Prawdopodobnie słyszałeś już tę radę pisarską: treść jest królem, pisz słowa 500 dziennie i zobowiązuj się do regularnego harmonogramu publikowania.
To frustrująca Rada, bo jest tak cholernie poprawna, że prawie boli.
“Sekret” cieszenia się sukcesem online zawsze polegał na tworzeniu wspaniałych treści. Ale to stwarza niewygodny problem dla właściciela małej firmy aspirującej do zdominowania swojej branży:
Jak, u licha, masz wciąż wymyślać świetne pomysły, o których można pisać?
Mnóstwo znanych taktyk sprawi, że staniesz się maszyną do pisania:
- Zawsze powinieneś mieć przy sobie notatnik, aby zapisać swoje pomysły, gdy uderzą, abyś mógł je później zapamiętać.
- Powinieneś zrobić to, co zrobił Hemingway i zakończyć każdą sesję pisania w połowie zdania, abyś mógł bez wysiłku kontynuować tam, gdzie skończyłeś.
- I dalej, i dalej, i dalej …
I to wszystko jest dobrą radą. Ale co jeśli to znajdowanie pomysły na pisanie w pierwszej kolejności, że stanowi problem?
Czytaj dalej, ponieważ mamy zamiar zagłębić się w psychologię sukcesu content marketingu.
Generowanie spójnych (i użytecznie świetnych) pomysłów dla odbiorców jest mętną nauką – nawet samozwańczy “dobrzy pisarze” cierpią z powodu bloku pisarskiego. Dla właścicieli małych firm, którzy wiedzą, że muszą blogować, ten sam blok objawia się małym głosem, który ponuro mówi, gdy patrzysz na pustą stronę:
Nie mam nic do powiedzenia.
Źle. Masz o wiele więcej do powiedzenia ludziom, niż ci się wydaje. To tylko kwestia wyciągnięcia go z głębokich zakamarków twojego nieświadomego umysłu.
Nigdy nie zabraknie fantastycznych pomysłów, o których można pisać, gdy zrozumiesz, jak działa twój mózg. Chcesz wiedzieć, jak najlepiej zagłębić się w zawartość kopalni złota intuicyjnego umysłu? Skarb jest głęboko zakopany, więc od czasu do czasu baw się ze sobą i zadawaj głębokie i znaczące pytania, które go odkrywają.
Oto trzy pytania, które pochodzą bezpośrednio z mojego podręcznika psychoterapeuty — zaprowadzą cię prosto do najbogatszej żyły pomysłów treści, które już czekają w twoim własnym umyśle …
1. Na jakie pytania nikt w Twojej branży nie jest w stanie odpowiedzieć?
Jeśli chcesz wspaniałych treści, które magnetycznie przyciągają uwagę odbiorców, po prostu odpowiedz na to pytanie.
Za każdym razem, gdy zdajesz sobie sprawę, że nie ma pytania, na które nikt w twojej niszy nie odważy się odpowiedzieć, możesz być osobą, która w końcu to zrobi. Twoja publiczność ci za to podziękuje, a twoi konkurenci pozostaną w pyle, gdy zabijasz ich święte krowy.
Na przykład, przemysł basen używany do obracać się wokół kontrahentów odwiedzających potencjalnych domów, aby pitch im “cytat” – zwykle z agresywnych taktyk sprzedaży. Żaden z tych wykonawców nie odpowie na pytanie, ile tak naprawdę kosztuje budowa basenu … chyba, że stanie przed tobą.
Wtedy jeden z instalatorów basenów, Marcus Sheridan, odkrył magię Internetu.
Marcus opublikował artykuł, który dokładnie odpowiedział na to pytanie, rozbijając formułę wyceny instalacji basenowych. Dzielił się z całym światem i od razu stał się numerem jeden w wynikach wyszukiwarek, dzięki tysiącom ludzi szukających właśnie tej odpowiedzi.
Nikt inny nie chciał odpowiedzieć na to pytanie. Ale Marcus był, tworząc treści wirusowe, które wyprzedziły konkurencję.
Baseny mogą nie być twoją pasją, ale Twoja branża ma swoje sekrety. Ujawnij wszystkie szkielety, które możesz znaleźć w szafie, a nigdy nie zabraknie Ci niesamowitych pomysłów na treść.
2. W czym prawie wszyscy się z tobą nie zgadzają?
Ten przychodzi do Ciebie od Petera Thiela, miliardera założyciela Paypal i super-inteligentnego inwestora na Facebooku. Wykorzystuje to pytanie, aby zachęcić przedsiębiorców do myślenia o zmieniających świat pomysłach biznesowych … i to działa.
Pytanie ma na celu wydobycie twojego mózgu z destrukcyjnych i niewygodnych pomysłów, które podważają status quo. Odpowiadając na to, podlewasz drobne nasiona wątpliwości, które masz na temat pojęć powszechnie akceptowanych jako fakty w Twojej branży.
Wkrótce rozwiniesz pełnowartościowy bunt treści, który mówi inaczej, a czytelnicy przybędą do Twojej flagi.
Twoja publiczność natychmiast zidentyfikuje Cię jako buntownika, który niczego nie powstrzymuje. Kwestionuj to, co niekwestionowane, a wszyscy zwracają uwagę – tak jak wtedy, gdy pisałem post o tym, dlaczego lifestyle Design sprawi, że będziesz nieszczęśliwy.
Nie bój się, że przyjęcie silnego kontrowersyjnego stanowiska sprawi, że będziesz wyglądać głupio. Nie zawsze musisz mieć rację. W rzeczywistości, będąc śmiały i czasami źle wygrywa Ci dużo więcej uwagi niż jest nudne i zawsze rację.
W przypadku, gdy ktoś stanowczo Ci zaprzecza, po prostu Podziękuj Mu za wkład i przypomnij, że dialog czyni nas wszystkie mądrzejszy. W końcu publiczna kłótnia to wspaniała Reklama.
3. Co według Ciebie stanie się w przyszłości, co inni uważają za niemożliwe lub nieprawdopodobne?
Jako nauczyciel w wybranej branży lub niszy, masz głębię wiedzy, którą Twoi klienci są pod wrażeniem.
Zademonstruj tę wiedzę, stając się “futurystą na jeden dzień”, dokonując śmiałych prognoz dotyczących przyszłości Twojej branży.
Twoi czytelnicy (jak wszyscy ludzie) są przerażająco paranoiczni, jeśli chodzi o brak napisu na ścianie. Nie lubią spóźniać się na imprezę ani zostawiać w tyle. Więc umieść to pismo dla nich, a zdobędziesz ich zainteresowanie.
Przykłady tego typu pomysłów treści będzie wirusowe są niezliczone. Przewodowe Magazyn budował globalną markę medialną z przepowiadania przyszłości. Nie każda prognoza będzie poprawna (w rzeczywistości większość nie jest), ale wykorzystanie Twojej wiedzy do napisania odważnych i interesujących opinii na temat przyszłości Twojej branży przyciągnie uwagę.
Kiedy oferujesz prognozę, która sprawia, że czytelnik z dumą mówi gościom obiadowym, czego się spodziewać w ciągu najbliższych kilku lat, masz solidne złoto za artykuł.
Nie zatracaj się przez zbyt”meta” …
Wszystkie zasady copywritingu określone na Copyblogger są prawdziwsze niż kiedykolwiek. Powyższe pytania są po prostu zaprojektowane, aby sięgnąć do głównej lode wielkich pomysłów artykułu, które już istnieją w tobie.
Podstawy nadal mają znaczenie. Pisanie nagłówków magnetycznych, budowanie nieodpartych narracji i skupienie się na dobrym pisaniu są nadal ważne.
Ale przez ciągłe zadawanie sobie trzech powyższych pytań, otrzymasz wspaniałe pomysły płynące. I będziesz miał nieograniczone źródło, które możesz stworzyć w blasku.
Więc dostać się do niego, publiczność czeka …