P. S to jeden z tych stereotypów copywritingu. Wygląda na to, że każda strona sprzedaży ma taką.
Może myślisz, że jest przestarzały. Może uważasz, że to niepotrzebne.
Dopóki nie nauczysz się logiki, dlaczego to działa.
Więc zanim przejdziemy do tego, zrób mi przysługę. Powiedz szybko następujące słowa, a następnie odwróć się na chwilę od ekranu, gdy skończysz czytać listę.
- Słoń
- Krowa
- Małpa
- Szkło
- Okno
- Władca
- Budda
- Dywan
- Swing
- Stereo
Ćwiczyłeś? Zanim zaczniesz czytać, jakie słowa pamiętasz?
Nieważne, jak dobra lub zła jest twoja pamięć.
. . .
. . .
. . .
Jeśli jesteś jak większość ludzi, pamiętasz słonia. I Budda. I stereo.
Dlaczego te trzy?
Słoń był pierwszym słowem, więc utknął Ci w mózgu.
Gdy twój mózg starał się zapamiętać inne słowa, Uderzył w “Buddę”, co było niezwykłe. Znowu-utknął w mózgu.
Kiedy skończyliśmy zestaw słów, ostatnim słowem było ” stereo.”Twój mózg był roztrzęsiony próbami zwrócenia uwagi na tak wiele słów, więc przypomniał sobie pierwsze, ostatnie i niezwykłe.
Więc co jest pierwsze, ostatnie i niezwykłe w Twojej kopii?
Pierwszy jest oczywisty, prawda? Oczywiście-to nagłówek.
Część “niezwykła” jest często opowieścią lub przykładem.
A ostatni? To P. S.
Co ludzie pamiętają?
Już to omówiliśmy, prawda? A ponieważ twoi klienci są zazwyczaj ludźmi, co myślisz oni będziesz pamiętał?
Dlatego P. S. jest tak ważne. Ponieważ klient jest prawie na pewno będzie czytać P. S., bez względu na to, co jeszcze czytać (lub pominąć).
Więc co powinno zawierać P. S.?
W efekcie P. S. jest po prostu podsumowaniem tego, co właśnie napisałeś. Więc P. S. musi stwierdzić co następuje:
- Co czytelnik traci (problem perspektywa)
- Co czytelnik ma zyskać (rozwiązanie, które oferujesz)
- Czynnik pilności. Może to być termin, limit liczby przedmiotów, które sprzedasz, lub cokolwiek, czego potrzebujesz, aby czytelnik działał od razu.
Nie tylko P. S. wykonuje istotną pracę podsumowania, ale ponieważ jest to ostatnia rzecz, która jest czytana,jest to również jedna z trzech rzeczy, które klienci pamiętają.
Nadal chcesz zostawić P. S. poza tekstem?
O autorze: Sean D ‘Souza oferuje bezpłatny raport na temat “Dlaczego nagłówki zawodzą”, gdy subskrybujesz jego Biuletyn Psychotaktyczny. Koniecznie zajrzyj też na jego bloga.
P. S.
Masz trudności z przekazaniem informacji o swojej firmie? Zdezorientowany zwykłymi kiepskimi, tandetnymi i sprzecznymi radami marketingowymi? Copyblogger oferuje bezpłatny 20-częściowy e-tutorial, aby w tym pomóc. Kliknij tutaj, aby zarejestrować się już dziś-po co czekać, aby zacząć czerpać korzyści z inteligentniejszego, skuteczniejszego marketingu internetowego?