Platforma wydawnicza WordPress sprawia, że niezwykle łatwo jest tworzyć czytelne, angażujące strony, ale tylko wtedy, gdy w pełni wykorzystasz wszystkie dzwonki i gwizdki do edycji.
Ten post pokaże Ci, jak w pełni wykorzystać narzędzia na pasku edycji postu (i strony) WordPress.
Do tego czasu zrozumiesz, jak tworzyć strony i posty, które są interesujące do oglądania, łatwe do odczytania i angażujące … nawet najbardziej znudzonego internauty.
Brzuch do paska formatowania WordPress i rzućmy okiem na siedem sposobów na dopracowanie swoich postów i stron.
1. Bądź odważny. I subtelne.
Zacznijmy od najbardziej podstawowego poziomu z pogrubienie oraz kursywa opcje formatowania.
Kiedy należy ich używać?
Podczas projektowania do druku istnieją ścisłe zasady dotyczące sposobu korzystania z tych opcji formatowania. Pogrubiony tekst jest zarezerwowany dla nieznanych terminów, które są następnie definiowane. Kursywa są używane do słów z języków obcych, tytułów książek i czasopism, dzieł sztuki lub seriali telewizyjnych.
W sieci zasady są nieco bardziej … elastyczne.
Używane z powściągliwością, formatowanie pogrubieniem i kursywą może być bardzo skutecznym sposobem na rozbicie dużych, szarych bloków tekstu na stronie. Jak korzystać z WordPressa B oraz I dla maksymalnego efektu?
Jednym ze sposobów jest pogrubienie pierwszego zdania, które wprowadza ważne pojęcie w akapicie tekstu. Przyciąga to wzrok czytelnika do wprowadzanej koncepcji i służy jako wizualna przerwa od reszty tekstu. Jest bardziej subtelny niż subhead, ale nadal wyróżnia się na tle reszty Twojej kopii.
A jeśli chodzi o kursywę, można dodać odcienie znaczenia do słów przez kursywę słów w zdaniu. Pozwala to usłyszeć Twój głos i pomaga w czytaniu ze zrozumieniem.
Powściągliwość jest kluczem. Nie odchodź. za burtą albo po prostu będziesz irytujące.
2. Tworzenie drogowskazów z podtytułami
Bez względu na to, czy piszesz stronę, czy post na blogu, śródtytuły są twoim przyjacielem.
Odwiedzający witrynę często przeglądają śródtytuły, zanim zdecydują, czy kopać w tekście. Nie spiesz się i rzemiosła uwagę-coraz śródtytuły, które wskazują na zawartość strony. Pomoże to zaangażować odpieniacze i wciągnąć je do reszty kopii.
Kiedy decydujesz, czy używać nagłówków wielkimi literami, spójność jest kluczowa. Tutaj na Copyblogger, podtytuły są pisane wielką literą tylko na pierwszej literze. Na moim blogu, Big Brand System, lubię używać początkowych czapek.
Jest to kwestia osobistych preferencji, a najważniejszą rzeczą jest spójność na każdej stronie witryny. Więc nie używaj początkowych czapek na niektórych Śródtytułach, a nie innych.
3. Pomóż czytelnikowi mierzyć postępy za pomocą liczb
Udowodniono, że ponumerowane posty na blogu radzą sobie bardzo dobrze. Niektórzy jednak ich nienawidzą, a inni mówią, że są kulą dla leniwych pisarzy. Statystyki pokazują, że czytelnicy uwielbiam je i mam teorię, dlaczego są tak popularne.
Myślę, że ponumerowane posty są trochę jak te paski postępu, które widzisz na stronach internetowych, gdy wypełniasz długi formularz. Dla każdej ukończonej strony pasek postępu przesuwa się w prawo.
Na ponumerowanym postie każda część, którą konsumuje czytelnik, przenosi je do następnego numeru. Jest to satysfakcjonujący sposób na konsumowanie informacji i jest to dobry powód, aby używać ponumerowanych podtytułów na swoich postach i stronach, zwłaszcza jeśli są długie.
4. Zerwać te koncepcje z żwawymi kulami
Wiele zostało napisane na tym blogu o pokornej, ale potężnej kuli. Zachęcam do zapoznania się ze wszystkimi zasobami tutaj, zwłaszcza gdy używasz kul na swoich stronach docelowych.
Kule to świetny sposób na ułożenie serii koncepcji w sposób łatwy do strawienia.
Jeśli zauważysz, że piszesz akapit z wieloma zdaniami i pojęciami — i staje się on coraz dłuższy-rozwal punkty punktowe.
- Wyjaśnij koncepcję pierwszą
- Przejdź do koncepcji drugiej
- Zakończ to koncepcją trzecią
Widzisz, nie było tak łatwo przejrzeć?
5. Zmniejsz swoje akapity do fragmentów o rozmiarze sieci
Projektuję dla druku od 25 lat, a jednym z największych przejść, które musiałem zrobić, gdy przeniosłem się do sieci, było moje podejście do akapitów.
Nie każdemu spodoba się ta rada, ale oto …
Długa strona internetowa jest łatwiejsza do przejścia, jeśli koncepcje są podzielone na krótkie akapity — znacznie krótsze niż widać na wydruku. Zasadą, której używam, jest trzymanie się jednego tematu na akapit. Jeśli akapit zbliża się do trzech zdań, zaczynam szukać sposobu na rozpoczęcie nowego.
Z drugiej strony strona pełna ultrakrótkich, jednozdaniowych akapitów zaczyna wyglądać, jakbyś czytał paski. Moderacja jest kluczowa (widzisz tu jakiś temat?).
6. Wyróżnij, podkreśl i zainspiruj cytatami blokowymi
Funkcja blockquote w WordPress jest łatwa w użyciu i zapewnia wspaniały sposób na podkreślenie fragmentu tekstu. Możesz go użyć, aby podkreślić słynny cytat, koncepcję lub ważną informację.
Ustawienie go w cytacie blokowym pomaga przyciągnąć wzrok bezpośrednio do niego. Widzisz?
Zwykle wystarcza jedna lub dwie cytaty blokowe na stronę. Więcej niż to i zaczynają się rozpraszać.
7. Start mocny, koniec mocny
To nie jest dokładnie wskazówka formatowania, ale jest to ważny pomysł, aby pamiętać, jak umieścić swoje strony i posty razem w WordPress.
Na ostatnim roku Szkoły Artystycznej w ostatnim semestrze odbyłem kurs na temat przygotowania mojego portfolio, aby móc je pokazać potencjalnym pracodawcom, szukając mojej pierwszej pracy. Profesor odwiózł nam jeden punkt do domu i to było
Początek silny i koniec silny.
Oprócz nieustannej edycji naszych prac i pokazywania tylko naszych najlepszych prac, poprosił nas o wybranie naszych dwóch najsilniejszych prac i umieszczenie ich na początku naszego portfolio i na końcu.
Zrobienie tego sprawiło, że od pierwszej strony robiliśmy wielkie wrażenie, a na końcu zostawiliśmy widza z pozytywnym wrażeniem.
Ta sama zasada dotyczy stron i postów WordPress.
Twoje pierwsze zdanie i następujący po nim akapit muszą zaangażować się i wzbudzić ciekawość czytelnika. To jedyny sposób, aby ich przyciągnąć i utrzymać ich zainteresowanych wchłonięciem reszty informacji.
Twój ostatni akapit musi zrobić to samo. Powinno zakończyć się hukiem, a albo:
- Powiedz czytelnikowi dokładnie, co chcesz, aby zrobił dalej
- Zadaj pytanie, aby zachęcić do komentarzy, jeśli piszesz post na blogu
- Zaproponuj nowy sposób myślenia o temacie
- Zachęć czytelników do kliknięcia na inną stronę w Twojej witrynie
- Zaproś ludzi do zakupu
Wykorzystaj w pełni Pasek formatowania WordPress
Jacok Nielson, Duński badacz znany ze swoich badań użyteczności, wykazał, że magiczne połączenie dla maksymalnej użyteczności jest:
- Posługiwanie się obiektywnym językiem i unikanie hiper – up marketingowych kopii
- Pisanie jednego tematu, zwięzłe akapity
- Możliwość skanowania tekstu za pomocą formatowania, śródtytułów i punktorów
Połączenie tych trzech elementów poprawia użyteczność o 124%. Testerzy czytają szybciej, pamiętają to, co czytają, i zgłaszają, że bardziej się z tego cieszą.
Taki wynik warto poświęcić trochę więcej czasu na pasku (Formatowanie), prawda?
Czy masz ulubioną poradę formatowania WordPress do udostępnienia? Przejdź do sekcji komentarzy i opowiedz mi o tym.