Kompletny przewodnik po copywritingu

Czym dokładnie jest copywriting? Copywriting to sztuka i nauka pisania kopii (słowa użyte na stronach internetowych, reklamach, materiałach promocyjnych itp.) to sprzedaje twój produkt lub usługę i przekonuje potencjalnych klientów do podjęcia działań. Pod wieloma względami jest to jak wynajęcie jednego sprzedawcy, aby dotrzeć do wszystkich klientów. Zespół sprzedaży kontaktuje się z klientami pojedynczo; copywriter dociera do wszystkich naraz za pośrednictwem billboardów, reklam w czasopismach, listów sprzedażowych, postów na blogu i innych.

Projektowanie, content marketing, SEO i growth hacking są częścią kompletnego planu marketingu cyfrowego, ale copywriting jest klejem, który łączy to wszystko razem. Copy nadaje Twojemu projektowi znaczenie i kładzie podwaliny pod Twój content marketing, SEO i growth hacking. Pisanie lepszej kopii umożliwia konwersję większej liczby czytelników na klientów, a my chcieliśmy zapewnić przewodnik, który dałby ci przewagę podczas pisania kopii zarówno w trybie offline, jak i offline.

Jeśli możesz wykorzystać swoje pisanie, aby opowiedzieć fascynującą historię, przekonując klientów o potrzebie Twojego produktu, nie ma ograniczeń co do wzrostu, jakiego może doświadczyć Twoja firma.

Jeśli jednak utkniesz w pisaniu ogólnych wiadomości e-mail, reklam i listów sprzedażowych, możesz spodziewać się, że resztę swojej kariery przedsiębiorczej spędzisz walcząc o pojedynczą sprzedaż.

Ale w jaki sposób stajesz się dobrym copywriterem?

  • Czy należy spędzać niezliczone godziny pisanie słynnych listów sprzedaży?
  • Czy powinieneś przeczytać setki książek na temat copywritingu?
  • Czy powinieneś iść na studia i wydać $100k na kolejny stopień zaawansowany?

Myślę, że istnieje lepszy sposób, aby stać się światowej klasy copywriterem-łatwiejszy sposób, który nie wymaga prawie żadnych inwestycji od ciebie, a to zajmie ci tylko około 30 dni.

Pierwszą rzeczą, na którą chcę zwrócić uwagę, jest to, że ten artykuł ma na celu pomóc ci stać się światowej klasy copywriter, a nie mistrz copywriter.

Aby stać się światowej klasy (top 5%) zajmuje tylko około miesiąca skoncentrowanej, celowej pracy.

Przełamując te dodatkowe cztery punkty percentyla, aby stać się prawdziwym mistrz copywriter (top 1%) zajmie ci lata, jeśli nie dekady, praktyki i poświęcenia.

Jednak o ile cała Twoja kariera nie jest poświęcona copywritingowi, cały ten wysiłek jest niepotrzebny. Jeśli uda Ci się wyrwać z królestwa dobrze. copywriting i zostań świetnie., dodatkowe cztery punkty procentowe po prostu nie są potrzebne do prowadzenia udanego biznesu.

Stanie się światowej klasy jest całkowicie osiągalne i można to zrobić szybciej niż myślisz.

Zaczynajmy.

Dlaczego zrozumienie produktu jest tak ważne

Pierwszym krokiem w każdym projekcie copywritingowym jest pełne zrozumienie, jaki produkt sprzedajesz. David Olgilvy, legendarny copywriter, jest znany z trzytygodniowych skrupulatnych badań, aby wymyślić zwycięską koncepcję reklamy Rolls-Royce ‘ a. Ostatni nagłówek czytany “Przy 60 milach na godzinę najgłośniejszy hałas w tym Rolls-Royce’ u pochodzi z zegara elektrycznego.” Tyle czasu zajęło mu znalezienie szczegółów na tyle przekonujących, by sprzedać Rolls-Royce ‘ a.

A jeśli tak długo zajęło Panu Ogilvy ‘ emu odkrycie tak ważnej funkcji sprzedaży, z pewnością warto poświęcić trochę czasu na przestudiowanie produktu, aby dowiedzieć się, które funkcje wyróżnią się wśród klientów. To jest prawdziwy cel tego rozdziału-dowiedzieć się, co sprawia, że twój produkt jest wyjątkowy i jakie korzyści i funkcje przypadną do gustu Twoim klientom.

Jest to krok pierwszy dla każdego projektu copywritingowego.

Dobrą wiadomością jest to, że jako właściciel firmy lub bloga znasz już swój produkt na wylot. Znasz funkcje, rozumiesz, jak to działa i znasz korzyści, jakie zapewnia swoim klientom. Stanowi to świetny punkt wyjścia do pisania kopii. Zamiast konieczności przeprowadzenia dogłębnych badań, możesz zacząć od zapisania tego, co już wiesz. Nie musisz spędzać godzin na badaniu produktu i robieniu notatek.

Z drugiej strony nadal warto wykonać kroki opisane w tym rozdziale, aby uchwycić wszystkie szczegóły produktu. Zapisując pełny opis produktu wraz z listą funkcji i korzyści, zapiszesz te ważne informacje, do których możesz się odwołać w późniejszych rozdziałach. Lepiej mieć wszystko zapisane w jednym miejscu, więc zawsze będziesz mieć je dostępne na wyciągnięcie ręki.

Więc zanim zaczniesz pisać kopię, wykonaj następujące ćwiczenie, aby zapisać opis swojego produktu lub usługi. Po zakończeniu poznasz każdy szczegół tego, co sprzedajesz i będziesz miał lepszy pomysł, jak to sprzedać.

Utwórz Opis Swojego Produktu

Zacznij od odpowiedzi na następujące pytania dotyczące Twojego produktu (jeśli świadczysz usługę, a nie sprzedajesz produkt, może być konieczne nieznaczne podrasowanie pytań).

Aby zilustrować każdy etap procesu, stworzymy hipotetyczny produkt, do którego możemy się odnieść w tym przewodniku, który nosi tytuł ” Simple Survey Tool.”

Pytanie 1: Jak opisałbyś produkt?

W przypadku tego pytania należy podać prosty, dwu-lub trzy zdaniowy opis produktu. Nie musi być bardzo długi lub szczegółowy i nie martw się o dostarczenie fantazyjnej odpowiedzi. Po prostu zapisz Krótki opis tak, jakbyś opisywał produkt klientowi.

Przykładowa odpowiedź:

Pytanie 2: co jest wyjątkowego / wyjątkowego w tym produkcie?

Celem jest zidentyfikowanie czegoś wyjątkowego lub wyjątkowego w produkcie. Co ten produkt oferuje, czego inni nie mają? Czy jest produkowany w USA? Czy jest łatwy w instalacji? Czy zapewnia analitykę, której nie oferują inne witryny?

Ostatecznie użyjesz tego do identyfikacji unikalnej propozycji sprzedaży (USP). USP jest czymś wyjątkowym, czego inne firmy nie oferują. Czy jest coś specjalnego w Twoim produkcie? Czy jest coś, co wyróżnia go na tle konkurencji? Nagraj tutaj wszystko o produkcie, co czyni go wyjątkowym lub wyjątkowym.

Przykładowa odpowiedź:

Pytanie 3: Jakie duże korzyści zapewnia?

Nie tylko chcesz wiedzieć, jak produkt jest wyjątkowy, ale także wiesz, jakie korzyści zapewnia klientom. Wiele firm przestaje opisywać produkt i nie przekazuje korzyści płynących z jego używania.

Na przykład firma może mówić o tym, w jaki sposób oferuje oprogramowanie do analizy stron internetowych, ale nie informuje klientów o korzyściach płynących z korzystania z usługi. Zamiast tego powinni powiedzieć klientom, że oprogramowanie pomaga im zbudować bardziej dochodową witrynę, generować większe przychody na klienta lub osiągnąć coś innego w tym stylu. Należy skupić się na dostarczaniu korzyści, a nie tylko opisywaniu usługi.

Więc jakie duże korzyści zapewnia twój produkt?

Przykładowa odpowiedź:

Pytanie 4: Jaki ból łagodzi?

Ludzie zazwyczaj kupują z jednego z dwóch powodów-aby zwiększyć przyjemność lub zminimalizować ból. W powyższym pytaniu zidentyfikowaliśmy korzyści, które “zwiększą przyjemność”; w tym pytaniu określimy, który ból jest zminimalizowany za pomocą produktu.

Na przykład firma ubezpieczeniowa mogłaby użyć nagłówka takiego jak ten: “czy płacisz za dużo za ubezpieczenie samochodu?”Reklama będzie następnie mówić o tym, jak większość klientów płaci więcej niż potrzebują na ubezpieczenie samochodu, i jak firma X może zaoszczędzić im więcej pieniędzy (co jest podobne do tego, co obecnie robi GEICO). Celem reklamy jest najpierw skupienie się na bólu, a następnie rozmowa o tym, jak firma X łagodzi ten ból.

Inną opcją jest skupienie reklamy na zadowoleniu klientów z oszczędzania pieniędzy. Przydałby się nagłówek taki jak ten: “jak wydasz pieniądze, które oszczędzasz, używając [Nazwa konkretnej firmy ubezpieczeniowej tutaj]?”Zamiast skupiać się na bólu, zwraca uwagę na przyjemność doświadczaną przez przejście do innego ubezpieczyciela (co GEICO zrobił w 2008 roku z reklamami “the money you could be saving”).

Często skupienie się na wyeliminowanym bólu jest bardziej skuteczne niż skupienie się na dostarczanej przyjemności, ale oba podejścia można przetestować w celu oceny ich skuteczności.

Jaki ból łagodzi twój produkt? Zapiszmy to teraz.

Przykładowa odpowiedź:

Pytanie 5: Jakie funkcje są zawarte i jakie są zalety każdego z nich?

Pierwszą rzeczą, którą chcesz zrobić, aby odpowiedzieć na to pytanie, jest zapisanie każdej z funkcji produktu. Możesz nie używać ich wszystkich w swojej kopii, ale przynajmniej chcesz nagrać je wszystkie w jednym miejscu, aby w razie potrzeby mieć je na wyciągnięcie ręki. Niektóre produkty mają wiele funkcji, inne mają mniej. Tak czy inaczej, lista wszystkich funkcji produktu tutaj z krótkim opisem każdej z nich.

Oprócz wymieniania funkcji, pamiętaj, aby wymienić zalety każdego z nich. Więcej o korzyściach porozmawiamy później, ale krótko mówiąc, klienci bardziej dbają o korzyści oferowane przez funkcje niż same funkcje (ale nadal może być konieczne wymienienie funkcji w kopii, więc pamiętaj, aby nagrać je wszystkie tutaj).

Na przykład klienci bardziej dbają o szybki internet, który pomaga im oglądać strumieniowe filmy bez przerw niż internet, który zapewnia prędkość pobierania 15 MB / s. Funkcja “15 mbps” jest w tym przypadku funkcją, a “strumieniowe przesyłanie filmów bez przerw” jest korzyścią zapewnianą przez tę funkcję. Zapisz funkcje swojego produktu i odpowiednie korzyści już teraz.

Przykładowa odpowiedź:

Jak widać z tych przykładowych odpowiedzi, istnieje duża różnica między funkcjami a korzyściami. Funkcje to Techniczne aspekty produktu, a korzyści to sposób, w jaki te funkcje pomagają klientom osiągnąć coś, co chcą osiągnąć. Dobrze jest nagrać oba, ale o znaczeniu korzyści porozmawiamy w późniejszym rozdziale.

Teraz, gdy poświęciliśmy trochę czasu na zrozumienie twojego produktu i zarejestrowanie jego funkcji, przejdźmy do drugiego krytycznego etapu procesu copywritingu.

2.Zrozum Swoich Klientów

Oprócz zrozumienia produktu wewnątrz i na zewnątrz, najważniejszym krokiem w każdym projekcie copywritingowym jest wiedza, komu sprzedajesz. Oto dlaczego.

To, jak sprzedajesz to, co sprzedajesz, zależy od tego, komu je sprzedajesz, co chcą kupić i co ich przekona do zakupu. Chodzi o klienta, nie o Twoją firmę.

Jeśli sprzedajesz matkom pozostającym w domu, napiszesz inaczej niż Jeśli sprzedajesz kierownictwu biznesowemu o wysokiej wartości netto, a jeśli sprzedajesz do Fortune 500, napiszesz inaczej niż Jeśli sprzedajesz startupom.

Być może zastanawiasz się: “dlaczego jest to takie ważne?”To ważne, ponieważ każda grupa klientów ma inne nadzieje, obawy, marzenia i oczekiwania. Mamy, na przykład, mają inne priorytety niż menedżerowie biznesowi. Oszczędzanie pieniędzy jest ważniejsze dla mam, podczas gdy oszczędzanie czasu jest bardziej cenne dla kadry kierowniczej.

Te różnice wpływają na sposób pisania i sposób sprzedaży produktu. Oznacza to również, że naprawdę musisz wiedzieć, co przemawia do Twoich klientów.

Jak widzisz, zdefiniowanie klienta jest kluczową częścią procesu copywritingu.

Zrozumienie odbiorców i ich obaw, pragnień i potrzeb to pierwszy krok do napisania świetnej kopii.

Jak ty to robisz?

Najpierw postaw się na ich miejscu. Powinno to być stosunkowo łatwe, jeśli sprzedajesz produkt, który rozwiązuje problem, który kiedyś miałeś.

Na przykład Moja Firma Crazy Egg pomaga przedsiębiorcom dowiedzieć się, dlaczego klienci opuszczają swoje strony internetowe. Szczerze mówiąc, łatwo jest napisać kopię, aby sprzedać moje usługi, ponieważ Kiedyś borykałem się z tym samym problemem.

Nie ma żadnych hipotez ani domysłów, gdy piszę posty dla Daily Egg. To jak jazda na rowerze z górki. Bez wysiłku. Znam ból związany z wysokim współczynnikiem odrzuceń; wiem, jak wpływa to na firmy ludzi; i wiem, jak to naprawić. Ułatwia mi to kontakt z innymi przedsiębiorcami, którzy borykają się z tymi samymi problemami.

Jeśli jednak sprzedajesz produkt lub usługę, z której nie korzystasz (częsty problem wśród niezależnych copywriterów), musisz zdobyć więcej wiedzy na ten temat.

W tym miejscu ankiety klientów są ratownik. Zamiast zgadywać, czego szukają Twoi klienci, po prostu zapytaj ich bezpośrednio.

Idealnie, będziesz mieć jakiś rodzaj persona marketingu już stworzony i można go wykorzystać do kierowania klienta.

image00

Jeśli nie pracujesz bezpośrednio ze swoim klientem końcowym (na przykład jesteś ghostwriterem lub prowadzisz firmę copywritingową), upewnij się, że znajdziesz sposób na ankietę dla użytkownika końcowego.

Pozwoli to uzyskać głęboki wgląd w to, czego szukają Twoi odbiorcy, gdy piszesz swoją kopię.

Czy Badania Klientów

Odpowiedz na 4 pytania (ponownie, pytania będą musiały zostać nieco zmodyfikowane dla firm usługowych):

Pytanie 1: Kto obecnie kupuje twój produkt?

Pierwsze pytanie określa, kim są Twoi obecni klienci. Możesz sprzedawać zarówno startupom, jak i Fortune 500, ale niezależnie od przypadku ważne jest, aby wiedzieć, kim są Twoi obecni klienci, ponieważ musisz wiedzieć, kto płaci Twoje rachunki. (Jeśli jeszcze nic nie zacząłeś sprzedawać, pomiń to pytanie i przejdź do następnego.)

Przykładowa odpowiedź:

Pytanie 2: Kto chciałby kupić swój produkt?

To drugie pytanie określa, komu chcesz sprzedawać. Jak wspomniano powyżej, możesz sprzedawać startupy i Fortune 500, ale wolisz skupić się na Fortune 500, ponieważ mają większe budżety i mniej prawdopodobne jest, że będą świadomi cen.

Sprzedaż obu jest w porządku, ale jeśli chcesz kierować jeden na drugi, skończysz pisząc swoją kopię inaczej. Dlatego ważne jest, aby dokładnie wiedzieć, komu sprzedajesz i kim są Twoi docelowi klienci.

Przykładowa odpowiedź:

Pytanie 3: Jak wygląda typowy klient?

Celem tego pytania jest stworzenie szczegółowego obrazu typowych klientów. Pozostałe pytania tworzą przegląd w szerokich pociągnięciach pędzla, ale to pytanie przybliża indywidualnych klientów. Skupiamy się na garstce prawdziwych klientów, aby dowiedzieć się, co jest dla nich ważne.

Przykładowa odpowiedź:

Pytanie 4: co klienci kochają w Twoim produkcie?

Oprócz tego, że musisz wiedzieć, kim są twoi klienci, musisz również wiedzieć, co zachwyca ich w Twoim produkcie. Dlaczego w ogóle kupowali i dlaczego ciągle wracają?

Właściciele Priusa, na przykład, kupują, ponieważ są zainteresowani zrobieniem swojej części, aby chronić środowisko. To dla nich ważniejsze niż wygląd samochodu. Więc Toyota jest mądra, aby grać pod tym kątem i nie skupiać się na tym, jak Seksowny jest samochód (co jest dobre, bo Priusy nie są najlepiej wyglądającymi samochodami na drodze).

Z drugiej strony właściciele BMW mniej dbają o rozmiar śladu węglowego, a bardziej o wizerunek siebie. Chcą samochodu, który sprawia, że wydają się skuteczne i elitarne. Ich wizerunek jest ważniejszy niż przebieg benzyny i dlatego kupują BMW.

W obu tych przykładach kopia musi skupić się na tym, co najbardziej przemawia do docelowych klientów i co kochają najbardziej w produkcie. Będzie to Inne dla każdego produktu, nawet w tej samej branży.

Poświęć chwilę i zastanów się nad głównymi powodami, dla których ludzie kupują twój produkt. Co oni w tym kochają? Gdy już to rozgryziesz, zapisz swoją odpowiedź w dokumencie.

Przykładowa odpowiedź:

W tym momencie powinieneś mieć dobry pomysł na:

  • Jak opisać swój produkt lub usługę w prosty, ale zrozumiały sposób
  • Główne cechy i zalety Twojego produktu / usługi
  • Duża korzyść, czyli główny punkt sprzedaży produktu / usługi
  • Kim są twoi klienci i co jest dla nich ważne

Notatki, które zrobiłeś do tego momentu, zapewnią solidną podstawę dla kopii, którą napiszesz.

Pisz przyciągające uwagę nagłówki

Nagłówki mogą tworzyć lub łamać twoją kopię.

Nie ma znaczenia, czy piszesz reklamy, przeprojektowujesz stronę, posty na Facebooku, czy strony docelowe. Nagłówki przekonują czytelników, aby kliknęli Twój artykuł i dali Twojej kopii szansę na walkę.

Jak pisać przyciągające uwagę nagłówki? Istnieją 3 klucze do przyciągających uwagę nagłówków.

1. Twoje nagłówki powinny być unikalne

Internet i świat reklamy są pełne naśladowców i ludzi, którzy rozwijają się na plagiatowanie treści innych ludzi.

Nie bądź jednym z nich.

Jeśli chcesz wyróżnić się z tłumu i sprzedawać swoje produkty, musisz mieć wyjątkowe, przyciągające uwagę nagłówki.

2. Twoje nagłówki powinny być bardzo konkretne

Gdy tylko Twoi odbiorcy przeczytają Twój nagłówek, powinni wiedzieć dokładnie. co otrzymają od Twojego produktu lub usługi.

Unikaj ogólnych lub niejednoznacznych zwrotów i opisz szczegółowo, co otrzymają Twoi potencjalni klienci (tutaj przydaje się skok windy).

3. Twój nagłówek powinien dawać poczucie pilności

Chcesz, aby Twoi odbiorcy myśleli o tym, co stracą, jeśli nie skorzystają natychmiast z twojego produktu lub usługi.

Tracą klientów? Czy tracą potencjalne możliwości społeczne? Wykorzystaj obawy ludzi przed utratą (FOMO), a nagłówki pomogą twojej kopii konwertować jak szalony.

Napisz przekonującą kopię

Copywriting, w porównaniu do innych form pisania, jest innym rodzajem zwierzęcia.

Niekoniecznie chodzi o dobre pisanie.

Chodzi o pisanie przekonująco.

Nie ma znaczenia, czy jesteś światowej klasy słownikiem, czy geniuszem literackim.

Jeśli nie możesz skutecznie przenieść czytelników przez odpowiednią kolejność kroków i ostatecznie przekonać ich do zakupu, twoje konwersje ucierpią.

Oto moja ulubiona taktyka copywritingu do przekształcania ruchu w płacących klientów.

Zacznij od zabójczej propozycji wartości

Badania Nielsen Norman Group wykazały, że masz bardzo małą ilość czasu, aby przyciągnąć uwagę odwiedzającego, zanim opuści Twoją stronę.

W rzeczywistości zwykle masz maksymalnie 20 sekund.

Twoim pierwszym zadaniem jest wyjaśnienie, jaka jest twoja propozycja wartości.

Jest na to kilka sposobów, ale wierzę, że wszystko będzie proste.

Zbyt skomplikowane ma tendencję do rozcieńczania wiadomości i mylenia perspektyw.

To, co uważam za najskuteczniejsze, to utrzymywanie mojej propozycji wartości krótko, słodko i jasno.

O tak.:

Myślę, że strona główna Moz robi naprawdę dobrą robotę w tym również:

Nie każ im zgadywać, co oferujesz.

Daj im znać w ułamku sekundy, co oferujesz ze swoją krystalicznie czystą propozycją wartości.

Aby to osiągnąć, spróbuj skondensować istotę swojego produktu do zaledwie kilku słów.

Szybkie przejście do korzyści

“Co będę z tego miał?”

To właśnie myśli większość odwiedzających po wysłuchaniu twojej propozycji wartości.

Ale chodzi o to.

Większość ludzi ma tendencję do podkreślania cech nad korzyściami.

Ale powinno być odwrotnie.

Wystarczy spojrzeć na ten diagram Venna z ABC Copywriting:

Zauważ, że korzyści są cenione nad funkcjami.

Oczywiście musisz wyjaśnić, jak działa twój produkt. Ale możesz to rozwinąć później.

To, co chcesz zrobić najpierw, to wyjaśnić, w jaki sposób produkt spełnia potrzebę lub pragnienie.

Innymi słowy, wyjaśnij, w jaki sposób życie Twoich klientów będzie lepsze po zakupie Twojego produktu.

Oto świetny przykład z Moz:

Zobacz, jak perspektywy natychmiast zrozumieć zalety korzystania z Moz?

To pozwoli im zaoszczędzić czas i uczynić rzeczy bardziej wydajne.

Nie muszą również martwić się o rozszyfrowanie złożonych danych, ponieważ Moz dba o to za nich.

Jeśli chodzi o opisywanie korzyści, istnieją trzy główne typy do pokrycia:

  • Namacalne
  • Niematerialne
  • Komercyjne

Ta ilustracja z ABC Copywriting wyjaśnia te różne rodzaje korzyści bardziej szczegółowo.

Jak podkreślają, ” korzyści nie muszą być wyjątkowe, ale muszą być przekonujące.”

Pamiętaj o tym, decydując się na kąt.

Osobiście uważam, że najlepiej jest podkreślić zalety przed przejściem do nakrętek i śrub funkcji.

W ten sposób perspektywy powinny być bardziej otwarci i chętni do przebrnięcia przez szczegóły.

Ale jeśli pójdziesz na odwrót i pokryć funkcje przed korzyściami, prawdopodobnie stracisz sporą część swoich potencjalnych klientów.

Tak tylko mówię.

Teraz wyjaśnij funkcje

“Co jest w pudełku?”

To właśnie postać Brada Pitta, David Mills, chciała wiedzieć w końcowej scenie filmu Siedem.

Podczas gdy zawartość pudełka była dość makabryczna (odcięta głowa jego żony), to pytanie pokazuje, jak ważne jest niezwłoczne poinformowanie potencjalnych klientów, co otrzymają, dokonując zakupu.

Innymi słowy, daj im znać, co jest w pudełku.

Wiedzą już, co oferujesz i jakie są korzyści.

Teraz nadszedł czas, aby zwięźle rozbić cechy Twojego produktu.

Znowu czuję, że Moz ściąga to bezbłędnie, więc użyję tego jako przykładu:

Wolę rozbicie funkcji na punkty lub zwięzłe małe sekcje, takie jak Moz.

“Strawność” jest ogromna, a chcesz zaprezentować cechy swojego produktu w łatwy do wchłonięcia, intuicyjny sposób.

Chcesz również dotknąć specyfiki, aby odróżnić swój produkt od konkurencji i dodać poczucie wartości.

Oto jak zrobiłem to z Quick Sprout:

Uprość to, ale Dołącz kilka kluczowych szczegółów, które wyjaśniają, dlaczego twój produkt jest kolanami pszczoły.

Silne wezwanie do działania (CTA)

Do tej pory Twoi potencjalni klienci powinni zrozumieć, czym jest twój produkt, w jaki sposób przyniesie im korzyści i jakie są funkcje.

Twoim ostatnim zadaniem jest powiedzieć im, co mają robić dalej.

Innymi słowy, nadszedł czas na twoje CTA.

Można to porównać do walki z bossem w ostatnim poziomie gry wideo.

Jest to prawdopodobnie najtrudniejszy aspekt procesu, ale jeśli zrobiłeś to, co powinieneś zrobić w poprzednich krokach, powinieneś zobaczyć rozsądny Współczynnik konwersji.

Po raz kolejny króluje prostota i nie widzę powodu, by komplikować Twoje CTA.

Oto jak podchodzę do tego na Quick Sprout:

A tak to wygląda na NeilPatel.com:

Zauważ, że jest bardzo jasne, jakie działania chcę, aby perspektywy ukończyły.

Jak zawsze, zdecydowanie polecam wykonanie przynajmniej podstawowych testów A / B na Twoim CTA, aby zobaczyć, co działa najlepiej.

Niektóre konkretne elementy do przetestowania obejmują:

  • styl przycisku
  • kolor przycisku
  • sformułowanie
  • pozycjonowanie

Bądź perswazyjny hella

Ok, teraz omówiliśmy podstawową strukturę dobrze spreparowanego copywritingu.

Ogólna struktura strony docelowej powinna wyglądać mniej więcej następująco:

  • Propozycja wartości
  • Korzyści
  • Cechy
  • CTA

Ale jak upewnić się, że trafiasz we wszystkie właściwe nuty i jesteś bardzo przekonujący?

Oczywiście propozycja wartości i korzyści będą oferować pewną motywację, ale oto kilka innych rzeczy, które okazały się mieć wpływ.

Spraw, aby Twoje treści były skanowane

Nie zamierzam rozpoczynać Wielkiego kazania na temat znaczenia tworzenia treści skanowalnych.

Prawdopodobnie już wiesz, że ludzie czytają treści online inaczej niż treści offline.

Ale jeśli chcesz skutecznie uzyskać perspektywy od Punkt A (Twoja propozycja wartości) do Punkt B (Twój CTA), pomaga w łatwym skanowaniu wszystkiego pomiędzy.

Na szczęście formuła do skanowania treści jest dość łatwa.

Po prostu dołącz nagłówki, listy punktorów i znaczną ilość białej spacji po drodze.

Apple, będąc doświadczonymi marketerami, robią to doskonale na swojej stronie docelowej MacBook Pro.

Oto kilka zrzutów ekranu:

Bez szwu.

Użyj przekonujących słów

Artykuł na temat społeczności Business 2 mówi o trzech różnych mózgach, które mamy:

  • nowy mózg
  • mózg środkowy
  • Stary mózg

Zgodnie z artykułem,

Stary mózg jest częścią, która kontroluje decyzje, a także jest najbardziej prymitywny. W ten sposób słowa, których używasz do wprowadzania na Rynek Starego mózgu, często będą najbardziej bezpośrednimi, prostymi, aresztującymi, wizualnymi słowami, jakie masz.

Więc jeśli kiedykolwiek było włamanie do copywritingu, to użycie bardzo przekonujących słów, które sprawiają, że ” stara część mózgu świeci.”

Oto lista tych słów:

Według badań, pięć najbardziej przekonujących słów w języku angielskim to te w Kolorze Niebieskim, które są:

  • Nowy
  • Ty
  • Za darmo
  • Ponieważ
  • Natychmiast

Umieszczanie tych słów w kopii w kluczowych lokalizacjach powinno mieć zauważalny wpływ na konwersje.

Dowód społeczny

To mój ostatni punkt, i to wielka sprawa.

Włączenie dowodu społecznego do twojej kopii jest wisienką na torcie.

Była to jedna z sześciu zasad perswazji Roberta Cialdiniego,

co utrzymuje, że ludzie są szczególnie narażeni na wykonywanie pewnych czynności, jeśli mogą odnosić się do ludzi, którzy wykonywali te same czynności przed nimi.

Nie będę wdawał się w krwawe szczegóły dowodu społecznego.

Ale powiem, że referencje są zwykle najlepszym wyborem, Funt za Funt.

Możesz również użyć takich rzeczy jak:

  • oceny
  • logotypy multimedialne
  • liczba abonentów
  • połączenia społecznościowe (twoja liczba obserwujących)
  • klienci, z którymi współpracowałeś

Po prostu bądź praktyczny i zapewnij jakikolwiek rodzaj dowodu społecznego, który Twoim zdaniem najbardziej przekonałby Twoje perspektywy do podjęcia działań.

Kolejne Kroki

Teraz, gdy masz podstawy przeczytać wszystkie dodatkowe posty poniżej, aby ukończyć ten cały przewodnik i stać się lepszym copywriterem w mgnieniu oka.

Każdy post stoi sam i można go przeczytać osobno, ale aby w pełni wykorzystać ten przewodnik, najlepiej przeczytać każdy w całości.

Kontynuujmy badania nad copywritingiem, które pomogą Ci dowiedzieć się, jak lepiej zrozumieć klientów i napisać bardziej przekonującą kopię, która jest na pierwszym miejscu na naszej liście.

  1. Badania Nad Copywritingiem
  2. Strategie Copywritingu
  3. Copywriting Porady z 4 legendarnych książek
  4. Długa vs krótka Kopia: co jest lepsze?
  5. Copywriting i projektowanie
  6. Copywriting wezwanie do działania
  7. Nagłówek 101
  8. Formuła idealnego nagłówka
  9. Headline Tips
  10. Przestań Pisać Nudne Nagłówki
  11. Główne Trendy
  12. Zmiany W Copywritingu
  13. Testowanie Copywritingu

Składając Wszystko W Całość

Po przeczytaniu wszystkich powyższych postów, aby ukończyć ten cały przewodnik, nauczysz się wiele o copywritingu.

Aby pomóc powiązać wszystko ze sobą, chcielibyśmy dostarczyć listę kontrolną, której możesz użyć do wszystkich swoich projektów copywritingowych.

Ta lista kontrolna pomoże Ci zapamiętać, czego się nauczyliśmy i pozwoli Ci zastosować wszystkie taktyki zawarte w tym przewodniku.

Oto lista:

Zacznij od zbadania produktu i klientów aby skatalogować zalety i cechy Twojego produktu oraz zidentyfikować Twoich klientów.

  • Jak opisałbyś produkt?
  • Co jest wyjątkowego / wyjątkowego w tym produkcie?
  • Jakie duże korzyści daje?
  • Jaki ból łagodzi?
  • Jakie funkcje są zawarte i jakie są zalety każdego z nich?
  • Kto aktualnie kupuje twój produkt?
  • Kogo chciałbyś kupić?
  • Jaki jest typowy klient?
  • Co klienci kochają w Twoim produkcie?

Zbadaj swoich klientów, aby dowiedzieć się więcej o nich i dowiedzieć się, jakich słów używają do opisania Twojego produktu lub usługi.

  • Jaki jest Twój tytuł zawodowy?
  • Dla jakiej firmy pracujesz?
  • Jak opisałbyś nasz produkt znajomemu lub koledze?
  • Jakie pytania miałeś przed zakupem, czyli co prawie uniemożliwiło ci dokonanie zakupu?
  • Co ostatecznie przekonało Cię do zakupu tego produktu?
  • Jakie funkcje były dla Ciebie najważniejsze przy podejmowaniu decyzji o zakupie?
  • Co chcieliście osiągnąć używając tego produktu?

Napisz przyciągający uwagę nagłówek, który konwertuje, wykorzystując cztery litery u do pisania nagłówków.

  • Twój nagłówek powinien być wyjątkowy
  • Twój nagłówek powinien być bardzo specyficzny
  • Twój nagłówek powinien dawać poczucie pilności
  • Twój nagłówek powinien być przydatny

Użyj czterech technik perswazji profesjonalnych copywriterów.

  • Podkreśl zalety nad funkcjami
  • Bądź jak najbardziej konkretny
  • Target emocje
  • Dźwignia referencje

Upewnij się, że twoja kopia nie jest skupiona na Tobie i postępuj zgodnie z sześcioma wskazówkami, aby lepiej pisać.

  • Pisz konwersacyjnie
  • Stwórz śliską zjeżdżalnię
  • Pisz szybko
  • Użyj prostego języka
  • Użyj krótkich akapitów
  • Zawsze edytuj swoją kopię

Wykonaj jeszcze pięć sekretów, aby uzyskać potężną kopię, która przekonuje klientów do zakupu.

  • Spraw, by ludzie czuli się jakby należeli do nich
  • Stwórz poczucie ekskluzywności
  • Udowodnij wartość swojego produktu
  • Stań się autorytetem
  • Zapewnić “reasons why”

Zamknij transakcję z kopią, korzystając z następujących czterech wskazówek.

  • Użyj wezwań do działania
  • Stwórz poczucie pilności
  • Złóż atrakcyjną ofertę
  • Zapewnij gwarancję

Dowiedz się, kiedy używać długiej i krótkiej kopii, postępując zgodnie z poniższymi zasadami.

  • Pisz tyle ile potrzebujesz, ale nie więcej
  • Użyj długiej kopii, aby odpowiedzieć na więcej zastrzeżeń
  • Pamiętaj, że czasami krótka kopia jest lepsza
  • Należy pamiętać, że ludzie czytają rzeczy, które są dla nich interesujące

Dowiedz się, jak korzystać z projektowania i kopiowania, Aby uzyskać optymalne wyniki.

  • Użyj projektu, aby ustawić scenę dla swojej oferty
  • Pamiętaj, że celem twojej kopii jest przeczytanie
  • Użyj wysokiego kontrastu dla czcionek i tła
  • Upewnij się, że czcionka nie wtapia się w obraz tła
  • Użyj elementów graficznych, aby zwrócić uwagę czytelników na nagłówki i skopiować
  • Stosuj Typ odwrotny oszczędnie

Na koniec musisz przetestować, przetestować i przetestować jeszcze trochę, aby upewnić się, że twoja kopia rezonuje z klientami i przekonuje ich do podjęcia działań. Cztery opcje testowe są wymienione poniżej.

  • Linie tematyczne
  • Projekty i layouty
  • Koncepcje
  • Oferty

To kończy się niezłą listą. Mamy nadzieję, że przeczytanie tego przewodnika pozwoli Ci napisać kopię, która rozwija Twoją firmę i zwiększa wskaźniki odpowiedzi i konwersji.

Chcesz Więcej Ruchu?

Uzyskaj pomoc w poprawie ruchu, potencjalnych klientów i przychodów.

Rozpocznij

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts