Jakość treści wymaga czasu i wysiłku, aby produkować. Jestem pewien, że wiesz o tym, jeśli regularnie publikujesz treści we wszystkich kanałach dystrybucji.
Ale wiele marek traci jakość w pogoni za większą ilością treści.
Chociaż zgadzam się, że ilość jest również ważna, Twoja jakość nie może ucierpieć w wyniku tej strategii. Musisz się nauczyć jak uniknąć czerstwych treści.
Pracuję z wieloma firmami, które napotykają ten problem. Chcą publikować co najmniej jedną treść dziennie we wszystkich kanałach dystrybucji.
Wśród ich stron internetowych, blogów i stron w mediach społecznościowych jest dużo treści. Zanim się zorientujesz, jest to wzrost o 30 postów tygodniowo na tych platformach.
Nie oznacza to jednak, że musisz wymyślić unikalne elementy treści 30. Takie podejście zajmie zbyt długo i ostatecznie zaszkodzi twojej jakości.
Dlatego musisz dowiedzieć się, jak skutecznie zmienić przeznaczenie treści na wielu platformach marketingowych.
Po pierwsze, musisz nauczyć się najlepsze sposoby na wymyślanie nowych pomysłów na treść.
Gdy masz pomysł, możesz go przekształcić w wiele postów na każdym kanale. W rzeczywistości czasami nawet nie trzeba wymyślić nowego pomysłu. Możesz również korzystać ze starych treści na swoją korzyść.
Pracownik mądrzejszy, a nie trudniejszy.
Kontynuując ten przewodnik, wyjaśnię, w jaki sposób możesz zmienić przeznaczenie treści we wszystkich kanałach dystrybucji i dać ci kilka pomysłów do wypróbowania.
Zidentyfikuj najpopularniejsze treści
Zanim poświęcisz czas na tworzenie nowych treści, polecam ponowne użycie starszych publikacji i postów.
W końcu już nad tym pracowałeś. Dlaczego pozwolić im się zmarnować?
Ale nie używaj tylko żadnych treści. Zacznij od najpopularniejszych utworów.
Zidentyfikuj swoje treści z najwyższym współczynnikiem zaangażowania. Szukaj:
- Facebook lubi
- retweets
- posty z największą liczbą wyświetleń strony
- biuletyny e-mail z najwyższymi wskaźnikami klikalności
Jeśli masz trudności z znalezieniem tego, czego potrzebujesz, spróbuj użyć Buzzsumo aby zobaczyć, które treści miały największe zaangażowanie w mediach społecznościowych. Oto, co narzędzie do analizy treści znalazło, gdy umieściłem quicksprout.com into it:
Pokazuje mi, które posty z minionego roku były najbardziej popularne. Ale możesz filtrować czas w oparciu o swoje potrzeby.
Oprócz Buzzsumo możesz użyć Google Analytics, aby zobaczyć, które strony w Twojej witrynie są najbardziej popularne.
Po przeanalizowaniu treści za pomocą tych narzędzi Utwórz listę najlepszych publikacji i postów.
To będzie twój punkt wyjścia. Tej listy użyjesz do zmiany przeznaczenia zawartości.
Na przykład, jeśli masz wysokowydajny post na blogu, możesz go przekształcić w film na YouTube. Możesz użyć Facebook Instagram postu z największą liczbą polubień na swojej historii.
Pomysły są pozornie nieskończone. Jak będziemy kontynuować, dam wam kilka przykładów, jak można postępować.
Twórz niestandardowe infografiki
Przeglądając stare posty, chcesz znaleźć sposoby na zmianę ich przeznaczenia, aby uzyskać jeszcze większe zaangażowanie.
Oto co mam na myśli.
Jeśli weźmiesz biuletyn e-mail, który miał największą liczbę otworów, kliknięć i konwersji i przekształcisz go w post na blogu, pomysł jest taki, że post na blogu będzie również wydajny.
W przeciwnym razie, po co? Nie chcesz publikować treści tylko ze względu na publikację.
Twoje treści muszą być skuteczne i zwiększać zaangażowanie.
Dlatego infografiki są idealne do tej strategii. Infografiki to najczęściej udostępniane typy treści na platformach społecznościowych:
Ludzie uczą się wzrokowo.
Powyższy wykres jest tego doskonałym przykładem. Pewnie, mogę powiedzieć, że infografiki są najczęściej udostępniane. Ale kiedy wam pokażę, to naprawdę wtapia się i ułatwia proces.
Przejrzyj wszystkie najlepsze posty, które wcześniej zidentyfikowałeś. Szukaj faktów, statystyk lub czegokolwiek innego, co można przekształcić w wizualną reprezentację koncepcji.
Jeśli nigdy wcześniej nie tworzyłeś infografiki, nie daj się zastraszyć. To nie takie trudne.
Zobacz mój post na jak ulepszyć swoje treści, budując infografiki aby uzyskać listę narzędzi, które ułatwią Ci ten proces.
Po utworzeniu tych infografik będziesz mieć wiele opcji.
Ta sama Infografika może być używana na różne sposoby. Możesz:
- dodaj go do oryginalnego posta na blogu, który można ponownie opublikować
- udostępnij go w mediach społecznościowych
- dodaj go do newslettera e-mail
- umieść go na swojej stronie
- użyj go w pokazie slajdów wideo
Lista jest długa.
Wykorzystaj swoje platformy społecznościowe
Twoje profile w mediach społecznościowych mają wiele zalet. Eksponują Twoją markę szerszej publiczności i pomagają nawiązać kontakt z obserwatorami i klientami.
Publikowanie treści w mediach społecznościowych pomaga również zwiększyć ruch na twojej stronie.
Wszystko, co tworzysz, daje pretekst do publikowania w mediach społecznościowych.
Jeśli tego nie robiłeś, musisz to zrobić naprzód. Wszystkie Twoje filmy, infografiki i zdjęcia są koniecznością.
Social media to numer jeden sposób dla wydawców do kierowania ruchu do swoich postów na blogu:
Jeśli spojrzysz na moja strona na Facebooku oraz mój profil na Twitterze, zobaczysz, że używam tej strategii dla wszystkich moich postów na blogu.
To proste. Plus, daje Ci pretekst do publikowania czegoś każdego dnia.
Jestem w szoku, gdy widzę, że firmy nie stosują tej taktyki. Publikują trzy lub cztery blogi tygodniowo, ale mają trudności z wymyśleniem postów w mediach społecznościowych.
Kiedy wdrażasz tę strategię, odpowiednio zaplanuj swoje posty.
For example, there’s no reason to share the same blog post on all your social platforms simultaneously.
Spread out those promotions throughout the week. This will maximize your exposure and increase the chances of driving more traffic to your site.
Create more evergreen content
You can’t repurpose old content forever. At some point, you’ll need to create new pieces.
But you can make repurposing easier by creating evergreen content.
Are you familiar with this concept? Allow me to explain.
Simply put, evergreen content stays relevant for longer periods of time than regular content. Ideally, the majority of your content will be evergreen.
But it’s not realistic or likely that this will be the case for everything you create.
For example, last year, I wrote a post on top marketing trends to look for in 2018. Once 2019 comes, this post will lose its freshness.
When you write your evergreen content, you want to be as broad as possible. This post was fresh for an entire year. That wouldn’t be the case if it was the top trends to look for in January 2018. Do you see the difference?
Extremely specific content will only be relevant for a short period of time. Therefore, it’s more difficult for you to repurpose it.
Here’s another example. If you write a post about the Apple’s latest iOS update, it’s fresh only until a new version of the software is released. That’s not evergreen.
Here are some tips to help you find an evergreen topic:
FAQ sheets are great for evergreen content.
Produce how-to guides or videos on topics that won’t be changing for years.
Clarify industry terms and concepts.
Again, I’m not saying you should be producing only evergreen content. That’s not realistic.
But if you publish an evergreen topic tomorrow, you could potentially repurpose it on another platform next year. That’s the idea.
Find the most interesting statistics you published
If you’re like me, you use statistics in your content all the time. Stats are a great way to back up any claims you’re making.
I recommend doing this because it proves your legitimacy and lets your audience know you’re not making things up.
But if you’re not repurposing content, those statistics get buried in your posts after they are published, never to be seen again.
Go back, and find the most interesting ones. In the future, keep a list of all statistics when you find them.
Then you can use them on other platforms.
Earlier, I talked about creating infographics. But that’s not the only way you can repurpose data.
Tweet a statistic. Use them in your Instagram captions. Include a stat in your email subject line. Post the most relevant ones on your website.
Get creative with this strategy.
Start a podcast
Podcasts are another great way to repurpose your content.
That’s because you have many different resources to work with there. All your blog posts and YouTube videos are viable options for a podcast.
You can summarize this content, nearly word for word, with your podcasts.
Since podcasts are growing in popularity, it’s a great way to reach an audience that doesn’t want to read blog posts or watch videos:
Consider bringing a guest on your podcast to make things more interesting.
Have some fun with it. I try to keep this in mind with all my podcasts.
Fine-tune your writing skills
If you’ve got lots of audio, video, and visual content, you need to learn how to turn that into written content.
Start blogging more often. Write every day if you can.
It’s like anything else. The more you do something, the better you’ll get at it.
I wasn’t born a great blogger. It’s a learned skill.
Are some people better writers than others? Absolutely.
If you can’t find the time to write or can’t figure out how to write quality content, find someone on your team who can handle these responsibilities.
Once you’re able to write better, you can write a blog post about one of your YouTube videos, for example.
Keep things simple. Make your content easy for people to read and understand.
These are just some examples of things you can turn into written content:
- webinars
- podcasts
- speeches from industry events
- interviews
Encourage user-generated content
Your content isn’t the only type you can repurpose.
If you can find creative ways to encourage user-generated content, it will be easy for you to use this to your advantage as well.
Then all you have to do is sort through that user content and find the best pieces to repurpose for your needs.
Here’s an example of how GoPro encourages UGC on its website:
As you can see, it offers an incentive for people to submit their own content.
GoPro is giving away a million dollars, split between anyone who submits content that the company uses in a promotional video.
This saves the team a ton of time.
Instead of going out to different locations all over the world to shoot videos on their latest camera model, they put their customers to work instead.
Plus, they’ll be able to get way more footage this way as opposed to trying to do this on their own.
Once the videos are submitted, GoPro can repurpose them in a bunch of different ways. They can be used for advertisements, social media posts, YouTube videos, website content, and they can even be embedded in emails.
Come up with a similar strategy, and encourage your customers to submit pictures and videos.
I recommend using social media as a distribution platform for your UGC campaigns.
You can also find UGC without asking for it.
Sift through your comments.
Look at the comments on your social media pages and blog posts to see which ones can be repurposed.
If you notice similar comments or questions, use them to create an FAQ page.
Find your strongest introductions
Sometimes, all you need to do is repurpose a portion of your previously published content.
If you want to repurpose a short form of written content, I recommend using your post introductions.
If you need help with this, learn how to write blog post introductions that make the rest of your post irresistible.
Once you identified these top introductions, it’s easy to repurpose them.
Use an introduction from a blog post in an email newsletter. Use the same text in a YouTube video description.
Preview your introductions on social media. Here’s an example of how Conversion XL uses this strategy:
This also connects to one of my previous topics about leveraging your social media platforms.
Rather than posting a link with a CTA such as “check out my latest blog post,” consider using this strategy instead.
The text associated with the link would be the opening lines of the blog post introduction.
Conclusion
You don’t need to create new content every time you want to publish something new.
There are ways for you to use your existing content to your advantage. Just repurpose the work you’ve already done across all your distribution channels.
Start by identifying your best content. You’ll want to use that to increase your engagement metrics.
Build infographics. Share statistics. Post everything on social media.
Moving forward, create as much evergreen content as possible. This will make it easier for you to repurpose your content in the future.
Turn blog posts into podcasts. Use videos and other audio files to create posts.
Encourage user-generated content so you can repurpose it.
As you implement these strategies, you’ll realize you’re currently sitting on enough content to last you for months to come, as long as you can repurpose it effectively.
Use this guide as a reference to steer you in the right direction.