Jak zbudować szum na wprowadzenie nowego produktu na rynek

Twoja firma jest gotowa do wprowadzenia na rynek nowego produktu. To ekscytujący czas dla Ciebie i wszystkich innych zaangażowanych.

W zależności od branży i marki, spędziłeś miesiące lub potencjalnie nawet lata na opracowywaniu tego produktu.

Kiedy zbliżasz się do końcowych etapów rozwoju, zaczynasz się niepokoić. Mogę całkowicie odnieść się do tego uczucia. Poświęciłeś na to tyle czasu, wysiłku i pieniędzy, że chcesz mieć pewność, że to się powiedzie.

Jeśli twój nowy produkt nie jest hitem i nie sprzedaje się, może to być miażdżący cios, zarówno finansowo, jak i psychicznie dla Twojej marki.

Oto, co musisz sobie uświadomić. Twój produkt może być wyjątkowy, ale jeśli nie promujesz wydania prawidłowo, nikt go nie kupi.

Oczywiście, możesz otrzymać okazjonalną sprzedaż od kogoś, kto przechodzi przez przejścia twojej fizycznej lokalizacji lub przeglądanie online w sklepie ecommerce, ale to nie wystarczy, aby drastycznie zwiększyć swoje dochody.

Nie ma powodu, aby czekać, aż produkt zostanie uruchomiony, aby rozpocząć jego promocję. W ten sposób Faza wprowadzenia twojego cykl życia produktu będzie miał wyższą sprzedaż.

image1 12

Budowanie szumu dla nowego produktu sprawi, że konsumenci będą przewidywać premierę. W ten sposób będziesz rozpocznij natychmiastową sprzedaż w dniu premiery.

Jeśli Twoja ostatnia premiera produktu nie była zbyt udana, możesz potrzebować wskazówek, jak ulepszyć swoją strategię następnym razem. Dlatego stworzyłem ten przewodnik. Jest to również świetne rozwiązanie dla każdego, kto wypuszcza nowy produkt po raz pierwszy.

Oto najlepszy sposób na budowanie szumu i zwiększenie sprzedaży.

Zidentyfikuj swój segment rynku

Najpierw dowiedz się, kto będzie korzystał z twojego nowego produktu. To nie to samo, co identyfikacja grupy docelowej Twojej marki.

Oczywiście, wiesz już, kim są twoi klienci, ale czy wszyscy twoi klienci będą używać twojego nowego produktu?

Oto prosty przykład pokazujący, o czym mówię.

Powiedzmy, że masz markę odzieżową. Sprzedajesz różnorodne produkty zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet.

Nowy produkt, który wypuszczasz, to biustonosz sportowy. Oczywiście, segment rynku tutaj są Wysportowane kobiety.

Możesz rozwijaj osobowość klienta aby uzyskać więcej informacji na temat tego segmentu bazy klientów. Oto przykład jak to wygląda:

image5 12

Jest to bardzo ważne dla marek, które mają zróżnicowaną linię produktów. Nie każdy twój klient będzie zainteresowany nową premierą.

To strata czasu, pieniędzy i zasobów, aby sprzedawać każdemu i każdemu, kto przechodzi przez twoje drzwi.

Zamiast tego skorzystaj z informacji o klientach, które posiadasz. Możesz mieć listy e-mail podzielone na określone kategorie.

Wysyłaj wiadomości do subskrybentów, którzy pasują do osoby klienta, którą kierujesz.

Pracuj wstecz

Pomyśl o swojej grze końcowej i zacznij od niej. Jest to interesująca strategia, ale pomaga wszystkim w twojej drużynie na tej samej stronie.

To zawsze świetny pomysł, aby podążać za radami odnoszących sukcesy firm. Jeff Bezos, the założyciel Amazon mówi, że jego firma wykorzystuje tę strategię do wprowadzania nowych produktów na rynek.

Napisz makietę prasową. Wyjaśnij dokładnie, czym jest Twój nowy produkt i dlaczego go stworzyłeś. Porozmawiaj o najważniejszych cechach, korzyściach i czynnikach różnicowania.

Zachowaj ten opis jasny, zwięzły i do rzeczy.

Wymyśl potencjalną listę najczęściej zadawanych pytań. Jakie problemy, zapytania, lub instrukcje Klient ma lub potrzebuje, Jeśli kupił produkt?

Postaw się w sytuacji zwykłej osoby, która nie ma wcześniejszej wiedzy na temat produktu i sposobu jego działania. Czy będą w stanie to rozgryźć?

Zarys doświadczeń klienta. Określ, w jaki sposób różne osoby będą korzystać z produktu. Wyobraź sobie każdą możliwą okoliczność, do której przedmiot mógłby być użyty.

Następnie napisz swój podręcznik użytkownika. Powinna to być strona z instrukcjami krok po kroku, która opisuje wszystko, co klient musi wiedzieć o tym, jak skonfigurować, używać i rozwiązywać problemy z produktem.

Gdy wszystkie te kroki zostaną przedstawione, ułatwi to firmie markę produktu i upewni się, że jest gotowy do wprowadzenia na rynek.

Zacznij testować swój produkt

Twój nowy produkt musi być stale testowany. Nie ma znaczenia, co to jest lub w jakiej branży jesteś—wczesne testowanie poprawi końcową wydajność.

To stwierdzenie odnosi się zarówno do produktów fizycznych, jak i do produktów niematerialnych, takich jak oprogramowanie.

Testowanie musi odbywać się podczas każdego faza rozwoju:

image2 12

Wczesne testy ułatwią Ci życie na dłuższą metę. Ale ma również korzyści promocyjne.

Jeśli możesz dostać swój produkt w ręce beta testerów i uczestników grup fokusowych, może zacząć budować szum.

Zabijasz dwie pieczenie na jednym ogniu. Po pierwsze, otrzymujesz cenne informacje zwrotne, aby zapewnić kontrolę jakości. Po drugie, rozsiewasz wieści o nowej rzeczy.

Testerzy ci mogą mieć wpływ na niektóre branże. Mogą mieć blogi, strony internetowe lub połączenia z osobami, które również to robią.

Jeśli mówią o swoich doświadczeniach w mediach społecznościowych, możesz zacząć otrzymywać bezpłatną promocję bez wkładania żadnego wysiłku. Zachęcaj do tego swoich testerów.

Blog o it

Blogowanie ma wyjątkowe korzyści dla firm, w tym promowanie nowego produktu.

Skorzystaj z istniejącego bloga.

Znajdź sposoby, aby porozmawiać o swoim nowym produkcie, nie brzmiąc zbyt salesy. Twoja publiczność wie, że jesteś stronniczy, więc możesz to przyznać.

Powiedz coś w stylu,

“Wiem, że jestem stronniczy, ale pracuję w tej branży od dłuższego czasu. Ten produkt jest rewolucyjny i zmieni sposób, w jaki robisz rzeczy.”

Rozmowa o produkcie na swoim blogu zbuduje oczekiwanie dla stałych czytelników. Są już zaznajomieni z twoim głosem i marką, więc mogą być kandydatami do dokonania zakupu, gdy przedmiot zostanie ostatecznie wydany.

Spójrz na inne korzyści z blogowania:

image4 12

Blogowanie o Twoim produkcie pomoże Ci Generuj nowe leady i uzyskaj większy ruch na Twoją stronę. Są to idealne scenariusze dla każdego, kto przygotowuje się do wprowadzenia nowego produktu na rynek.

Zwiększony ruch na twojej stronie zwiększa szanse na większą sprzedaż.

Możesz również użyć blogowania gości jako strategii, aby porozmawiać o nowym produkcie. W większości przypadków jest to darmowa reklama dla nowych odbiorców.

Strona, którą odwiedzasz, bloguje, ponieważ otrzymuje nowe treści bez konieczności wykonywania żadnej pracy. Korzystasz z ekspozycji. To wygrana dla wszystkich.

Drażnij swoją publiczność

Czasami najlepszym sposobem na zbudowanie szumu jest bycie tajemniczym. Nie rozdawaj wszystkiego w swojej pierwszej kampanii promocyjnej.

Ludzie są ciekawi natury. Jeśli od razu powiesz im wszystko, co muszą wiedzieć, nie mają powodu, aby śledzić, aby uzyskać więcej informacji.

Ale jeśli używasz teaser promos, będzie stymulować ich ciekawość.

Oto przykład.

W 2017 roku Sony wypuściło Xperię XZ Premium. Produkt ten zdobył nagrodę dla najlepszego nowego smartfona na 2017 Mobile World Congress (MWC).

Po zdobyciu nagrody w zeszłym roku, Sony wydało teaser wideo aby zbudować oczekiwanie na MWC 2018:

image3 12

Film trwa 23 sekundy i nie zawiera zbyt wielu informacji. Najpierw pokazuje rękę, a następnie zakrzywione linie. Następnie film wyświetla datę konferencji 2018.

Jak widać, Sony wydało ten film w idealnym momencie. Promocja została wyemitowana na tydzień przed imprezą.

Przez to ludzie gadają. Wypuszczają nowy telefon? Czy ma zakrzywiony ekran?

Ludzie puszczają wodze fantazji. Teraz konsumenci będą wracać, aby sprawdzić, czy marka wydaje kolejne aktualizacje.

Promuj swój produkt na specjalnym wydarzeniu

Ta rada mówi o naszej ostatniej taktyce. Duże wydarzenia to świetny czas, aby porozmawiać o premierze nowego produktu.

Masz mnóstwo oczu i uszu wokół wydarzenia, zwłaszcza jeśli uczestniczą w nim inne firmy z twojej branży.

Wydarzenia będą miały również inne media. Prasa może usłyszeć o Twoim nowym produkcie i porozmawiać o nim na swoich blogach, programach telewizyjnych lub podcastach.

Wszystko to jest darmowa promocja. Dociera do ludzi i daje im powód do ekscytacji.

Oprócz prezentacji produktu na wydarzeniu branżowym lub konferencji, Twoja firma może zorganizować specjalne wydarzenie tylko dla Twoich produktów.

Apple robi to co roku:

image8 8

Wykorzystują te wydarzenia, aby porozmawiać o technologii i funkcjach stojących za wszystkimi najnowszymi produktami, zanim zostaną wypuszczone na rynek.

Podczas wydarzenia we wrześniu 2017 roku zaprezentowali sześć nowych produktów:

  • iPhone X
  • iPhone 8
  • Apple Watch Series 3
  • Apple TV 4k
  • iOS 11
  • watchOS 4

Jak widać z listy, wśród tych produktów jest ogromna różnorodność. Ma nowe telefony, zegarki, Telewizory i systemy operacyjne.

Ponieważ Apple robi to co roku, ich klienci są zawsze gotowi na wydarzenia. Prelegenci omawiają, jak działają wszystkie nowe produkty i podkreślają najważniejsze funkcje.

Gdy produkt jest dostępny do zakupu, klienci wiedzą, czego się spodziewać.

Apple jest gigantem branżowym, więc nie jest złym pomysłem, aby podążać za nimi i stosować tę strategię w swojej firmie.

Dodaj film demonstracyjny do swojej witryny

Wykorzystaj Filmy jako narzędzie marketingowe. Jestem pewien, że używasz ich w innych obszarach swojej działalności. Promowanie wprowadzenia nowego produktu na rynek nie powinno być wyjątkiem.

Badania pokazują, że 64% klientów dokonaj zakupu po obejrzeniu markowego filmu. Ponad połowa ekspertów ds. marketingu na całym świecie twierdzi, że treści wideo mają najwyższy zwrot z inwestycji w porównaniu z innymi strategiami content marketingowymi.

Ponadto, 95% informacji zostaje zachowany, gdy jest oglądany na filmie. Jest to idealne rozwiązanie dla nowego wydania produktu.

Ponieważ twój produkt nie jest jeszcze dostępny do kupienia, chcesz mieć pewność, że Twoje kampanie promocyjne będą niezapomniane.

Zobacz jak Robotyka Vantage wykorzystuje tę strategię do promowania nowego produktu na swojej stronie internetowej:

image7 12

Używają wideo, aby pokazać, jak działa produkt.

Jest to bardzo ważne w niektórych branżach, zwłaszcza w technologii. Jeśli sprzedajesz koszulkę, nie musisz wyjaśniać, jak jest używana.

Ale jeśli sprzedajesz kamerę lotniczą, która podąża za ludźmi i nagrywa wideo, prawdopodobnie konsument ma trochę krzywej uczenia się.

Pokazy wideo pomagają wyeliminować zamieszanie, podobnie jak FAQ i Przewodniki Użytkownika, które można przygotować z wyprzedzeniem.

Twój film może odpowiedzieć na wszelkie potencjalne pytania. Ponadto, gdy ludzie zobaczą twój produkt w akcji, będą podekscytowani premierą i ustawią się w kolejce, aby go kupić.

Korzystaj ze wszystkich kanałów marketingowych

Nie używaj tylko swojej strony do promowania nowego produktu. Skorzystaj ze wszystkich istniejących kanałów marketingowych.

Wyczerpać wszystkie zasoby.

Media społecznościowe to świetne miejsce do rozpoczęcia budowania szumu. Dzięki opcjom Polubienia, komentowania i udostępniania postów przez obserwujących jest to doskonały sposób na jeszcze większą ekspozycję.

Dodatkowo będziesz w stanie uzyskać większe zaangażowanie, promując swoje produkty w mediach społecznościowych.

Klienci będą mogli zadawać pytania i słyszeć od Ciebie.

Nie myśl, że Twoje działania marketingowe muszą być ograniczone do kilku kanałów lub niektórych plakatów w lokalizacjach sklepów fizycznych.

Im więcej kanałów marketingowych używasz, tym większa będzie ekspozycja.

Zacznij przyjmować zamówienia przedpremierowe

Dlaczego warto czekać, aż produkt oficjalnie trafi na rynek, aby zacząć zarabiać?

Zbieranie pieniędzy na zamówienia przedpremierowe to świetny sposób na budowanie szumu. Teraz klienci są inwestowani. Wczesne udostępnienie produktu do zakupu pokazuje im, że twój produkt jest prawdziwy, a nie tylko koncepcją.

Zaczną również opowiadać o swoich emocjach swoim znajomym, rodzinie i obserwatorom mediów społecznościowych.

Przyjrzyj się, jak ta strategia została wykorzystana do Dronefon:

image6 12

Sprzedają to zamówienie w przedsprzedaży, aby konsumenci byli jedną z pierwszych osób, które otrzymają ten produkt.

Jeśli wypuszczasz coś przełomowego lub Rewolucyjnego, to jest to naprawdę fajny pomysł.

Wniosek

Nie czekaj, aż twój produkt zostanie wydany, aby rozpocząć jego marketing. Zacznij budować szum na wczesnym etapie, nawet gdy produkt jest wciąż rozwijany.

Segmentuj rynek w obrębie ogólnej grupy docelowej. Przetestuj swój produkt i bloguj o nim.

Możesz użyć teaserów wideo, aby wzbudzić ciekawość klientów.

Promuj produkt na specjalnym wydarzeniu i wykorzystaj pokazy wideo, aby pokazać, jak działa. Wykorzystaj wszystkie kanały marketingowe jako metodę promocyjną.

Zacznij zbierać pieniądze z przedsprzedaży.

Gdy produkt będzie gotowy do wprowadzenia na rynek, upewnij się, że wszystko działa poprawnie. Nie chcesz, aby konsumenci doświadczyli żadnych problemów.

Przygotuj swój zespół sprzedaży. Przedstawiciele obsługi klienta muszą być wykształceni i gotowi odpowiedzieć na wszelkie pytania.

Nie trać rozpędu. Promuj swój produkt mocno, nawet po wydaniu.

Jeśli zastosujesz się do tego przewodnika, będziesz miał udane i opłacalne wprowadzenie produktu na rynek.

Jakie strategie wykorzystuje Twoja firma, aby budować hype dla twoich najnowszych produktów?

Total
0
Shares
Related Posts