Jak zbudować swój biznes odchodząc od sprzedaży

Niektóre marketingu wydaje się prawie niemożliwe, aby się oprzeć.

Twój ulubiony produkt jest 85% taniej! Ten naprawdę mądry ekspert oferuje porady tylko do poniedziałku! Ta usługa zmieni Twoje życie lub zwrot pieniędzy!

Inteligentni marketerzy wiedzą, jak zmniejszyć ryzyko, zwiększyć pilność i kusić nasze portfele nieodpartymi ofertami.

Ale czy są chwile, kiedy te techniki działają trochę też no i?

Czy kiedykolwiek byłeś tak podekscytowany świetnym marketingiem, że kupiłeś coś, czego po prostu nie potrzebujesz?

Dam ci przykład. Kiedy sprzątałam rano szafę, natknęłam się na parę butów, które musiałam kupić w innym życiu.

Nie były w moim stylu, nie miałam z czym je nosić. I-co najgorsze-nie pasowały. Dlaczego je kupiłem?

Nie było nic. źle z butami. Dla innej osoby z bardziej szykowną garderobą, bardziej błyskotliwym stylem, wyższą tolerancją na ból i mniejszymi stopami byłyby idealne.

Jakiś sprytny Sklep obuwniczy zdołał mnie zachęcić świetną sprzedażą – tylko dla mnie skończyło się na produkcie, który był źle dopasowany pod każdym możliwym względem.

Czy pomagasz swoim klientom uzyskać dobre dopasowanie?

Istnieje wiele strategii, aby przekonać ludzi do zakupu. (Wspomniałem o kilku z nich w pierwszych kilku akapitach powyżej, a możesz znaleźć o wiele więcej w tych linkach “zasobu” po lewej stronie.)

Ale jeśli zbyt wiele osób kupuje coś, czego nie chce (lub nie potrzebuje), co się dzieje?

Dostają swój błyszczący pakiet i zdają sobie sprawę, że to nie dla nich. W ogóle. Są sfrustrowani, rozczarowani i czują się głupio, że ich przygarnięto.

Nie mogą żądać zwrotu pieniędzy. Mogą ci nic nie mówić.

Ale następnym razem, gdy będziesz miał produkt na sprzedaż, będą znacznie mniej skłonni go kupić.

Dlatego naprawdę. inteligentni marketerzy, ci, którzy mają fantastyczną lojalność klientów, która trwa przez wiele lat, niech potencjalni klienci natychmiast wiedzą, dla kogo jest produkt … i dla kogo jest nie dla.

Aby dowiedzieć się, czy lepiej zrezygnować ze sprzedaży lub namówić klienta do zakupu, którego nie pożałuje, zadaj sobie kilka pytań:

Dla kogo jest przeznaczony?

Jeśli oferujesz program szkoleniowy dla osób prowadzących małe firmy, a nie byłby przydatny dla tych, którzy tego nie robią, powinieneś to określić na stronie sprzedaży.

Jeśli ktoś zapyta, czy twój produkt będzie działał dla freelancera lub dużej firmy, powiedz mu, że nie byłby najlepszy — ale z przyjemnością opowiesz mu o nowych produktach, które mogą dla nich działać.

To trochę jak sprzedawanie krzykliwych markowych butów osobie noszącej Birkenstock przez całe życie. Jeśli po prostu nie pasuje do tego, kim są, nie będą korzystać z produktu — i będą niezadowoleni, że przekonałeś ich do zakupu.

Ile wcześniej wiedzy potrzebują, aby skorzystać z twojego produktu?

Jeśli twój produkt jest przewodnikiem 101, po prostu będzie nudzić i denerwować zaawansowanych użytkowników.

A z drugiej strony, jeśli twój produkt wymaga zaawansowanego stopnia, aby móc go zrozumieć i używać, nie rzucaj go nowicjuszom, bo po prostu udaremnisz ich codzienne życie.

Nie sprzedawaj pięciocalowych szpilek kobiecie, która w życiu nosiła tylko płaskie Szpilki. Sprzedać je komuś, kto ma cały Seks w wielkim mieście box set i może wspiąć się na Everest w jej Jimmy Choos.

Poinformuj swoich klientów wcześniej, jaki poziom wiedzy jest wymagany dla Twojego produktu, a będą w stanie stwierdzić, czy spodoba im się jego posiadanie.

Czy to zależy od lokalizacji?

Jeśli Twoja lista zasobów zawiera tylko lokalizacje w USA i Kanadzie, a wszyscy kupujący są w Wielkiej Brytanii, będziesz miał mały problem.

Albo jeśli wyjaśniasz coś, co różni się w zależności od kraju, możesz doprowadzić ludzi na manowce.

Niektóre trampki są przeznaczone tylko do użytku na siłowni; niektóre są świetne do biegania szlakiem.

Jeśli twoi klienci nie wiedzą gdzie twój produkt jest zaprojektowany do działania, może skończyć się zranieniem-lub przynajmniej zirytowany i sfrustrowany.

Pozyskiwanie klientów na dłuższą metę

Niedawno ktoś zrezygnował ze sprzedaży, którą mógł mi zrobić — i byłem bardzo wdzięczny, że stałem się długoletnim lojalnym klientem.

Chciałem kupić konkretny e-book jako prezent świąteczny i wysłałem szybkiego e-maila do autora z pytaniem, czy byłby dobry dla względnego początkującego. Szybko odpowiedział, aby dać mi znać, że informacje były naprawdę przeznaczone dla bardziej zaawansowanych odbiorców.

To było w 2007 roku. Chociaż nie dostał tego konkretnego $ 99 sprzedaż ode mnie, mam od tego czasu kupił cztery inne produkty od niego.

Rezygnacja z kilku sprzedaży, które sprawią, że twoi klienci będą nieszczęśliwi, to nie tylko dobra karma, ale także dobra długoterminowa strategia lojalności klientów.

Powiedz komuś, że zbyt małe buty wyglądają świetnie na niej, a sprzedasz parę butów, których twój klient zawsze będzie żałował.

Powiedz tej samej osobie, że But nie pasuje, a będziesz miał klienta na całe życie.

O autorze: Yael Grauer jest niezależnym pisarzem, który posiada wiele butów. Znajdź ją na www.yaelwrites.com.

Total
0
Shares
Related Posts