Większość ludzi, którzy chcą odnieść sukces jako bloger, robi wszystko, aby zwiększyć ruch i zbudować społeczność. Obejmuje to tworzenie solidnych treści, korzystanie ze starannie dobranych słów kluczowych, wdrażanie sound SEO, zachęcanie do linków przychodzących i wszelkie inne sztuczki w książce, która działa.
Ale jeśli chodzi o e-mail, zbyt często blogerzy wzruszają ramionami. “Co ma e-mail do mojego bloga?”
Bardzo.
Blogerzy ogólnie lubią pomysł publikowania treści i zapraszania ludzi, aby je przeczytali. Wierzą w Marketing” pull”. Zbuduj to, a przyjdą. W porządku, ale to tylko połowa równania. Druga połowa to marketing” push”. A jednym z najlepszych sposobów na wypchnięcie jest e-mail.
RSS jest popularny, ale ponieważ możesz dostarczać swój kanał przez e-mail, dlaczego nie zachęcić większej liczby osób do subskrypcji w ten sposób? Co więcej, Dlaczego nie rozpocząć bezpłatnego biuletynu związanego z treścią bloga? Tak czy inaczej, budujesz listę adresów, których możesz użyć do wysyłania wiadomości do odbiorców, aby zwiększyć ruch na blogu, sprzedawać produkty, świadczyć usługi, zapisywać ludzi na seminaria online lub cokolwiek wymaga Twojego modelu biznesowego.
Na przykład pomagam prowadzić bloga dla organizacji politycznej non-profit. Kiedy po raz pierwszy się zaangażowałem, strona miała minimalny ruch i nie kładła większego nacisku na e-mail. Uruchamiając cotygodniowy biuletyn i budując listę obejmującą tysiące subskrybentów, ruch w witrynie eksplodował, z milionami odsłon miesięcznie i stałym wzrostem.
Co trzeba zrobić, aby zacząć korzystać z poczty e-mail, aby zbudować swój blog lub biznes online? Oto kilka wskazówek.
Zaoferuj swój kanał RSS jako e-mail.
Niektórzy wolą używać czytnika grup dyskusyjnych, ale zdziwiłbyś się, ile osób zapisze się do Twojego bloga przez e-mail, jeśli wybierzesz tę opcję. Jeśli na przykład używasz Feedburnera, po prostu wycinasz i wklejasz inny fragment kodu, aby podać link do rejestracji e-mail.
Rozpocznij prosty biuletyn e-mailowy.
Jest to o wiele bardziej wydajny sposób na zbudowanie listy e-mail. Chociaż jest to nieco więcej pracy, zapewnia sposób łączenia się z ludźmi spoza twojego bloga i poszerzania zasięgu. Oczywiście, twój biuletyn musi oferować wartościowe treści i nie może być czysto egoistyczny. Mój newsletter copywriting i marketing bezpośredni
Zamieść pole subskrypcji na swojej stronie.
Niezależnie od tego, czy oferujesz kanał RSS przez e-mail, czy dedykowany biuletyn, pole rejestracji, w którym możesz wprowadzić adres e-mail, zwykle działa lepiej niż link do formularza rejestracji na innej stronie. Możesz usunąć pomarańczowy przycisk RSS i zaznaczyć opcję kanału e-mail. Jeśli oferujesz dedykowany biuletyn, na pewno chcesz mieć pole rejestracji w widocznym miejscu. Najlepszym miejscem jest lewy górny lub prawy górny róg, w zależności od projektu witryny.
Zachęcaj do subskrypcji wszędzie.
Nie popełniaj częstego błędu, umieszczając pole rejestracji tylko na stronie głównej. Nigdy nie wiesz, gdzie odwiedzający wejdzie na Twoją stronę. Więc twoje pudełko powinno być wyświetlane wszędzie. Jeśli masz standardowy projekt bloga, nie powinno to stanowić problemu, ponieważ twój maszt i paski boczne będą prawdopodobnie takie same na każdej stronie i poście. Ale jeśli korzystasz z bardziej rozbudowanego systemu zarządzania treścią lub posiadasz standardową witrynę HTML, upewnij się, że Twoja oferta subskrypcji znajduje się na każdej stronie, najlepiej w tej samej lokalizacji. Możesz również dołączyć go na końcu postów na blogu.
Sprawnie Zarządzaj listą e-mail.
Feedburner pokaże ci tych, którzy subskrybują przez e-mail, ale nie daje żadnych narzędzi do korzystania z tych adresów. Więc musisz je wyeksportować, aby zrobić mailingi. Jeśli oferujesz biuletyn, będziesz również potrzebował sposobu zarządzania listą. Istnieje kilka opcji, w tym Constant Contact, Aweber i iContact. Opłaty są rozsądne, a każdy z nich zapewnia proste narzędzia e-mail do śledzenia i zarządzania listą oraz wysyłanymi e-mailami.
Użyj listy, aby przyciągnąć ludzi do swojej witryny.
Jeśli twoim celem jest budowanie ruchu na blogu, użyj swojego adresu e-mail, aby połączyć się z witryną. Na przykład biuletyn, którym zarządzam dla organizacji non-profit, o którym wspomniałem, zawiera 8 do 12 postów z ostatniego tygodnia z krótkim fragmentem i linkiem do pełnego artykułu. Kiedy patrzę na statystyki witryny, widzę wzrost ruchu, gdy ludzie otrzymują biuletyn i klikają na witrynę, aby przeczytać artykuły.
Wysyłaj “alerty” lub oferty specjalne.
Możesz również użyć listy, aby powiadamiać ludzi o wydarzeniach, promować produkty partnerskie, oferować osobiste usługi, przyciągać ruch do innych blogów, które prowadzisz, lub cokolwiek chcesz. Pamiętaj, że kiedy ludzie subskrybują, mówią ci, że chcą usłyszeć od ciebie o określonym temacie. Tak długo, jak to, co wysyłasz, jest istotne, ludzie zwykle mile widziane dodatkowy kontakt od ciebie. Kilka z nich zrezygnuje z każdej wysyłanej korespondencji, ale jeśli robisz wszystko dobrze, twoje subskrypcje zawsze będą rosły.
Unikaj spamowania.
To jest wielkie Nie Nie. Nie dodawaj osób do listy, jeśli o to nie poproszą. Daj ludziom łatwy sposób na rezygnację. Upewnij się, że Twój kanał lub biuletyn jest zaprojektowany tak, aby ludzie wiedzieli, co to jest i od kogo jest, aby nie zgłaszali Twojego e-maila jako spamu. Nie nadużywaj swojej listy wysyłając wiele razy dziennie. To e-mail, nie Twitter. Spam jest gorącym przyciskiem dla większości ludzi, więc zejdź z drogi, aby uniknąć robienia czegokolwiek spamowego.
Jest o wiele więcej do pracy e-mail, ale to powinno Ci zacząć. Pamiętaj tylko, że podczas gdy jest dużo szumu na temat tego, jak e-mail jest dinozaurem, a Sieci społecznościowe są drogą na przyszłość, weź to wszystko z przymrużeniem oka.
E-mail to potężne narzędzie. Nie jest tak wyrafinowany, jak niektórzy z nas chcieliby, ale działa, praktycznie każdy z niego korzysta i będzie przez długi czas.