zapewnia narzędzie, które pomaga testować dane na żywo (patrz niebieski przycisk na obrazku poniżej).
b) Karty bogate
Karty bogate to nowy wynalazek Google. Działają jak ustrukturyzowane dane (Patrz (a) powyżej, jeśli nie zwracasz uwagi), ale są wizualnie bardziej atrakcyjne. Zapoznaj się z tym obrazkiem, aby poznać różnicę między bogatymi fragmentami a bogatymi kartami:
Obraz z: https://webmasters.googleblog.com/2016/05/introducing-rich-cards.html
Gdy Twoje treści są atrakcyjne wizualnie, może to przekładać się na duże zaangażowanie użytkowników, zwiększając w ten sposób ruch i sprzedaż. Google umożliwia obecnie użytkownikom wdrażanie bogatych kart dla przepisów i filmów.
Jak wykorzystać bogate karty do SEO: Podobnie jak w przypadku fragmentów rozszerzonych, poproś programistę o utworzenie fragmentów rozszerzonych do przepisów lub informacji o filmie, jeśli przechowujesz takie informacje. Na tej stronie znajdziesz przykładowe fragmenty kodu.
Jak pomaga sekcja GSC > wygląd wyszukiwania > bogate karty?
Informuje Cię, gdzie popełniłeś błąd w kodowaniu kart bogatych i informuje, ile kart możesz ulepszyć. Podobnie jak w sekcji rich snippets, Google wyposaża Cię w narzędzie, które pomaga testować dane na żywo.
Obraz z: https://webmasters.googleblog.com/2016/05/introducing-rich-cards.html
C) zakreślacz danych
Zakreślacz danych jest doskonałym substytutem ustrukturyzowanych danych i nie potrzebujesz programisty, aby napisać fragmenty kodu w kodzie HTML.
Oznacza tę samą treść, Co dane strukturyzowane.
Mając to na uwadze, to narzędzie ma ograniczenia. Musisz napisać tagi indywidualnie na adres URL. Zasadniczo, jeśli masz tysiące stron w swojej witrynie, może to być ból.
Jak wykorzystać bogate karty do SEO
- Kliknij ” Rozpocznij podświetlanie.”Pojawi się wyskakujące okienko.
- Wprowadź swój adres URL i wybierz dane, które chcesz wyróżnić (artykuły, wydarzenia, recenzje, lokalny biznes, filmy, produkty, restauracje, programy telewizyjne itp.).
- Po dokonaniu wyboru Google wyrenderuje stronę w GSC i pozwoli wyróżnić odpowiednie dane.
- Teraz musisz zaznaczyć tekst lub obrazy na stronie, które chcesz podświetlić. Możesz wyróżnić tytuły, obrazy, kategorie i oceny.
- Następnie Google poprosi Cię o podświetlenie danych na innych stronach i pomoże w tworzeniu zestawów stron.
Oto pomocny film instruktażowy dotyczący tej funkcji:
D) ulepszenia HTML
Ulepszenia HTML to raport, który ujawnia wszelkie obszary problemowe odkryte przez Google podczas indeksowania/indeksowania witryny.
Oto lista problemów, które mogą pojawić się w tym raporcie:
- Duplikaty/długie / krótkie opisy meta
- Brakujące/duplikowane/długie / krótkie tagi tytułu
- Zawartość nie indeksowalna przez Google
Jak wykorzystać raport ulepszeń HTML dla SEO:
To proste. Po prostu napraw obszary problemowe zgłoszone przez Google.
Oto kilka podstawowych zasad SEO, które możesz już znać:
- Upewnij się, że tytuły mają długość do 70 znaków (lub szerokość do 612 pikseli).
- Upewnij się, że opisy mają około 160-165 znaków.
- Każda strona musi być wspierana przez unikalny tytuł i opis.
- Google powinno być w stanie indeksować wszystkie strony, które chcesz pozycjonować w SERPach. Upewnij się, że treści krytyczne nie są blokowane przez roboty.txt lub .pliki htaccess.
E) linki do stron
Linki do stron są automatycznie generowane przez Google. Niekoniecznie. zmiana to dlatego, że Google używa swojego algorytmu, aby zdecydować, kiedy i jak je wyświetlić.
Oto jak linki do stron pojawiają się na SERP:
Nawet jeśli nie możesz ustawić swoich linków do stron, możesz zrobić kilka rzeczy, które potencjalnie je dodadzą i ulepszą.
Aby zachęcić Google do dodawania linków do witryn pod twoim adresem URL w SERP, dodawaj odpowiednie, pomocne i znaczące treści do swojej witryny.
Gdy Twoje treści osiągną masę krytyczną, Google automatycznie wyświetli Twoje Kategorie jako linki do stron.
f) przyspieszone strony mobilne (AMP)
AMP jest stosunkowo nowym dodatkiem do GSC.
Przyspieszone strony mobilne to technika, która pozwala programistom budować szybko ładujące się strony HTML i JS. Jest on oparty na specyfikacji open source.
Ideą AMP HTML jest szybkie renderowanie stron internetowych na urządzeniach mobilnych. Liczba osób korzystających z urządzeń mobilnych do przeglądania Internetu rośnie wykładniczo. Google wprowadził AMP HTML, aby pomóc właścicielom witryn usunąć wszelkie strony ładujące się powoli na urządzenia mobilne.
Jak wykorzystać AMP dla SEO:
Wykorzystaj technologię. Poproś programistę, aby zapoznał się z AMP, a następnie przekonwertuj zwykły kod HTML na AMP HTML.
Podsekcja AMP w GSC informuje webmastera o błędach kodowania. Szczegóły na blogu Google Webmasters.
Ta sekcja zagłębia się w twoje rankingi i raporty na temat linków do twojej witryny, rankingu twoich słów kluczowych, kar nałożonych przez Google, przyjazności dla urządzeń mobilnych itp.
W tej sekcji jest dużo. Uważam, że jest to najcenniejsza sekcja GSC dla danych SEO.
(a) raport Search Analytics
Raport znajduje się głęboko w Twojej witrynie i pokazuje, jak często witryna pojawiała się w wynikach wyszukiwania.
Raport wyświetla nawet kliknięcia na słowo kluczowe, pozycję geograficzną każdego słowa kluczowego, współczynnik klikalności i wiele innych. Oto obraz z każdej kategorii w podziale na części i jak należy wykorzystać każdą funkcję lub filtr, aby poprawić swoje SEO:
- Na liczba kliknięć na słowo kluczowe. Pomoże Ci to dowiedzieć się, jak każde słowo kluczowe plasuje się w wynikach wyszukiwania i ile kliknięć otrzymało. Możesz tworzyć linki zwrotne, dodawać/optymalizować zawartość lub tworzyć określone strony docelowe, aby zwiększyć liczbę kliknięć na słowo kluczowe.
- Ogółem liczba wyświetleń na słowo kluczowe. Pomaga to zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy wchodzili w interakcję ze słowem kluczowym. Na przykład duża liczba wyświetleń i niska liczba kliknięć oznacza, że tytuł lub opis strony nie są dobrze napisane lub że nie wbudowano fragmentów rozszerzonych.
- CTR (click-through ratio) jest zgłaszany jako procent. Jest to w zasadzie CTR: Współczynnik wrażeń wyrażona w procentach.
- Zaznaczenie pola pozycji informuje o Szukaj pozycji na słowo kluczowe. Na przykład, pozycja # 120 sugeruje, że ? szczególne słowo kluczowe wylądował na Google SERP # 12. Następnie możesz zoptymalizować słowa kluczowe i strony na podstawie słów kluczowych, które chcesz pozycjonować wyżej.
- Filtr zapytań pomaga wyszukiwać określone słowa kluczowe z poziomu wyników, sprawdzać porównanie jednego słowa kluczowego z drugim i sortować słowa kluczowe. Narzędzie filtr daje głębszy wgląd w każde słowo kluczowe. Użyj tego filtra, aby zagłębić się w słowa kluczowe i poprawić wydajność tych, które już zajmują wysoką pozycję.
- Filtr stron pomaga filtrować adresy URL, porównywać jedną stronę z drugą (doskonały do Testy split A / B) i uporządkować strony pod względem kliknięć. Skorzystaj z tej funkcji, aby dowiedzieć się o najlepszych, średnich i najgorszych stronach, a następnie wdrożyć SEO, aby poprawić ich rankingi.
- Filtr krajów wchodzi w grę, jeśli kierujesz reklamy do odbiorców globalnych. Eksperymentowałem z tym, tłumaczenie bloga Quick Sprout na 82 języki, i widziałem niesamowite wyniki. Ten filtr pomaga filtrować wydajność witryny według kraju i porównywać rankingi witryn między dwoma krajami.
- Filtr urządzenia pokazuje urządzenia, w tym komputery stacjonarne, tablety i urządzenia mobilne, używane do uzyskiwania dostępu do witryny. Możesz porównywać liczby Wyszukiwania między urządzeniami,aby uzyskać zaawansowane informacje. Użyj tego filtra, aby zoptymalizować witrynę pod kątem urządzeń często używanych do uzyskiwania dostępu do witryny. Na przykład, jeśli większość wyszukiwań stanowią urządzenia mobilne, możesz skupić się na poprawie komfortu użytkowania i szybszym ładowaniu stron.
- Filtr Typu wyszukiwania informuje o liczbie wyszukiwań stron internetowych, obrazów i filmów. Załóżmy, że posiadasz galerię sztuki, ale masz niską pozycję w wyszukiwaniu obrazów. Następnie możesz zoptymalizować tagi alt i tytuły obrazów, aby poprawić pozycję w wyszukiwaniu obrazów.
- Filtr dat pomaga ustawić zakres dat. Możesz porównać wydajność witryny między dwoma zakresami dat, tak jak w Google Analytics.
(b) linki do witryny
W tej sekcji opisano witryny, które zawierają linki do adresów URL oraz słowa kluczowe używane przez większość linków zwrotnych.
Możesz uzyskać wiele cennych spostrzeżeń z tego raportu.
Oto dwa największe dania na wynos:
- Będziesz wiedział, czy powinieneś być wyrzekanie się backlinków które wyglądają podejrzanie (strony farmaceutyczne lub wzmacniające leki, strony tematyczne dla dorosłych, strony obcojęzyczne, PBN, witryny z cienką treścią, farmy linków, niepowiązane witryny spamowe i inne witryny, które praktykują SEO w czarnym kapeluszu).
- Uzyskasz dobrą perspektywę na to, kto łączy się z Tobą i co łączy. Te informacje mogą pomóc zwiększyć liczbę i jakość linków zwrotnych poprzez kierowanie reklam na podobne strony lub zwiększenie zaangażowania/reklamy na stronach, które już łączą się z Tobą najbardziej.
C) linki wewnętrzne
Ta sekcja informuje o liczbie wewnętrznych linków prowadzących do strony.
Oto jak możesz wykorzystać ten raport w SEO:
- Wiele wewnętrznych linków do strony internetowej informuje Google, że jest to ważna strona. W rezultacie ta strona powinna być wyższa niż inne strony dla słów kluczowych obecnych na tej stronie.
- Powinieneś skupić się na budowaniu wewnętrznych linków do ważnych stron, które nie mają żadnych lub wielu wewnętrznych linków do nich kierujących. Unikaj wysyłania wszystkich linków do strony” o nas “lub” skontaktuj się z nami”. Zamiast tego użyj linków wewnętrznych, aby wzmocnić Głębokie strony wewnętrzne, takie jak artykuły bogate w treść lub strony informacyjne.
- Strony, które mają wewnętrzne linki do nich, ale zostały usunięte lub przemianowane, powinny być identyfikowane i przekierowywane (za pomocą przekierowań 301).
D) działania ręczne
Ten raport informuje, kiedy Google ukarze Twoją witrynę za spam lub techniki black-hat.
Należy pamiętać, że” ręczne działanie ” różni się od kary algorytmicznej. Kary algorytmu są automatyczne i nie zostaną uwzględnione w tej sekcji. Kary ręczne, z drugiej strony, są bardziej surowe i wymagają podjęcia szeroko zakrojonych działań.
Po naprawieniu zgłoszonych problemów i upewnieniu się, że witryna zawiera sensowną treść, należy złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie, aby przywrócić pozycję witryny w SERP.
Czytaj Wytyczne Google dotyczące jakości aby dowiedzieć się, co Google uważa za webspam.
e) Międzynarodowe ukierunkowanie
Ta sekcja ma zastosowanie tylko wtedy, gdy witryna internetowa obsługuje treści przetłumaczone / zmodyfikowane dla danego kraju lub regionu dla użytkowników w różnych regionach geograficznych poza główną lokalizacją.
Na przykład, jeśli Twoja witryna przyciąga widzów z Wielkiej Brytanii, możesz zaprezentować wersję angielską odwiedzającym z tego obszaru.
Lub jeśli sprzedajesz klientom z Francji i Niemiec, powinieneś przetłumaczyć swoją stronę na te języki, aby lepiej kierować reklamy.
W takich przypadkach programista będzie używał znacznika hreflang, aby poinformować Google o udostępnieniu odpowiedniej strony zgodnie z geografią.
Ta sekcja GSC informuje o dokładności tagów hreflang. Te informacje mogą pomóc naprawić i zoptymalizować kodowanie.
(F) mobilna użyteczność
Ten raport zawiera listę problemów, które mogą uniemożliwiać witrynie pozytywne wrażenia z korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych.
Google zgłasza elementy znajdujące się zbyt blisko siebie, zawartość szerszą niż ekran, zawartość, dla której nie jest ustawiony widok, i inne miejsca, w których tekst jest zbyt mały, aby go odczytać.
Wszystko w tym raporcie ma znaczenie. Optymalizacja mobilna jest znaczącym czynnikiem rankingowym,a Twoja strona musi być całkowicie na poziomie.
Dla celów SEO napraw wszystkie zgłoszone problemy i upewnij się, że Twoja witryna zapewnia doskonałe wrażenia na każdym urządzeniu.
Część C: Indeks Google
W tej sekcji opisano, w jaki sposób Google indeksuje Twoją witrynę i słowa kluczowe.
a) Status indeksu
Stan indeksacji wyświetla adresy URL indeksowane przez Google, zablokowane adresy URL(przez roboty.txt) oraz wszelkie adresy URL, które zostały usunięte.
Jeśli natkniesz się na strony, które nie są indeksowane lub zablokowane, możesz dowiedzieć się, co dzieje się na Twoim końcu i poprawić błędy.
Jeśli są jakieś problemy z indeksacją, możesz sprawdzić swoje roboty.plik txt lub sprawdź dokładność mapy witryny.
B) słowa kluczowe treści
W tej sekcji opisano słowa kluczowe w treści i ich znaczenie w wynikach wyszukiwania.
Zagłębianie się w każde słowo kluczowe pomoże Ci zrozumieć najlepsze strony, na których znajduje się dane słowo kluczowe lub jego warianty.
Raport pomaga zrozumieć słowa kluczowe i strony, które nie są dobrze pozycjonowane. Takie raporty pomagają zoptymalizować treść, wprowadzając słowa kluczowe i warianty w tytule, nagłówkach, tagach alt, SEO strony, tagach i treści.
C) zablokowane zasoby
Google potrzebuje pełnego dostępu do javascript, CSS, JQuery, plików graficznych itp., w celu prawidłowego indeksowania i renderowania stron.
Jeśli zablokujesz Google dostęp do któregokolwiek z tych zasobów, albo przez zablokowanie dostępu w swoich robotach.plik txt lub w jakikolwiek inny sposób powstrzymasz Google przed indeksowaniem i renderowaniem Twoich stron widzom.
Ta sekcja informuje, gdzie znajdują się zablokowane zasoby.
Odblokuj wszystko, co jest niezbędne do poprawy pozycji w wyszukiwarkach.
D) usuwanie adresów URL
Niektóre obszary witryny muszą być utrzymywane w tajemnicy i z dala od grasujących oczu wyszukiwarek.
Na przykład możesz uniemożliwić wyszukiwarkom przeszukiwanie prywatnych danych członków, treści innych firm lub treści, które nie mają wartości dla widzów.
Narzędzie w tej sekcji informuje Google, że jego bot nie może indeksować takich adresów URL. Po wypełnieniu pola “tymczasowo Ukryj” możesz określić, czy chcesz usunąć adres URL z pamięci podręcznej, wyników wyszukiwania, czy obu. Możesz nawet tymczasowo ukryć adresy URL i uczynić je później indeksowalnymi.
Usuwanie adresów URL zawierających cienkie, bezwartościowe i treści stron trzecich może naprawdę poprawić twoje SEO, a blokowanie wyszukiwarek przed dostępem do prywatnych danych członków pomoże chronić Twoją markę.
Część D: Crawl
Ta sekcja zawiera raporty na temat wskaźnika indeksowania strony Googlebota, błędów, które wykrył, mapy strony, robotów, parametrów URL i niezbędnych Pobierz jako Google narzędzie.
a) błędy czołgania
Oto, co zobaczysz w tej sekcji:
- ostatnia data indeksowania witryny przez Google
- błędy serwera (Przekroczony czas żądania lub wystąpienia witryny blokującej Google)
- Błędy Soft 404 (URL nie istnieje, ale serwer nie zwraca strony 404)
- URL wskazujący na nieistniejącą stronę
- Adresy URL przekierowujące do nieistotnej strony
- Adresy URL zablokowane dla Googlebot mobile
Naprawianie błędów pomoże poprawić twoje SEO.
B) Statystyki indeksowania
Statystyki indeksowania zgłoś codzienne indeksowanie Googlebota na twojej stronie, strony indeksowane, pobrane kilobajty i czas potrzebny na pobranie strony.
Nie wszystkie te informacje są użyteczne, ale są pewne rzeczy, na które chcesz zwrócić uwagę.
Ogólnie rzecz biorąc, ten raport pokazuje, jak aktywny jest Googlebot w Twojej witrynie oraz jak ciężkie lub lekkie są Twoje strony.
Zakładam, że już używałeś Page Speed Insights aby poprawić szybkość ładowania i regularnie dodawać świeże i pomocne treści. Jeśli nie, uruchom swoją witrynę przez ten test i wprowadź wszelkie zalecane ulepszenia.
(c) Fetch as Google
Narzędzie Fetch as Google pozwala przetestować sposób, w jaki Google pobiera Twój adres URL i renderuje go.
Oto jak korzystać z Pobierz jako Google Narzędzie:
- Wprowadź adres URL, który chcesz pobrać od Google.
- Przycisk Pobierz sprawdza, czy adres URL łączy się i czy narzędzie napotkało błędy, przekierowania lub luki w zabezpieczeniach. Sprawdza kod, ale nie renderuje strony.
- Przycisk Fetch and Render pobiera stronę (i sprawdza wszystkie problemy wymienione powyżej) i renderuje ją.
- Możesz pobrać stronę dla Komputerów Stacjonarnych, smartfonów/palmtopów, a nawet sprawdzić mobilne XHTML / WML (starsze hipertekstowe języki komputerowe dla urządzeń mobilnych). cHTML for mobile jest najczęściej używany na Japońskich telefonach komórkowych, więc możesz nie używać tej funkcji.
- Po pobraniu i wyrenderowaniu strony należy, jeśli jest to wymagane, przesłać ją do Google w celu indeksacji.
Google może zwrócić dowolny z następujących statusów:
- Complete: Google pomyślnie przeszukiwał Twoją stronę.
- Częściowe: Oznacza, że zablokowałeś Google dostęp do niektórych zasobów kodowania, takich jak Javascript lub JQuery itp. Należy je odblokować; w przeciwnym razie Google nie będzie w stanie poprawnie renderować Twojej strony.
- Redirected: Ustawiłeś przekierowanie na inną stronę (może dlatego, że usunąłeś stronę lub z innego powodu).
- Nie Znaleziono: Google nie może znaleźć adresu URL na serwerze.
- Brak Autoryzacji: Google (i inni widzowie) zostali zablokowani w dostępie do adresu URL.
- Zablokowane Twoje roboty.txt blokuje Google dostęp do twojego adresu URL.
- Nieosiągalny lub Chwilowo Niedostępny: Prośba Google została przekroczona.
- Błąd: Jakiś błąd uniemożliwił Google dostęp do adresu URL.
Kiedy należy użyć Fetch jako narzędzia Google i ponownie przesłać strony do reindeksacji?
- Po ustaleniu dowolnego z opisanych powyżej statusów
- Po optymalizacji strony z kopiami, obrazami lub filmami
- Po dodaniu nowej kategorii / podkategorii do twojej witryny
- Za każdym razem, gdy optymalizujesz witrynę pod kątem urządzeń mobilnych (wybierz opcję aport dla smartfonów)
- Po zmianie mapy witryny.xml lub Twoje roboty.pliki txt
- Po skonfigurowaniu przekierowań 301
- Przy zakupie szyfrowania SSL, które zmienia http na https
D) roboty.Tester txt
Roboty.plik txt (domain.com/robots.txt) informuje Wyszukiwarki o stronach, które powinien czołgać się (i te, które nie powinno).
Kiedy Bot indeksujący patrzy na tę stronę, indeksuje wszystko, co nie jest niedozwolone.
Na przykład nie chcesz, aby Wyszukiwarki wyświetlały Twój cgi-BIN, login administratora, Zapomniane Hasło, Prywatne Dane członków i niektóre inne obszary Twojej witryny.
Aby uniemożliwić wyszukiwarkom dostęp do takich obszarów, musisz napisz robota.plik txt.
Roboty.sekcja Tester txt testuje Twoje roboty.plik txt i zgłasza błędy i ostrzeżenia. Pozwala również na testowanie stron, aby sprawdzić, czy nie są blokowane.
e) mapy witryn
Mapa strony.xml to kluczowa część SEO. Informuje Wyszukiwarki o adresach URL na twojej stronie wraz z datą ich zmiany. Pomaga wyszukiwarkom efektywnie indeksować adresy URL.
Ta sekcja w GSC pozwala na przesyłanie map witryn. Informuje również o liczbie adresów URL, które zostały przesłane i zindeksowane.
Zasadniczo narzędzie pomaga precyzyjnie dostroić mapy witryn.plik xml, aby upewnić się, że wszystkie adresy URL są indeksowane.
F) parametry adresu URL
Szybkie Ostrzeżenie: Pracuj nad tą sekcją tylko wtedy, gdy wiesz, jak kodować. W przeciwnym razie powinieneś poprosić swojego programistę, aby zajął się tym za Ciebie.
Parametry URL są wartościami, które są dynamicznie wprowadzane dla danego adresu URL. Na przykład, jeśli posiadasz witrynę produktową, która sprzedaje się globalnie, możesz ustawić parametr kraj, który odróżnia strony, które powinny być obsługiwane w różnych regionach geograficznych.
Ta sekcja GSC pozwala powiedzieć Google, jak obsługiwać adresy URL.
Jak powiedziałem wcześniej, jest to obszar techniczny, więc nie zbliżaj się do niego bez programisty. Ustawienie niewłaściwych parametrów może zrujnować twoje SEO.
Część E: Kwestie Bezpieczeństwa
Kwestie bezpieczeństwa są dużym problemem z prawie dowolny strona dzisiaj.
Google traktuje ten problem bardzo poważnie. Być może widziałeś ekrany ostrzegawcze, takie jak ten:
Google wyświetla również te ostrzeżenia w SERP.
Czasami strony internetowe są oznaczane jako phishing.
Jeśli Twoja witryna została naruszona, zhakowana lub jest po prostu podatna na hakerów, dowiesz się o tym w tej sekcji.
Z drugiej strony, jeśli widzisz tę wiadomość, Jesteś czysty.
Co zrobić, jeśli Twoja strona is zhakowany?
Zobacz ten film.
Zhakowane witryny mogą być kosztowne do naprawienia, zarówno w czasie, jak i za pieniądze. Na szczęście Google ma pomocny samouczek na temat tego procesu, które możesz zbadać tutaj.
Oto proces podsumowany:
Część F: Inne Zasoby
“Inne zasoby” to zbiór narzędzi, pomocników i testerów Google.
Oto lista wszystkich tych stron, jak podsumowano w GSC:
Narzędzie Do Testowania Danych Strukturalnych | Użyj narzędzia do testowania danych strukturalnych, aby sprawdzić, czy Google może poprawnie przeanalizować Twoje znaczniki danych strukturalnych i wyświetlić je w wynikach wyszukiwania. |
Structured Data Markup Helper | Nie wiesz, jak zacząć od dodawania strukturyzowanych znaczników danych do kodu HTML? Wypróbuj to narzędzie wskaż i kliknij. |
Tester Znaczników E-Mail | Sprawdź poprawność struktury danych wiadomości e-mail HTML za pomocą testera znaczników e-mail. |
Google Moja Firma | Upewnij się, że Twoja firma wygląda świetnie w wyszukiwarce Google, Mapach i Google+ za darmo. |
Google Merchant Center | Miejsce, w którym można przesyłać dane produktów do Google i udostępniać je wyszukiwarce produktów Google i innym usługom Google. |
PageSpeed Insights | Skorzystaj z PageSpeed Insights, aby dowiedzieć się, jak sprawić, by Twoje strony internetowe były szybkie na wszystkich urządzeniach. |
Wyszukiwanie Niestandardowe | Wykorzystaj moc Google, aby stworzyć spersonalizowane środowisko wyszukiwania dla własnej witryny. |
Domeny Google | Znajdź nazwę domeny i zbuduj witrynę za pomocą Google Domains. |
Akademia Webmastera | Naucz się tworzyć świetną stronę internetową z wartościowymi treściami i znajdź ją w wyszukiwarce Google. |
Uważam, że wszystkie te zasoby są pomocne, ale nie niezbędne.
Nie musisz poświęcać dużo czasu na każdą z nich. Na przykład, jeśli nie sprzedajesz żadnych produktów w swojej witrynie, nie musisz sprawdzać “Google Merchant Center.”
Wybierz te, które są najważniejsze dla Twojej firmy i SEO i skup się na nich.
Oto moje cztery główne sugestie, w kolejności ważności:
- PageSpeed Insights: Użyj tego narzędzia, aby poprawić czas ładowania witryny i natychmiastową poprawę SEO.
- Google Moja Firma: jeśli prowadzisz lokalny sklep stacjonarny, sprawdź to. To niezbędne.
- Narzędzie do testowania danych strukturalnych i narzędzie do oznaczania danych strukturalnych: gdy opanujesz podstawy SEO, przejdź do danych strukturalnych, aby jeszcze bardziej ulepszyć swoją witrynę.
- Akademia webmastera: nigdy nie nauczysz się zbyt wiele o SEO, prawda?
Wniosek
Jeśli przeczytałeś ten przewodnik, wiesz więcej o GSC niż większość ludzi na świecie. Co więcej, możesz wykorzystać te informacje do poprawy SEO, witryny i firmy.
GSC to potężne narzędzie, a im więcej nauczysz się go używać, tym lepiej stajesz się SEO.