Jak uratować czytelników przed paraliżem zakupu

Tak się kiedyś bałeś, że nie możesz się ruszyć?

To częsta reakcja na naprawdę przerażającą sytuację.

Wiemy, że mamy kłopoty. Wiemy, że musimy ruszać. Ale nie możemy się przekonać, więc nic nie robimy.

Niektórzy ludzie zarabiają na życie pomagając innym w ciasnych miejscach, takich jak ten.

Na przykład strażacy są szkoleni w tym, jak się tam dostać i przekonać unieruchomioną osobę, że przeprowadzka to naprawdę dobry pomysł. Strażak szybko zdobywa zaufanie, przemawia stanowczo z autorytetem i udziela niezwykle jasnych i szczegółowych instrukcji.

Te strategie perswazji są takie same jak te używane w perswazyjnej kopii. Podjęcie decyzji o tym, czy kupić produkt, czy nie, jest o wiele mniej przerażające niż uwięzienie w płonącym budynku, ale istnieją zaskakujące podobieństwa.

Twój idealny klient może robić to, czego chcesz, ale nie bez gofra. Waha się przed kliknięciem Kup button … sparaliżowany strachem.

Więc wyłamać narzędzia perswazji, aby mu pomóc.

Informacja nie jest przekonująca

Wyobraź sobie, że jesteś uwięziony w płonącym budynku.

Wyobraźcie sobie, że przychodzę i po prostu mówię wam kilka logicznych powodów, dla których powinniście się przenieść.

  • Ogień jest niebezpieczny.
  • Ludzkie ciało nie rozwinęło się, aby wytrzymać temperaturę otoczenia w płonącym budynku.
  • Wytwarzane opary są bardzo niezdrowe.
  • Struktura budynku może stać się niestabilna, co stwarza dodatkowe zagrożenia.

To bardzo dobre powody, by się przeprowadzić. To cenna informacja.

Ale to nie pomoże Ci wydostać się z tego paraliżu opartego na strachu. Same informacje nie wystarczą.

Perswazja nie dotyczy informacji ani faktów. Bardzo często znamy już fakty.

Perswazja polega na rozpoznaniu, że obawy potencjalnego klienta są ważne, a następnie rozwianiu tych obaw. Chodzi o powiedzenie, Wiem, że masz kłopoty i cholernie się boisz, że nie wiesz, co robić, ale jeśli mnie posłuchasz, mogę ci pomóc.

Chodzi o pozbycie się strachu.

Dlaczego Twój czytelnik się boi?

Ustalenie, co przeraża twoją perspektywę, jest pierwszą pracą copywritera.

To (prawdopodobnie) nie płonący strach, ale twoi czytelnicy mają obawy.

  • Może obawiają się, że ten produkt nie rozwiąże ich problemu
  • Może boją się, że wyrzucą pieniądze (znowu)
  • Może boją się, że nigdy nie użyją Twojego rozwiązania

Więc mów do tych lęków.

W płonącym budynku boisz się ruszyć, bo poparzony boli jak szalony, nie możesz oddychać zbyt dobrze i możesz umrzeć. To są Twoje obecne obawy. Są duże i ważne, a faktyczne dane na temat pożarów nie pomogą Ci się przenieść.

Ale jeśli strażak zacznie mówić do ciebie spokojnym, autorytatywnym głosem, który przekonuje cię, że ma z tego wyjście, będziesz słuchał. Jesteś gotowy usłyszeć, jak mówi coś, co sprawi, że cała sytuacja będzie mniej przerażająca.

Pewnie da Ci konkretne instrukcje.

Zrobisz tylko dwa kroki do przodu, a ja wezmę cię za rękę. Więc Cię stąd wyprowadzę. Nie skupiaj się na tym, co dzieje się wokół ciebie. Weź mnie za rękę.

Możesz powiedzieć, że jest profesjonalistą, że robił to już wcześniej, i że jeśli będziesz się z nim trzymał i postępował zgodnie z jasnymi instrukcjami, wszystko będzie dobrze.

Brzmi znajomo?

Pomoc perspektywy wyjść poza paraliż zakupu

Powinno. To jest podstawowe przesłanie prawie każdego kawałka perswazyjnej kopii, jaką kiedykolwiek przeczytałeś.

Hej, wiem, że boisz się kupić ten produkt z (konkretnych powodów). Ale wiesz co? Wszystko będzie dobrze. Byłem tam, gdzie teraz jesteś i Znam drogę ucieczki. Więc po prostu weź mnie za rękę, kliknij na przycisk, który mówi Dodaj do koszyka i za chwilę znajdziesz rozwiązanie, które sprawi, że wszystko będzie dobrze. Kliknij przycisk i wydostańmy cię z tego bałaganu, dobrze?

“Wydostańmy cię z tego bałaganu” jest prostym i satysfakcjonującym przesłaniem.

Oto kroki:

  1. Uznaj i wczuj się w strach perspektywa.
  2. Udowodnij, że jesteś godny zaufania. Dowód społeczny pomaga; podobnie jak przedsprzedaż z wyjątkową treścią.
  3. Przekaż swój autorytet. Niech perspektywa wie, że można obsługiwać tego rodzaju bałagan z łatwością.
  4. Niech perspektywa zobaczy, jak wygląda wyjście. Pokaż korzyści płynące z twojego rozwiązania.
  5. Podaj jasne i szczegółowe instrukcje, co robić dalej.

Perswazja polega na mówieniu:

Trzymaj się mnie, dzieciaku. Dostarczymy ci rozwiązanie, cały i zdrowy.

Większość ludzi po prostu czeka na przekonanie, że nie mają się czego obawiać. Dobry copywriting polega na pomaganiu im wykonać ruch.

Total
0
Shares
Related Posts