Jak zwiększyć zyski analizując konkurencję

Jak dobrze znasz swoją konkurencję?

W zależności od branży lub lokalizacji rynek może być nasycony firmami świadczącymi te same usługi lub oferującymi te same produkty, co Twoja firma.

Nie każdy przeżyje.

Prędzej czy później jedna lub dwie firmy oddzieli się od tłumu.

Jeśli chcesz być ekspert w twojej niszy, musisz nauczyć się skutecznych umiejętności analizy konkurencji.

W przeciwnym razie możesz narażać się na ryzyko pozostania w tyle za tymi firmami, które najpierw przyjmują te strategie.

Jako ekspert ds. marketingu, który założył kilka firm startupowych, doskonale zdaję sobie sprawę z tego, jak konkurencyjne mogą być pewne przestrzenie.

Nie jest łatwo prowadzić firmę, zwłaszcza gdy martwisz się, że facet z ulicy odbierze ci klientów.

Niezależnie od tego, czy jesteś firmą z małego miasta, czy globalnym sklepem ecommerce, musisz przeanalizuj swoją konkurencję.

Jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś, pokażę Ci, jak zacząć.

Moje techniki pomogą Ci usprawnić twój biznes i zwiększ zyski szybko.

Zidentyfikuj swoich konkurentów

Znajomość konkurencji może wydawać się dla Ciebie oczywista, ale zdziwiłbyś się, ile osób, które spotykam, nie potrafi nazwać swoich konkurentów.

Ci z was, którzy należą do tej kategorii, muszą zidentyfikować swoich najlepszych konkurentów, zanim zrobisz cokolwiek innego.

Nawet jeśli wiesz, kim jest Twoja konkurencja, nie zaszkodzi zacząć tutaj. Możesz znaleźć nowe informacje.

Powiedzmy, że jesteś lokalnym biznesem sprzedającym kanapki w Seattle.

Uruchom wyszukiwanie na Yelp:

image8 10

Proste.

Najlepszymi wynikami będą reklamy, ale to nie znaczy, że nie są to twoi konkurenci.

Nie lekceważ ich jeszcze całkowicie.

Jest jeszcze coś, o czym należy pamiętać.

Szukasz tylko swojego konkurencja bezpośrednia.

Jeśli twój sklep z kanapkami sprzedaje również ciasteczka lub ciasta, jesteś nie szukasz piekarni lub specjalistycznych sklepów z deserami.

Nie konkurujesz również z każdym barem w Twojej okolicy, który ma kanapkę w menu.

Ma to sens?

Więc filtruj swoje wyszukiwanie, aby uzyskać dokładniejsze wyniki:

image3 10

Jeśli klikniesz na zakładkę “wszystkie filtry”, możesz zawęzić wyniki.

W tym przykładzie polecam wybranie przedziału cenowego podobnego do twojego i miejsca w tej samej okolicy.

Jeśli najdroższy element menu jest $12, nie obchodzi Cię o restauracji gourmet 8 mil sprzedając $45 kanapki z polędwicy stek w ich menu obiadowym.

Teraz, gdy masz dokładniejszą listę, Zapisz swoich najlepszych konkurentów.

W ruchliwym mieście, takim jak Seattle, możesz znaleźć ponad 30 sklepów z kanapkami w Twojej okolicy.

To za dużo.

Szukaj firm z największą liczbą recenzji i najwyższymi ocenami.

Zawęzić listę do 5 lub 10.

Yelp nie jest twoim jedynym zasobem.

W zależności od prowadzonej działalności, można również nawiązać Google Local lub Lista Angie.

Platformy te mogą jednak nie być pomocne, jeśli próbujesz zidentyfikować konkurentów na rynku cyfrowym.

Jeśli twoje operacje są prowadzone całkowicie za pośrednictwem bloga, strony internetowej lub sklepu ecommerce, musisz użyć innych narzędzi do identyfikacji konkurencji.

Spróbuj użyć usługi takiej jak SimilarWeb:

image10 10

Oferują wiele narzędzi do analizy konkurencji, w tym identyfikację konkurentów.

Wszystko, co musisz zrobić, to wpisać nazwę swojej witryny, a oni wygenerują listę twoich konkurentów.

Mają bezpłatną opcję rejestracji, ale aby zmaksymalizować swoje badania, polecam zapłacić za ulepszoną subskrypcję.

Jeśli nie chcesz płacić za subskrypcję, rozważ skontaktowanie się z obecnymi klientami.

Tworzenie skuteczne badanie klientów może pomóc ci dowiedzieć się więcej o ich nawykach.

Wyślij ankietę na listę subskrybentów, prosząc ich o zidentyfikowanie innych stron internetowych, na których robią zakupy lub blogów, które czytają.

Kto jest ich grupą docelową?

Teraz, gdy zidentyfikowałeś swoich najlepszych konkurentów, nadszedł czas, aby zobaczyć, kogo kierują.

Nie możesz zakładać, że ich rynek docelowy jest taki sam jak Twój.

Nie wierzysz mi?

Kontynuujmy przykład lokalnych kanapek.

Tu jest sklep z kanapkami o nazwie Chata Cheba:

image11 10

Spójrz na nazwy kanapek w ich menu.

Zauważ również, jak odnoszą się one do ich różnych rozmiarów.

Na podstawie Twoich badań, być może zidentyfikowałeś tę firmę jako najlepszego konkurenta.

Mają te same godziny co Ty, są blisko ciebie i sprzedają kanapki w tej samej cenie.

Ale to oczywiste, że ten biznes próbuje przyciągnąć pewien tłum.

To działa.

Nie zrozum mnie źle.

Nie mówię, że musisz przyjąć tę strategię i szukać niszy rynkowej, aby skupić się na strategii marketingowej.

Mówię tylko, że musisz zidentyfikować rynek docelowy swoich najlepszych konkurentów.

Po dalszej analizie możesz stwierdzić, że chcesz wprowadzić pewne poprawki, ale jeszcze do tego nie doszliśmy.

Oto kilka rzeczy do rozważenia podczas identyfikacji grupy docelowej konkurencji:

  • Wiek
  • Lokalizacja
  • Dochody
  • Płeć
  • Stan cywilny

Twoje wyniki nie będą doskonałe, ale spróbuj wymyślić dokładny profil klienta na podstawie ich kampanii reklamowych.

Twój ranking Google jest niezbędny

Jak możesz być lepszy od konkurencji?

Oboje macie ten sam rodzaj treści na swojej stronie.

Celujesz w tych samych klientów.

Aktualizują nawet swoją witrynę, usługi i produkty tak często, jak ty.

Dlaczego są one o wiele wyższe w wyszukiwarce Google niż ty?

Musisz zrozumieć elementy algorytmu rankingu Google:

image7 10

Odwiedź strony konkurencji.

Oceń ich SEO.

Określ, w jaki sposób używają słów kluczowych, aby zwiększyć ich ranking wyszukiwania.

Szukaj słów kluczowych i fraz w następujących miejscach na swoich stronach:

  • Strony tytułowe
  • Pozycje H1
  • Pozycje H2
  • Linki wewnętrzne
  • Struktura URL
  • Zawartość

Zauważyłeś wzór?

Zobacz, jakie słowa są najczęściej używane w tych miejscach.

Może to mieć wpływ na ich rankingi.

Porównaj ich zawartość ze słowami kluczowymi w Twojej witrynie.

Czy używasz słowa kluczowe long-tail?

image9 10

Powinieneś.

Włączenie strategii długiego ogona do tworzenia treści poprawi Twoją pozycję w rankingu, ponieważ jest bardziej szczegółowe.

Witryny e-commerce używają tej taktyki przez cały czas, aby uzyskać więcej wyświetleń.

Jeśli sprzedajesz poduszkę, dodawanie słowa ” poduszka “w całej treści nie jest tak skuteczne, jak używanie terminów takich jak” down pillow for side sleepers.”

Czy Twoja konkurencja używa tej strategii?

Jeśli tak, prawdopodobnie dlatego przewyższają cię w powiązanych wynikach wyszukiwania.

Analizuj zawartość konkurencji

Zrób krok dalej swoją analizę.

Dotarcie klientów do twojej platformy to tylko połowa sukcesu.

Ale co ci ludzie widzą po przybyciu?

Oto kilka innych rzeczy, których należy szukać na stronie konkurenta:

  • Blogi
  • Zdjęcia
  • Filmy
  • Studia przypadków
  • Poradniki zakupowe
  • Strony FAQ
  • Podcasty
  • Posty gości
  • CTA

Porównaj je z własną stroną internetową.

Mogą one mieć pewne funkcje, które zostały pominięte w witrynie.

Nie mówię, że powinieneś automatycznie naśladować strukturę ich stron, ale zobacz, co działa dla nich.

Na przykład załóżmy, że odkryjesz, że trzech najlepszych konkurentów ma bloga. I wszystkie trzy przewyższają cię w Google.

Powinieneś rozważyć dodawanie bloga do twojej strony.

image2 10

Te dane o korzyści z blogowania mówi sama za siebie.

Dodanie bloga do twojej strony pomoże Ci:

  1. Generuj więcej potencjalnych klientów
  2. Zwiększ konwersje
  3. Uzyskaj więcej linków przychodzących
  4. Mieć więcej indeksowanych stron
  5. Zyskaj zaufanie konsumentów

A to doprowadzi do większe zyski.

Czymś innym, na co należy mieć oko podczas analizowania ich strony internetowej, jest ich wezwanie do działania.

Jak twoja konkurencja dodaje subskrybentów, generuje leady lub konwertuje sprzedaż?

Spójrz na ich sprzedaż.

Zobacz, jakie korzyści oferują.

W jaki sposób ich najlepsze funkcje porównują się z Twoimi?

Możesz zdać sobie sprawę, że twój produkt i usługa są znacznie lepsze niż u konkurencji.

Ale to nic nie znaczy, jeśli nie możesz przekazać tych informacji swoim klientom.

Zobacz, jacy są marketerzy niezastosowanie się CTAs:

image6 10

Przegląd CTA na stronie internetowej konkurencji może być doświadczeniem otwierającym oczy dla działu marketingu.

Twoi konkurenci mogą wyróżniać się w obszarach, w których ci brakuje.

Na razie w porządku. Ale to musi być naprawione, zanim spadniesz za daleko w tyle.

Spójrz na ich obecność w mediach społecznościowych

Wszystkie firmy powinny być obecne na platformach mediów społecznościowych.

Na razie zakładam, że Twoja firma działa na co najmniej niektórych najpopularniejszych platformach:

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram

Jeśli nie, musisz podążać za mój przewodnik po mediach społecznościowych.

Dla tych z Was, którzy mają już skonfigurowane profile, przejdź do stron konkurencji.

Jak bardzo są aktywne?

Co publikują?

Czy ich klienci są zaangażowani w ich posty, zdjęcia, filmy i komentarze?

Mam pomysł.

Zacznij dodawać swoich obserwujących.

Ci ludzie są oczywiście zainteresowani Twoją branżą, jeśli podążają za twoimi konkurentami.

Może nie wiedzą, że Twoja firma istnieje.

Nie bądź selektywny. Dodaj wszystkie.

Im więcej osób dodasz, tym większe będą twoje szanse na przyciągnięcie klientów do ciebie.

Zrozumieć dlaczego konsumenci podążają za markami w mediach społecznościowych:

image4 10

Gdy zaczną cię śledzić, musisz ich zaangażować.

Pamiętaj, że niektórzy z tych osób mogli już nawiązać lojalność wobec Twojej konkurencji.

Naprawdę musisz je zdmuchnąć, aby przekonać ich, że Twoja marka jest lepsza.

Zobacz, jakie promocje prowadzą twoi konkurenci w mediach społecznościowych.

Spróbuj uruchomić jeden, który jest bardziej atrakcyjny.

Jak włączają filmy do swojej strategii marketingowej w mediach społecznościowych?

Treści wideo stanowi ponad 90% ruchu internetowego.

Powinieneś być korzystanie z wideo na żywo do współpracy z klientami.

Nawet jeśli Twoja konkurencja tego nie robi, jest to świetny sposób na wyprzedzenie ich.

Rozpoznawanie obszarów wymagających poprawy

Teraz, gdy przeanalizowałeś klientów konkurencji, strony internetowe, strategie marketingowe i platformy społecznościowe, nadszedł czas, aby dostosować swój biznes.

Na podstawie Twoich badań, jakie obszary Twojej firmy wymagają poprawy?

Gdzie twoi konkurenci wyróżniają się podczas walki?

Zawsze jest miejsce na poprawę. Nie bądź stronniczy.

Dobrze jest rozpoznać, że konkurencja ma się dobrze.

Run a Analiza SWOT:

image1 10

Oto kilka pytań, które możesz sobie zadać.

Mocne strony

  • Co robisz dobrze?
  • Jak oddzieliłeś się od konkurencji?
  • Co sprawia, że Twoja firma jest wyjątkowa?

Słabe strony

  • Co trzeba poprawić, aby konkurować z najlepszymi konkurentami?
  • Jakich zasobów lub narzędzi potrzebujesz, aby to osiągnąć?
  • Czy musisz zmienić swoją lokalizację lub metodę konwersji?

Możliwości

  • Jaka jest obecna opinia publiczna Twojej firmy?
  • Jak możesz kierować reklamy do nowych klientów w oparciu o strategię konkurencji?
  • Czy są jakieś nowe zmiany w branży lub na rynku?

Zagrożenia

  • Którzy konkurenci bezpośrednio wpływają na Twoje przychody?
  • Co przeszkadza ci w ulepszaniu twojego biznesu?
  • W jaki sposób narażasz się na utratę klientów?

Te pytania są tylko punktem wyjścia.

Możesz wziąć tę analizę SWOT znacznie dalej, aby wprowadzić niezbędne zmiany i ulepszenia.

Wniosek

Jeśli chcesz zwiększyć zyski, zacznij od analizy konkurencji.

Analiza konkurencji to skuteczna strategia dla firm we wszystkich branżach, niezależnie od tego, czy Twoja firma jest duża, mała, czy gdzieś pośrodku.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zidentyfikować swoich najlepszych konkurentów.

Zawęź tę listę do 5 lub 10 najwyżej.

Tylko szukać bezpośredni konkurenci—nie byle jaki biznes podobny do twojego.

Po zidentyfikowaniu tych firm musisz skupić się na ich klientach.

Jaki jest ich rynek docelowy?

Jak są atrakcyjne dla tych klientów?

Skup się na swoim Ranking Google:

image5 10

Przeanalizuj stronę konkurencji, Aby zobaczyć, jakiego rodzaju taktyki SEO używają.

Przejrzyj ich zawartość i porównaj ją z własną.

Jakie strony w ich witrynie generują największe zaangażowanie użytkowników?

Rozważ dodanie bloga do swojej witryny, jeśli jeszcze go nie masz.

Sprawdź profile swoich najlepszych konkurentów w mediach społecznościowych.

Zacznij dodawać swoich obserwujących, próbując przyciągnąć więcej klientów do swojej firmy.

Użyj analizy SWOT do rozpoznawanie i wdrażanie wszelkie niezbędne zmiany.

Wprowadzenie tych zmian może pomóc poprawić swoją działalność i zwiększyć zyski.

Total
0
Shares
Related Posts