Istnieją setki, może tysiące, poradników do pisania. Ale moim zdaniem nic nie przewyższa prostej, bezpośredniej Rady Elementy stylu William Strunk, Jr. i E. B. White.
Ten klasyk służy wielu dobrym Radom, zwłaszcza w ostatnich 20 stronach w sekcji zatytułowanej ” podejście do stylu.”Nigdzie nie widziałem bardziej pomocnych rad w tak niewielu słowach i z taką precyzją. Dlatego zawsze trzymam tę książkę w zasięgu ręki.
Szukasz usług Content marketingowych?
Jesteśmy agencją Copyblogger Digital Commerce Partners.
Specjalizujemy się w dostarczaniu ukierunkowanego ruchu organicznego dla rozwijających się firm cyfrowych.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Jeśli (dla wstydu) nie masz jeszcze tego odniesienia w swojej bibliotece, zostawię ci to, abyś go dogłębnie zbadał. Ale chciałbym podać własną wersję ośmiu ważnych wskazówek do pisania, ponieważ dotyczą one blogowania.
- Postaw czytelnika na pierwszym miejscu. Celem pisania jest jasna, czasami perswazyjna komunikacja. Nie chodzi o ciebie ani o Twoje sprytne pomysły. Jeśli piszesz, aby zaimponować, odwrócisz uwagę czytelnika od treści. Dobre pisanie jest jak okno sklepu. Powinien być czysty i przejrzysty, zapewniając swobodny Widok zawartości wewnątrz.
- Uporządkuj swoje myśli. Nie potrzebujesz szczegółowego zarysu dla większości pisania. Ale musisz wiedzieć, co chcesz powiedzieć, zanim to powiesz. Jeśli nie masz nic przeciwko temu, czego nauczyłeś się w szkole, użyj go. W przeciwnym razie po prostu zanotuj ważne punkty, które chcesz wykonać i ułóż je w kolejności, w jakiej chcesz je wykonać. Wyeliminuj wszelkie pomysły, które nie są bezpośrednio związane z tymi punktami.
- Użyj krótkich akapitów. Spójrz na każdą gazetę i zauważ, jak krótkie są akapity. Robi się to, aby ułatwić czytanie, ponieważ nasze mózgi lepiej przyjmują informacje, gdy pomysły są łamane na małe kawałki. W zwykłym piśmie każdy akapit rozwija jeden pomysł i zawiera wiele zdań. Ale w blogowaniu styl jest mniej formalny, a akapity mogą być tak krótkie, jak pojedyncze zdanie lub nawet pojedyncze słowo.
- Użyj krótkich zdań. Zdania powinny być krótkie z tego samego powodu, dla którego akapity są krótkie: są łatwiejsze do odczytania i zrozumienia. Każde zdanie powinno mieć jedną prostą myśl. Więcej niż to tworzy złożoność i zachęca do zamieszania.
- Użyj prostych słów. Ponieważ twoim celem jest komunikowanie się i nie imponowanie, proste słowa działają lepiej niż duże. Napisz ” get “zamiast” procure.”Napisz” użyj “zamiast” wykorzystaj.”Używaj dłuższych słów tylko wtedy, gdy twoje znaczenie jest tak precyzyjne, że nie ma prostszego słowa.
- Bądź konkretny. Nie pisz “wielu lekarzy poleca markę X. “Pisz” 97% lekarzy poleca markę X. “Nie pisz” duży Widget jest oferowany w wielu kolorach.”Napisz” duży Widget jest w kolorze czerwonym, zielonym, niebieskim i białym.”Do rzeczy. Powiedz, co masz na myśli. Użyj konkretnych rzeczowników.
- Pisz w stylu konwersacyjnym. W pobliżu placów budowy często pojawia się znak drogowy, który zawsze mnie irytuje. Brzmi: “Utrzymaj obecny pas.”Dlaczego tak oficjalnie? Bardziej konwersacyjny styl byłby lepszy: “zostań na swoim pasie “lub”nie zmieniaj pasów.”Jeśli piszesz tak, jakbyś miał na sobie cylinder i szpony, dystansujesz się od czytelnika i mieszasz wiadomość.
- Wyrażaj się jasno. To może być najważniejsza zasada. Bez jasności, Twoje pisanie zawodzi na każdym poziomie. Osiągasz jasność, gdy dokładnie przekazujesz znaczenie w głowie do głowy czytelnika. To trudne. Spójrz na swoje pismo obiektywnym okiem. Zastanów się, co może być źle zrozumiane i przepisz to. Znajdź to, co jest nieistotne i usuń to. Zauważ, czego brakuje i włóż to.
Kiedy pisanie nie powiedzie się, to prawdopodobnie dlatego, że nie masz nic do powiedzenia, są zbyt zaniepokojeni wpływając na styl, lub oba. Postępuj zgodnie z sugestiami tutaj, a unikniesz tych problemów i wielu innych. Ponadto przekonasz się, że twoja kopia jest bardziej żywa, bardziej znacząca i bardziej opłacalna.