Jak zostać Marketerem, który ma obsesję na punkcie metryk

stats

Kiedy byłem nowicjuszem w Internecie, miałem nie mam pojęcia. na jakich liczbach się skupić.

Przyjrzałbym się Google Analytics. Widziałem wiele liczb. I byłbym zdezorientowany.

Więc co zrobiłem?

Zrobiłem to, co większość ludzi. Skupiłem się na metrykach próżności.

Czym są metryki próżności?

image05

Metryki próżności to liczby. To może zabrzmieć w oparciu o Dane i wzrost.

Ale metryki próżności to liczby, które nie ołów gdziekolwiek. Jak powiedział Eric Ries,

… nie oferują jasnych wskazówek, co robić.

Przykłady metryk próżności:

  • Surowa liczba odsłon lub odwiedzających witrynę
  • Liczba pobrań
  • Liczba subskrybentów

Nie obalę tych danych całkowicie.

Po tym wszystkim, jeśli jesteś zaangażowany w świecie marketingu internetowego, metryki są jedną z najważniejszych rzeczy, które można się nauczyć, zrozumieć, zinterpretować, i działać na.

Jeśli nie śledzisz swoich danych, nigdy nie będziesz w stanie dowiedzieć się, w jaki sposób możesz poprawić swoje wyniki marketingowe, a tym samym przychody.

Ale musisz wybrać, na których metrykach się skupić.

Dlatego ustalenie konkretnych wskaźników KPI lub kluczowych wskaźników wydajności jest jedną z najcenniejszych rzeczy, które możesz zrobić dla siebie, swojego zespołu i swoich wyników.

Ale które wskaźniki należy śledzić? I co ważniejsze, które wskaźniki powinny informować o twoich decyzjach marketingowych?

To jest pytanie, przed którym stanąłem na początku mojej kariery w marketingu internetowym.

Na jakich metrykach się skupiam?

W końcu doszedłem do właściwej perspektywy.

Oto jak to się stało.

  • Po pierwsze, zdałem sobie sprawę, że dochody to była moja najważniejsza metryka.
  • Potem pracowałem Wstecz, aby dowiedzieć się jakie liczby najbardziej wpłynęły na moje dochody.
  • Wykorzystałem te liczby-moje KPI-do Śledź moje postępy w kierunku przychodów.

Przy tak dużej zmienności technik marketingowych łatwo jest utknąć w szczegółach i skupić się na metrykach, które nie wpływają znacząco na przychody.

Aby pomóc ci w osiągnięciu maksymalnych przychodów, opracowałem listę najważniejszych wskaźników KPI, które możesz śledzić, aby uzyskać maksymalną wydajność, maksymalny zwrot z inwestycji i maksymalne przychody.

Każda z tych wskaźników powinna być śledzona Codziennie, Co tydzień, co miesiąc i co roku, aby można było zobaczyć pełny obraz w odniesieniu do działań marketingowych.

Śledzenie ich to tylko pierwszy krok.

Aktorstwo na tych metrykach jest naprawdę. 

1. Ruch drogowy

Jeśli chcesz być w stanie opracować skuteczne treści i kampanie marketingu cyfrowego, musisz śledzić ruch w sieci, aby zrozumieć, co działa, a co nie.

Jeśli nie śledzisz ruchu w sieci, nigdy nie będziesz w stanie naprawdę ocenić skuteczności różnych metod marketingowych i zwiększyć ilość ruchu, który otrzymuje Twoja witryna.

Facebook instagram, twitter, twitter, Instagram, Twitter, Twitter, Twitter, Instagram, Twitter, Twitter, Facebook, Twitter, Twitter, Facebook, Twitter, twitter, twitter, facebook, twitter, twitter, facebook, twitter, twitter, facebook, twitter, twitter, facebook, twitter, twitter, facebook, twitter, twitter, facebook, twitter, twitter, facebook, twitter, twitter, facebook, twitter, twitter, twitter.

Na szczęście śledzenie ruchu w sieci jest dość proste.

Korzystając z Google Analytics, możesz śledzić liczbę sesji i odsłon stron, które otrzymujesz każdego dnia, a także szczegóły, takie jak współczynnik odrzuceń, dane demograficzne i źródło.

image02

“Ruch” to oczywiście dość szerokie określenie.

Ruch może obejmować wiele bardziej szczegółowych funkcji odbiorców witryny, na które należy zwrócić uwagę.

Twój ruch w witrynie opowiada historię – historię tego, jak zaangażowani i aktywni są Twoi odbiorcy, jak często Cię odwiedzają i jakie jest prawdopodobieństwo zakupu od ciebie.

Im lepiej znasz swój ruch, tym lepiej będziesz w stanie osiągnąć swoje cele przychodów.

2. Koszt pozyskania klienta (CAC)

Jest to jedna z najważniejszych wskaźników, które każda firma, zwłaszcza startupy, powinna znać.

Chase Hughes napisał o tej metryce na Kissmetrics. Nazwał to ” jedyną metryką, która może określić los Twojej firmy.”

Powiedziałbym, że to dość ważny wskaźnik.

Jaki jest koszt pozyskania klienta?

Oto prosta definicja:

CAC: cena, którą płacisz, aby przekonać kogoś do zakupu produktu lub usługi.

Nie dajcie się zwieść prostocie tej definicji.

CAC powinien obejmować koszty badań rynku, oprogramowania, wynagrodzenia zespołu, płatne platformy analityczne i, oczywiście, cenę każdej płatnej reklamy.

Jeśli chcesz skutecznie rozwijać swoją firmę poprzez działania marketingowe, musisz wiedzieć, ile kosztuje pozyskanie nowego klienta.

Pomimo swojej złożoności, jest to w rzeczywistości dość łatwe do obliczenia.

Wszystko, co musisz zrobić, to dodać miesięczny budżet marketingowy, a następnie podzielić tę liczbę przez liczbę nowych klientów, których pozyskałeś w tym miesiącu.

Na przykład, załóżmy, że wydałeś $2,000 miesięcznie na marketing i pozyskałeś 5 nowych klientów. To przynosi całkowity koszt pozyskania klienta do $400.

Możesz obliczyć liczbę w ujęciu rocznym, jak w tym przykładzie:

image09

Dzięki tej wiedzy, teraz wiesz, jak skutecznie budżet na marketing, w zależności od liczby klientów, które chcesz zdobyć.

Korzystając z powyższego przykładu, jeśli chcesz zdobyć nowych klientów 20 w ciągu miesiąca, musisz wydać około 8,000 na Działania marketingowe.

Chociaż liczba ta może się różnić z miesiąca na miesiąc w zależności od tego, jak skuteczne są Twoje kampanie marketingowe, uśrednianie kosztów nabycia w ciągu trzech miesięcy da ci dobry pomysł na to, co musisz wydać na marketing, aby przyciągnąć pożądaną liczbę nowych klientów.

Aby lepiej zrozumieć twój CAC, pomocne jest rozbicie konkretnych kanałów, których używasz do pozyskiwania klientów.

Na przykład możesz używać kilku metod marketingowych: płatnego wyszukiwania, mediów społecznościowych i marketingu e-mailowego.

Każdy kanał ma inny powiązany koszt. Wiedza, ile wydajesz na kanał, daje dokładniejszą ocenę Twojego CAC.

image03

Każda branża będzie miała inną metodę śledzenia CAC. W niektórych branżach z długim cyklem sprzedaży i większą liczbą “akcentów” dla klientów, CAC będzie wyższy i bardziej złożony.

image10

Chociaż ważne jest, aby wiedzieć Twój CAC, to jest tak samo ważne, aby wiedzieć, jak akt robi się.

Jeśli na przykład twój CAC jest zbyt wysoki, masz problem. Wartość klienta musi przekraczać CAC, aby firma mogła funkcjonować.

image00

Poruszanie się w delikatnej równowadze między CAC i LTV jest czymś, co marketerzy muszą zrozumieć i podjąć działania.

image01

3. Zasięg mediów społecznościowych

Marketing w mediach społecznościowych stał się jedną z najpopularniejszych metod marketingu treści i firmy.

Z ponad 2 miliardami ludzi korzystających z mediów społecznościowych na całym świecie, nigdy nie było—w historii ludzkości-platformy, która mogłaby pozwolić Ci mieć tak duży zasięg i wpływ, jak media społecznościowe mogą dzisiaj.

image06

Oprócz ogromnego zasięgu, większość platform społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, LinkedIn i Pinterest, zapewnia narzędzia do śledzenia zasięgu w aplikacjach.

Jeśli chcesz zmaksymalizować przychody generowane każdego tygodnia, miesiąca i roku, musisz śledzić skuteczność swoich kampanii społecznościowych i zrozumieć zwrot z inwestycji każdej platformy.

Jak to zrobić na Facebooku?

Proste.

  • Przejdź do strony firmowej na Facebooku.
  • Kliknij “Insights” na górze strony.

image08

Usługa Facebook Insights zapewnia dane, które pomagają w pełni zrozumieć, co robią Twoi odbiorcy, jak wchodzą w interakcje i jak wpływają na Twoją firmę.

Kiedy znasz te dane, możesz opracować solidną strategię mediów społecznościowych, aby zmaksymalizować swój zasięg i przychody.

4. Współczynniki konwersji strony docelowej

Jeśli naprawdę chcesz zmaksymalizować swoje przychody i wysłać współczynniki konwersji do góry nogami, musisz upewnić się, że każda ze stron docelowych jest w pełni zoptymalizowana.

Musisz wiedzieć, które strony docelowe prowadzą do konwersji, a które są gorsze, abyś mógł skutecznie tworzyć strony docelowe, które zwiększą Twoje przychody.

Może się okazać, że jedna strona docelowa ma duży ruch, podczas gdy inna—o niższym natężeniu ruchu—ma wyższy współczynnik konwersji.

Z tego powodu kluczowe znaczenie ma śledzenie co najmniej czterech głównych wskaźników na stronach docelowych:

  • Współczynnik odrzuceń
  • Wskaźnik wyjścia
  • Wskaźnik klikalności (CTR)
  • Współczynnik konwersji

Każda z tych liczb przyczynia się do ogólnego obrazu współczynników konwersji i chroni Cię przed zablokowaniem w wypaczonej perspektywie.

Jednym ze sposobów na poszerzenie perspektywy jest zrozumienie, czym jest “średni” współczynnik konwersji. Trudno jest przybić “średnią” ze względu na różnorodność branż, kanałów i rodzajów konwersji, które istnieją.

Po uruchomieniu nie spodziewaj się natychmiastowego wybuchu z 5% współczynnikiem konwersji. Większość z nas ma szczęście, jeśli możemy uzyskać Współczynnik konwersji 2%.

image12

Ponownie, współczynniki konwersji różnią się znacznie w zależności od kanału. Oto podział zakresu zmienności współczynników konwersji według kanału:

image11

Monitorując wszystkie ważne wskaźniki wokół strony docelowej i łącząc najlepsze elementy robocze, możesz tworzyć strony o wysokiej konwersji.

5. Metryki e-mail marketingu

Pomimo rozwoju mediów społecznościowych, e-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania i utrzymywania klientów.

E-mail marketing pozwala na bardziej osobisty i ukierunkowany styl marketingu, a jeśli chcesz zwrócić uwagę na wskaźniki, doprowadzi to do większej sprzedaży i przychodów, niż wcześniej wydawało się to możliwe.

Ważne jest, aby śledzić wszystkie wskaźniki związane z marketingiem e-mailowym. Oto te, które proponuję śledzić:

  1. Stawka dostawy
  2. Otwarte stawki
  3. Click rate
  4. Współczynnik konwersji

Jakie możesz mieć oczekiwania co do tych wskaźników? Oto badania Cycerona:

image04

W zależności od złożoności marketingu e-mailowego możesz chcieć jeszcze bardziej przeanalizować swoje dane:

  • Unikalna otwarta stawka
  • Anuluj subskrypcję
  • Wskaźnik wzrostu listy
  • Współczynnik odrzuceń
  • Nieaktywny wskaźnik użytkowników
  • Szybkość przekazywania
  • Zarobki na e-mail
  • Zarobki za kliknięcie
  • Stawka reklamacji

W jaki sposób podejmujesz działania na tego typu danych?

Jeśli widzisz, że masz niski współczynnik otwarcia, ale wysoki współczynnik konwersji, prawdopodobnie powinieneś pracować nad poprawieniem nagłówków lub zmniejszyć liczbę wysyłanych e-maili.

I odwrotnie, jeśli zauważysz wysoki współczynnik otwarcia w wiadomościach e-mail, ale niski współczynnik klikalności lub Współczynnik konwersji, prawdopodobnie powinieneś poprawić copywriting w wiadomości e-mail, aby zachęcić czytelników.

E-mail marketing jest nadal jedną z najskuteczniejszych metod marketingowych. Plus, jest to jeden z najprostszych:

image07

Sensowne jest korzystanie z e-mail marketingu, a następnie działanie na danych zbieranych z analizy jego wydajności.

Wniosek

Jeśli nauczysz się skutecznie śledzić ważne wskaźniki swojej firmy, będziesz w stanie zobaczyć, jak Twoje działania marketingowe wpływają na Twoje przychody i lepiej zrozumieć, w jaki sposób możesz poprawić i zoptymalizować swoje działania marketingowe.

Ale jak w przypadku wszystkiego w świecie biznesu, jest to coś, co musisz aktywnie śledzić. Nie można po prostu ustawić go i zapomnieć—śledzić jedną lub dwie metryki, a następnie pozostawić go na miesiące na raz.

Jeśli możesz być konsekwentny w śledzeniu swoich danych i skupiać się na tym, jak każda podejmowana decyzja wpływa na wyniki finansowe, możesz zmaksymalizować przychody i wznieść swoją firmę na nowy poziom.

Pamiętaj, że skupiasz się na jednym top metryka: przychód.

Kiedy tracisz z oczu dochody, łatwo rozpraszają cię bezsensowne wskaźniki, które nie pokazują, dokąd zmierzasz. Co gorsza, te wskaźniki mogą cię zmylić, myśląc, że robisz postępy, gdy nie robisz.

Aby być naprawdę skutecznym, Twoje wskaźniki marketingowe powinny ci pokazać droga do przodu—jak zarobić więcej przychodów.

Wskaźniki naprawdę są magicznym kluczem, który może odblokować sukces marketingowy. Ale to miecz obosieczny.

Przeczytaj je źle—i twój marketing jest skazany.

Przeczytaj je dobrze, działaj na nich-a twój marketing popchnie Twoją firmę do przodu.

Jakie są obecnie najważniejsze wskaźniki KPI, które monitorujesz?

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts