Jak zbudować stronę FAQ o wysokiej konwersji w swojej witrynie

Najczęściej zadawane pytania (FAQ) stanowią kluczowy element ścieżki konwersji klienta. Każdy, kto wyląduje na tej stronie, już zidentyfikował potrzebę tego, co sprzedajesz, a teraz wchodzi w fazę rozważania procesu zakupu.

Twoja strona FAQ może dostarczyć im informacji wymaganych do sfinalizowania decyzji o zakupie.

Jednak widzę tak wiele stron internetowych, które pomijają znaczenie tej strony docelowej. Czytałem wiele stron FAQ, które brzmią bardziej jak po przemyśleniu, w przeciwieństwie do strony, która została zaprojektowana do napędzania konwersji.

Strony FAQ muszą mieć swój cel. Nie dodawaj go tylko do swojej witryny, ponieważ czujesz, że jest to wymóg i chcesz wypełnić przestrzeń. Zamiast tego bądźcie świadomi tego.

Chcę ci pokazać jak, poprzez opisanie jak:

  • Zadaj właściwe pytania
  • Uprość nawigację
  • Miej krótkie odpowiedzi
  • Oferta dodana wsparcie
  • Optymalizacja pod kątem SEO
  • Zrozum swoich odbiorców za pomocą wysokiej jakości badań klientów

Jak zbudować świetną stronę FAQ dla swojej witryny

Podczas gdy większość stron internetowych powinna mieć stronę FAQ, twoja może wyrządzić więcej szkody niż pożytku, jeśli nie ma żadnych jasnych intencji.

Możliwe, że Twoja strona odciąga ludzi od zakupu, a nie przyciąga ich. Może się to zdarzyć, na przykład, jeśli na pytania często zadawane przez odwiedzających nie ma odpowiedzi na stronie.

Najwyraźniej tego nie chcesz.

Dla tych z Was, którzy obecnie zaniedbują stronę FAQ, nadszedł czas, aby wprowadzić zmiany. Reszta z was może nie mieć istniejącej strony i chcieć ją dodać od zera.

Niezależnie od twojej sytuacji, jesteś we właściwym miejscu. Unikając kilku typowych problemów-jak pokażemy w tym artykule-możesz przekształcić swoją stronę FAQ w potężne narzędzie do konwersji potencjalnych klientów i perspektyw.

Zadaj właściwe pytania

Widziałem wiele stron FAQ, które mają świetny projekt, układ i optymalne wrażenia użytkownika …ale pytania są okropne.

Gdzieś wzdłuż linii, tak wiele stron straciło znaczenie za Często zadawane pytania. Traktują te strony jako powierzchowny i nieistotny dodatek do swoich stron internetowych.

Nie ma tu nic związanego z tym, gdzie powstała Twoja firma, ilu masz pracowników lub gdzie urodził się twój prezes. Szczegóły dotyczące historii firmy można zamieścić na stronie “O nas”.

Mam osobny poradnik Jak stworzyć efektowną stronę O nas na swojej stronie.

Ale dodanie nieistotnych lub bezużytecznych pytań i odpowiedzi do strony FAQ po prostu zmyli odwiedzających. Będą mieli trudniej znaleźć informacje, które odpowiedzą na ich rzeczywiste pytanie. Więc musisz mieć pytania, które są bardziej związane z konwersjami.

Aby to zrobić, musisz naprawdę i głęboko zrozumieć swoich odbiorców. Bez wiedzy o tym, kim są i czego chcą, nie będziesz w stanie stworzyć dobrej strony FAQ. Większość pytań, które wymyślisz, prawdopodobnie będzie dla nich bezużyteczna.

Jeśli nadal nie masz pewności, jak zadać “właściwe” pytania, po prostu zobacz, o co właściwie pytają twoi klienci. Zapoznaj się z pytaniami i komentarzami z:

  • Formularze zgłoszeniowe
  • E-maile klientów
  • Czat na żywo
  • Komentarze i wiadomości w mediach społecznościowych
  • Wsparcie telefoniczne

Sprawdź niektóre z pytań na stronie FAQ Allbirds. Jakiś kontekst: to internetowy sklep obuwniczy oferujący wysokiej jakości, zrównoważone obuwie dla mężczyzn i kobiet. Firma wykorzystała opinie klientów, aby znaleźć właściwe pytania dla swoich nowych i obecnych klientów.

Mają pytania związane z tym, jak buty pasują, rozmiar, zwroty, wymiany, zwroty i wysyłka. Wszystkie te czynniki są ważne dla decyzji konsumentów o zakupie i w rezultacie pomagają zwiększyć sprzedaż.

Na przykład możesz mieć płaską stopę i chcieć wiedzieć, czy ich buty są odpowiednie dla ciebie. Mają pytanie pod “Products & Fit”, które odpowiada właśnie na to. Kiedy okaże się, że tak, będzie bardziej prawdopodobne, aby kupić od nich.

Czy oferują połowę rozmiarów? Czy buty się rozciągną? Czy buty pasują do szerokiej stopy? Wszystkie te odpowiedzi znajdują się w ” Do Allbirds run true to size?”pytanie.

Są to wszystkie logiczne pytania, które ktoś zadałby przed zakupem. Chcesz, aby Twoi klienci czuli się pewnie podczas zakupów.

Zakup produktu, takiego jak trampki, online może być wyzwaniem. Klienci nie mają szansy przymierzyć różnych rozmiarów, chodzić i zobaczyć, co czuje się dobrze, jak w sklepie.

Ale Allbirds łagodzi niepokój, zadając właściwe pytania na tej stronie FAQ. Zadają właściwe pytania.

Upewnij się, że identyfikujesz te właściwe dla Twojej firmy, jak również. Zachowaj bazę danych, aby śledzić wszystkie te pytania i grupować podobne. Jeśli Wiele osób pyta o to samo, zdecydowanie należy to do twojej strony FAQ.

Pamiętaj również, aby regularnie aktualizować FAQ o wszelkie nowe pytania, które mogą zadawać Twoi odbiorcy podczas dodawania nowych produktów, usług i innowacji.

Uprość nawigację

Podobnie jak reszta witryny, strona FAQ musi być bezproblemowa i zapewniać użytkownikom proste i intuicyjne wrażenia.

Możesz mieć świetne pytania i odpowiedzi, ale jeśli odwiedzający witrynę nie mogą ich znaleźć, Twoja strona FAQ zawiedzie.

Postaraj się naśladować osobiste zakupy. Jeśli klient był w sklepie fizycznym, wszystko, co musiałby zrobić, to znaleźć pracownika i zadać jego pytanie. Jasne, czasami ten pracownik może skierować klienta do innego działu lub czegoś w tym rodzaju. Ale w końcu odpowiedź na pytanie jest udzielana bezpośrednio i w odpowiednim czasie.

Nie każ ludziom polować na odpowiedzi na twojej stronie.

Jeśli format strony FAQ to tylko pytania, a następnie odpowiedzi powtarzające się na całej stronie, odwiedzający będą musieli przewijać, aby znaleźć to, czego szukają. To nie jest idealne. Mogą nawet przeoczyć swoje pytanie, co nie rozwiązałoby ich problemu.

Zobacz, jak Microsoft upraszcza rzeczy na stronie FAQ do pobierania oprogramowania.

Od razu zobaczysz, że do wyboru są dwie kategorie.

Odwiedzający mogą zawęzić swoje pytanie za pomocą tych dwóch kategorii. Wszelkie pytania pakietu Office nie będą miały nieistotnych pytań dotyczących systemu Windows, które należy przesiać.

Gdy użytkownik kliknie jedną z opcji, menu rozszerza się, bez przekierowywania do nowej strony.

Oto jak to wygląda, jeśli kliknę na Office.

Wszystkie 12 pytań można odczytać bez konieczności przewijania. To sprawia, że bardzo łatwo dla ludzi, aby znaleźć dokładnie to, czego szukają.

Wyobraźcie sobie, że pod każdym z tych pytań znajduje się odpowiedź. Zajmowałoby to prawdopodobnie cztery lub pięć razy więcej miejsca na stronie.

Ten układ byłby znacznie trudniejszy i wymagałby dodatkowego przewijania i czytania tekstu. Ale takie podejście Microsoftu jest czyste i proste.

Jeśli chcesz wiedzieć coś konkretnego, na przykład, ile czasu zajmuje pobranie oprogramowania, po prostu kliknij na pytanie, a odpowiedź rozszerzy się poniżej.

Bez tarcia.

Jeśli użytkownik witryny ma wiele pytań, nadal łatwo jest mu nawigować i znaleźć odpowiedzi na wszystkie pytania.

Jeśli odwiedzający witrynę ma pytanie i nie otrzymuje odpowiedzi, nie zamierza się konwertować. To takie proste.

Upewnij się więc, że nawigacja jest zoptymalizowana. Twoi odwiedzający będą mieli łatwiejszy czas na znalezienie tego, czego szukają.

Chcesz, aby doświadczenie było jak pomocny pracownik w sklepie, który jest tam, aby odpowiedzieć na pytania kupujących na temat produktów i gdzie znaleźć rzeczy. Wszystko zaczyna się od Poznania klienta i tego, czego szuka.

Miej Krótkie odpowiedzi

Innym częstym błędem, który widzę popełniony na stronach FAQ, jest długość odpowiedzi. Wszystko musi być jasne i zwięzłe.

W większości przypadków strona FAQ powinna być dość szeroka. Pomaga to zapewnić pomoc jak największej liczbie osób.

Nie musisz przeskakiwać nad konkretnymi pytaniami, które wymagają dogłębnych wyjaśnień. Jeśli klienci mają bardziej szczegółowe pytania, daj im możliwość skontaktowania się z Tobą za pośrednictwem linii obsługi klienta, czatu na żywo lub adresu e-mail, aby uzyskać pomoc.

Ale nawet w przypadku ogólnego pytania, które zadałaby większość ludzi, nadal musisz zachować odpowiedź zwięzłą. Nie musisz odpowiadać na wszystko. Ale daj proste odpowiedzi na pytania, które są najczęściej zadawane przez odbiorców. .

Wolałbym zobaczyć strony FAQ z pytaniami 30, które mają krótkie odpowiedzi, w przeciwieństwie do pytań 15 z długimi odpowiedziami. Więc jeśli masz obecnie długie akapity na stronie FAQ, sprawdź, czy możesz wziąć jedno pytanie i podzielić je na dwa lub trzy.

Zapewni to znacznie lepsze wrażenia użytkownika. Odwiedzający nie powinni czytać eseju lub krótkiego posta na blogu, aby uzyskać prostą odpowiedź.

Załóżmy, że odwiedzający stronę internetową jest w stanie zlokalizować swoje pytanie i kończy się czytaniem długiej odpowiedzi. Mogą skończyć z dodatkowymi pytaniami, w oparciu o długość i szczegóły tej odpowiedzi.

Albo, co gorsza, mogą zobaczyć duże kawałki tekstu i zdecydować, że nie chcą go w ogóle czytać.

Nie chcesz, żeby tak się stało.

Więc wyostrz swoje umiejętności pisania i zawierać tylko najważniejsze informacje związane z pytaniem.

Sprawdź ten przykład ze strony PayPal FAQ.

Spójrz na pierwsze pytanie – Co To jest PayPal?

Co za pytanie. PayPal to wiele różnych rzeczy. Oferują usługi dla firm, konsumentów i stron internetowych. Prawdopodobnie mogliby odpowiedzieć na to pytanie na stronach 50, gdyby chcieli, wchodząc w szczegóły porównujące PayPal i Stripe dla ecommerce.

Ale nie, przyjmują znacznie prostsze podejście. Cała odpowiedź to tylko trzy zdania.

Jeśli dostali się do wszystkich szczegółowych szczegółów PayPal, co to jest, co robi, i dla kogo to jest, to tylko mylić czytelnika. Powyższa odpowiedź jest jasna, zwięzła i nadal odpowiada na pytanie.

Podejmij wyzwanie, aby zastosować ” podejście PayPal.”Zobacz, jak możesz podsumować swoją działalność w trzech zdaniach lub mniej.

Oferta dodana wsparcie

Podczas gdy strona FAQ powinna być napisana, aby pomóc większości odwiedzających witrynę z ogólnymi pytaniami, czasami to po prostu nie wystarczy.

Bez względu na to, jak dobre są Twoje pytania, jak Świetne są odpowiedzi lub jak prosty jest format, niektórzy ludzie nadal będą potrzebować dodatkowej pomocy. W porządku.

Jeśli potrzeba trochę dodatkowego wsparcia, aby zachęcić ludzi do nawrócenia się, to daj im to.

Upewnij się tylko, że wszystkie opcje wsparcia są dostępne. Oto jak Samsung podchodzi do tego na stronie FAQ.

Pierwszą rzeczą, którą zauważyłem, gdy wylądowałem na tej stronie, była lista kategorii. Samsung jest ogromną firmą, więc ma sens, aby zacząć w ten sposób.

Ale gdy przez jakiś czas pozostałem na ekranie bez żadnych działań, pojawiło się to wyskakujące okno, z prośbą o sesję czatu na żywo.

Oczywiście mają to wyzwalane, aby pojawić się, gdy ktoś nie przewija lub nie kliknie, ponieważ sugeruje to, że nie może znaleźć tego, czego szuka. Uwielbiam takie podejście.

Jest to o wiele lepsze niż zmuszanie odwiedzającego witrynę do powrotu i znalezienia innej strony wsparcia lub zmuszania go do ręcznego przechodzenia przez niezliczone pytania, dopóki nie znajdzie odpowiedzi. To po prostu zbyt wiele dodanych kroków. Zamiast tego Samsung daje trzy dyskretne sposoby skontaktowania się z nimi w celu uzyskania pomocy.

Ponadto Samsung ma przycisk pomocy telefonicznej w widoku przez cały czas, jak wspomniałem na powyższym zrzucie ekranu. Więc klient ma opcje.

Nie możesz znaleźć rozwiązania na stronie FAQ? Nie ma sprawy. Po prostu podnieś telefon lub porozmawiaj z jednym z naszych przedstawicieli na czacie na żywo. Lub umieść okno czatu na żywo bezpośrednio na stronie FAQ.

Ta strategia powinna zostać włączona, jeśli chcesz prowadzić jak najwięcej konwersji. Dodatkowy wysiłek przejdzie długą drogę.

Optymalizacja pod kątem SEO

Aby stworzyć stronę FAQ o wysokiej konwersji, musisz mieć na uwadze duży obraz swojej witryny. Nic nie krzyczy głośniej niż optymalizacja pod kątem wyszukiwania.

W większości przypadków strony FAQ są zaprojektowane z myślą o tym, że odwiedzający wyląduje gdzieś w Twojej witrynie, będzie miał pytanie, a następnie przejdzie do strony FAQ. W wielu przypadkach może tak być.

Możesz jednak skonfigurować stronę FAQ, aby uzyskać ruch bezpośrednio z wyszukiwań organicznych.

Nie wszystkie pytania muszą być specyficzne dla marki. Załóżmy na przykład, że Twoja witryna oferuje plany hostingowe dla małych firm. Twoja strona FAQ może zapytać, co to jest shared web hosting?

To pytanie nie dotyczy wyłącznie jednego z Twoich produktów lub usług. Ale to na pewno coś, że jeden z potencjalnych klientów będzie szukać w Internecie. Twoje pytanie może znaleźć się na stronach wyników wyszukiwania (SERP), zwiększając ruch na twojej stronie i ostatecznie prowadząc do konwersji.

Świetna wskazówka dla znalezienia pytania SEO jest po prostu użyć Google.

Powiedzmy, że sprzedajesz trampki. Wpisz słowa kluczowe, dla których próbujesz uszeregować pozycję, takie jak “trampki do podróży”, a następnie przewiń do dołu, aby wyświetlić powiązane wyszukiwania.

Na podstawie tych sugestii wyszukiwania możesz uzyskać pytania inspirowane SEO na stronie FAQ. Może dodać pytania dotyczące butów do chodzenia przez cały dzień lub stylowych butów dla Europy.

Odpowiedź na te pytania może zwiększyć pozycję w rankingach wyszukiwania, a jednocześnie dać odwiedzającym informacje, których potrzebują na pytania, które mają.

Jak zrozumieć odbiorców za pomocą jakości badań klientów

Jak już powiedzieliśmy, tworzenie wysokiej konwersji strony FAQ zaczyna się i kończy z odbiorcami. Musisz odpowiedzieć na istotne dla nich pytania. Tylko wtedy możesz ustawić ich na drodze do stania się zadowolonymi, płacącymi klientami.

Jak można sobie wyobrazić, istnieje mnóstwo sposobów, aby to zrobić. Mamy jednak kilka szybkich wskazówek, które pomogą Ci zacząć. Później damy Ci nasze najlepsze zasoby, abyś mógł jeszcze głębiej zagłębić się w badania klientów.

Utwórz ankietę

Jest to jeden z najczęstszych i najpotężniejszych sposobów, aby zrozumieć swoich klientów. Ankieta to prosty formularz, który zadaje pytania Twoim klientom i daje im możliwość udzielenia Ci odpowiedzi.

Istnieje wiele teorii, które idzie do tworzenia pytań ankietowych. Jest to jednak świetna okazja, aby dowiedzieć się więcej o rodzajach pytań, jakie mają twoi klienci na temat Twoich produktów i usług.

Idź głębiej: Chcesz dowiedzieć się, jak tworzyć świetne ankiety? Sprawdź nasze artykuły Jak korzystać z ankiet, aby przyciągnąć więcej klientów i jak lepiej zrozumieć swoich klientów i napisać bardziej przekonującą kopię, aby uzyskać więcej.

Przeprowadzaj wywiady 1-na-1 z Klientami

Być może najlepszym sposobem na uzyskanie wglądu w Pytania i problemy klientów jest bezpośrednia rozmowa z nimi. Polega to na skonfigurowaniu wideo, rozmowy telefonicznej lub fizycznego spotkania z nimi w celu rozmowy.

Spotkania fizyczne nie są możliwe dla większości firm internetowych, ale rozmowy wideo i telefoniczne mogą być równie skuteczne.

Podczas tych wywiadów możesz porozmawiać z nimi o wszelkich typowych pytaniach lub—jeśli naprawdę chcesz się wiele nauczyć-poproś ich, aby opowiedzieli ci o tym, jak kupują produkt lub usługę w Twoim sklepie.

Bez względu na to, co robisz, zawsze dobrą praktyką jest zrekompensowanie uczestnikom pieniędzy lub kredytu sklepowego za ich czas.

Idź głębiej: Chcesz dowiedzieć się więcej o korzystaniu z wywiadów 1-na-1, aby zrozumieć swoich klientów? Sprawdź nasz artykuł Jak poprawić obsługę klienta dzięki tym 8 sposobom na uzyskanie opinii

Dodaj komentarz pole

To proste. Po prostu dodaj formularz opinii klientów na swojej stronie internetowej, gdzie ludzie mogą dzielić się swoimi przemyśleniami i opiniami. Oto przykład jednego z BuildFire.

Nie musisz zbierać ich nazwiska i danych kontaktowych. Jednak gorąco polecam, aby to zrobić, jeśli chcesz skontaktować się z komentatorem w celu przeprowadzenia wywiadu 1-na-1 lub pogłębionej ankiety.

Zapewniają one świetny, niskociśnieniowy sposób na pozostawienie przez odwiedzających komentarzy, pytań i obaw, których mogą doświadczyć. Następnie możesz użyć pytań, które Ci wysyłają, aby poznać te, które występują najczęściej—i dodać je do FAQ.

Wniosek

Strony FAQ są krytycznymi zasobami dla odwiedzających Twoją witrynę.

Każdy, kto wyląduje na tej stronie, ma szansę na konwersję. Czasami uzyskanie odpowiedzi na pytanie jest wszystkim, czego potrzebują, aby sfinalizować decyzję.

Więc przestań marnować czas i miejsce na stronach FAQ, które nie dodają prawdziwej wartości Twojej witrynie.

Skup się na pytaniach związanych z konwersjami. Pamiętaj o doświadczeniu użytkownika, upraszczając projekt i pisząc zwięzłe odpowiedzi. Oferuj dodatkowe opcje wsparcia dla osób, które nadal mają pytania. Idź o krok dalej i Zoptymalizuj swoje strony FAQ pod kątem SEO

Pamiętaj: te strony powinny być wykonane z intencją. Po wykonaniu poprawnie, stają się silnymi kierowcami dla potencjalnych klientów i konwersji. Zapewniają również odwiedzającym znacznie lepsze wrażenia z marką, gdy odpowiedzą na ich pytania.

I nie wystarczy ustawić-to-i-zapomnieć-to. Musisz stale aktualizować swoją stronę FAQ, aby odpowiedzieć na nowe pytania, gdy odwiedzający doświadczają Twoich produktów i usług.

Jeśli zastosujesz się do wskazówek zawartych w tym przewodniku, możesz zmienić stronę FAQ w maszynę do konwersji.

Total
0
Shares
Related Posts

Jak ominąć Nie

Lata temu pracowałem dla firmy zajmującej się marketingiem bezpośrednim, która sprzedawała sztućce. Chociaż widziałem wielu sprzedawców przychodzących i…