Czy kiedykolwiek korzystałeś z płatnych mediów społecznościowych? Znam ludzi, którzy całkowicie tego unikają. Myślą, że oznacza to oszukiwanie, albo jest to w jakiś sposób niestosowne.
Moim zdaniem płatny ruch w mediach społecznościowych jest doskonałym narzędziem.
Oczywiście nie mówię o nielegalnym kupowaniu polubień lub akcji od firm spamujących (więcej na ten temat poniżej).
Omawiam legalne płatne metody.
Jeśli używasz ich prawidłowo, możesz szybko zwiększyć swoją publiczność, markę i przychody.
Jeśli jednak korzystasz z płatnego ruchu bez uprzedniego wykształcenia się i celowego poszukiwania najlepszych narzędzi i informacji, doprowadzi to do ogromnych strat finansowych.
Wiedząc jak korzystanie z płatnego ruchu w mediach społecznościowych jest ważne. Ale jeszcze ważniejsze jest ustalenie kiedy powinieneś korzystać z płatnego ruchu w mediach społecznościowych.
Myślę, że to tutaj zaczyna się wiele zamieszania dla niektórych ludzi. Może zastanawiałeś się nad tym samym.
Kiedy powinieneś zacząć wydawać pieniądze na ruch w mediach społecznościowych, wyświetlenia lub kliknięcia?
W przypadku płatnego ruchu, podobnie jak w wielu aspektach biznesu, czas jest wszystkim.
Napisałem już wiele artykułów na temat wykorzystania płatnego ruchu w mediach społecznościowych, aby skutecznie rozwijać swój biznes i zwiększać zwrot z inwestycji w kampanie marketingowe.
Ale dzisiaj chcę ci pomóc w podjęciu świadomej decyzji, czy w ogóle powinieneś korzystać z płatnego ruchu.
Gotowy?
Zaczynajmy.
Po pierwsze, definicja
Zanim zagłębimy się w głębiny i omówimy tajniki płatnego ruchu, chcę zacząć od definicji.
Kiedy mówię o płatnym ruchu w mediach społecznościowych, jestem nie mówiąc o kupowaniu polubień lub fałszywych obserwujących.
To absolutnie okropna taktyka biznesowa!
Prowadzi to do niskiej jakości odbiorców, którzy nie są zainteresowani tobą lub Twoją firmą i spowoduje duże obserwacje, które nie pomogą Ci rozwinąć marki.
Nie wspominając o tym, że jest to również bardzo obleśne i nieetyczne podejście do marketingu w mediach społecznościowych.
Przez płatny ruch w mediach społecznościowych mam na myśli praktykę inwestowania w płatne reklamy i marketing w celu dostarczania treści do odpowiednich odbiorców – odbiorców, którzy są faktycznie zainteresowany w tym, co sprzedajesz.
Zamiast płacić jakiemuś dzieciakowi za pomocą komputera w obcym kraju ,aby “polubili” Twoje zdjęcia, w rzeczywistości wystawiasz swoje treści przed kimś, kogo interesy rzeczywiście pokrywają się z tym, co oferujesz.
Z tym, przejdźmy do interesów.
Kiedy należy płacić za ruch w mediach społecznościowych?
Pozwólcie, że odpowiem na to pytanie czterema stwierdzeniami. Jeśli którakolwiek z poniższych sytuacji dotyczy Twojej firmy, płatny ruch może być najlepszym podejściem.
1. Kiedy budujesz publiczność od podstaw
Jedną z pierwszych sytuacji, w których powinieneś płacić za ruch w mediach społecznościowych, jest budowanie odbiorców od zera.
Jeśli dopiero wkraczasz w grę marketingu w mediach społecznościowych, płatny ruch jest krytyczny.
Pomyśl o tym.
- Jeśli nie masz odbiorców, nikt nie zobaczy Twoich treści.
- Jeśli nikt nie zobaczy Twoich treści, nikt nie udostępni ich.
- Jeśli nikt nie udostępni Twoich treści, twoja obserwacja nie może rosnąć.
- Jeśli twoja obserwacja nie może się rozwijać, twoje wysiłki w mediach społecznościowych są całkowicie nieistotne dla Twojej firmy.
Taka jest walka nowicjusza w sieci społecznościowej.
Czy możliwe jest organiczne rozwijanie kont w mediach społecznościowych, gdy zaczynasz od zera?
Oczywiście.
Możesz skontaktować się z innymi podobnymi markami, połączyć swoje konta z blogiem lub kanałem YouTube i użyć znajomych i rodziny, aby pomóc swoim treściom w rozpoczęciu pracy.
Ale to jest życie na wolnym pasie.
Korzystając z metod organicznych, można rozsądnie oczekiwać, że w ciągu około 18-24 miesięcy będziesz miał przyzwoitych obserwatorów społecznych (3,000 – 5,000 zwolenników).
Jeśli jednak korzystasz z płatnego ruchu, możesz skrócić ten czas o połowę, jednocześnie podwajając ruch.
2. Kiedy dywersyfikujesz dane demograficzne swoich odbiorców
Dużym problemem wielu marek jest to, że wpadają w niekończący się cykl: w kółko kierują reklamy do tego samego rodzaju odbiorców.
Na przykład…
Załóżmy, że jesteś właścicielem lokalnego biznesu.
Prowadzisz sieć niekonwencjonalnych siłowni z głównymi lokalizacjami na Wschodnim Wybrzeżu.
Oprócz tradycyjnych kampanii marketingowych korzystasz z mediów społecznościowych i content marketingu, aby rozwijać swoją markę i zwiększać ekspozycję Twojej firmy.
Przez lata stworzyłeś renomowanych obserwatorów na Facebooku, ale Twoi odbiorcy znajdują się głównie w Twoim rodzinnym mieście i okolicznych miastach.
Teraz chcesz otworzyć inne miejsce na Wybrzeże Zachodnie dzięki temu możesz cieszyć się słonecznymi plażami i owocowymi napojami, pomagając ludziom dopasować się.
Jedynym problemem jest to, że cała Twoja obserwacja online znajduje się około 2000 mil od twojej nowej lokalizacji.
Nie idealnie nadaje się do budowania nowej bazy klientów, prawda?
W tym miejscu płatny ruch staje się ratunkiem dla życia.
Dzięki płatnemu ruchowi w mediach społecznościowych możesz kierować nowe dane demograficzne i promować swoją markę w nowych lokalizacjach.
Możesz uzyskać naprawdę konkretne, jak to:
Korzystanie z mediów społecznościowych w sposób geotargetowany jest szczególnie przydatne dla sklepów stacjonarnych, które chcą się przenieść lub dla firm internetowych, które chcą dotrzeć do nowych odbiorców.
3. Gdy chcesz skalować swoje platformy społecznościowe z podobną publicznością
Jeśli już zbudowałeś zdrowe media społecznościowe i chcesz, aby Twoje platformy społecznościowe były jeszcze bardziej opłacalne, płatny ruch jest drogą do zrobienia.
Podczas gdy ruch organiczny jest świetny, zazwyczaj nie działa dobrze z dużymi obserwatorami.
Wynika to z prawa malejących zwrotów.
Pozwól mi wyjaśnić.
Wyobraź sobie, że jesteś aspirującym kulturystą, który dopiero zaczyna podnosić ciężary. Po pierwszych kilku miesiącach zobaczysz ogromne zyski.
Będziesz pakować na mięśnie, rozdrabniać tłuszcz i poprawiać większość wyciągów o blisko 100 funtów. Ale po około 6-12 miesiącach robienia tego, zobaczysz, że Twoje ulepszenia zaczynają zwalniać.
Nadal będziesz zyskiwać mięśnie i tracić tłuszcz. Nadal będzie zwiększenie ilości masy można podnieść. Ale to nie będzie tak drastyczne.
Następnie, kontynuując regularne szkolenie, zaczniesz osiągać punkt, w którym nawet marginalne zyski są trudne do osiągnięcia. Zaczniesz zbliżać się do swojego potencjału genetycznego.
A potem masz jedną z dwóch opcji:
- Możesz kontynuować trening naturalnie i zrozumieć, że jesteś blisko swojego szczytu, a poprawa zajmie dużo czasu.
- Możesz zdecydować się na stosowanie sterydów lub innego leku zwiększającego wydajność, aby pokonać genetykę i osiągnąć jeszcze więcej zysków.
Teraz, nie jest to argument etyczny lub zdrowia oparte na sterydach, ale jest to dość skuteczna analogia dla płatnego ruchu.
Widzisz, za każdym razem, gdy po raz pierwszy uruchamiasz kampanie w mediach społecznościowych (jeśli naprawdę. wiedzieć, co robisz), prawdopodobnie zobaczysz jakiś dość szybki wzrost.
Pójdziesz, jak mówią, “0 do 100, bardzo szybko.”
Od 0 do 100 tysięcy?
Po pierwszym roku prawdopodobnie będziesz miał kilka tysięcy obserwujących w różnych kanałach.
W drugim roku wzrost może się utrzymać w jeszcze szybszym tempie.
Ale w końcu (a to zwykle dzieje się wokół punktu obserwujących 10,000), uderzysz w ścianę.
Nadal będziesz dodawał do swoich obserwujących, ale jeśli nie chcesz zacząć używać” leku zwiększającego wydajność ” płatnego ruchu, zajmie ci to lata aby osiągnąć swoje cele.
Jeśli jednak chcesz zainwestować w płatny ruch, możesz pokonać prawo malejących zwrotów i podbić swoje media społecznościowe w bardzo krótkim czasie.
Na szczęście dla nas, istnieją nie etyczne, prawne, lub obawy zdrowotne związane z płatnego ruchu w mediach społecznościowych, jak są z sterydów.
Masz niewiele do stracenia i wiele do zyskania.
4. Gdy chcesz zwiększyć swój zasięg ekologiczny
Wiem, że używanie płatnego ruchu w celu zwiększenia zasięgu organicznego brzmi jak oświadczenie oksymoroniczne.
I tak jest. Ale wysłuchaj mnie.
Tylko dlatego, że ktoś cię śledzi lub “lubi” Twoje treści, nie oznacza, że Twoje treści pojawiają się w ich kanałach informacyjnych.
Ludzie po prostu podążają za zbyt wieloma różnymi markami i osobami, aby wszystkie mogły pojawić się w ich kanałach.
Śledzę na przykład dziesiątki innych influencerów i blogów technologicznych w moich różnych kanałach społecznościowych.
Ale rzadko widzę nowe treści publikowane przez osoby, które śledzę.
Nie dlatego, że nie lubię treści lub dlatego, że nie potrzebuję tego, co udostępniają.
To po prostu ze względu na ilość treści publikowanych każdego dnia.
Jeśli chcesz zwiększyć swój zasięg organiczny i udostępnić swoje treści osobom, które już cię lubią i śledzą, musisz zainwestować w płatny ruch.
Zwiększy to częstotliwość, z jaką Twoje treści są postrzegane przez obserwujących, a twoi odbiorcy będą bardziej skłonni dowiedzieć się o nowym produkcie, który oferujesz lub promocji, którą prowadzisz.
Kiedy należy nie płacić za ruch w mediach społecznościowych?
Teraz, gdy omówiłem niektóre sytuacje, w których powinieneś płacić za ruch w mediach społecznościowych, chcę dotknąć jednego z największych powodów, dla których powinieneś nie płać za ruch w mediach społecznościowych.
Chodzi o jakość.
Jeśli szukasz ruchu o bardzo wysokiej jakości, płatne reklamy mogą nie być najlepszym podejściem.
Obecny etap działalności firmy określi rodzaj ruchu, który chcesz wygenerować.
Dla tych z Was, którzy dopiero zaczynają, najważniejszą rzeczą, na której należy się skupić, jest po prostu generowanie większego ruchu i wyświetlanie treści przed nowymi gałkami ocznymi.
Dla innych, zwłaszcza jeśli masz już silną obecność w mediach społecznościowych, powinieneś skupić się na generowaniu wysoka jakość korki.
Jakość odbiorców budowanych za pomocą płatnego ruchu będzie na ogół niższa niż jakość odbiorców budowanych za pomocą ruchu organicznego.
Wynika to z wielu czynników.
Po pierwsze, musimy uznać niefortunną rzeczywistość mediów społecznościowych. Istnieją setki tysięcy botów i fałszywych kont.
Ilekroć korzystasz z płatnego ruchu, jest znacznie bardziej prawdopodobne, że przyciągniesz więcej tych zautomatyzowanych kont, niż gdybyś zwiększył swój zasięg w 100% organicznie.
Drugim czynnikiem jest to, że ludzie, którzy szukają i znajdują Twoją markę organicznie, są zazwyczaj znacznie bardziej skłonni do zakupu niż ktoś, kto po prostu “polubił” Twoją stronę, ponieważ reklama pojawiła się na ich telefonie.
Jeśli ktoś poświęcił czas na znalezienie Twoich stron w mediach społecznościowych bez perswazji reklamy lub płatnego marketingu, oznacza to, że rozwiązujesz problem, który ma.
Osoby te będą znacznie bardziej skłonne do udostępniania Twoich treści, angażowania się w dyskusje i inwestowania w twoje produkty.
Teraz korzystanie z płatnego ruchu oczywiście nie wyklucza generowania ruchu organicznego.
Należy jednak pamiętać o kosztach alternatywnych.
Źródło: quickmeme.com
Każda godzina spędzona i każdy dolar, który inwestujesz w płatny ruch, to dolar i godzina, którą mogłeś poświęcić na optymalizację platform społecznościowych i strony internetowej, aby wygenerować wysokiej jakości ruch organiczny.
Mając to na uwadze, ważne jest, abyś miał jasne zrozumienie obecnego etapu swojej firmy i swoich celów w mediach społecznościowych.
Kolejne kroki i pomiar Twojego sukcesu
Teraz, gdy jesteś trochę bardziej poinformowany o czasach, w których powinieneś i nie powinieneś korzystać z płatnego ruchu w mediach społecznościowych, chcę omówić jeszcze jedną rzecz, zanim cię do tego zostawię.
Mierzenie Twoich danych.
Podczas śledzenia metryk jest niezwykle ważne, czy korzystasz z płatnego ruchu, czy nie, jest podwójnie ważne, gdy inwestujesz ciężko zarobione dolary w kampanie reklamowe społecznościowe.
Musisz mieć jasne cele biznesowe dla płatnych kampanii ruchu.
Niezależnie od tego, czy chodzi o generowanie nowych potencjalnych klientów, zwiększenie sprzedaży, czy po prostu zwiększenie ekspozycji marki, musisz mieć jasno określone cele dla swojej inwestycji.
Po zdefiniowaniu tego celu, jest imperatyw że ty Śledź swoje dane, aby upewnić się, że inwestycja rzeczywiście zbliża cię do celu.
Źródło: moz.com
Czy osoby, do których docierasz w mediach społecznościowych, kupują Twoje produkty? Czy dołączają do twojej listy e-mailowej? Czy czytają i udostępniają Twoje treści?
Jeśli nie śledzisz tych wskaźników, nigdy nie będziesz w stanie skutecznie prowadzić płatnych kampanii ruchu.
W końcu wydasz tysiące dolarów, które mogłyby być lepiej wydane gdzie indziej, i skończysz z ujemnym zwrotem z inwestycji.
Wniosek
Płatny ruch w mediach społecznościowych to fenomenalne narzędzie.
Jeśli korzystasz z niego w odpowiednich sytuacjach i we właściwy sposób, może przyspieszyć rozwój Twojej firmy w sposób, który może osiągnąć niewiele innych inwestycji.
Ale kluczem jest to, że musisz go użyć w odpowiednim czasie i z odpowiednią publicznością.
Jeśli korzystasz z płatnego ruchu w mediach społecznościowych w niewłaściwych sytuacjach, stracisz pieniądze i uszkodzisz swoją markę.
Weź powyższą Radę do serca i sam zdecyduj, czy płatny ruch w mediach społecznościowych jest opłacalną inwestycją w obecnych okolicznościach.