Jak Zdefiniować Grupę Docelową

Jednym z największych błędów, które popełniają początkujący personal branders, jest próba odwołania się do wszystkich. Pomyśl o grze w rzutki: musisz celować, aby trafić w planszę. (Jeśli pozwolisz rzutki iść bez ich celowania, prawdopodobnie nie będzie bardzo popularny.) Jeśli trafisz w planszę, zdobywasz punkty. A jeśli twój cel jest bardzo dobry i Trafiłeś w dziesiątkę, to jeszcze lepiej!

Susan Chritton (@SusanChritton), Personal Branding For Dummies

Wiesz, że definiowanie grupy docelowej to najlepsza praktyka biznesowa. Ale zdefiniowanie grupy docelowej jest najlepszą praktyką dla każdego, kto potrzebuje innych, aby im coś dać. Może to być wynagrodzenie, inwestycja lub pieniądze w zamian za produkt lub usługę. Za każdym razem, gdy potrzebujesz czegoś od kogoś, musisz przejść przez przynajmniej niektóre kroki w definiowaniu grupy docelowej.

Przechodzimy przez proces grupy docelowej nawet w młodym wieku. Przypomnij sobie, jak byłeś dzieckiem. Kiedy chciałeś ucztę przeszedłeś przez proces grupy docelowej. Wiedziałeś, że twój tata prawdopodobnie nie będzie tym, który zaakceptuje Twoją prośbę, więc poszedłeś do mamy i upewniłeś się, że złapałeś ją w odpowiednim nastroju.

To przykład definiowania grupy docelowej. To podstawowy przykład, ale firmy przechodzą przez ten proces, aby odnieść większy sukces. Nie ma sensu próbować zadowolić wszystkich. Twój czas, energia i pieniądze są lepiej inwestowane w grupę docelową. Dotyczy to również zdefiniowania grupy docelowej dla twojej osobistej marki.

W tym rozdziale przeprowadzimy Cię przez kroki, które musisz wykonać, aby zdefiniować grupę docelową dla twojej osobistej marki. Omówimy kilka podstaw, ale także bardziej zaawansowane kroki, aby upewnić się, że kierujesz reklamy do konkretnych osób, które mogą pomóc ci osiągnąć Twoje cele.

Budowanie Relacji: Dać Dużo, Aby Uzyskać Wiele

Zapytaliśmy Yaro Staraka o Entrepreneurs-Journey.com następujące pytanie:

Jeśli budujesz dziś obecność online od zera, jakie 3 rzeczy rozważyłbyś, aby zapewnić największy zwrot z inwestycji w twój czas i pieniądze?

Pozycje na jego liście koncentrowały się na idei publiczności:

Jeśli chodzi o ROI, najważniejsze trzy rzeczy, jeśli zaczynałem od początku, to

56

1. Najpierw skupiłem się na stworzeniu krystalicznie czystej empatii z publicznością, której planowałem służyć, więc wiem, jaki jest ich problem, jak się z tym czują i co robią obecnie, aby spróbować go rozwiązać. Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się tego z mojego doświadczenia jest osobiście, przez telefon lub odległą trzecią osobę, jest monitorowanie dyskusji w grupach, komentarzy na blogu, forów i mediów społecznościowych.

Jeśli nie zrobię tego dobrze, Nie będę miał publiczności ani sprzedaży w dół linii, więc jest to niezbędny pierwszy krok dla ROI.

2. Kiedy poznam moich odbiorców, przygotuję jasną ofertę w oparciu o stanowisko, które chcę zająć w branży i skupię się na sprzedaży tak szybko, jak to możliwe. W moim przypadku, ponieważ znam blogowanie i e-mail marketing, ta oferta znajdzie odzwierciedlenie w nowym formularzu optin bloga i biuletynu, który skonfigurowałbym, a także sekwencji wiadomości e-mail i postów na blogu, które następują. Wszystkie te rzeczy prowadzą ludzi do produktu lub usługi, którą sprzedawałem, aby przyciągnąć kupujących.

Chcę wiedzieć, że mam kupców, zanim zbuduję resztę platformy i umocnię swoją markę.

3. Zakładając, że zrobiłem te testy i Wiem, że mam kupującą publiczność, mój nacisk jest prosty-popraw ruch i konwersję. Rozszerzam to, co już działa, dodaję więcej źródeł ruchu, składam więcej ofert i uruchamiam testy podzielone, aby poprawić wyniki.

W tym przewodniku chodzi o budowanie osobistej marki, więc naturalnie skupi się na tym, co możesz zrobić, aby pomóc sobie. Nie ma nic złego w chęci poprawy swojego statusu w życiu i osiągnięcia celów, które uczynią cię szczęśliwym.

Ale w tym rozdziale nacisk przesuwa się nieco na budowanie relacji z grupą docelową. Relacje są niezbędne do życia satysfakcjonującego życia. W rzeczywistości badania wykazały, że potrzebujemy ludzi, aby mieli się dobrze i dobrze prosperowali. Bez ludzi, wszystkie pieniądze na świecie nie uczyniłyby cię szczęśliwym.

Banał w świecie związków jest taki: dostajesz to, co dajesz. Wszyscy skupiamy się na swoich rodzinach i na sobie. To naturalne i jest w porządku, ale jeśli Aby dobre rzeczy przychodzą do ciebie, takie jak wysokiej jakości relacje zawodowe, musisz dać ludziom, z którymi chcesz się połączyć.

Przejdziemy przez krok w tym rozdziale, w którym skupisz się na motywacjach docelowych odbiorców. Powodem tego jest dla ciebie, aby skupić się na tym, co inni chcą od Ciebie. Kiedy już wiesz, czym jest to coś, możesz dać to tej osobie i pokazać, że masz na uwadze jej najlepszy interes.

W życiu i w biznesie, kiedy pomagasz innym osiągnąć ich cele, będą bardziej skłonni pomóc ci osiągnąć Twoje. Chcesz czegoś od grupy docelowej, ale w tym rozdziale dostaniesz tylko to, co dajesz.

Osoba, Która Ci Zapłaci

Są w zasadzie trzy osoby, które pasują do grupy docelowej Twojej osobistej marki:

  • Osoba, Która Ci Zapłaci
  • Osoba, Która Wpływa Na Osobę, Która Ci Płaci
  • Twój Kibic

Pierwsza osoba na liście, ta, która Ci płaci, jest twoim głównym celem. To może być twój obecny lub następny szef. Może to być docelowy klient Twojej obecnej lub następnej firmy. Może to być również inwestor lub bank.

Po rozdziale 1 masz swoją wizję i masz dobry pomysł na osobę, która Ci zapłaci i pomoże Ci dotrzeć do celu. Kolejne kroki przeprowadzą cię przez niezbędny proces udoskonalania grupy docelowej, aby skuteczniej wdrożyć Twoją markę.

Krok Pierwszy Określ Osobę, Która Decyduje, Czy Możesz Przejść

(Szef, inwestor, Klient itp.)

W rozdziale 1 wytyczyłeś ścieżkę do swojego ostatecznego celu zawodowego. Po drodze są kroki, które pomogą Ci osiągnąć ten cel, a na tej ścieżce będą ludzie, którzy zdecydują, czy i kiedy możesz przejść na następny poziom.

Jeśli chcesz osiągnąć poziom wykonawczy z firmą, osoba, która decyduje o tym, jak awansujesz w branży, jest po drodze każdym z Twoich szefów. Na przykład możesz zacząć jako współpracownik sprzedaży. Twoja grupa docelowa jest twoim bezpośrednim przełożonym lub liderem zespołu sprzedaży lub działu.

Zidentyfikuj osobę, która odpowiada za kolejny krok w twojej karierze. To może być inwestor. To może być klient. Albo To może być szef, o którym właśnie wspominaliśmy. Może to być konkretna osoba, którą masz na myśli lub może to być wizja osoby. Cokolwiek to jest, zidentyfikuj tę osobę i przejdź do następnego kroku.

Krok Drugi Utwórz Pełny Opis

Następnie utwórz pełny opis osoby. Marketerzy i liderzy biznesu robią to cały czas ze swoimi klientami. Łączą one kompleksowe opisy swoich docelowych klientów, aby stworzyć szczegółowe, żywe obrazy dokładnej osoby, o której będą myśleć ich pracownicy przy podejmowaniu każdej decyzji w branży. Teraz zrobisz to samo ze swoją grupą docelową.

Otwórz dokument i rozpocznij pisanie opisu. Zawierać takie rzeczy jak:

  • Nazwa
  • Wiek
  • Płeć
  • Opis Stanowiska Pracy
  • Hobby
  • Itd.

Wniknij w szczegóły. Porozmawiaj o codziennych zadaniach, które osoba wykonuje w swojej pracy. Porozmawiaj o tym, co robią w weekendy z rodziną i przyjaciółmi. Im więcej szczegółów możesz podać, tym łatwiej będzie Ci dotrzeć do tej osoby podczas wdrażania osobistej strategii marki. Idź tak daleko, jak w tym zdjęcie osoby. Jeśli to prawdziwa osoba, znajdź jej zdjęcie. Jeśli nie jest to prawdziwa osoba, znajdź zdjęcie online, które pasuje do twojej wizji i włącz je do profilu.

Krok trzeci Określ motywacje danej osoby

(Zawodowe I Osobiste)

Jak budować profil grupy docelowej dostaniesz się do ich głowy i dowiedzieć się ich motywacje. Jest to ważne, ponieważ, jak powiedzieliśmy wcześniej, kiedy wiesz, jakie są motywacje tej osoby, możesz pomóc jej osiągnąć swoje cele jako sposób na osiągnięcie własnych celów (dostajesz to, co dajesz).

Na przykład, jeśli twoja grupa docelowa jest twoim obecnym szefem, liderem zespołu sprzedaży. Ich motywacja może być dwojaka: 1) awans na kolejne stanowisko w biznesie, którym jest prawdopodobnie Regionalny kierownik sprzedaży lub podobne stanowisko oraz 2) więcej wolnego czasu do spędzenia z rosnącą rodziną.

Znając te motywacje, możesz pomóc swojemu szefowi osiągnąć jego cele. Możesz prowadzić nowe inicjatywy w celu zwiększenia sprzedaży w całym zespole. Możesz poprawić efektywność procesów, aby skrócić czas spędzony w biurze.

Innym przykładem jest to, że twoja grupa docelowa to twój kolejny nowy klient. Motywacją Twojego klienta jest rozwój biznesu, co oznacza większą sprzedaż i większy zysk. Jeśli możesz pomóc swojemu klientowi osiągnąć te cele, z przyjemnością zapłaci ci za Twoje produkty i usługi, co pomoże Ci osiągnąć Twoje cele (dostajesz to, co dajesz).

Określ motywacje grupy docelowej, a stamtąd możesz zidentyfikować swoje możliwości, aby im pomóc i poprawić swoją pozycję na drodze do ostatecznego celu.

Krok Czwarty Określ Swoje Potencjalne Możliwości

Gdy już wiesz, co motywuje twoją grupę docelową, nadszedł czas, aby sformułować sposoby, aby pomóc im osiągnąć swoje cele, pomagając w ten sposób sobie osiągnąć własne cele. Możesz to zrobić samodzielnie, ale innym sposobem na znalezienie możliwości jest dotarcie do grupy docelowej i rozmowa z nimi.

Na przykład, jeśli jesteś w zespole sprzedaży i chcesz pomóc szefowi, lidera zespołu sprzedaży, osiągnąć cel sprzedaży, idź do niego i przedyskutuj, jakie są cele. Omów sposoby, w jakie zespół odniósł sukces w przeszłości. Zapytaj o wszelkie pomysły, które zespół miał ostatnio na zwiększenie sprzedaży. Ta rozmowa przyniesie szanse na światło dzienne i będziesz dokładnie wiedzieć, nad czym możesz pracować, aby osiągnąć wyniki.

Aby uzyskać jeszcze bardziej ukierunkowane, można rozważyć strategie segmentacji rynku.

Krok Piąty Utwórz Plan Gry

Następnie opuść spotkanie i ułóż plan gry, aby wykorzystać szanse i osiągnąć wyniki. Spójrz na sposób, w jaki inni robili rzeczy przed tobą. Nie ma powodu, aby zaczynać od zera. Poszukaj przykładów w swojej firmie. Poszukaj przykładów poza firmą. Weź rzeczy, które inni zrobili, aby osiągnąć wyniki. Sprawdź, czy jest miejsce na jakieś ulepszenia. Następnie zacznij wykonywać każdy krok, aby osiągnąć pożądane rezultaty.

Po osiągnięciu wyników możesz wrócić do swojego szefa i omówić konkretne kroki, które podjąłeś, aby pomóc zespołowi i mu pomóc. Ten rodzaj konkretnej poprawy w twojej karierze zawodowej jest tym, co doprowadzi Cię do awansu i osiągnięcia ostatecznego celu.

Osoba, Która Wpływa Na Osobę, Która Ci Płaci

Budując swoją markę osobistą, kluczowym punktem jest to, że powinieneś mieć zestaw influencerów 10 do 20, których kierujesz, aby zwiększyć zasięg swoich treści i marki osobistej.

Amanda Maksymiw (@AmandaMaks), Content Marketing Institute

Osoba Numer jeden, na którą kierujesz swoją markę osobistą, to osoba, która Ci zapłaci: pracodawca, inwestor, klient itp. Jednak nie jest to jedyna osoba w grupie docelowej. Druga osoba na liście odbiorców docelowych to osoba, która wpływa na osobę, która Ci płaci.

Influencerzy obejmują każdą osobę, która w jakiś sposób przyciąga uwagę innej osoby. To może być partner biznesowy. Może to być pisarz branżowy lub mówca branżowy. Może to być mentor, klient lub sprzedawca. Ci ludzie przyciągają uwagę i wpływają na decyzje podejmowane przez grupę docelową numer jeden. I dlatego musisz zwracać uwagę na wpływowych. Jeśli możesz zdobyć ich zaufanie, ich aprobatę, możesz je zdobyć i mogą wpłynąć na osobę, która Ci zapłaci.

Zadaliśmy Patowi Flynn następujące pytanie:

Jeśli budujesz dziś obecność online od zera, jakie 3 rzeczy rozważyłbyś, aby zapewnić największy zwrot z inwestycji w twój czas i pieniądze?

Jego odpowiedź zawierała notkę o influencerach:

  • Darmowe treści, za które oczywiście warto zapłacić.
  • Własny produkt lub oprogramowanie, które służyłoby mojej grupie docelowej, dostarczając rozwiązanie do bardzo specyficznych potrzeb.
  • Bezpłatna, wyższa pomoc dla wpływowych osób w branży, aby zacząć budować te ważne relacje.

Oto kroki, które należy wykonać, aby zidentyfikować wpływowych i zdobyć ich akceptację.

Krok Pierwszy Zidentyfikuj Wpływającego

Istnieje kilka sposobów, aby dowiedzieć się, ludzie, którzy mają wpływ na osobę, która płaci.

Po pierwsze, spójrz na profile mediów społecznościowych swojego celu. Jeśli jest to prawdziwa osoba, możesz spojrzeć na ich, a jeśli nie jest to prawdziwa osoba, możesz zidentyfikować garstkę osób, które pasują do twojego opisu i spojrzeć na ich profile w mediach społecznościowych. Patrzysz na ludzi, których ta osoba śledzi lub z którymi jest związana. Twitter jest doskonałym wskaźnikiem tego, zwłaszcza jeśli twój cel jest aktywny na Twitterze. Ludzie, za którymi podążają, to ludzie, którzy zajmują ich uwagę. Spójrz również na połączenia na LinkedIn. Te dwie sieci społecznościowe są zwykle dwoma najczęściej używanymi przez profesjonalistów.

Następnie poszukaj publikacji online, które mają Dane demograficzne czytelników, które pasują do twojego celu z pierwszej sekcji. Profesjonaliści zwykle mają magazyny branżowe i strony internetowe, które śledzą i subskrybują. Pisarze na tych stronach mają duży wpływ na twój cel, ale także zwracają uwagę na osoby zawarte w artykułach. Publikacje branżowe często zawierają cytaty, wywiady i wzmianki o ludziach z branży, w tym właścicielach firm, menedżerach, konsultantach i innych. Mogą to być również influencerzy Twojego głównego celu.

Krok Drugi Utwórz Opisy

Stwórz opis każdej osoby, która wpływa na twój cel. Zrób opis dla każdego z ważnych powiązań w mediach społecznościowych, a także dla osób zaangażowanych w publikacje. Te opisy, takie jak te w pierwszej sekcji, pomogą Ci lepiej zrozumieć, kim są ci ludzie i jak możesz zdobyć ich zaufanie i zachęcić ich do wspominania o Tobie podczas rozmowy z Twoim celem.

Krok Trzeci Utwórz Plan Kontaktów

Gdy zrozumiesz, kim są influencerzy i gdzie są online, możesz złożyć swój plan kontaktu. To będzie twój sposób, aby połączyć się z influencerem i pomóc im w rzeczach, które ich motywują.

Podstawy obejmowałyby łączenie się w mediach społecznościowych, takich jak LinkedIn i Twitter. Obejmuje to również śledzenie wszelkich blogów, które ludzie piszą lub przyczyniają się do. Śledź blogi, komentuj artykuły i bądź widoczny dla influencerów.

Następnym krokiem jest bardziej agresywne podejście do sposobu nawiązywania kontaktów z wpływowymi osobami. Teraz zaczniesz używać formularzy kontaktowych i wiadomości e-mail, aby dotrzeć i połączyć się. Chcesz zbudować relację z wpływowymi osobami, dzięki czemu możesz być na bieżąco, gdy wpływają na osobę, którą chcesz ci zapłacić.

Przypomnij sobie dyskusję o motywacjach we wcześniejszej sekcji. Musisz dowiedzieć się, co motywuje tych wpływowych. Jeśli ich rówieśnicy biznesowi Twojego celu, a następnie dowiedzieć się, co pomoże im zrobić więcej sprzedaży. Jeśli są dostawcami, dowiedz się, jak pomóc im zdobyć więcej klientów lub dowiedzieć się, jak pomóc im poprawić swoją pozycję z celem. Jeśli są pisarzami, dowiedz się, jak pomóc im uzyskać więcej wyświetleń stron. Kiedy wiesz, co motywuje ludzi, masz większą szansę na nawiązanie połączenia.

Twoi Zwolennicy

W moim niesamowitym programie coachingowym Career Project i w pracy z klientem mam szczęście być świadkiem narodzin setek marzeń i wizji na świecie-nowych produktów i usług, nowych przedsiębiorstw, nowych książek i filmów w trakcie opracowywania, nowych metod nauczania, prowadzenia i edukacji i innych. W naszym świecie jest tak wiele kreatywności i innowacji-to inspirujące.

Widziałem również wiele nowych wynalazków i pomysłów umierających na winorośli bez odpowiedniego wsparcia, zachęty i informacji zwrotnej. Najważniejszą formą wsparcia, która podtrzymuje pomysł i wprowadza go w życie, jest Twoja sieć wsparcia—twoi “ambasadorzy” – ludzie, którzy wierzą w ciebie bez zastrzeżeń i rozpowszechniają informacje o wartości i znaczeniu Twoich przedsięwzięć i otwierają przed tobą kluczowe drzwi.

Kathy Caprino (@KathyCaprino), Forbes

Na koniec musimy pamiętać o waszym zespole wsparcia. Są to osoby, które wspierają cię w twoich wysiłkach, aby przejść przez twój profesjonalny plan, aby osiągnąć wizję Twojej marki. Osoby wspierające mogą obejmować członków rodziny, przyjaciół, współpracowników, współpracowników, mentorów i każdego, kto może zaoferować wsparcie podczas pracy na drodze do twojej wizji.

Zespół jest ważny, ponieważ można wierzyć w siebie, ale dobrze jest, aby ludzie zapewniali pewność, kiedy się sfrustrujesz. Dobrze jest mieć tam ludzi, którzy powiedzą ci prawdę, jeśli zobaczą w Twoim wysiłku coś, co może być lepsze. Jesteś tylko jedną osobą i bez zwolenników nie będziesz mieć wszystkich narzędzi niezbędnych do osiągnięcia swoich celów.

Krok Pierwszy Zidentyfikuj Swój Zespół Wsparcia

Pierwszym krokiem jest po prostu zidentyfikowanie zespołu wsparcia. Właśnie wspomnieliśmy o potencjalnych osobach, które mogą stanowić Twój zespół wsparcia. Skontaktuj się z wybranymi osobami, którym najbardziej ufasz. Chcesz, aby ci ludzie byli zarówno wsparciem, ale uczciwymi w kontaktach z Tobą. Nie chcesz grupy ludzi “tak”, którzy zgadzają się tylko z tym, co robisz i co uważasz za najlepsze. Chcesz ludzi, którzy rzucą Ci wyzwanie i popchną cię do bycia najlepszym.

Są duże szanse, że większość osób, z którymi się kontaktujesz, będzie otwarta na twoje cele zawodowe i chętnie Ci pomogą. Daj im znać, że będzie to wymagało rozmów i opinii z ich strony i że będzie trwało długo. Większość się zgodzi, ale nie obrażaj się, jeśli nie wszyscy zgodzą się pomóc.

Krok Drugi Daj Im Znać Swoje Cele

Następnie, gdy masz garstkę osób w swoim zespole wsparcia, powiedz im, jakie są Twoje cele. Oto cele, które ustaliłeś w pierwszym rozdziale tego przewodnika. Podziel się swoim planem z zespołem wsparcia, aby mogli zobaczyć Twoją wizję. Poproś ich o opinię na temat Twoich celów. Niektórzy mogą kwestionować część twojego planu i to dobrze. Celem zespołu jest rzucenie Ci wyzwania i przedstawienie różnych perspektyw na to, co próbujesz osiągnąć.

Krok Trzeci Zapewnij Regularne Aktualizacje

Następnie skonfiguruj regularne aktualizacje z zespołem pomocy technicznej. Miesięczny może być dobry dla tych, którzy są najbliżej ciebie, ale może być dużo dla tych, którzy są mniej blisko. Ogólnie rzecz biorąc, kwartalne lub nawet co sześć miesięcy jest dobre, aby informować swoich zwolenników na bieżąco.

Chcesz im powiedzieć, jak idą Twoje postępy. Powiedz im, nad czym pracujesz i w jaki sposób przyczyni się to do osiągnięcia twoich celów zawodowych. Dadzą ci informacje zwrotne i zachętę, co będzie ważne, ponieważ po drodze napotkasz niepowodzenia, a świadomość, że masz ludzi, którzy cię wspierają, jest świetna.

Aktualizacje będą również motywować. Ludzie mogą być zmotywowani na własną rękę, aby zrobić dobrze, a Ty prawdopodobnie tak, ale dobrze jest czuć się tak, jakby inni ludzie cię obserwowali. Daje to dodatkową korzyść, aby iść do przodu, aby kontynuować pracę nad tymi projektami, aby każdy krok po drodze.

Zwróć Się Do Swoich Zwolenników, Zadając Pytania

To nie jest jednokierunkowa ulica z Twoim zespołem wsparcia. Ludzie chcą Ci pomóc, ale aby jak najlepiej wykorzystać związek, musisz odwzajemnić wysiłki dla nich. Mogą również mieć cele w życiu zawodowym, a Ty możesz współpracować, aby pomóc sobie nawzajem osiągnąć te cele. Możecie być dla siebie wsparciem. Możecie doradzić, krytykować i rzucać sobie nawzajem wyzwania.

Inną powszechną rzeczą, którą robią dziś profesjonaliści, jest zakładanie własnych grup lub zarządów. Może to być grupa startupów, którzy spotykają się co kwartał, nawet jeśli jest to Google Hangout lub coś, gdzie omawiają ważne aspekty swoich firm. Sprawdzają się z innymi i informują o postępach, ale także zadają pytania i uzyskują opinie na temat strategii. To prawdziwa pomoc dla profesjonalistów, ponieważ otrzymujesz informacje od ludzi sukcesu na temat tego, co robisz, a także motywuje cię, ponieważ chcesz dobrze radzić sobie za każdym razem, gdy meldujesz się w swojej grupie.

Total
0
Shares
Related Posts