Kiedy zachodnie firmy po raz pierwszy odwiedziły zderegulowane Indie, liżały palce w oczekiwaniu.
Indie były krajem, w którym mieszkało wówczas niecały miliard ludzi, a biznesmeni wszędzie widzieli znaki dolara.
Ale same liczby nie sprzedają się.
Wiele firm spaliło się próbując zejść z ziemi, ponieważ zdecydowana większość ludzi po prostu couldn ‘ t lub wouldn ‘ t kupuj ich produkty.
Nauczyli się — po wielu próbach i błędach-że same liczby to nie wszystko.
Nie można wiedzieć z góry, czy twoje przedsięwzięcie biznesowe zakończy się sukcesem online. Więc sugeruję, abyś poszukał jednego wielkiego czynnika, zanim zaczniesz: konkurencji.
Co? Konkurencja?
Tak, konkurencja. Jeśli znajdziesz mnóstwo konkurencji na rynku, na którym jesteś, będziesz wiedział, że jest to niezwykle opłacalne.
Dlaczego? Ponieważ cała ciężarówka ludzi była tam przed tobą i była w stanie utrzymać swoje interesy na powierzchni.
Ale posiadanie dużej liczby konkurentów nadal nie jest najlepszym mianownikiem – więc proponuję pójść jeszcze dalej w swoim śledztwie.
Subskrybuj niektóre listy e-mailowe konkurenta i kanały na Twitterze, zobacz, co robią na świecie. Czy sprzedają produkty i usługi w wyższej cenie? A może to wszystko gra ze zniżką?
Jeśli znajdziesz wyższe ceny, będziesz wiedział na pewno — że istnieje rynek-i rynek o wysokich cenach.
Jeśli te wysokie ceny utrzymają się przez lata, będziesz wiedział, że dana nisza jest zrównoważona.
To nie jest niezawodna metoda.
Patrzysz z zewnątrz i trudno jest mieć pewność, jakie zyski istnieją w biznesie. Ale możesz być pewien, że jeśli znajdziesz dużo konkurencji na swój temat, nisza, na którą patrzysz, jest opłacalna.
W ten sposób dostałem się do marketingu
Lata temu fascynował mnie marketing, ale sama fascynacja to za mało. Książka, która poruszyła moje życie w innym kierunku, to” od dobrego do Wielkiego ” Jima Collinsa.
Collins wprowadza pojęcie zwane “zasadą jeża” i składa się z trzech pytań:
- Czym się pasjonujesz?
- W czym możesz być najlepszy na świecie?
- Co napędza twój ekonomiczny silnik?

Byłem pasjonatem marketingu i Wiem, że mógłbym być w tym najlepszy na świecie (gdybym wykopał i wykonał pracę.)
Ale firmy próbujące zdobyć przyczółek w Indiach nigdy nie odpowiedziały na trzecie pytanie.
Co napędza twój silnik? Jak realna jest ta nisza?
Odpowiedź musi pochodzić z rynku
Ogólnie rzecz biorąc, im wyższa konkurencja na rynku, tym bardziej opłacalny będzie związany z nim produkt lub usługa.
Jeśli rynek jest nasycony modnymi dietami, będziesz miał większą szansę na napisanie bestsellera o modnej diecie-w porównaniu z rygorystyczną zmianą stylu życia przez całe życie.
Jeśli telewizja jest zawalona reality show, lepiej zrobić kolejny – tak, kolejny-reality show.
Kiedy zaczynałem swoją podróż marketingową, ludzie tacy jak Jay Abraham sprzedawali miejsca na warsztatach za $5,000. Byłem na warsztatach, które kosztowały 10 000 dolarów.
Widziałem, że ludzie sprzedają produkty marketingowe online i offline-i za drogie sumy.
Cena jest dobrym punktem odniesienia
Wysokie ceny pokazują, że nie tylko istnieje rynek, ale jest to rynek dojrzały.
Wysokie ceny pozwalają również na współistnienie mniejszych graczy.
Jeśli wszyscy dyskontują się na małym rynku, walczysz, aby zejść z ziemi. Ale jeśli istnieje kilka warstw cen, o wiele łatwiej jest wejść do niszy i powoli zwiększać swoją pozycję w rankingu.
Ale co, jeśli nie chcesz podążać za tłumem?
Nie chcesz być lemingiem?
To szlachetne, ale pionierzy zawsze biorą wszystkie strzały.
Pionierzy to ci, którzy muszą edukować rynek-a to wymaga dużo czasu i wysiłku. O wiele lepiej podążać za tłumem (Czytaj: konkurencja) i tam zaczynać. Ale następnie wyrzeźbisz pozycję na rynku, robiąc własne rzeczy, dzięki czemu możesz zbudować odbiorców, którzy będą wspierać twój biznes.
Zacznij już dziś od zbadania swojej niszy i postaw premię za spojrzenie na czynnik konkurencji. To może być najmądrzejszy ruch marketingowy, jaki kiedykolwiek zrobiłeś.