Jak używać znaczników nagłówków, aby uzyskać większy ruch w wyszukiwarkach

Napisałem mnóstwo postów na blogu.

Tylko w ciągu ostatniego roku opublikowałem minimum trzy blogi tygodniowo tutaj w Quick Sprout. Kilka tygodni było jeszcze więcej, czasami z wieloma postami dziennie.

Jeśli czytasz moje blogi od jakiegoś czasu, wiesz, że wszystko, co tworzę, jest treścią o długiej formie-tak jak post, który aktualnie czytasz.

Oznacza to, że mieści się gdzieś w zakresie słów 1.800-3,000+. Nie piszę szybkich 500-słownych utworów dla dobra publikacji w wysokim tempie.

Przez lata omówiłem wiele szczegółowych tematów dotyczących content marketingu, optymalizacji strony internetowej, konwersji, SEO i innych powiązanych tematów. Ale dziś chcę podzielić się z wami pozornie małym i subtelnym włamaniem SEO, które może drastycznie poprawić wydajność Twoich treści.

Mam na myśli znaczniki nagłówków.

Niektórzy z was mogą być z nimi bardziej zaznajomieni niż inni. Jestem pewien, że niektórzy z was nawet używają ich w swoich postach, niezależnie od tego, czy zdajesz sobie sprawę z ich wartości SEO, czy nie.

Używam nagłówków we wszystkim, co publikuję, w tym w tym poście, który teraz czytasz.

W rzeczywistości zobaczysz je w całym poście, jak będziemy kontynuować. Zwrócę na nie uwagę, żebyś dokładnie wiedział, o czym mówię. Postępuj zgodnie z tym przewodnikiem, aby zobaczyć, jak możesz ulepszyć swoje treści za pomocą tagów nagłówków.

Co to jest znacznik nagłówka?

Zanim przejdziemy dalej, upewnijmy się, że wszyscy jesteśmy po tej samej stronie. Do tej pory w tym przewodniku użyłem dwóch tagów nagłówków:

  • H1 dla tytułu na górze strony (Jak używać tagów nagłówków, aby uzyskać większy ruch w wyszukiwarkach)
  • H2 dla tego podrozdziału (co to jest znacznik nagłówka?)

W przewodniku będzie też kilka innych.

Z definicji są to Znaczniki HTML, które określają nagłówki na stronie internetowej. Pozwólcie, że jeszcze bardziej rozwalę tę definicję.

HTML (hypertext Markup language) jest językiem używanym do tworzenia stron na stronach internetowych. Tagi to kod, który mówi przeglądarce internetowej, w jaki sposób zawartość powinna być wyświetlana na stronie. Istnieje sześć rodzajów znaczników nagłówków; H1-H6.

Każdy tag może być uszeregowany od najwyższego do najniższego w kolejności znaczenia, co jest wyraźnie ilustrowane przez rozmiar.

Heading Tags

Możesz dodać te tagi do treści przed opublikowaniem pracy.

W Quick Sprout używamy WordPressa. Ale zwykle nie piszę moich blogów bezpośrednio na tej platformie. Pracuję w Google Docs, tylko dlatego, że uważam, że jest bardziej przyjazny dla użytkownika do pisania długich treści.

Niezależnie od tego, czy używasz dokumentów, programu Microsoft Word, czy innej platformy do tworzenia zawartości, te opcje nagłówka znajdziesz na pasku menu. Oto jak to wygląda w Google Docs:

Google Docs Heading Tags

To bardzo proste.

Opcje H4 i wyższe pojawią się dopiero po dodaniu znaczników H3 do zawartości.

Oto jak wyglądają tagi, jeśli pracujesz bezpośrednio w WordPress.

Wordpress Heading Tags

Ponownie, to jest tak proste, jak to tylko możliwe.

Możesz sprawdzić, czy nagłówki są prawidłowo zastosowane w treści, przeglądając kod źródłowy strony. W WordPress wystarczy przełączyć się z edytora wizualnego NA edytor tekstu, aby zobaczyć kod HTML.

Możesz także wyświetlić kod źródłowy dowolnej strony, nawet po jej opublikowaniu.

Na przykład spójrzmy na niektóre wcześniej opublikowane treści w Quick Sprout. Oto post, który napisałem o marketingu online dla początkujących.

Heading Tag Example

Zwróciłem uwagę na różne nagłówki powyżej. Jestem pewien, że jesteś przyzwyczajony do oglądania takich treści (zwłaszcza na Quick Sprout).

Możecie spojrzeć na to i pomyśleć, że czcionka jest większa. Cały tekst główny pisany jest w rozmiarze 11, tytuł w rozmiarze 20, A nagłówek w rozmiarze 16. Chociaż może tak być, to nie jest takie proste.

Zmiana rozmiaru samej czcionki nie jest równoznaczna ze znacznikiem nagłówka.

Jeśli sprawdzisz kod źródłowy strony, zobaczysz, co mam na myśli.

Kliknij prawym przyciskiem myszy na dowolnej stronie internetowej, aby zobaczyć kod źródłowy. W rzeczywistości, możesz to zrobić z tym, co teraz czytasz. Następnie wystarczy kliknąć “Wyświetl źródło strony”, a spowoduje to przejście do kodu źródłowego. Oto jak to wygląda dla początkujących Przewodnik po marketingu Online.

Heading Tag Html Code

Znalezienie znaczników h w kodzie źródłowym jest jak igła w stogu siana. Więc użyj “command + f” na swoją korzyść. Następnie po prostu wyszukaj h1, h2, H3 itp…

Wskazałem tagi, żeby było to oczywiste.

Jak widać, znaczniki H1 zostały użyte do tytułu, a znacznik h3 został użyty do pierwszego nagłówka na stronie.

Wartość SEO dla tagów nagłówków

Przejdźmy teraz do tego, jak tagi nagłówków są połączone z SEO. Przy okazji, oto kolejny znacznik nagłówka (powyżej), którego użyłem do tego podrozdziału.

Od dłuższego czasu toczy się debata wśród ekspertów SEO na temat wpływu znaczników pozycji na SEO.

Nie możesz porównać ich wartości z takimi rzeczami, jak autorytet domeny lub linki zwrotne, ale tagi nagłówków nadal odgrywają rolę w rankingu wyszukiwania. Dzieje się tak dlatego, że ułatwiają wyszukiwarkom czytanie i interpretację Twoich treści.

Jeśli po prostu masz duże ściany tekstu bez podtytułów, to będzie trudno dla botów wiedzieć, co strona jest o.

Można to również porównać do ogólnej architektury witryny.

Podobnie jak Strona główna i zawartość najwyższego poziomu mają hierarchię, która ułatwia indeksowanie stron przez roboty indeksujące, znaczniki nagłówków wyjaśniają znaczenie tematów na stronie.

Bez nagłówków polegasz na wyszukiwarkach, aby wszystkie teksty miały tę samą wartość nominalną, co nie pomoże w rankingu wyszukiwania.

John Mueller, starszy analityk Webmaster trends w Google został zacytowany mówiąc, że Google używa znaczników H, aby zrozumieć strukturę tekstu na stronie.

Jasne jest więc, że zapewniają one pewną wartość SEO.

Ponadto badania agencji Hook pokazują niektóre z najważniejszych czynników SEO na stronie.

Important SEO Factors

Dwa z dziesięciu najważniejszych czynników są związane z tagami nagłówków.

Znalazłem kilka naprawdę świetnych studiów przypadków w internecie, które również potwierdzają to twierdzenie. Oto jeden z moich ulubionych prowadzonych przez ekscentryczny wyszukiwania.

Badanie dotyczy firmy o nazwie Motorcars Ltd.

Działają w branży od ponad 40 lat, ale w erze cyfrowej walczyli o pozycję w wyszukiwarkach pod względem słów kluczowych. Po przeanalizowaniu strony internetowej było jasne, że jest wiele rzeczy, które można poprawić.

Jedną z rzeczy, które zmienili, było dodanie tagów H1 i H2 do witryny.

Celem tego było zwiększenie widoczności i uczynienie treści bardziej przyjaznymi dla SEO; proste, prawda? Spójrz na wyniki tej taktyki.

Zmiany miały ogromny wpływ na wyniki wyszukiwania.

Ranking Improvements

Po dodaniu znaczników nagłówkowych firma posiadała top ranking spot dla dwóch słów kluczowych. Odbyły się pozycja w pierwszej trójce dla pięciu najlepszych słów kluczowych.

Jak widać na wykresie, oni przeskoczył setki miejsc w rankingu.

Tego wszystkiego nie można przypisać samym znacznikom nagłówka. Usunęli również martwe linki i naprawili niektóre problemy z nawigacją. Ale znaczniki nagłówka zdecydowanie odegrały ogromną rolę w ich sukcesie.

Jak znaczniki nagłówków wpływają na wrażenia użytkownika

Oprócz korzyści SEO wynikających z tagów nagłówków, dodanie ich do witryny pomoże również poprawić wrażenia użytkownika.

W rezultacie uzyskasz większy ruch na swojej stronie, częstych powtarzających się odwiedzających, a ludzie pozostaną w Twojej witrynie przez dłuższy czas. To jednocześnie dodaje więcej wartości SEO, jak również.

W jaki sposób tagi nagłówków mogą przynieść korzyści odwiedzającym Twoją stronę?

Na początek sprawia, że Twoje treści są czystsze i bardziej zorganizowane. 43% ludzi twierdzi, że przegląda posty na blogu. Musisz ułatwić przeglądanie treści, dodając nagłówki.

Weźmy ten post, który teraz czytasz, jako przykład.

Załóżmy, że przed rozpoczęciem czytania wiedziałeś już, jakie są znaczniki nagłówków. Możesz nie myśleć, że jest to konieczne, aby przeczytać pierwszy rozdział. Byłoby bardzo łatwo pominąć go, ponieważ tagi są jasne.

Ale gdybym wyeliminował wszystkie znaczniki nagłówka z postu, stworzyłoby to dużą ścianę tekstu, która jest niezwykle trudna do odczytania. Oto przykład, aby pokazać, co mam na myśli.

No Heading Tag Example

Ta treść nie jest skanowalna i jest to tylko jeden fragment kilku stron w tym samym formacie.

Teraz spójrzmy na inny przykład, tylko tym razem z tagami nagłówków używanymi przez Conversion XL.

Conversion-XL

Jest to znacznie łatwiejsze do skanowania i jest atrakcyjne wizualnie.

Czy można uzyskać ten sam efekt tylko poprzez zwiększenie czcionki i pogrubienie? Jasne, ale dlaczego nie skorzystasz z tagów nagłówka, aby uzyskać korzyści SEO?

Jeśli zastanawiasz się, czy są to rzeczywiste znaczniki nagłówków, czy po prostu większa czcionka, sprawdziłem kod źródłowy, aby to udowodnić.

Conversion-XL code

Jak widać, użyli H2s i H3s dla tej części postu. Chociaż nie jest to przedstawione na tym zrzucie ekranu, tag H1 został użyty do tytułu.

Tagi nagłówków najlepsze praktyki

Teraz, gdy wiesz, dlaczego musisz dodać tagi nagłówków na swojej stronie, przejdę przez niektóre z najlepszych praktyk do naśladowania.

Każda najlepsza praktyka na mojej liście będzie miała również tag nagłówka. Zobaczysz, co mam na myśli, kontynuując czytanie.

Używaj tylko jednego tagu H1 na stronę

Znaczniki H1 powinny być zapisywane dla tytułu.

Domyślnie tytuł twojego postu powinien automatycznie stać się H1. Ale możesz wyświetlić kod źródłowy strony i edytor tekstu, aby to sprawdzić.

Jeśli z jakiegoś powodu tak nie jest, zawsze możesz go dodać sam.

Chodzi o to, że tag H1 jest najważniejszy. Dodanie więcej niż jednego będzie nie tylko mniej atrakcyjne wizualnie, ale może potencjalnie zmylić roboty indeksujące Twoją zawartość.

Użyj naturalnych słów kluczowych w nagłówkach

Jeśli to możliwe, zawsze będziesz chciał mieć słowa kluczowe w nagłówkach.

Jest to jednak powszechne błędne przekonanie, że każdy znacznik nagłówka musi być wypełniony słowami kluczowymi. Nie o to chodzi.

Podobnie jak w przypadku wszystkich tworzonych treści, tekst musi być naturalny i czytelny. Jeśli znajdziesz tam jakieś słowa kluczowe, to świetnie. Jeśli nie, nie próbuj tego wymuszać.

Doskonałym źródłem do wyszukiwania słów kluczowych do umieszczenia w nagłówkach jest Google. Po prostu przewiń na dół strony i wyszukaj powiązane wyszukiwania.

Załóżmy, że piszesz post na blogu o korzyściach płynących z jogi. Oto jak wyglądają te powiązane wyszukiwania.

Search Examples

Te słowa kluczowe mogą być potencjalnymi H2s lub H3S Twojego postu.

Nie umieściłbyś “korzyści jogi Wikipedii” w jednym z nagłówków, ponieważ to nie jest naturalne i nie ma sensu. Ale takie rzeczy jak korzyści z jogi dla mężczyzn, korzyści z jogi rano lub jak zmaksymalizować korzyści z jogi byłyby odpowiednie.

Użyj znaczników nagłówków hojnie

Niektórzy ludzie powiedzą ci, aby używać tagów nagłówków oszczędnie, ale myślę, że jest to kolejne błędne przekonanie.

Nie mówię, że powinieneś mieć je w każdej innej linii, ale używaj ich tak, jak uważasz. Jeśli post wymaga trzech, użyj trzech. Jeśli wymaga 10 lub 20, użyj 10 lub 20.

W większości przypadków im dłuższy jest post, tym więcej tagów nagłówka możesz użyć.

Google Advice

Oto kolejny cytat Johna Muellera z Google. Mówi, że możesz użyć tylu znaczników nagłówków, ile chcesz.

Jeszcze raz, nadal trzymałbym się tylko jednego znacznika H1. Ale dla H2, H3 (i tak dalej), użyj tyle, ile potrzebujesz.

W większości przypadków nie uważam za konieczne wychodzenie poza H3 lub H4. SEO na bok, myślę, że to zbyt skomplikowane dla czytelnika. Znajdź więc inne sposoby organizowania treści.

Zawsze możesz użyć pogrubienia lub kursywy, aby coś podkreślić, w przeciwieństwie do przechodzenia aż do H6.

Wniosek

Tagi nagłówków są subtelnym, ale potężnym, SEO hack.

Oprócz prezentowania ważnych treści robotom INDEKSUJĄCYM Wyszukiwarki, ułatwiają one również odwiedzającym witrynę korzystanie z treści na twojej stronie.

Gorąco polecam dodanie tagów nagłówków do treści. Jak widać na tym blogu, używam ich cały czas.

Więc użyj tego postu jako odniesienia do wdrażania znaczników nagłówka i zgodnie z najlepszymi praktykami.

Total
0
Shares
Related Posts