Strona docelowa, Mówiąc najprościej, to każda strona, która pobiera ruch z dowolnego miejsca poza tymi samymi stronami w Twojej witrynie — stąd nazwa landing.
Jest to najczęściej związane z reklamami pay-per-click, takimi jak Google Adwords, w których można kierować ruch do określonego adresu URL, który został zaprojektowany tak, aby otrzymywać tych odwiedzających.
Problem z większością stron docelowych polega na tym, że są one tworzone wokół szerokich kategorii, takich jak “jeans” zamiast być bardziej skoncentrowanym jak “damskie jeansy skinny” lub “juniors boot-cut jeans”.
W dzisiejszych czasach ludzie intuicyjnie rozumieją, że podczas wyszukiwania w sieci, strona, której opis najbardziej pasuje do ich wyszukiwania, prawdopodobnie zostanie zwycięzcą.
A kiedy płacisz za kliknięcia – tracisz pieniądze za każdym razem, gdy klient idzie gdzie indziej.
Czy Trafność Słów Kluczowych Ma Znaczenie?
Możesz pomyśleć, że gdy już zwrócisz uwagę użytkownika (i ich klik) z wysoce ukierunkowaną reklamą – że Twoja praca została wykonana.
Sprzedawca California Closets chciał przetestować tę teorię dla siebie.
Czy strona docelowa specyficzna dla reklam przewyższy bardziej ogólną?
Chociaż nie jest jasne, jaki był oryginalny tekst reklamy, można przypuszczać, że był “get organized” – co następnie prowadzi ludzi bezpośrednio do witryny z porad organizacji i produktów.
Strona docelowa dostosowana do reklam przewyższyła stronę ogólną, zwiększając liczbę przesłanych formularzy o 115%
Mając to na uwadze, strona docelowa jest zazwyczaj pierwszą i jedyną okazją do zrobienia pierwszego wrażenia z klientem. To Twoja szansa na rozpoczęcie rozmowy, zadanie pytania, zaproszenie do dyskusji i mile widziane kliknięcia na swojej stronie. Dla wielu witryn, szczególnie tych w obszarach o wysokiej konkurencji, może to być twoja jedyna szansa, aby przyciągnąć odwiedzających i przekonać ich, że Twoja oferta jest warta ich czasu i uwagi.
Oznacza to, że po prostu nie możesz sobie pozwolić, aby się pomylić.
Na szczęście konfigurowanie i używanie stron docelowych w ogólnym planie marketingowym jest stosunkowo łatwe. To tylko kwestia stworzenia strony internetowej, która łączy wszystkie składniki potrzebne do sukcesu strony dla konkretnego klienta.
Oczywiście, całe książki zostały napisane na ten temat, a to wciąż bardzo ewoluująca nauka. Ale ten przewodnik będzie ciężko pracować, aby rozwiać mity, podnieść współczynniki konwersji i dostać się na właściwą drogę.
Czy Moja Strona główna jest Stroną docelową?
Dzieje się tak, jeśli odwiedzający wpisują adres URL bezpośrednio. Ale jest to prawdopodobne, ponieważ są już zaznajomieni z Twoją marką i witryną — nie dlatego, że po prostu wydarzyły się na twojej stronie w tajemniczy sposób. Zazwyczaj Strona główna jest szerszym, ogólnym wprowadzeniem do tego, co masz do zaoferowania, a nie jest wąsko skupiona na jednym konkretnym temacie.
Wielu marketerów błędnie kieruje ruch pay-per-click do swojej strony głównej, myśląc, że ich odwiedzający będą “figure out” gdzie chcą iść. Zła wiadomość — nie będą. jest po prostu zbyt duża konkurencja, zbyt wiele możliwości porównywania sklepów i ograniczony czas na to. I wszystkie te powody są powodem, dla którego tworzymy strony docelowe – aby uprościć i usprawnić cały proces.
Dlaczego Powinienem Używać Stron Docelowych?
Strony docelowe pozwalają ogranicz ostrość i usuń bałagan ze stron, które mogą odwrócić uwagę użytkownika od podjęcia działań, które ma podjąć. Pozwala to na większą kontrolę, aby kierować nimi i pomóc im znaleźć to, czego szukają znacznie szybciej-a to z kolei może wpłynąć na rankingi w wyszukiwarkach.
Nawet jeśli ludzie wylądowali na twojej stronie i dokładnie wiedzą, czego szukają-chcą podjąć najszybsze możliwe działania, aby uzyskać wyniki. To było dokładnie to, co Time Doctor, narzędzie do zwiększania produktywności, chciało przetestować na własnej stronie docelowej. Stworzyli długą, szczegółową stronę, która obejmowała wszystkie główne cechy ich programu (zobacz zrzut ekranu) i przetestował go na znacznie krótszym, pojedynczym “szerokość ekranu” strona:
Krótsza wersja przekonwertowała o 36% więcej klientów niż wersja dłuższa. Warto jednak zauważyć, że nie wszystkie strony z krótkimi kopiami będą lepsze niż ich dłuższe odpowiedniki. W zależności od sprzedawanego przedmiotu-produkt o wyższej cenie wymagałby prawdopodobnie bardziej dogłębnej prezentacji funkcji i korzyści.
Co to oznacza dla mojego rankingu w wyszukiwarkach?
Ponieważ wyszukiwarki takie jak Google skupiają się na trafności, chcą, aby ludzie znaleźli to, czego szukają. Jeśli Twoja strona wykonuje dobrą robotę w prosty sposób, są szanse, że stale przewyższysz swoich konkurentów za to, że są odpowiedzią na potrzeby poszukiwacza — to wygrana-wygrana!
Z kolei dobre strony docelowe mogą poprawić współczynnik konwersji-czyli odsetek odwiedzających, którzy ostatecznie podjęli pożądane działanie. Osoby te zostały przekształcone z odwiedzających do zainteresowanych kupujących do potencjalnych nabywców i miejmy nadzieję, klientów przez całe życie.
Strony docelowe są jak drogowskazy, które kierują kupujących na każdym etapie do podjęcia następnego, ważnego kroku.
Kiedy najlepiej korzystać ze strony docelowej?
Nie wszystkie strony są wycinane jako strony docelowe. Dlatego najlepiej będzie, jeśli będziesz chciał z nich korzystać:
- Jako miejsca docelowe w reklamach pay-per-click – Utwórz inną stronę docelową dla każdego słowa kluczowego i grupy, aby móc testować, śledzić i zobaczyć, jak każda z nich działa.
- Aby stworzyć oczekiwanie na wprowadzenie produktu na rynek- Landing page to świetny sposób na promowanie “coming soon” teaser-nawet jeśli produkt nie jest jeszcze gotowy.
- Aby podzielić swoje oferty – Żadna pojedyncza oferta nie przypadnie do gustu każdemu. Niektórzy wolą kupony do wydruku, podczas gdy inni wolą zrealizować kody promocyjne online. Strony docelowe mogą pomóc w kierowaniu odwiedzających dokładnie tam, gdzie chcesz.
- Aby podzielić odbiorców – Podobnie jak twoje oferty, nie każdy odwiedzający powinien być kierowany do ogólnego “one-size-fits-all” landing page. Przyciągaj różne grupy za pomocą stron dostosowanych specjalnie do nich i ich potrzeb.
Jak Strony docelowe pasują do innych strategii marketingowych Online?
Strony docelowe nie mają zastępować żadnych innych form marketingu, ale raczej dodawać do nich.
W przeciwieństwie do większości innych strategii marketingowych, jednak strony docelowe podążają za keep-it-simple podejdźcie. Jeśli chodzi o projekt, treść i inne aspekty strony-mniej znaczy więcej. Oznacza to, że często zdarza się, że strony docelowe z całą nawigacją witryny są usuwane, dzięki czemu niewiele elementów pozostaje na stronie.
Ważne jest, aby zrozumieć rolę, jaką strony docelowe odgrywają w ogólnym planie marketingowym:
- Strony docelowe i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) – Strony docelowe są zaprojektowane tak, aby szły w parze z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek. Wszelkie strategie optymalizacji, które stosujesz w całej witrynie, powinny być również używane na stronach docelowych, ponieważ mogą one tylko z nich korzystać.
- Strony docelowe i reklama Pay-Per-Click (PPC) – Strony docelowe i reklamy Pay-Per-Click doskonale się ze sobą łączą, a strony docelowe wykorzystywane jako miejsca docelowe reklam PPC są jednym z ich najczęstszych i najpopularniejszych zastosowań. Ale powinieneś również wiedzieć, że strony docelowe mogą być używane tak samo skutecznie z organicznymi rankingami wyszukiwarek — nie są zarezerwowane wyłącznie dla płatnych reklam.
- Strony docelowe i optymalizacja współczynnika konwersji (Cro) – Jest to bardzo powszechne błędne przekonanie, że optymalizacja konwersji (akt nakłaniania klientów do podjęcia działań, które chcesz, aby podjęli w Twojej witrynie) odbywa się wyłącznie przez strony docelowe. Optymalizacja konwersji obejmuje wiele innych aspektów-ale strony docelowe są częścią strategiczną i tylko jednym ze sposobów przekonania klientów do dalszego wejścia na Twoją witrynę i interakcji z nią.
- Strony docelowe i Marketing w mediach społecznościowych – Strony docelowe również dobrze współpracują z mediami społecznościowymi, a wiele firm ma jedną lub więcej stron dla swoich fanów na Facebooku, Twitterze i innych serwisach społecznościowych frequent.As zobaczysz, strony docelowe dają łatwy sposób na stworzenie spersonalizowanego miejsca docelowego dla każdego segmentu klienta, kampanii marketingowej, oferty specjalnej lub pay-per-click add. Jako takie, są niezwykle potężne.Ale, jak w przypadku wszystkich wielkich strategii marketingowych, są pewne rzeczy, które mogą i nie mogą zrobić. Przyjrzyjmy się bliżej:
Strony docelowe nie są:
- Długie listy sprzedaży – Nie jest to Twoja szansa, aby szczegółowo opisać, jak świetny jest twój produkt, ale raczej zapewnić użytkownikowi dokładnie to, czego szuka — natychmiast. Pamiętaj, trafność jest tu kluczowa. Jeśli będą chcieli wiedzieć więcej, wrócą.
- Strony związane z hasłem ‘name Squeeze’: – Są to część starej taktyki marketingu internetowego, która dawała użytkownikom wybór: wpisz swoje imię i adres e-mail, aby otrzymać darmową nagrodę, lub przejdź gdzie indziej. Strony docelowe są bardziej rozwinięte.
- Okazja do twardej sprzedaży – Nie jest to również czas, aby wywierać presję na kupujących. Dla wielu osób jest to pierwsze wrażenie i prawdopodobnie jedyne. Chcesz, aby zrobili kolejny krok w Twoim lejku-nie chcesz ich w to wepchnąć!
- Strategia Jednorazowa – Strony docelowe muszą ewoluować i zmieniać się wraz ze zmianą rynku i wymagań. Zawsze powinieneś testować i udoskonalać swoją wiadomość, aby była bardziej trafna, bardziej pomocna i bardziej ukierunkowana na to, czego chce twój Klient. Jest to długi, ale całkowicie satysfakcjonujący proces, ponieważ przybliża cię do osiągnięcia ogólnych celów marketingowych.
Problem z większością stron internetowych
Problemem większości witryn jest to, że są one zbudowane z perspektywy projektowania lub rozwoju.
Z punktu widzenia projektowania kładzie się nacisk na estetykę. Wiele uwagi poświęca się typografii, kolorystyce, spójnemu brandingowi, tonacji i “voice” treści i innych obszarów twórczych.
Z perspektywy rozwoju, nacisk kładzie się na platformę. Jak treści są publikowane i zarządzane? Jakie rodzaje treści są akceptowane? Jak platforma będzie ewoluować wraz ze zmianami potrzeb?
Chociaż nie ma nic złego w żadnym z tych punktów widzenia, brakuje im elementu marketingowego, który powinien być podstawą każdej witryny zaprojektowanej do sprzedaży. Ponieważ jesteśmy tak pochłonięci zmianami projektowymi/rozwojowymi i ich różnymi etapami, często zapominamy postawić klienta na pierwszym miejscu i zapytać-czego szuka? Co ważniejsze, w jaki sposób możemy zapewnić to doświadczenie i sprawić, że będzie ono bezbłędne na każdym kroku? W tym miejscu pojawiają się punkty projektowe i rozwojowe.
Case Study: ile należy umieścić na stronie?
Powstaje pytanie-Jaka jest odpowiednia ilość treści i projektu na stronie? Confidis, Francuski serwis pożyczkowy, przetestował dwie wersje swoich stron docelowych — jedną, która usunęła obrazy, nawigację, a nawet linki do obsługi klienta, a drugą, która zawierała wszystkie te elementy:
Oto oryginalna strona: (źródło: WhichTestWon)
Zaktualizowana strona docelowa Confidis bez nawigacji, obrazów i linków do pomocy technicznej
Wyniki były zdumiewające-o 48% więcej osób zapisało się w wyniku oglądania krótszego, “stripped out” landing page. Był krótszy, bardziej kompaktowy i wszystkie informacje potrzebne użytkownikowi załadowane “above the fold” – w pierwszej 1/3 przestrzeni ekranu.
To tylko kilka sposobów, w jaki przeróbka istniejącej przestrzeni ekranu i nadawanie priorytetu różnym elementom może mieć dramatyczny wpływ na zwiększenie współczynników konwersji i przyciągnięcie większej liczby klientów przy mniejszym wysiłku, czasie i pieniądzach.
Ale jak te zmiany wpływają na optymalizację pod kątem wyszukiwarek? Możesz być zaskoczony, gdy dowiesz się, że strony docelowe nie są w ogóle zaprojektowane, aby zastąpić SEO.
SEO a Strony docelowe
Search engine optimization jest składnikiem stron docelowych — ale nie jest zaprojektowany, aby z nimi konkurować. Teraz, gdy Google ukrywa dane słów kluczowych-marketerzy nie mogą już kłaść tak dużego nacisku na badania słów kluczowych, jak kiedyś. Teraz strategia przechodzi od czystej optymalizacji do czystej intencji.
“Co klient miał na myśli, gdy znalazł naszą stronę?”
Pierwszym krokiem jest zatem wypełnienie luki między intencją użytkownika a Stroną docelową. Jako przykład, ktoś szuka “tanie loty do Paryża” może być tylko w początkowej fazie planowania wakacji, podczas gdy ktoś szuka “tanie loty do Paryża z Denver w maju” może mieć swój kalendarz wszystkie zaplanowane i może opcjonalnie szukać wypożyczalni samochodów, hoteli i działań do zrobienia w tym czasie.
To jest różnica — i siła-intencji.
Gdy użytkownik stwierdzi, że Twoja strona najbardziej odpowiada jego pytaniu lub problemowi – kliknie. Ale Twoja praca nie jest jeszcze skończona.
Internauci są z natury, “Skanery” zamiast czytelników. Nie mają czasu na przeczytanie tych wszystkich treści, nad którymi tak ciężko pracowałeś. Chcą wiedzieć na pierwszy rzut oka, czy Twoja strona spełni ich oczekiwania. Oni również potajemnie Cię osądzają, zadając sobie pytanie, “Czy Mogę zaufać tej radzie? Czy to bezpieczne? Co jeszcze powinienem o tym wiedzieć?”
Dopasowanie nagłówków z zapytaniami wyszukiwania
Jednym z najważniejszych kroków, które możesz podjąć, aby poprawić zarówno Współczynnik konwersji strony docelowej, jak i optymalizację pod kątem wyszukiwarek, jest dopasowanie nagłówków do zapytania użytkownika.
W tym przykładzie z Search Engine Watch Szukana fraza to najlepsze plany ubezpieczeń zdrowotnych dla samotnych mężczyzn. Pierwszym wpisem rankingowym była strona Ask Men, o tytule “najlepsze plany ubezpieczeń zdrowotnych”.
To komunikuje dwa punkty – że strona jest uznanym autorytetem i prawdopodobnie ma odpowiedź, której szuka użytkownik. Łatwo jest również wizualnie zeskanować i zrozumieć w ciągu kilku sekund — wszystko, czego szukają poszukiwacze:
Strona główna AskMen bada najlepsze plany ubezpieczeniowe dla samotnych mężczyzn — jego nagłówek jest na celowniku z zapytaniem Wyszukiwacza
Powyższa strona mogłaby zrobić o wiele mniej bałaganu – ale biorąc pod uwagę, że ich galerie i reklama są największymi twórcami pieniędzy dla witryny, a nie artykułów, nadal wykonuje dobrą robotę równoważąc zapytanie użytkownika z tym, czego potrzebuje, aby nadal zarabiać.
Teraz, gdy rozumiesz, jak strony docelowe różnią się od innych metod marketingowych — pytanie, które powinieneś zadać, brzmi: “czego moi użytkownicy chcą od mojej strony docelowej?” Nie będą łatwo ci powiedzieć, ale przeprowadzono wystarczająco dużo testów marketingowych i profili psychologicznych, aby powiedzieć nam, które typy stron zazwyczaj działają najlepiej, bez względu na to, czego szuka użytkownik:
Nagłówki z kierunkiem
Użytkownicy chcą być poinformowani, gdzie się udać, co robić i jak to zrobić. Dlatego najlepsze strony docelowe mają jasny, zwięzły nagłówek, który natychmiast mówi o pragnieniach, obawach lub potrzebach czytelnika. Oto taki nagłówek z Carelogger, systemu śledzenia cukrzycy, który natychmiast rozwiązuje problemy użytkownika:
Każdy, kto zmaga się z cukrzycą, chce utrzymać się w lepszej kondycji i utrzymać poziom cukru we krwi— i podkreślając, co śledzi, a także słowa “Optymalne Zdrowie”, Carelogger był w stanie zwiększyć współczynnik konwersji o 31%, ponieważ dopasowali nagłówek do tego, czego chcieli ich odbiorcy.
Jasny, Zwięzły Język
Encyklopedia Britannica była w stanie zwiększyć ich współczynniki konwersji o zdumiewające 103% tylko poprzez dostosowanie ich kopii do codziennego języka, który zawierał punkty, które podkreślały najlepsze powody, aby kupić teraz:
Zespół marketingowy Apple to mistrzowie w “mniej znaczy więcej” jeśli chodzi o sprzedaż niektórych z ich najpotężniejszych korzyści. Jak opisałbyś coś tak złożonego jak Siri w kilku słowach?
Jedno zdanie. Nieograniczone możliwości.
Koncentracja na kliencie
Osoby odwiedzające Twoje strony docelowe chcą wiedzieć, że są ważne i cenione. Używając egocentrycznego języka jak “I” oraz “my” sprawia wrażenie, że dbasz tylko o siebie lub swój biznes/rozwiązania, a nie o klienta.
Usługa zarządzania pocztą e-mail AwayFind raz użyła nagłówka “Znajdźmy pilne wiadomości” – ale w teście zastąpili go “Niech pilne e-maile przetną bałagan i znajdą cię”. Nie tylko to brzmi znacznie mniej “stalker-owski” i mniej sprawiać wrażenia, że firma decyduje, co jest pilne, czy nie – ale stawia użytkownika w pozycji kontroli i wygody.
W rezultacie AwayFind zwiększył liczbę rejestracji o 91% — co jest niezwykłym osiągnięciem każdego pomiaru.
Bądź Godny Zaufania
Dodawanie plomb zabezpieczających, np. co Mint.com zatrudnia na swojej stronie, zapewnia, że Twoje dane osobowe i finansowe są z nimi bezpieczne-i że mają poświadczenia stron trzecich, aby wykonać kopię zapasową swojej obietnicy:
Przejdźmy teraz do konkretnych przykładów różnych typów stron docelowych, które konwertują.
6 typów stron docelowych o wysokiej konwersji
W rzeczywistości istnieje wiele różnych rodzajów stron docelowych-każdy z nich jest idealny do innej sytuacji w innej firmie.
Jeśli rozumiesz, z czego składa się każdy typ strony docelowej, dlaczego jest skuteczna w określonych sytuacjach i jak ją wykonać, będziesz mógł skorzystać z prawo strona docelowa dla właściwego zadania.
I to jest dokładnie to, co mam zamiar pokazać z następujących 6 typów stron docelowych.
1. Produkt nie do końca gotowy? Użyj strony docelowej “Coming soon”
Jednym wielkim błędem, który możesz zrobić, jest nie promowanie produktu z wyprzedzeniem.
To, że produkt nie jest w pełni rozwinięty, nie oznacza, że ludzie nie chcieliby o tym słyszeć i otrzymywać powiadomienia, gdy będzie gotowy.
Jeśli twój produkt prezentuje unikalne rozwiązanie, Twoi odbiorcy docelowi zrobią wszystko, aby dostać je w swoje ręce, czy to teraz, czy w niedalekiej przyszłości.
Jeśli promujesz produkt, zanim będzie gotowy, nie możesz wysyłać ludzi na stronę sprzedaży, która nie istnieje.
Zamiast tego powinieneś wysłać je na stronę docelową” coming soon”.
Stają się one coraz bardziej popularne, ponieważ firmy zdają sobie sprawę, jak skuteczne mogą być.
Zasadniczo chcesz stworzyć prostą stronę docelową, która jasno pokazuje, że produkt jest już wkrótce a to pozwala odwiedzającemu zdecydować się na aktualizacje produktu.
W ten sposób zespół marketingowy nie tylko kręci kciukami, podczas gdy faceci od produktów są w pracy.
Dodatkowo ten typ strony docelowej zapewnia naprawdę dobrą walidację.
Jeśli otrzymujesz straszne współczynniki konwersji od docelowego ruchu, nikt nie jest zainteresowany produktem. Możesz zaoszczędzić dużo czasu i pieniędzy, złomując produkt lub wybierając go w innym kierunku.
Druga korzyść jest nieco bardziej oczywista: masz listę kwalifikowanych potencjalnych klientów.
Kiedy uruchomisz swój produkt, nie będzie to pusty pokój. Możesz uzyskać pierwszą falę zamówień niemal natychmiast, co da ci informacje zwrotne potrzebne do udoskonalenia produktu.
Klucze do skutecznej strony “coming soon”: Ten rodzaj strony docelowej nie jest strasznie trudny do utworzenia, ale nadal musisz upewnić się, że uwzględniasz wszystkie najważniejsze elementy.
Zaraz omówię z tobą wszystkie elementy. Wszystkie powinny być uwzględnione, jeśli to możliwe, chociaż nie w określonej kolejności.
Pierwszy to sam produkt. Odwiedzający muszą wiedzieć, o czym jest strona. W powyższym przykładzie produkt jest wymieniony “krótko” w drugiej największej linii. Nie musi być ogromny, ale odwiedzający powinni zrozumieć, że opracowujesz rzeczywisty produkt.
Następnie wyjaśnij, że produkt nie jest gotowy. To powinna być jedna z największych części strony.
Ponadto musisz określić, kiedy produkt będzie gotowy.
Jeśli nie jesteś pewien, możesz być nieco niejasny i powiedzieć coś w stylu “nadchodząca zima 2016.”Jednak lepiej jest sprecyzować, kiedy to możliwe. Jeśli możesz, Dodaj odliczanie do strony:
Wreszcie, absolutnie kluczowe jest, aby jasno podsumować to, co twój produkt ma do zaoferowania.
W jednym lub dwóch zdaniach opisz, czym jest twój produkt i jak może pomóc Twojej grupie docelowej. To powinien być jeden z głównych punktów na stronie.
Na przykład na stronie coming soon, którą widzisz poniżej, jest jasne, że” shopidex ” to społeczność stworzona specjalnie dla właścicieli małych firm, którzy szukają rozwoju.
Odwiedzający wiedzą, czy są na tym rynku docelowym i mogą łatwo zdecydować, czy są zainteresowani tym rodzajem produktu.
Ty can rozwiń te kilka zdań, jeśli chcesz, ale nie musisz, chyba że masz dość złożony produkt.
Na koniec musisz wyrazić zgodę, a także wyjaśnić, na co użytkownicy decydują się, np. “wprowadź swój adres e-mail, aby otrzymywać powiadomienia, gdy produkt będzie gotowy.”
Narzędzia ułatwiające tworzenie strony” coming soon”: Chociaż strony “coming soon” są na tyle proste, że można je zbudować od zera, naprawdę nie musisz.
Istnieje wiele narzędzi, które mają tego typu szablony. Wystarczy kliknąć szablon “coming soon”, a następnie kliknąć każdy fragment tekstu i edytować go w dowolny sposób.
Jedną z opcji jest Kickoff Labs, który ma różne motywy 20 dla stron “wkrótce”. Nie jest jednak za darmo:
Być może najpopularniejszym twórcą stron docelowych jest Unbounce i ma przyzwoity wybór atrakcyjnych szablonów stron “już wkrótce” :
Ponownie, nie jest to darmowe narzędzie, ale jest warte swojej ceny, jeśli regularnie tworzysz strony docelowe.
Kolejną solidną opcją jest Lander, który ma dobrą kolekcję szablonów “wkrótce”.
Narzędzie, którego używasz, nie ma znaczenia, o ile rozumiesz zasady, które omówiliśmy w tej sekcji.
2. Jak włączyć wideo do skutecznej strony docelowej
Jeśli masz unikalny i potencjalnie złożony produkt, może być trudno przekazać wszystko na krótkiej stronie.
Jedną ze świetnych opcji jest dołączenie filmu na stronie docelowej i uczynienie go podstawowym elementem. Nadal możesz mieć tekst wyjaśniający produkt i jego zalety, ale zostanie to uwzględnione później.
Oto przykład tego typu strony docelowej na Crazy Egg:
Film jest jedynym celem strony. Możesz też mieć obok niego tekst, a nawet przycisk, ale film powinien się wyróżniać, aby odwiedzający zrozumieli, że powinni go obejrzeć.
Elementy skutecznego filmu wyjaśniającego: Filmy mogą być świetnym narzędziem na stronach docelowych, ponieważ bardzo niewiele osób przewija długą stronę tekstu. Jednak duży procent z nich obejrzy 1-2 minutowy film.
To również sprawia, że trudno im ominąć ważny punkt przez przypadek, ponieważ zwykle masz ich pełną uwagę podczas oglądania.
Ale umieszczenie dowolnego filmu oczywiście nie wystarczy.
Zły film spowoduje zły Współczynnik konwersji, podobnie jak świetny film spowoduje świetny Współczynnik konwersji.
Istnieją dwa główne aspekty skutecznego filmu, które musisz spróbować osiągnąć.
Pierwszy to jakość.
Filmy przeszły długą drogę w ostatnich latach, a widzowie oczekują profesjonalnie wykonanych filmów.
Oznacza to:
- brak rozmycia
- dobre oświetlenie
- brak szumów w tle i echa
- brak jąkania lub niejasnej mowy
poza tym.
Jeśli nie masz wiedzy i doświadczenia, aby wyprodukować taki film, będziesz potrzebował profesjonalnej pomocy (więcej na ten temat za minutę).
Drugim głównym aspektem jest fascynująca historia.
Ludzie kojarzą filmy z rozrywką. MASZ 1 lub 2 minuty, aby opowiedzieć krótką, fascynującą historię o tym, dlaczego twój produkt jest ważny i dlaczego jest niesamowity.
Nie musi być skomplikowane, ale chcesz przedstawić swój produkt, podkreślić najważniejsze funkcje i Pokaż wszystkie sposoby, w jakie widz mógłby z nich skorzystać.
Jeśli czujesz, że zmagasz się z tym aspektem filmów, przeczytaj te artykuły, które napisałem w przeszłości:
- Jak wykorzystać opowiadanie historii, aby zwiększyć konwersje
- Jak angażować i przekonywać ludzi poprzez opowiadanie historii
- Opowiedz historię swojej marki
4 kroki, aby utworzyć wideo wyjaśniające: Jeśli nadal jesteś ze mną, prawdopodobnie masz dobry pomysł na użycie filmu na stronie docelowej.
Pozostaje tylko wiedzieć dokładnie, co zrobić, aby faktycznie make one.
Krok 1 to decyzja o budżecie. Jakość filmów często kosztuje więcej niż $1,000 za minutę wideo.
Pamiętaj, że jakość zawsze jest na pierwszym miejscu, więc jeśli masz ograniczony budżet, skróć film, zamiast skracać kąty tworzenia.
Krok 2 to oczywiście wynajęcie niezależnego twórcy wideo wyjaśniającego. Możesz je znaleźć na dowolnej dużej stronie freelancera (takiej jak Upwork lub Freelancer), wyszukując słowa kluczowe, takie jak “explainer video “lub”product video”:
Ponownie, zazwyczaj dostajesz to, za co płacisz. Nie oszczędzaj, chyba że nie masz innych opcji.
Alternatywnie możesz skorzystać ze specjalistycznego rynku dla twórców wideo, takiego jak Animation Explainer Videos.
Krok 3 to współpraca z freelancerem w celu opracowania konspektu wideo i skryptu. Możesz to zrobić sam, aby zaoszczędzić trochę pieniędzy w razie potrzeby.
Krok 4 to po prostu poczekać, aż twój freelancer stworzy film, przekaże mu opinię o zmianach, a następnie opublikuje film.
Jeśli nigdy nie stworzyłeś filmu, może to wydawać się przytłaczające. Po prostu podziel to na małe kroki, a zobaczysz, że jest to dość łatwe.
3. Sprzedaż złożonego produktu? Podkreśl jego cechy
Jeśli masz złożony produkt, tworzenie wideo jest jednym ze sposobów przekazania wszystkich jego funkcji.
Istnieją jednak wady filmów. Po pierwsze, Są one znacznie trudniejsze do edycji niż tekst i obrazy.
Po drugie, nie wszyscy lubią wideo. Ci ludzie wolą czytać, więc prawie zawsze ma sens mieć tekst na stronie.
Wreszcie, Google nie może dobrze indeksować filmów, więc jeśli chcesz, aby Twoja strona docelowa była pozycjonowana pod kątem jakichkolwiek terminów w wyszukiwarce, lepiej miej przyzwoitą ilość tekstu.
Jeśli masz produkt o złożonych funkcjach, nie tylko rozwiązujesz jeden problem-rozwiązujesz wiele z Twoim produktem.
Nie ma sposobu, aby zwięźle wyjaśnić wszystkie te korzyści w kilku zdaniach.
Jeśli spróbujesz, możesz zdezorientować odwiedzających, którzy szukają jednego konkretnego rozwiązania, które zapewnia twój produkt, ale nie innych.
Więc jakie jest rozwiązanie?
Służy do tworzenia sekcji na stronie docelowej, po jednym dla każdej głównej funkcji.
The order is ważne. Chcesz zamówić je od najczęściej poszukiwanych do najmniej poszukiwanych.
Oto, o czym mówię: Aweber landing page ma jasne sekcje (z różnokolorowym tłem) do różnych celów.
Górna część skupia się na 3 głównych komponentach oprogramowania Awebera (wyskakują one w niebieskim pogrubionym tekście):
Następna sekcja ma referencje.
Strona jest kontynuowana i przejdziesz przez kilka kolejnych sekcji, które podkreślają różne funkcje i Zalety produktu.
Na przykład w dalszej części znajduje się sekcja, która podkreśla, jak łatwo jest zintegrować produkt z innymi popularnymi aplikacjami:
Niekoniecznie musisz mieć różnokolorowe tło, ale dla każdej sekcji powinny być wyraźne podziały.
Wyjaśnij każdą funkcję prostym językiem: Ważnym aspektem tworzenia sekcji dla wszystkich funkcji produktu, który jest często ignorowany, jest język, którego używasz.
Nie wystarczy po prostu wymienić tę funkcję; trzeba opisać ją w prostych słowach-tych, z których Twoi klienci sami by skorzystali.
Pomimo ogromnej bazy klientów i złożonych produktów, Hubspot nadal wykonuje fantastyczną robotę.
Spójrz na ten przykład z jednej z ich stron docelowych dla ich narzędzia pomocniczego:
W szczególności zwróć uwagę, jak jasna jest każda sekcja.
Od koloru i rozmiaru tekstu po obrazy i środkowe kropki-jasne jest, gdzie zaczyna się i kończy każda sekcja.
Następnie spójrz na język, którego używają.
Na przykład:
Sidekick pokazuje istotne szczegóły dotyczące kontaktów … otwieranie wiadomości e-mail, linki do profili społecznościowych i wiele innych.
Wiele firm napisałoby coś takiego zamiast:
Sidekick pokazuje wgląd w obecność Twoich klientów w sieci. Usprawnij gromadzenie danych demograficznych i kierowanie wiadomości.
Postawiłbym sporo pieniędzy, że wcześniej czytałeś coś takiego na stronie docelowej.
To sprawia, że drapiesz się po głowie i mówisz ” co?”
Chociaż skomplikowanie brzmienia produktu może wydawać się dobrym sposobem na uzasadnienie jego kosztów, używanie niejasnego, wysokiego poziomu języka ma w rzeczywistości odwrotny skutek.
Używaj prostego i zwięzłego języka, podobnego do Twojego odbiorcy.
4. Przestań sprzedawać zimny ruch i zamiast tego użyj strony docelowej generującej ołów
Pamiętaj, że strony docelowe mogą być używane prawie na każdym etapie ścieżki sprzedaży.
Są zoptymalizowane pod kątem konwersji … każdego rodzaju.
Aby jednak działały skutecznie, odwiedzający stronę docelową muszą być we właściwym miejscu w procesie zakupu.
Nawet najlepsza strona docelowa będzie walczyć o Sprzedaż produktu, jeśli odwiedzający nigdy o nim nie słyszał lub o Twojej marce.
Jednak ta sama strona docelowa może mieć niesamowity Współczynnik konwersji, gdy odwiedzający już znają i lubią Twoją markę. Może być jeszcze lepiej, jeśli naprawdę borykają się z problemem, który rozwiązuje twój produkt.
Ci ludzie, którzy nigdy nie słyszeli o Tobie, Twoim produkcie lub witrynie, są nazywani “zimnym ruchem.”
Pozostałe, z którymi wcześniej zetknąłeś się z base, są uważane za” ciepły ruch ” i są znacznie bardziej podatne na konwersję.
Czy to naprawdę problem ze Stroną docelową?
Chociaż na początku może wydawać się to problemem drogowym, to is problem, który można rozwiązać za pomocą stron docelowych.
Zamiast wysyłać zimny ruch bezpośrednio do jednej ze stron docelowych, która sprzedaje produkt, wysyłasz je na wcześniejszą stronę docelową lejka sprzedaży.
Zapomnij o proszeniu ich o coś wielkiego, jak wyciągnięcie portfeli, żeby coś kupić. Wprowadźmy je najpierw na listę e-mailową.
Po uzyskaniu ich do subskrypcji możesz zacząć wysyłać im e-maile i budować relacje. W końcu wysyłasz je na stronę docelową produktu.
Uruchomienie lejka sprzedaży ze Stroną docelową: Duży odsetek firm odnoszących sukcesy korzysta z tej strategii. Zachęcam do rozważenia tego.
Na przykład Unbounce jest prawdopodobnie największym dostawcą narzędzi do tworzenia stron docelowych. Przeprowadzili rozległe testy, aby upewnić się, że ich strony docelowe mają najniższy możliwy współczynnik odrzuceń (i najwyższy współczynnik konwersji).
Dotyczy to ich szablonów na sprzedaż, a także ich własnych stron docelowych. Oto przykład jednego:
Zauważ, jak skupiają Cię na stronie, abyś dał im swój adres e-mail w zamian za kurs e-mail.
Utrudniają nawet znalezienie strony z cenami na tej stronie docelowej, ponieważ nie chcą, aby ich zimny ruch robił coś innego niż dołączanie do listy e-mailowej.
W przeciwieństwie do bloga, w którym wartość zapewniana przez Bezpłatne treści może wystarczyć, aby ktoś zarejestrował się na liście e-mail, zimny ruch na stronie docelowej wymaga zachęty.
Jak zapewne wiesz, zachęta nazywa się magnes ołowiowy.
Im bardziej kuszący jest magnes prowadzący, tym wyższa będzie Twoja stawka opt-in.
Jeśli masz świetną ofertę i wysyłasz odpowiedni rodzaj ruchu na stronę docelową z magnesem wiodącym, możliwe jest osiągnięcie współczynników konwersji ponad 50%.
3 klucze do skutecznego magnesu ołowiowego: Tworzenie atrakcyjny magnes ołowiu nie jest łatwe, ale to nie jest trudne albo.
Wymaga to zrozumienia trzech kluczowych czynników, które wpływają na Współczynnik konwersji.
Pierwszym czynnikiem jest brak związku.
Istnieją dwa istotne elementy. Oczywistym jest to, że Twoja oferta musi być odpowiednia dla zainteresowań Twojego Ruchu.
Tak więc, jeśli twoja grupa docelowa składa się z miłośników psów, Twój magnes prowadzący powinien być czymś w rodzaju książki o psach, a nie o kotach.
Ale twój magnes prowadzący powinien być również odpowiedni dla problemów odbiorców.
Jeśli wielu odwiedzających ma problemy ze znalezieniem dobrych sposobów na zabawę z psami, możesz zaoferować e-book, taki jak “5 Sposobów na efektywniejszą zabawę z psem.”
Porównaj to z e-bookiem ” 25 wspaniałych imion psów.”Chociaż chodzi o psy, co jest istotne, nie ma znaczenia dla żadnego z problemów tej publiczności.
Drugi czynnik jest związany z istotnością, a to wartość.
To bardzo proste:
Im bardziej ktoś ceni Twój magnes wiodący, tym bardziej prawdopodobne jest, że zdecyduje się na Twoją listę e-mail.
Kupon z 10% zniżką jest bardziej atrakcyjny niż kupon z 5% zniżką.
E-book z 10 sposobami na bardziej efektywną grę z psem jest cenniejszy niż e-book z tylko 5 sposobami.
Dodatkowo, jeśli twój magnes ołowiany rozwiązuje palący problem gościa, umieszczą Nr serii większa wartość na nim, dlatego znaczenie jest również ważne.
Wreszcie trzeci czynnik to wykonalność.
Pamiętaj, że nie możemy bezpośrednio poprosić cold traffic, aby coś kupił, ponieważ prosi o zbyt wiele za wcześnie.
Z tego samego powodu, nie chcesz przytłaczać tych gości z ogromny magnes ołowiany.
Wyobraź sobie, że oferowałeś ten kurs e-mail: “52-tygodniowy kurs do mistrza Szkolenia Psów”.
Chociaż miałoby to większą wartość niż kurs 10-tygodniowy, nie wydaje się to również wykonalne dla większości odwiedzających—to za dużo.
Tak więc, podczas gdy chcesz zapewnić jak największą wartość, istnieje pewien punkt, w którym dodatkowa wartość staje się zbyt dużą pracą dla odwiedzających.
Znajdź równowagę między zbyt dużą i zbyt małą wartością.
Jeśli rozumiesz te trzy czynniki, jesteś gotowy na mój przewodnik krok po kroku do tworzenia niesamowitych magnesów ołowianych.
5. Skoncentruj się na problemie, który rozwiązujesz przed wprowadzeniem produktu
Wiem, że kochasz swój produkt, ale czasami twoi klienci nie.
Do tej pory przyjrzeliśmy się stronom docelowym, które skupiały się na komunikowaniu funkcji i zalet produktów.
Czasami jednak nie są one najważniejsze.
W przypadku prostych problemów klienci już wiedzą dokładnie, co próbują znaleźć.
Jeśli sprzedajesz produkt takim klientom, musisz przyjąć inne podejście.
Na stronie docelowej powinieneś mieć bardzo jasny, prosty tekst jako punkt centralny:
Ten główny tekst powinien opisywać produkt, którego szuka użytkownik.
Powiedzmy, że gość wie, że potrzebuje niedrogiego dywanu.
Zamiast od razu skupiać się na jakości dywanów, takich jak idealna miękkość, rozmiar i wszystkie inne rzeczy, stwierdzasz oczywiste:
Niedrogie dywany shag do każdego domu.
Poniżej możesz dodać kolejne zdanie najlepszych funkcji Twojego produktu. Może dywany są wykonane ze specjalnego materiału, który klienci mogą docenić, itp.
Kluczem jest to, że zależy im na znalezieniu dokładnego produktu, który mają w głowie, zanim jeszcze rozważą funkcje.
2 najważniejsze części tego typu strony docelowej: Jeśli masz prosty produkt, który jest odpowiedni dla tego typu strony docelowej, istnieją dwa klucze do maksymalizacji współczynnika konwersji.
Pierwszy to Twój główne stwierdzenie, który jest zazwyczaj wykonany jako nagłówek w środku.
Najgorsze, co możesz zrobić, to być sprytnym.
Określ, co robi i oferuje twój produkt w jednym zwięzłym zdaniu, aby odwiedzający wiedzieli, że są we właściwym miejscu. Tak jak wyżej.
Drugim kluczem jest posiadanie dobrego wezwanie do działania.
Wezwanie do działania jest zwykle umieszczane w jakimś przycisku, który chcesz, aby użytkownik kliknął. Następnie przenosi je na stronę sprzedaży lub inną stronę docelową, aby dowiedzieć się więcej o Twoim produkcie.
Twój przycisk może potencjalnie powiedzieć wiele różnych rzeczy:
Możesz zwiększyć skuteczność wezwań do działania, używając języka opisującego działanie.
Zamiast powszechnych wezwań do działania, jak:
- Dowiedz się więcej
- Pobierz
- Kup to
tworzenie bardziej konkretnych wezwań do działania dla twój produkt. Jeśli twój produkt jest podręcznikiem do tresury psów, możesz spróbować:
- Chcę, żeby mój pies słuchał!
- Mam dość nieposłuszeństwa
- Pobierz my dog training solution
Aby uczynić go jeszcze bardziej skutecznym, zastosuj pilność, dodając słowo takie jak “dziś” lub ” teraz.”
Oto mój kompletny przewodnik, aby Twoje przyciski były bardziej skuteczne.
6. Pozwól odwiedzającym wybrać własną przygodę
Jest jeden rodzaj produktu, który możesz sprzedawać, o którym jeszcze nie rozmawialiśmy.
Jeśli masz złożony produkt, inne opcje, które przyjrzeliśmy się do tej pory, mogą nie pasować do niego.
Niektóre produkty mają wiele różnych funkcji, z których wszystkie mogą być ich własnymi produktami. Różni klienci mogą być zainteresowani konkretną funkcją i nie przejmować się innymi.
Jeśli skorzystasz z innych opcji, na które do tej pory spojrzeliśmy, podkreślisz pewne funkcje u góry strony docelowej.
Jest to dobre dla potencjalnych klientów, którzy chcą tej konkretnej funkcji, ale spowoduje, że potencjalni klienci zainteresowani innymi głównymi funkcjami stracą zainteresowanie i nie będą się dobrze konwertować.
Rozwiązaniem jest daj im wybór.
Zamiast przeskakiwać od razu do funkcji, pozwalasz odwiedzającym wybrać, co ich interesuje. Następnie, w zależności od wybranego przycisku lub łącza, przenosisz je do określonej sekcji strony (lub nawet do innej strony docelowej).
Hubspot jest tego doskonałym przykładem. Mają złożony produkt, który służy zarówno marketerom, jak i sprzedawcom. Każda grupa interesuje się różnymi rzeczami.
Na stronie docelowej Hubspot znajduje się link, aby uzyskać więcej informacji na temat platformy marketingowej, a także oprogramowania sprzedażowego:
Ponadto oferują również magnes prowadzący, na wypadek, gdyby jakikolwiek zimny ruch znalazł ich stronę.
Kiedy korzystać ze strony docelowej “Wybierz własną przygodę”: Głównym czynnikiem, który określi, czy powinieneś korzystać z tego typu strony docelowej, jest to, czy twój ruch składa się z różnych typów osób.
Niektóre produkty przemawiają do wielu różnych odbiorców, a do tych odbiorców należy podchodzić inaczej, ponieważ zależy im na używaniu produktu w różny sposób.
Idealnie byłoby wysłać je na stronę docelową zaprojektowaną specjalnie dla nich, ale nie zawsze jest to możliwe. To wtedy strona” Wybierz własną przygodę ” jest kolejną najlepszą opcją.
Jak zrobić własną stronę docelową przygody: Wspaniałą rzeczą w tego typu stronie jest to, że jest dość łatwa do zrobienia. Wszystko, czego potrzebujesz, to linki do różnych stron docelowych lub do treści dalej na swojej stronie docelowej.
Jeśli potrzebujesz zaimplementować drugą opcję, Jest to dość proste.
Są dwie części. Pierwszym z nich jest punkt kontrolny, do którego strona zostanie przekierowana po kliknięciu łącza.
Umieść punkt kontrolny na nagłówku sekcji, do której chcesz, aby ktoś skoczył.
Na przykład: Hubspot dla marketerów
Następnie wróć do miejsca, w którym chcesz umieścić łącze, ale zamiast umieszczać cały adres w znaczniku łącza, wpisz nazwę “id”, którą podałeś po hashtagu podczas tworzenia punktu kotwiczenia.
Jak to: Dowiedz się, jak Hubspot pomaga marketerom
Umieść ten link w przycisku lub panelu u góry strony, a segment odwiedzających zainteresowanych tymi funkcjami może przejść do nich bez nieporozumień.
Wniosek
Strony docelowe są ważnym narzędziem, które powinno znajdować się w arsenale każdego marketera.
Ale jeśli chcesz w pełni wykorzystać strony docelowe w swojej pracy, musisz użyć odpowiedniego typu do danej sytuacji.
Przejdźmy szybko do tego, czego się nauczyliśmy.…
- Strony docelowe są zaprojektowane jako trampolina dla użytkowników, którzy mogą wejść dalej w Twoją witrynę. Robią to poprzez bycie odpowiednim i skoncentrowanym na jednym punkcie — takim jak zapytanie użytkownika o Wyszukiwanie. Są one najczęściej kojarzone ze stronami pay-per-click, takimi jak Google Adwords, ale z pewnością nie ograniczają się do tej platformy.
- Korzystanie ze stron docelowych polega na maksymalizacji zwrotu z inwestycji dla każdego klienta. Im bardziej konkretna, prosta i usprawniona jest strona, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik podejmie pożądane działanie.
- Idealnie, strony docelowe powinny być używane do segmentowania ofert, użytkowników, jako strony docelowe dla reklam pay per click I / lub jako sposób na oczekiwanie na wydarzenie produktowe (i zachęcaj użytkowników do rejestracji, gdy wydarzenie się zbliża).
- Są pewne rzeczy, do których strony docelowe nie są zbudowane — działają głównie jako długi list sprzedażowy lub proste imię-squeeze pages. Twoja strona docelowa jest zasadniczo “welcome mat” to przyciąga odwiedzających do reszty witryny. Pod warunkiem, że masz urzekającą ofertę, która dobrze z nimi współgra, cyfrowo zachęcasz ich do przejścia przez drzwi wejściowe.
- Niektóre z najlepszych stron docelowych konwersji ucieleśniają filozofię “mniej znaczy więcej”. Często usuwa się zbędną grafikę, nawigację, referencje, a nawet opcje obsługi klienta, aby pomóc użytkownikowi skupić się na jednej akcji, którą chcesz wykonać.
- Search engine optimization nie ma na celu zastąpienia stron docelowych lub odwrotnie. SEO dodaje do stron docelowych, a po prawidłowym wykonaniu strony docelowe mogą z kolei zwiększyć trafność w oczach wyszukiwarki i potencjalnie zwiększyć rankingi.
- Użytkownicy mają pewne oczekiwania, które musisz spełnić, jeśli chcesz, aby zrobili kolejny krok, głównie: nagłówek pasujący do ich zapytania, jasny, łatwo zrozumiały język, skupienie się na ich potrzebach oraz elementach zaufania i wiarygodności w podejmowaniu współpracy z Tobą.
- Pokazałem ci również 6 najbardziej konwertujących typów stron docelowych i powinieneś teraz zrozumieć, kiedy ich używać i dlaczego działają.
Są to główne składniki, których klienci szukają, gdy lądują na twoich stronach. I chcą, aby wszystkie te rzeczy były szybko ładowane, łatwe do przeglądania i przyjazne dla użytkownika.