Jedna z najbardziej przydatnych lekcji, których nauczyłem się na temat pisania angażujących treści, pochodzi z nauki pisania scenariuszy.
Chodzi o to, że każdy pojedynczy kawałek dialog lub kierunek ekranu musiał ciężko pracować, aby przyciągnąć widzów i utrzymać ich w uścisku.
Widzowie nie lubią puch lub nieistotność.
Napisz tak, a nie zatrzymasz ich uwagi.
I chociaż nie ma w tym absolutnej nauki, scenarzyści, których szkoliłem, wprowadzili we mnie jedną złotą zasadę, aby pomóc mi pisać silnie angażujące treści …
Każdy element dialogu lub kierunek ekranu musi wykonywać jedną lub obie z następujących czynności:
- Ujawniający charakter
- Przenoszenie historii do przodu
Była to prosta metoda oceny tego, co zostało napisane.
Na przykład możesz zadać sobie pytanie, czy monolog postaci, na którym mleku kupić w sklepie, był naprawdę niezbędny, aby widz wiedział? Czy to tylko wypełnienie, aby zwiększyć liczbę stron?
Nic dziwnego, że możesz użyć tych samych zasad do oceny własnego copywritingu.
Tak jak świetny skrypt musi być stale popychając swoją historię lub ujawniając postać, aby zaangażować publiczność, twoja kopia sprzedaży musi być:
Przenoszenie odbiorców dalej do celu podejmowania działań(przenoszenie historii)
Oraz …
Przekonywanie odbiorców, że ty, twój produkt lub Twoja firma (lub wszystkie 3) są właściwym wyborem dla nich, aby rozwiązać ich problem (ujawniający charakter)
Więc następnym razem, gdy napiszesz, upewnij się, że jesteś …
Dając im postacie, które kochają
Prawdopodobnie już wiesz, że ludzie kupują od tych, których znają, lubią i ufają.
Może to oznaczać ujawnienie swojej postaci na poziomie osobistym, jeśli jesteś nauczycielem lub trenerem.
Lub może to oznaczać, dając ludziom wystarczające dowody, że firma jest legalnym przedsiębiorstwem, a nie działanie kotłowni.
Tak czy inaczej, kiedy piszesz, powinieneś celowo zawierać treści, które pozwalają widzom wierzyć w ciebie lub twoją firmę, tak jak wierzyliby w bohatera chwytliwego filmu.
Spójrz na swoją kopię i zadaj sobie pytanie:
- Czy pozwalasz czytelnikom zajrzeć do twojego życia bez ujawniania zbyt wiele?
- Czy zachęcasz ich do zaufania, pokazując przykłady poprzednich przygód, w których triumfowałeś?
- Czy udowodniłaś już, że jesteś bohaterką opowieściami o innych, których ocaliłaś?
- Czy pokazujesz swoje medale lub blizny z poprzednich wygranych bitew lub wyciągniętych wniosków, które mogą przekonać twoją publiczność,że jesteś największym ekspertem w kraju?
I pamiętaj, że to nie musi być aż tak dramatyczne.
Może to oznaczać mówienie o życiu rodzinnym lub korzystanie z referencji i mówienie o swoich wcześniejszych doświadczeniach.
Wszystko to działa na rzecz budowania obrazu Ciebie lub Twojej firmy jako postaci o głębi, którą ludzie będą znać, lubić i ufać.
Więc nie zapomnij …
Spraw, aby twoja kopia była prawdziwym przeglądarką stron
Rozgrzewanie czytelników sprawia, że są bardziej otwarci na oferty.
Ale nie można po prostu stać tam cały dzień i rozdawać darmowe uściski, jeśli naprawdę chcesz pomóc swoim klientom, wiesz, że muszą zrób coś.
Muszą być zmuszeni do działania.
Pierwszą czynnością, jaką podejmują, jest podjęcie decyzji, że Twoje treści są warte przeczytania z przyciągającym uwagę nagłówkiem, a następnie wyruszasz w wspólną podróż.
Więc kiedy ponownie czytasz swoją kopię, zadaj sobie pytanie:
- Czy rozpoczynasz swoją historię otwarciem, które przyciąga uwagę widzów i przyciąga ich?
- Czy jesteś pewien I Do Rzeczy, na jaką przygodę (ofertę) chcesz, aby dołączyli do ciebie?
- Czy odwołujesz się do ich emocji i ponad wszelką wątpliwość udowadniasz, że życie byłoby gorsze, gdyby zdecydowali się zostać w domu i przesiedzieć ten jeden?
- Czy bierzesz klienta za rękę i pokazujesz mu ekscytację i zdumienie, co go czeka, gdy tylko podejmie działania?
- Czy wiedzą dokładnie, co muszą zrobić jako pierwszy krok?
- Czy używasz napięcia, punktorów i podpowiedzi, aby popchnąć czytelnika do następnej linii kopii i następnej?
- Czy łagodzisz ich obawy przed nadchodzącą drogą i zachęcasz ich, że wyzwania, które wcześniej uważali za powstrzymujące ich, można teraz przezwyciężyć?
- Czy przekonujesz klienta, aby zaakceptował przygodę już teraz, zanim przegapi?
Te zasady są prostym, ale bardzo skutecznym narzędziem pomagającym Ci pisać w sposób, który pomaga Ci wyciąć gówno z twojej kopii.
Jeśli masz akapity lub frazy, które nie zachwycają ludzi ani nie zachęcają ich do przejścia do następnego etapu, to musi odejść.
To przecież Hollywood, jakie jest twoje marzenie?
P. S. scenarzyści wish mieli to tak łatwo …
Web writers nie potrzebują studio greenlight. Ale ruch z Google ma kluczowe znaczenie.
Uzyskiwanie ruchu z Google sprowadza się do trzech podstawowych rzeczy: 1. języka używanego przez poszukiwaczy, 2. sposób, w jaki Google postrzega Twoje treści i 3. zaufanie Google ma w swojej witrynie.
Nasze oprogramowanie SEO Scribe sprawia, że te trzy podstawowe kroki są łatwiejsze i bardziej wydajne niż kiedykolwiek:
- Po pierwsze, narzędzie do badania słów kluczowych Scribe dostraja cię w odpowiednim języku, zanim napiszesz. Po utworzeniu treści usługa sugestii słów kluczowych Scribe pokazuje frazy kluczowe, które mogłeś przegapić.
- Po drugie, Scribe analizuje Twoje naturalne, skoncentrowane na czytelniku treści i mówi, jak delikatnie dostosować je do wyszukiwarek w oparciu o najlepsze praktyki SEO 15.
- Po trzecie, łącza i narzędzia społecznościowe Scribe pomagają budować linki zwrotne z innych witryn, krzyżować treści w Twojej własnej witrynie i identyfikować wpływowych użytkowników mediów społecznościowych, którzy będą chcieli udostępniać Twoje treści.
Dowiedz się więcej o Scribe tutaj.