Najlepszy Blogger Writing Guide

Istnieją setki, może tysiące, poradników do pisania. Ale moim zdaniem nic nie przewyższa prostej, bezpośredniej Rady Elementy stylu William Strunk, Jr. i E. B. White.

Ten klasyk służy wielu dobrym Radom, zwłaszcza w ostatnich 20 stronach w sekcji zatytułowanej ” podejście do stylu.”Nigdzie nie widziałem bardziej pomocnych rad w tak niewielu słowach i z taką precyzją. Dlatego zawsze trzymam tę książkę w zasięgu ręki.

Szukasz usług Content marketingowych?

Jesteśmy agencją Copyblogger Digital Commerce Partners.
Specjalizujemy się w dostarczaniu ukierunkowanego ruchu organicznego dla rozwijających się firm cyfrowych.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Jeśli (dla wstydu) nie masz jeszcze tego odniesienia w swojej bibliotece, zostawię ci to, abyś go dogłębnie zbadał. Ale chciałbym podać własną wersję ośmiu ważnych wskazówek do pisania, ponieważ dotyczą one blogowania.

  1. Postaw czytelnika na pierwszym miejscu. Celem pisania jest jasna, czasami perswazyjna komunikacja. Nie chodzi o ciebie ani o Twoje sprytne pomysły. Jeśli piszesz, aby zaimponować, odwrócisz uwagę czytelnika od treści. Dobre pisanie jest jak okno sklepu. Powinien być czysty i przejrzysty, zapewniając swobodny Widok zawartości wewnątrz.
  2. Uporządkuj swoje myśli. Nie potrzebujesz szczegółowego zarysu dla większości pisania. Ale musisz wiedzieć, co chcesz powiedzieć, zanim to powiesz. Jeśli nie masz nic przeciwko temu, czego nauczyłeś się w szkole, użyj go. W przeciwnym razie po prostu zanotuj ważne punkty, które chcesz wykonać i ułóż je w kolejności, w jakiej chcesz je wykonać. Wyeliminuj wszelkie pomysły, które nie są bezpośrednio związane z tymi punktami.
  3. Użyj krótkich akapitów. Spójrz na każdą gazetę i zauważ, jak krótkie są akapity. Robi się to, aby ułatwić czytanie, ponieważ nasze mózgi lepiej przyjmują informacje, gdy pomysły są łamane na małe kawałki. W zwykłym piśmie każdy akapit rozwija jeden pomysł i zawiera wiele zdań. Ale w blogowaniu styl jest mniej formalny, a akapity mogą być tak krótkie, jak pojedyncze zdanie lub nawet pojedyncze słowo.
  4. Użyj krótkich zdań. Zdania powinny być krótkie z tego samego powodu, dla którego akapity są krótkie: są łatwiejsze do odczytania i zrozumienia. Każde zdanie powinno mieć jedną prostą myśl. Więcej niż to tworzy złożoność i zachęca do zamieszania.
  5. Użyj prostych słów. Ponieważ twoim celem jest komunikowanie się i nie imponowanie, proste słowa działają lepiej niż duże. Napisz ” get “zamiast” procure.”Napisz” użyj “zamiast” wykorzystaj.”Używaj dłuższych słów tylko wtedy, gdy twoje znaczenie jest tak precyzyjne, że nie ma prostszego słowa.
  6. Bądź konkretny. Nie pisz “wielu lekarzy poleca markę X. “Pisz” 97% lekarzy poleca markę X. “Nie pisz” duży Widget jest oferowany w wielu kolorach.”Napisz” duży Widget jest w kolorze czerwonym, zielonym, niebieskim i białym.”Do rzeczy. Powiedz, co masz na myśli. Użyj konkretnych rzeczowników.
  7. Pisz w stylu konwersacyjnym. W pobliżu placów budowy często pojawia się znak drogowy, który zawsze mnie irytuje. Brzmi: “Utrzymaj obecny pas.”Dlaczego tak oficjalnie? Bardziej konwersacyjny styl byłby lepszy: “zostań na swoim pasie “lub”nie zmieniaj pasów.”Jeśli piszesz tak, jakbyś miał na sobie cylinder i szpony, dystansujesz się od czytelnika i mieszasz wiadomość.
  8. Wyrażaj się jasno. To może być najważniejsza zasada. Bez jasności, Twoje pisanie zawodzi na każdym poziomie. Osiągasz jasność, gdy dokładnie przekazujesz znaczenie w głowie do głowy czytelnika. To trudne. Spójrz na swoje pismo obiektywnym okiem. Zastanów się, co może być źle zrozumiane i przepisz to. Znajdź to, co jest nieistotne i usuń to. Zauważ, czego brakuje i włóż to.

Kiedy pisanie nie powiedzie się, to prawdopodobnie dlatego, że nie masz nic do powiedzenia, są zbyt zaniepokojeni wpływając na styl, lub oba. Postępuj zgodnie z sugestiami tutaj, a unikniesz tych problemów i wielu innych. Ponadto przekonasz się, że twoja kopia jest bardziej żywa, bardziej znacząca i bardziej opłacalna.

Total
0
Shares
Related Posts