Produkcja niezwykłego produktu is dobry marketing, ale nawet najlepsze produkty potrzebują pomocy w rozpowszechnianiu informacji.
Producenci filmów (teraz) znają wartość dobrego zwiastuna, który można udostępnić w mediach społecznościowych. Teaser na zaostrzenie apetytu.
Cola nie zmieniła swojego produktu od lat, ale zawsze wypuszczają dobre reklamy, które przypominają, dlaczego lubisz ją pić.
Zappos wiedział, że muszą stworzyć tak niesamowitą obsługę klienta, że nikt nie może przestać o nich bredzić, i przekroczyli miliard sprzedaży — bez wyłudzania dużych pieniędzy w tradycyjnej reklamie.
Twój marketing musi być częścią każdego produktu i interakcji, które masz z perspektywą lub klientem.
Ale jak ty — mała i średnia firma, niezależna firma doradcza, jednoosobowy sklep, który dopiero zaczyna działać-możesz sprawić, że ten rodzaj marketingu stanie się rzeczywistością?
Spójrzmy na jedną potężną strategię, która zawsze działa …
Wielki efekt content marketingu
Możesz stworzyć taki sam efekt jak firmy, o których wspomniałem powyżej, pisząc świetne treści.
Od artykułów informacyjnych w witrynie po inteligentne wskazówki dotyczące kont w mediach społecznościowych, odpowiednie, kontekstowe treści przyciągają odpowiednią perspektywę do Twojej firmy i zmuszają ją do dzielenia się nią ze znajomymi.
Media społecznościowe to potężne narzędzie, ale wymaga dużego wsparcia. Większość poleceń, które zmieniają ludzi w kupujących, pochodzi z rozmowa.
Na pytanie, jakie źródła “wpływają na decyzję o korzystaniu lub nie korzystaniu z konkretnej firmy, marki lub produktu” 71% twierdzi, że opinie członków rodziny lub przyjaciół wywierają “dużo” lub “uczciwą kwotę” wpływu. (Harris Interactive, Czerwiec 2010)
Osoba, która poleca Twoje produkty swoim znajomym, potrzebuje okazjonalnego przypomnienia o tym, jak wspaniały jesteś. Dlatego ważne jest budowanie silnych relacji z klientami i prześladowcami.
Kiedy mówię “prześladowcy”, nie mówię o przerażającym facecie, który kręci się w rogu Twojej kawiarni, podczas gdy ty uderzasz w klawiaturę, dostając odpowiednie słowa na ekranie.
Przez stalkera mam na myśli ludzi, którzy spędzają czas i pożerają Twoje treści/Pomysły dzień w dzień, nie kupując niczego od Ciebie. Ci ludzie są niezbędni dla Twojej firmy. Mówię to, ponieważ wielu z nich ma wpływ na świat mediów społecznościowych i są gotowi śpiewać pochwały wszystkim swoim zwolennikom.
Jednym z powodów, dla których to robią, jest to, że czują się winni, że nie kupują od ciebie. I to sprowadza mnie z powrotem do tego, dlaczego każda firma powinna mieć bazę domową (stronę internetową, którą posiada i kontroluje), która zapewnia bezpłatne, naprawdę wartościowe treści.
Powiedzmy, że sprzedajesz sos BBQ — podobny do opisanego przez siebie” legendarnego Bar-B-Q “dostawcy Stubb’ s. musisz rozdawać przepisy na swojej stronie, instrukcje dotyczące korzystania z sosu Stubb w różnych rodzajach potraw.
Jeśli sprzedajesz e-booki, które pomagają właścicielom małych firm, musisz publicznie udostępniać cenne porady, których chcą i potrzebują Twoi odbiorcy.
Wysokiej jakości treści to “przypomnienie” o tym, kim jesteś i jak pomagasz swojemu klientowi. A kiedy klient cię potrzebuje, Twoje imię jest tym, które przychodzi na myśl.
Dlaczego zaufanie jest wszystkim
Tak wiele zdobywania udziałów społecznościowych-lub wszelkiego rodzaju poleceń-sprowadza się do zaufania.
Zaufanie jest czymś, o czym wiele firm zapomniało z powodu pewnych uprzedzeń o tym, jak działa Internet. Dobrą wiadomością (lub złą wiadomością, jeśli próbujesz po prostu trzasnąć razem gówniane produkty) jest to, że wracamy do starych sposobów.
Lata temu, kiedy zepsuł ci się samochód, nie pojechałeś do Yelp, aby znaleźć najlepszego mechanika w okolicy. Rozmawiałeś z przyjaciółmi.
Teraz możemy zrobić jedno i drugie.
Możesz rozmawiać ze znajomymi offline i online, sprawdzić Yelp i podjąć świadomą decyzję. Jeśli jeden znajomy kocha pewną mechanikę, ale Yelp ma straszne recenzje, prawdopodobnie będziesz dalej szukać. Jeśli oba dają entuzjastyczne recenzje, to jesteś całkiem pewien, że dobrze się ułoży.
Każda firma powinna używać tych narzędzi, aby pomóc budować zaufanie. Jeśli ktoś mówi o Tobie na Twitterze, powinieneś być tam, aby pomóc. To samo dotyczy Facebooka, Google+ i innych głównych serwisów społecznościowych.
Co najważniejsze, poprowadź te rozmowy w całej sieci, publikując potężne treści w witrynie, którą posiadasz. Stań się zaufanym źródłem informacji i porad w swojej branży, a twoi odbiorcy będą rosnąć i ostatecznie rozpowszechniać informacje o Tobie wszędzie indziej.
Zaręczyny bez wypalenia zawodowego
Kiedy naprawdę słuchasz swoich odbiorców-i regularnie dostarczasz treści, których chcą i potrzebują-łączą się z Twoją firmą i pomysłami w sposób, który był prawie niemożliwy przed powstaniem Internetu.
A gdy już to połączymy, będą chcieli pomóc w rozpowszechnianiu informacji. Ta autentyczna więź emocjonalna zmusza ludzi do dzielenia się twoimi rzeczami z przyjaciółmi.
Pamiętaj, że każda osoba, która znajdzie się w Twoim wszechświecie, jest potencjalną częścią Twojego “zestawu Domino”.”Im bardziej budujesz z nimi zaufanie poprzez publikowanie świetnych treści, tym więcej osób będzie odsyłać te treści do swoich znajomych, a tym więcej sprzedaży ostatecznie wygenerujesz.
Matematyka jest bardzo prosta, wykonanie wymaga czasu i ciężkiej pracy. Oto pomoc, na początek.
* Wskazówka dla Johna Jantscha za nagłówek tego postu, bezwstydnie skradziony z jego doskonałej książki the Referral Engine.