Ogólną strategię SEO można podzielić na dwie główne kategorie; SEO na stronie i budowanie linków.
SEO na stronie obejmuje takie elementy jak architektura witryny, tagi tytułu, meta opisy, słowa kluczowe i całą zawartość witryny związaną z indeksowaniem. Budowanie linków jest tak proste, jak łączenie innych witryn z Twoją witryną.
Zbyt często widzę, że ludzie pozwalają link building zająć tylne miejsce na stronie SEO. Jednak oba składniki są kluczowe dla rankingu Twojej witryny.
Nie możesz po prostu siedzieć i czekać, aż inne witryny opublikują linki do twojej witryny. Musisz wyjść i być proaktywny.
Jednym z największych wyzwań związanych z budowaniem linków jest to, że technicznie jest poza Twoją kontrolą.
Pod koniec dnia nie możesz wziąć swojego linku i umieścić go na innej stronie internetowej. Możesz jednak podjąć pewne kroki, aby zwiększyć swoje szanse na to. Dlatego poszukiwanie linków jest tak ważne.
Czym dokładnie jest link prospecting?
W skrócie można to opisać jako proces odkrywania nowych możliwości linków zwrotnych, które są istotne dla Twojej witryny.
Jest na to mnóstwo sposobów. Ale dla celów tego przewodnika, skupię się na niektórych bardziej zaawansowanych strategii. Zaawansowane metody poszukiwania linków pomogą Ci zbudować wysokiej jakości linki w skali.
Będziesz w stanie znaleźć najlepsze cele dla nowych linków w sposób, który jest szybki i skuteczny. Pokażę Ci nawet kilka narzędzi, których możesz użyć, aby proces był jeszcze łatwiejszy.
Operatorzy wyszukiwania zaawansowanego
Kiedy ludzie chcą znaleźć coś w Internecie, po prostu wpisują kilka słów kluczowych w Google. Ale większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że wyszukiwarka ma zaawansowanych operatorów, które można wykorzystać do zawężenia wyników jeszcze bardziej.
Dla przeciętnego Joe, który szuka pobliskiej pizzerii lub chce poznać odległość od ziemi do księżyca, nie jest to konieczne.
Ale w celu Zaawansowanego poszukiwania linków, na pewno chcesz skorzystać z operatorów wyszukiwania Google.
Chociaż dostępnych jest kilkadziesiąt operatorów wyszukiwania, są to najczęstsze operatory do budowania linków:
- inurl
- intitle
- miejsce
Przyjrzymy się bliżej każdemu z nich, aby pokazać kilka przykładów, jak każdy operator wyszukiwania na swoją korzyść.
Szukaj “inurl”
Operator inurl służy do wyszukiwania witryn, które mają określone i odpowiednie słowa kluczowe w adresie URL. Jeśli te słowa znajdują się w adresie URL, daje to całkiem dobre wskazanie, o czym jest treść na tej stronie.
Na przykład, załóżmy, że Twoja strona jest związana z gotowaniem. Aby zbudować backlinki, możesz poszukać czegoś takiego jak inurl:”pieczenie” lub inurl: “deser.”
Mimo że korzystasz tutaj z zaawansowanych operatorów wyszukiwania, to podejście jest nadal nieco podstawowe. Oto kilka innych sposobów, aby przenieść tę strategię na wyższy poziom.
Powiedzmy, że Twoja firma sprzedaje produkt. W tym przypadku użyjemy butów turystycznych jako przykładu. Szukaj:
inurl: recenzja”Buty turystyczne”
Wszystkie te adresy URL zawierają słowo “recenzja”, a także słowo kluczowe dla butów turystycznych. Więc wszystkie te strony wyraźnie przeglądają produkt, który sprzedajesz.
Teraz możesz umieścić je w swoim produkcie, aby uzyskać potencjalną recenzję.
Istnieją również inne sposoby wykorzystania operatora wyszukiwania inurl. Możesz szukać takich rzeczy jak:
- “keyword” + inurl: wpis gościnny
- “keyword” + inurl: linki
- “keyword” + inurl: zasoby
Ci operatorzy wyszukiwania pomogą Ci znaleźć możliwości publikowania gości, a także możliwości budowania linków dla stron z zasobami związanymi z branżą.
Szukaj “intitle”
Operator wyszukiwania intitle ma dwie główne zalety.
Po pierwsze, możesz wyszukiwać słowa kluczowe i analizować wyniki, aby sprawdzić, czy warto je realizować dla linków zwrotnych. Ale znowu, to użycie jest nieco bardziej na podstawowej stronie.
Możesz również użyć operatora inurl, aby znaleźć inne odpowiednie słowa kluczowe do wyszukiwania na podstawie tego, co widzisz w wynikach wyszukiwania. Pozwólcie, że pokażę wam inny przykład tego, co mam na myśli, kontynuując używanie butów turystycznych jako słowa kluczowego.
Mniej więcej połowa najlepszych wyników dotyczy witryn, które sprzedają buty turystyczne, więc prawdopodobnie nie otrzymasz żadnych linków zwrotnych od konkurencji.
Ale jeśli spojrzysz na tytuły, zobaczysz inne słowa kluczowe, które mogą być używane do kolejnych wyszukiwań.
- Buty plecakowe
- Wodoodporne Buty turystyczne
- Buty turystyczne dla kobiet
- Buty trekkingowe
Są to wszystkie słowa kluczowe, których możesz użyć do budowania linków niszowych. Możesz potencjalnie połączyć jedno lub więcej z tych wyszukiwań z naszym poprzednim operatorem wyszukiwania zaawansowanego w celu uzyskania recenzji.
Na przykład możesz wyszukać inurl: recenzja”wodoodporne buty trekkingowe” albo coś podobnego.
Ten typ wyszukiwania daje różne wyniki w porównaniu do każdego z dwóch ostatnich zapytań.
Szukaj”strona”
Operator wyszukiwania zaawansowanego witryny ma również wiele przypadków użycia. Możesz go użyć do znalezienia określonych typów stron internetowych związanych ze słowem kluczowym, takich jak:
- “keyword” + site:.org
- “keyword” + site:.gov
- “keyword” + site:.edu
- “keyword” + site:.uk (lub inna domena innego kraju)
- “słowo kluczowe” + strona: specificdomain
Powodem, dla którego powinieneś szukać domen. org,. gov i. edu jest to, że wszystkie są zaufanymi domenami. Te Zaufane witryny zdecydowanie poprawią autorytet domeny, jeśli uda ci się uzyskać od nich linki zwrotne. Nie zawsze jest to łatwe, ale jest niezwykle korzystne, gdy odnosisz sukces.
Ponadto zawsze możesz kierować reklamy do określonych krajów, w których działasz, budując linki zwrotne z tych domen (. uk,. au,. it itp.).
Jeśli chodzi o Wyszukiwanie konkretnej domeny, możesz użyć tego, aby znaleźć informacje na temat konkurencji. Zobacz, skąd budują linki zwrotne i spróbuj również dostać się na te strony.
Ta strategia jest nieco bardziej złożona. To dlatego, że jeśli szukasz swoich konkurentów sam, najlepsze wyniki będą z ich stron internetowych. Nie chcesz tego.
Więc wyszukiwanie zaawansowane będzie wyglądać mniej więcej tak:
“Nazwa konkurenta” – site:competitorwebsite.com
Spowoduje to wykluczenie trafień z ich strony. Podam wam przykład użycia jednego z narzędzi, o których wkrótce porozmawiamy, Ahrefs.
Więc gdybyś był konkurentem tej firmy, tak wyglądałyby twoje poszukiwania.
ahrefs.com -site:ahrefs.com
Każdy wynik wyszukiwania wyświetlany powyżej może być potencjalnym linkiem zwrotnym. Te strony powiązane z Twoją konkurencją, więc dlaczego nie mieliby linkować do ciebie?
Zaawansowane narzędzia do poszukiwania linków
Korzystanie z Google do ręcznego wyszukiwania linków jest zdecydowanie realną strategią. Ale to nie jedyna opcja.
Dostępne są narzędzia i zasoby, które zostały stworzone specjalnie do poszukiwania linków. Jedynym problemem jest to, że na rynku jest tak wiele, że trudno jest wiedzieć, które z nich są rzeczywiście pomocne.
Dla tych z Was, którzy są nowicjuszami w budowaniu linków, ale gotowi wypróbować zaawansowane metody, są to dwa najlepsze narzędzia, które polecam.
Ahrefs
Ahrefs jest prawdopodobnie najbardziej popularnym narzędziem do poszukiwania linków. Przez pomyłkę nie zyskał popularności. Powodem, dla którego jest tak szeroko stosowany, jest to, że jest to zdecydowanie jedna z najlepszych opcji.
Lubię Ahrefs, ponieważ ma pewne funkcje, które pozwalają zautomatyzować określone procesy, które normalnie wymagałyby ręcznej implementacji.
Wcześniej rozmawialiśmy o korzystaniu z Google do sprawdzania linków zwrotnych konkurencji. Ahrefs ma funkcje inżynierii odwrotnej linków zwrotnych z innych stron internetowych, dzięki czemu łatwiej niż kiedykolwiek monitorować konkurencję.
To powie Ci, jakich strategii używają, aby uzyskać linki. Jeśli ich strategia się powiedzie, możesz stworzyć podobny plan.
Na przykład, jeśli widzisz, że większość ich witryn pochodzi z zaufanych domen (. edu,. gov itp.) następnie możesz nadać priorytet temu planowi nad czymś takim jak posty gości. Zobacz, jakie rodzaje treści są udostępniane w witrynach, do których prowadzą linki. Daje to ogromną przewagę. Teraz możesz tworzyć treści lepsze niż ich i wykorzystywać je jako dźwignię do budowania linków zwrotnych na tych samych stronach internetowych.
Raporty linków zwrotnych z Ahrefs mówią również o rodzajach branż, na których Twoi konkurenci mają linki zwrotne. Na przykład, powiedzmy, że twoi konkurenci sprzedają deski surfingowe. Możesz odkryć, że budują również linki zwrotne na stronach związanych z deskorolką, snowboardem i innymi aktywnymi kategoriami sportowymi.
Kolejną najlepszą funkcją oferowaną przez Ahrefs jest raport uszkodzonych linków.
Identyfikując uszkodzone linki na stronach internetowych, daje Ci możliwość skontaktowania się z tymi webmasterami oferującymi jeden z twoich linków jako zamiennik.
Oprócz identyfikacji uszkodzonego łącza, narzędzie to ma również pełny raport anchor text.
Ahrefs ułatwia analizę potencjału rankingowego linku. Będziesz miał dostęp do takich informacji jak:
- Ocena domeny
- Ocena URL
- Domeny odsyłające
- Ruch organiczny
- Domeny rankingowe
- Linki do target
- Całkowita liczba linków zwrotnych
Aby wypróbować Ahrefs, mają promocyjną ofertę w wysokości 7 USD za pierwsze 7 dni. Następnie stawki wynoszą 99 USD miesięcznie lub 179 USD miesięcznie, w zależności od wybranego planu.
Citation Labs link prospector
Narzędzie link prospector z Citation Labs jest ostatecznym zasobem do generowania raportów na temat każdego rodzaju łącza, który próbujesz zdobyć.
Raporty można podzielić na cztery kategorie ostrości:
- Rozwój treści
- Public relations
- Zasięg
- Rozmowa
Po zarejestrowaniu masz możliwość wygenerowania 16 różnych raportów. Tego typu raporty obejmują:
- Recenzje
- Darowizny
- Blogi
- Katalogi
- Organizacje
- Prezenty
- Strony zasobów
- Rozwój treści
- Promotorzy treści
- Dziennikarze
- Wejście publiczności
- Posty gości
- Komentarze
- Fora
- Wywiady
- Strony z linkami
Na początku posiadanie wszystkich tych opcji raportowania może wydawać się onieśmielające. Ale kiedy już zaczniesz, szybko przekonasz się, że zarządzanie nim nie jest zbyt skomplikowane. Ponadto Citation Labs oferuje mnóstwo przewodników i samouczków, aby upewnić się, że wszystko rozumiesz. Przewodniki te obejmują od wskazówek dotyczących uruchamiania aż do zaawansowanego poszukiwania łącza.
Podstawową strategię budowania linków można podzielić na trzy etapy.
- Wybierz raport
- Wpisz słowa kluczowe
- Sprawdź potencjalne możliwości połączenia
Gdy będziesz gotowy do wypróbowania bardziej zaawansowanych metod, możesz wprowadzić zmiany w parametrach wyszukiwania, aby zawęzić wyniki.
Polecam również narzędzie do łączenia słów kluczowych. Pomaga to budować ogromne listy zapytań wyszukiwania w dużej skali.
Narzędzie link prospector z Citation Labs pozwala wyeksportować wszystkie raporty, dzięki czemu będziesz mógł zintegrować je z bieżącym przepływem pracy.
Jeśli szukasz bardziej opłacalnej opcji w porównaniu do Ahrefs, Citation Labs ma dla ciebie bardziej przystępne opcje planu. Oferują Plan pay as you go, który jest całkowicie darmowy.
Ponadto mają plany dla konsultantów, agencji i przedsiębiorstw, począwszy od odpowiednio $47 miesięcznie, $127 miesięcznie i $497 miesięcznie. Myślę, że większość z was może znacznie skorzystać z miesięcznego planu $ 47. Ale przejrzyj wszystkie opcje, zanim podejmiesz decyzję.
Wniosek
Budowanie linków jest kluczowym elementem strategii SEO. Zamiast siedzieć i mając nadzieję, że strony internetowe będą łączyć się z Tobą, polecam wypróbowanie bardziej zaawansowanych metod poszukiwania linków.
Po pierwsze, użyj Google na swoją korzyść. Dowiedz się więcej o operacjach wyszukiwania zaawansowanego i o tym, jak ich użyć do zawężenia wyników.
Skorzystaj z przykładów, które podałem w tym przewodniku. To najlepszy sposób na rozpoczęcie pracy z operatorami wyszukiwania.
Jeśli jesteś gotowy do podjęcia taktyki poszukiwania łącza do następnego poziomu, należy rozważyć użycie oprogramowania, aby ograniczyć wyjście ręczne. Dwa narzędzia, które omówiłem wcześniej, mogą pomóc Ci znaleźć wysokiej jakości linki, które są istotne dla twojej niszy.
Pamiętaj, aby użyć tego przewodnika jako punktu odniesienia podczas budowania linków zwrotnych i wykorzystania zaawansowanych metod poszukiwania linków.