Termin ” styl “jest często rzucany przez pisarzy, ale jest mylący dla copywriterów, ponieważ” styl ” nie działa w niezwykle krótkiej ekonomii uwagi Internetu.
Dobra kopia niekoniecznie jest “stylowa”.”
Ale kopia, która ustanawia zaufanie, autorytet, buduje relacje i sprawia, że ludzie rozmawiają, dzielą się, a kupowanie jest bardzo pożądane.
Brak stylu jest to, co sprawia, że działa, więc pisarze, którzy opanowali ten “styl” są poszukiwani i szanowani.
Legendarny człowiek reklamy David Ogilvy był jednym z tych pisarzy i powiedział: “dobra reklama to taka, która sprzedaje produkt bez zwracania na siebie uwagi.”
Brzmi to wbrew intuicji, ale trzyma się pod presją i wyjaśnię, dlaczego świetny content marketing opiera się dokładnie na tym założeniu.
Jasna komunikacja to klucz do skutecznego kopiowania
Twoja najlepsza kopia musi być “display window clear” i musisz być tam każdego ranka z Windexem, aby upewnić się, że nie rozprasza on uwagi od produktu lub usługi, którą zapewniasz swoim klientom i klientom.
Każdy pisarz w końcu sięga po przewodnik po stylu, który pomoże im stworzyć wyraźną kopię, a istnieje niezliczona ilość pomocnych podręczników i postów z listami, które oferują pisarzom porady dotyczące prawidłowego użytkowania i spójnego języka.
Copyblogger ma swój własny wewnętrzny przewodnik po stylu, a członkowie redakcji często kłócą się o użycie nad (wirtualnymi) Martini.
Jestem również wielkim fanem klasycznego angielskiego przewodnika, Elementy stylu Autor: Strunk & White. Stara Kopia, którą trzymam pod ręką, jest uszata i żółknąca.
W nim William Strunk radzi pisarzom,
Zdanie powinno zawierać bez zbędnych słów, akapit bez zbędnych zdań, z tego samego powodu, że rysunek nie powinien mieć niepotrzebnych linii, a maszyna bez niepotrzebnych części. Wymaga to nie że pisarz skraca wszystkie zdania, lub że unika wszelkich szczegółów i traktuje tematy tylko w zarysie, ale każde słowo mówi.
To bardzo solidna rada dla wydawców internetowych … od 1918 roku!
Na ratunek przychodzi copywriter
To byl wlasciwie znany pisarz E. B. White, który zaktualizowal “Maly” 43 stronicowy angielski podręcznik profesora Strunka w 1959 roku.
Ożywił go ze scholastycznej zapomnienia, aby stał się tym, co Czas magazyn nazwał ” jedną ze 100 najlepszych i najbardziej wpływowych książek napisanych w języku angielskim od 1923 roku.”
E. B. White był czymś więcej niż cenionym dziennikarzem (współpracownikiem New Yorker od 60 lat) oraz wielokrotnie nagradzany autor Dla Dzieci (Charlotte ‘ s Web).
Doskonalił swój styl pisania jako copywriter w latach 20. XX wieku i przyczynił się do tego, że nauczył się Elementy stylu reedycja w rozdziale V, ” an Approach to Style.”
Nie jest tajemnicą, dlaczego ten czczony tekst jest tak krótki i tak skuteczny.
Pan White zredagował przewodnik po stylu z pewną niechęcią, a po latach zacytował,
Moja rola w odrodzeniu Książki Strunka była fuksem – po prostu czymś, co wziąłem na siebie, ponieważ nie robiłem nic innego w tym czasie. Kosztowało mnie to rok życia, więc niewiele wiedziałem o gramatyce.
Make every word tell
Brak wiedzy gramatycznej White ‘ a nie przeszkodził w tym, aby Przewodnik stał się bestsellerem przez większą część ostatnich 50 lat.
W wywiadach White chciał przypomnieć pisarzom, że zasady mają być łamane, a każdy pisarz ma swój własny, unikalny punkt widzenia i głos.
Styl wynika bardziej z tego, czym jest osoba, niż z tego, co wie.
Innymi słowy, każdy pisarz może zapamiętać zasady, ale to, w jaki sposób przyciągasz uwagę ludzi, wymaga trochę kreatywności.
Nie zawiedź się zbytnio na zasadach, bo twoja kopia może skończyć się ssaniem, a to złamie pierwszą zasadę Copybloggera.
Na cześć E. B. White ‘ a zaktualizowałem post Deana Riecka The Ultimate Blogger Writing Guide.
Ta lista jest tylko próbką ogromnej ilości wiedzy dostępnej dla wydawców internetowych i sprzedawców treści, ale są to kilka rzeczy, które pomogły mi najbardziej po drodze.
Przedstawiam wam poradnik skutecznego copywritingu online”styl” …
1. Nagłówek 101
Każdy pisarz, który chce wywrzeć wpływ w Internecie, musi wziąć tę klinikę.
Jest tylko jeden powód, dla którego twój Klient lub potencjalny klient przeczyta jedno słowo z napisanej przez Ciebie kopii: Twój nagłówek. Tutaj powinieneś spędzić 70% swojego czasu.
Zacznij od 4 U:
- Przydatne
- Pilne
- Unikalne
- Ultra-Specific
2. Użyj popularnej pisowni
Rozkwity i odmiany popularnych słów rozpraszają czytelników i wyciągają ich z opowieści, którą opowiadasz (chyba że Twoją demografią są Dziewczyny w wieku 7-13 lat).
Unikaj:
- pleez for please
- thru for through
- nite na noc
- 2moro na jutro
- @ for at
Tweety i wiadomości tekstowe wymagają zwięzłości,slangu i akronimów LOL, ale łączenie się z publicznością w dłuższej kopii wymaga mniej zakłóceń.
3. Unikaj hiperboli i fantazyjnych słów
Jedną z pierwszych lekcji, których nauczyłem się jako pisarz w Copyblogger, było stonowanie mojego języka.
Dobra kopia tnie jak nóż. Gdy szukasz akcji, unikaj wielkich słów, które sprawiają, że brzmisz, jakbyś zbyt mocno próbował brzmieć mądrze lub ważnie.
E. B. White powiedział, że najlepiej,
Nie daj się skusić dwudziestodolarowemu słowu, gdy jest dziesięć-center handy …
4. Postaw czytelnika na pierwszym miejscu
Naszym zadaniem jako copywriterów jest czerpanie nadziei, marzeń i obaw naszych odbiorców. Wymaga to Badań i magii słowa ” Ty.”
Udowodnione, że jest jednym z najpotężniejszych słów w języku angielskim, nie możesz stracić.
5. Pisz w naturalny sposób
Jest to nieodzowna wskazówka dla wszystkich blogerów i copywriterów.
Musisz mówić językiem swoich odbiorców i robić to w sposób, który przekazuje, że jesteś prawdziwą osobą, z prawdziwym zainteresowaniem oferowaniem pomocy i wiedzy.
Jak inaczej Twoi potencjalni klienci poznają cię i zaufają?
Jak inaczej Wyszukiwarki rozpoznają, że masz odpowiedzi na pytania ludzi?
Badania, badania, badania. Poznaj swoich odbiorców wewnątrz i na zewnątrz.
6. Praca z konturu
Kontury działają! Nawet jeśli nie masz energii ani czasu na szkicowanie prostego zarysu AIDA, daj sobie wyobrażenie o celach, które chcesz osiągnąć.
Nawet coś tak prostego jak kartka z kilkoma wypunktowanymi punktami działa. Autorzy sukcesu używają konturów. Nie tłumią kreatywności … ale są pomocne w przypominaniu, abyś trzymał się Sedna.
7. Pisz rzeczownikami i czasownikami
To jest Copywriting 101-precyzyjny język przekonuje; kwiecisty język rozprasza.
Zwięzła i konkretna Kopia przesuwa perspektywę, ale przymiotniki i przysłówki są tylko wypełnieniem.
Im więcej deskryptorów tam wrzucisz, tym większe są szanse, że ktoś o zasięgu uwagi kolibra kliknie (chyba że opisujesz cechy czegoś technicznego).
8. Popraw i przepisz
Ogilvy jest cytowany jako,
Jestem kiepskim copywriterem, ale jestem dobrym redaktorem.
Edytował swój pierwszy projekt Cztery lub pięć razy, zanim pokazał go Klientowi, który nieuchronnie zmieniał go ponownie.
9. Nie nadpisuj
Bez jasności twoja kopia jest strzałem. Nadpisywanie jest objawem niedostatecznego myślenia. Dobra kopia jest cholernie trudna do napisania.
Jeśli nie potrafisz tego po prostu wyjaśnić, nie rozumiesz tego wystarczająco dobrze.
~ Albert Einstein
10. Nie przesadzaj
Superlatywy mogą zniszczyć twoją kopię.
Kiedy zawyżasz lub wyolbrzymiasz swoje roszczenia (z takimi rzeczami jak sfałszowane referencje), ryzykujesz utratę zaufania odbiorców.
Zaniżona obietnica często lepiej przyciąga uwagę czytelnika niż krzyk szumu.
11. Be clear
Zabłyśnij tym szkłem.
Zrób montaż. Więc odłóż to i zrób coś innego. Następnie wróć i edytuj ponownie.
Odkryłem, że drukowanie czegoś na papierze pomaga zmniejszyć rozpraszanie ekranu komputera.
12. Nie mieszaj metafor
Jeśli produkt śpiewa przy prawidłowym użyciu, ale zlewozmywaki jeśli jest używany niewłaściwie, jest winny bycia zarówno piosenkarką, jak i kotwicą, a to bardzo rozprasza.
Trzymaj się jednej lub drugiej metafory, ale nie obu w jednym zdaniu.
13. Uprość swój język:
Powiedz każde słowo.
Usuń słowa, które są tylko oknem.
Kopia to haiku,
proste, ale sugestywne.
Nie schrzań tego, proszę.
Jestem copywriterem
Jako dodatkowy bonus chciałbym podzielić się grafiką Toma Albrightona Jestem copywriterem (dzięki wiceprezes Copyblogger operacji Jessica Commins za znalezienie go) …

Ładnie to podsumowuje.
Zabawne, jak takie proste bloki tekstu mogą komunikować się tak wiele.
Szczególnie podoba mi się zdanie ” Daj mi tylko mo i dam ci le mot juste, “, co jest francuskim terminem oznaczającym ” właściwe słowo.”
Robi to, co powinno? Zostaw swoje reakcje w komentarzach.
PS. Pozwolę sobie powtórzyć, że zasady są po to, by je łamać, a ja jestem tak samo winny, jak ktokolwiek inny. Na razie.