Jak wykorzystać Humor do wzmocnienia Content Marketingu

image05

Kiedy piszę treść, zwykle nie jestem aż tak zabawny. Moje napisane dowcipy nie idą zbyt dobrze, więc trzymam się solidnych, mięsistych rzeczy, które pomagają moim czytelnikom rozwiązywać problemy i osiągać cele marketingowe.

Ale wiem, że humor jest ważny.

Niektórzy z was czytający ten artykuł to zabawni ludzie. Masz talent do tworzenia treści, które rozśmieszają ludzi.

Jestem tu, by ci powiedzieć. to super. Humor to potężne narzędzie.

Czy zauważyłeś, że coraz więcej marek włącza humor do swojego marketingu w tych dniach?

Old Spice, Geico I Dollar Shave Club to tylko kilka firm, które przychodzą na myśl.

Cóż, jest dobry powód tego trendu. Humor się sprzedaje. Dlatego oklaskuję cię, jeśli jesteś w stanie wstawić humor do swoich treści.

W wielu przypadkach rozśmieszanie odbiorców jest kluczem do ich pozyskania, zwiększenia kapitału marki i stworzenia postrzegania autentyczności.

Są nawet twarde dane pokazujące, że humor może być atrakcyjny.

Nielsen przeprowadził szeroko zakrojone badania, na których tematy marketingowe najbardziej rezonują z globalną publicznością.

Oto podział na to, jak różni się atrakcyjność reklam na całym świecie.

image00

Jak widać, Europejska i północnoamerykańska publiczność najlepiej reaguje na humor na poziomie odpowiednio 51% i 50%.

Tak więc, przynajmniej teoretycznie, wrzucanie humoru do kampanii powinno pomóc ci zdobyć ponad połowę odbiorców.

Jeśli zrobisz to dobrze, możesz użyć humoru, aby napędzać swój marketing i markę na epickie wyżyny.

Dlaczego humor jest tak skuteczny?

Według mnie są trzy główne powody, dla których humor działa.

Pierwszy zmusza ludzi do obniżania obrony.

Spójrzmy prawdzie w oczy. Wiele osób jest sceptycznych, jeśli chodzi o reklamy.

I łatwo zrozumieć dlaczego.

Ponieważ jesteśmy tak przyzwyczajeni do ciągłego tłumu reklam, mamy tendencję do zamykania się przed słyszeniem ich wiadomości.

Humor działa dobrze, bo zaskakuje ludzi.

To jak uderzenie prawym sierpowym. Nagle zaczynają się śmiać, rozbawione wesołością sytuacji.

Z kolei to często zmniejsza ich sceptycyzm, a jest nieco więcej otwartości na słyszenie przekazu marketingowego.

Drugi, możesz użyć humoru, aby połączyć się z publicznością.

Liczne badania wykazały, że humor działa jako nieodłączny mechanizm więzi społecznej.

W eksperymencie dr Robin Dunbar odkrył, że:

… śmiech nie tylko odgrywa ważną rolę w komunikacji społecznej i niewerbalnej, ale także zapewnia cechy ewolucyjne, które zachęcają do łączenia się w grupy i chronią nas przed fizycznym i psychicznym bólem. 

Innymi słowy, humor zbliża nas do siebie i może sprawić, że Twoja marka będzie bardziej powiązana z Twoimi odbiorcami.

Trzeci, humor często prowadzi do dzielenia się.

Pomyśl o tym. Jakie są najczęściej udostępniane treści w mediach społecznościowych?

To takie szalone filmiki z kotami i Śmieszne memy.

Weźmy na przykład zrzędliwego kota, protekcjonalnego Wonka i pierwsze problemy świata.

image01

Jeśli ktoś natknie się na coś, co wywołuje uzasadniony śmiech, istnieje duże prawdopodobieństwo, że podzieli się tym z innymi.

Jeśli dobrze rozegrasz swoje karty, pełna humoru kampania content marketingowa może stać się wirusowa.

Wyrównywanie szans

Moim zdaniem humor jest również świetnym korektorem i ma potencjał, aby wypełnić lukę między małymi firmami a ich znacznie większymi odpowiednikami.

Weźmy na przykład Dollar Shave Club.

Jest to dość mała firma specjalizująca się w żyletkach i akcesoriach do golenia.

Jest to spadek w bardzo dużym wiadrze branży golenia i jest przeciwko mega konkurentom, takim jak Gillette, Remington i Bic.

Ale jakoś udało im się wyrzeźbić dla siebie niszę, a od połowy 2015 r. mieli wartość netto 615 milionów dolarów. Nie za bardzo.

Powiedziałbym, że dużym powodem sukcesu Dollar Shave Club jest ich humor.

Chociaż nie mieli ogromnego budżetu swoich ogromnych konkurentów korporacyjnych, rozumieli, jak przyciągnąć uwagę publiczności z humorem.

Jednym z ich najbardziej godnych uwagi sloganów jest ” nasze ostrza są zajebiste.”

Niektórzy uważają to za obraźliwe? Prawdopodobnie.

image03

Ale wiesz co? Firma go zmiażdżyła.

Od października 2016 roku ta reklama była wyświetlana ponad 23,5 miliona razy na YouTube.

To po prostu pokazuje, że nawet niejasne marki, które mają do czynienia z pozornie nie do pokonania, mogą ubiegać się o swój kawałek ciasta (i nie tylko), wplatając humor w ich content marketing.

Skoro już ustaliliśmy, dlaczego humor działa, porozmawiajmy o tym, jak możesz go wykorzystać do wzmocnienia kampanii.

Wszystko zaczyna się od twojej demografii

Humor jest subiektywny. To, co może być zabawne dla licealisty, może być obraźliwe dla kogoś po sześćdziesiątce.

Z tego powodu ważne jest, abyś w pełni zrozumiał swoich odbiorców i wymyślił podejście, które uzna za legalnie Zabawne.

Potrzebujesz kąta, który ma sens i który osiągnie swój cel.

Nie chcesz, aby Twoja wiadomość była zbyt obraźliwa, chamska lub niesmaczna.

To oczywiście nie przyniesie Twojej reputacji żadnej korzyści.

Kluczem jest wymyślenie kąta, na który może zareagować konkretna publiczność.

Nie musisz się martwić o zadowolenie wszystkich, ale absolutnie konieczne jest stworzenie (lub kuratorowanie) odpowiedniej treści humorystycznej, która zostanie.

Humor musi dopasować się do tożsamości Twojej marki

Autentyczność jest kolejnym kluczowym składnikiem sukcesu marketingu humoru. Musi odzwierciedlać to, o co chodzi Twojej marce.

Spójrzmy jeszcze raz na Dollar Shave Club.

Można uznać ich markę humoru za ostrą, tępą i niekonserwatywną.

Nie pasują do tradycyjnej formy dostawców żyletek i nie mają nic przeciwko.

W rzeczywistości w pełni akceptują swoje bezczelne i bezczelne zachowanie.

Dlatego ich humorystyczne reklamy trafiają w sam raz. Reklamy idealnie dopasowują się do ich tożsamości marki, a ludzie zareagowali pozytywnie.

Podsumowując, najpierw musisz dokładnie wiedzieć, do kogo próbujesz dotrzeć, a następnie dopasować treści do swojej marki.

Jeśli można zrobić te dwie rzeczy, szanse na sukces wzrośnie wykładniczo.

Keep it simple

Im bardziej złożony i skomplikowany jest Twój humor, tym bardziej prawdopodobne jest, że przegapisz cel.

Jeśli trzeba to wyjaśnić, natychmiast traci swoją skuteczność.

Innymi słowy, ludzie nie powinni się nad tym zastanawiać. Dlaczego to zabawne powinno być oczywiste.

Utrzymanie tego prostego i do rzeczy jest najlepszą opcją, jeśli chcesz, aby Twoja wiadomość rezonowała.

Jaki rodzaj humoru działa?

Być może najprostszym sposobem wywołania śmiechu jest po prostu żart lub złośliwy komentarz na temat czegoś.

Weź ten cyniczny post na blogu z Cebula na przykład.

image06

Większość ludzi od razu dostaje fakt, że jest to wyśmiewanie kandydatów na prezydenta 2016. Nie trzeba geniusza, żeby to rozgryźć, i to całkiem zabawne.

W rzeczywistości, Cebula jest ekspertem w byciu satyrycznym-humor jest wpleciony w samą tkankę.

Jeśli szukasz inspiracji na temat tego, jak być zabawnym w elegancki, wyrafinowany sposób, jest to dobry zasób do sprawdzenia.

Inną opcją jest wykorzystanie stylu casual, język w policzek.

Może używasz absurdalnych obrazów lub złośliwych odniesień do popkultury, aby przyciągnąć uwagę odbiorców i stworzyć więź.

Oto kolejny przykład z poczekalni, ale dlaczego śmieje się to z wyścigu prezydenckiego.

image04

Zauważ, jak prostota ich treści i ich śmieszny ręcznie rysowany obraz natychmiast rezonuje z czytelnikami.

Przejście tej trasy zazwyczaj wymaga nieco więcej burzy mózgów niż po prostu żart lub komentarz, ale może mieć naprawdę duży wpływ, gdy robisz to dobrze.

Trzecią możliwością jest zaszokować publiczność do śmiechu.

W tym miejscu tworzysz treści, które zaskakują ludzi, będąc ponadprzeciętnymi.

Jest to technika, która niekoniecznie wymaga dużo myśli lub wysiłku. Chodzi bardziej o to, by rzeczy były ekstremalne i by były tak niedorzeczne, że ludzie nie mogą przestać to dostrzegać.

Dobrym przykładem firmy, która robi to dobrze, są kręgle z reklamami “taste the rainbow”.

Większość ich reklam jest dość daleko, np. nastolatek wyznający, że ma “Skittlespox.”

image02

Uwaga końcowa

Pamiętaj, że nie musisz być komikiem, aby wprowadzić humor do marketingu treści. Nie musisz zostawiać widowni tarzającej się po podłodze ze śmiechu.

Wszystko, co zwykle musisz zrobić, to sprawić, by się uśmiechali i ” łap to.”Wystarczy.

Kluczem jest, aby zachować to proste, a jednocześnie autentyczne i relativable.

Jeśli możesz zdobyć je z humorem, powinno to pozwolić Ci nawiązać prawdziwe połączenie i pozostawić je bardziej otwarte na odkrywanie Twojego produktu lub usługi.

Wniosek

Humor nie jest żartem, jeśli chodzi o content marketing.

Może być bardzo silny i potencjalnie pomóc zdobyć serca publiczności.

Jest nawet dowód z pierwszej ręki, że humor może katapultować małą, bezimienną firmę na wyższy szczebel swojej branży, pozwalając jej konkurować z wielkimi tytanami w sposób, który w przeciwnym razie byłby niemożliwy.

Ale aby wykorzystać tę taktykę, musisz odrobić pracę domową i wymyślić plan gry, który pozwala trafić w słodkie miejsce.

Przyjmując właściwe podejście, można osiągnąć kilka bardzo ważnych celów, w tym budowanie cennych relacji, zwiększenie reputacji marki, i generowanie dużej liczby potencjalnych klientów.

Total
0
Shares
Related Posts