Jak stworzyć zabójczą promocję wideo, aby zwiększyć zaangażowanie

Ludzie uwielbiają oglądać filmy. Dlatego 87% marketerów korzystaj z treści wideo, aby nawiązać kontakt z odbiorcami w Internecie.

Ponad połowa ekspertów ds. marketingu na całym świecie twierdzi, że uzyskuje najwyższy zwrot z inwestycji dzięki promocjom wideo.

Jeśli chodzi o media społecznościowe, filmy generują 1200% więcej akcje niż zarówno tekst i zdjęcia łącznie.

Innym powodem, dla którego filmy są świetne, jest to, że widzom łatwiej jest zrozumieć Twoją wiadomość podczas oglądania filmów. W rzeczywistości Twoi odbiorcy zachowają 95% informacji, które konsumowali za pośrednictwem filmu, w przeciwieństwie do zaledwie 10% informacji, które konsumowali podczas czytania tekstu.

Nie jest tajemnicą, że treści wideo zostały dominowanie najnowszych trendów.

Ale przy tak wielu filmach zalewających rynek, musisz upewnić się, że Twoje promocje wideo mogą wyróżniać się z tłumu.

Na większość konsumentów preferuje oglądanie treści wideo na YouTube i telewizji:

image7 1

Są to platformy, które powinieneś traktować priorytetowo podczas tworzenia nowej promocji wideo.

Nie zrozum mnie źle, tylko dlatego, że filmy są świetnym sposobem na promocję Twojej marki, nie oznacza, że powinieneś całkowicie porzucić inne strategie marketingowe.

Powinieneś nadal blogować, wysyłać e-maile do subskrybentów i pozostawać aktywny w mediach społecznościowych. Innym powodem, dla którego promocje wideo są tak niesamowite, jest to, że możesz włączyć je do wszystkich innych kanałów dystrybucji.

Łatwo jest dodawać filmy do bloga, osadzać je w wiadomościach e-mail i udostępniać je w mediach społecznościowych.

Jest jeszcze coś, o czym należy pamiętać. Tak, konsumenci kochają filmy. Ale to nie znaczy, że wszystko, co publikujesz, automatycznie będzie ogromnym sukcesem.

Musisz nauczyć się angażować odbiorców poprzez filmy promocyjne, dlatego stworzyłem ten przewodnik. Pamiętaj o tych wskazówkach, jeśli chcesz kontynuować udane promocje wideo.

Zidentyfikuj swoich odbiorców

Twoja promocja wideo nie spodoba się wszystkim.

W porządku. Nie powinieneś próbować dotrzeć do każdej osoby na świecie za pomocą kampanii marketingowych.

Pierwszym krokiem w tworzeniu zabójczej promocji wideo jest zidentyfikuj swój rynek docelowy. Na początek zakładam, że Twoja marka już to zrobiła.

Ale nie wszystko, co oferujesz, jest koniecznie przeznaczone dla wszystkich Twoich klientów. Możesz sprzedawać produkty dla mężczyzn i kobiet w każdym wieku. Nie próbuj odwoływać się do tych różnych odbiorców tym samym filmem.

Zamiast, Segmentuj swoją grupę docelową w oparciu o cel kampanii, który omówimy bardziej szczegółowo wkrótce.

Oto przykład jak Lululemon wykorzystał tę strategię w ta reklama:

image6 2

Lululemon sprzedaje odzież do jogi, sprzęt i akcesoria. Ta marka sprzedaje przede wszystkim kobietom. Ale ostatnio wprowadzili również linię męską.

Ta promocja wideo jest skierowana specjalnie do męskiej publiczności.

Nie martw się. W ten sposób nie porzucisz reszty swoich klientów. Musisz tylko wymyślić dodatkowe promocje, aby również je kierować.

Następnie zastosujesz różne strategie dystrybucji odpowiednie do wybranego segmentu rynku.

Trzymaj się rozsądnego budżetu

Nie musisz wydawać mnóstwa pieniędzy na promocje wideo. Koszt w dużej mierze zależy od tego, co próbujesz osiągnąć.

Czego potrzebujesz w swoim filmie?

Na przykład, możesz potrzebować wynająć obiekt, zatrudnić aktorów lub pracować z celebrytami, co może cię kosztować dużo pieniędzy, ale możesz nie potrzebować tego.

Pamiętaj, że aby odnieść sukces, musisz zrobić wiele promocji. Nie chcesz wrzucić do każdego tony pieniędzy.

W większości przypadków możesz zrobić świetny film bez rozbijania banku. Wykorzystaj swoich pracowników i przyjaciół jako aktorów i Szukaj miejsc, które można kręcić za darmo.

Musisz również pamiętać, ile będzie cię kosztować Dystrybucja promocji. Jeśli planujesz po prostu przesłać je na swój kanał YouTube i udostępnić je na swojej stronie internetowej, stronach mediów społecznościowych i listach e-mail, nie będzie żadnych kosztów.

Ale jeśli filmujesz reklamę telewizyjną lub płatne promocje w mediach społecznościowych, koszty będą się różnić.

Eksperci od marketingu wymienił koszty i budżet jako powód numer jeden, który uniemożliwia im wydawanie większych pieniędzy na reklamę wideo:

image2 1

Ale jeśli znajdziesz sposoby na utrzymanie niskich kosztów, nie będzie to dla ciebie problemem.

Dlatego ważne jest, aby wymyślić budżet, zanim zaczniesz. Wtedy nie będziesz miał żadnych niespodzianek ani problemów finansowych, gdy zaczniesz filmować.

Skoncentruj się na jednym celu

Jaki jest sens tego nagrania?

Chcesz promować wydarzenie? Reklamować sprzedaż? Budować hype dla nowego produktu lub usługi? A może próbujesz pobrać pliki do pobrania, dodać subskrybentów lub przyciągnąć ruch do strony docelowej?

Promocje wideo są również Świetne do budowania świadomości marki. Możliwości są nieograniczone.

Bez względu na powód, ważne jest, aby utworzyć jedną promocję wideo dla jednego celu. Jak powiedziałem wcześniej, cel ten jest również związany z grupą docelową, którą wcześniej zidentyfikowałeś.

Nie przesadzaj.

Jeśli spróbujesz osiągnąć zbyt wiele celów w jednej promocji, zdezorientuje to odbiorców, a zaangażowanie ucierpi. Później porozmawiamy o Twoim końcowym wezwaniu do działania,ale powinno to wzmocnić cel twojej promocji.

Upewnij się, że masz odpowiedni sprzęt

Nie musisz zatrudniać profesjonalnego reżysera i kamery, aby filmować swoje promocje wideo. Pomoże Ci to utrzymać budżet w ramach środków, jak omówiono powyżej.

Jeśli planujesz w przyszłości zrobić wiele filmów promocyjnych, którymi powinieneś być, warto zainwestować teraz w odpowiedni sprzęt.

Oto kilka rzeczy, które musisz zdobyć:

  • kamera jakości
  • mikrofon
  • sprzęt oświetleniowy
  • oprogramowanie do edycji

Są one niezbędne, jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja promocja wygląda profesjonalnie.

Wydawnictwo a słaba jakość wideo może stworzyć efekt odwrotny od tego, co próbujesz osiągnąć:

image3 2

Badania pokazują, że Nieprofesjonalne Filmy powodują, że konsumenci mają negatywny związek z marką, która je opublikowała.

Nie lekceważ znaczenia odpowiedniego sprzętu.

Napisz scenariusz

Bez względu na to, jak kreatywny jesteś, nie próbuj skrzydlić, gdy filmujesz promocję wideo.

Nawet jeśli masz ogólne pojęcie o treści swojego promo, napisz każdą linię z wyprzedzeniem. Napisz linie dla wszystkich aktorów, a także wszelkie linie narracyjne.

Należy również wziąć pod uwagę czas martwego powietrza, gdy nikt nie mówi. Dołącz pauzy i przerwy w skrypcie, jak również. Wszystko to musi być rozliczone przed rozpoczęciem filmowania.

Posiadanie scenariusza utrzyma porządek. W ten sposób efektywnie wykorzystasz swój czas, kiedy kręcisz film.

Próba znalezienia najlepszego sposobu na określenie sceny w dniu kręcenia filmu jest nieskutecznym przydzieleniem czasu. Zamiast tego twoje wysiłki powinny koncentrować się na uzyskiwaniu wysokiej jakości zdjęć.

Posiadanie gotowego scenariusza pomoże również wyeliminować wszelkie tarcia lub konflikty z personelem.

W zależności od struktury zarządczej Twojej marki, może być kilka osób, które mają wkład i mocne opinie na temat twojej kampanii marketingowej.

Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest to, aby ludzie kłócili się o kierunek Twojego filmu, gdy próbujesz go sfilmować. Wypracowanie szczegółów z wyprzedzeniem sprawi, że wszyscy zaangażowani będą trzymać się scenariusza, zgodnie z zamierzonym kalamburem.

Liczy się czas

Jak długo trwa promocja wideo? 10 sekund? 30 sekund? minutkę?

Musisz to zaplanować, zanim zaczniesz. Najważniejszą częścią twojej promocji wideo jest przyciągnięcie uwagi widzów na samym początku.

image1 2

Badania pokazują, że wraz ze wzrostem czasu zmniejsza się zaangażowanie. Nie rozluźnij się w swoich filmach.

Są szanse, że twoja publiczność nie przejdzie przez całą sprawę. Ale mocne wprowadzenie w pierwszych dziesięciu sekundach może utrzymać ich w haczyku i zaangażować przez cały czas trwania promocji.

Długość filmu będzie się również różnić w zależności od metody dystrybucji.

HubSpot zbadano idealną długość filmu promocyjnego w oparciu o kanał dystrybucji. Takie były ich ustalenia.

Instagram promocja powinna trwać 30 sekund. To dlatego, że średnia długość filmów na tej platformie z największą liczbą komentarzy wynosiła 26 sekund.

Ponadto Platforma Instagram zachęca użytkowników do przewijania. Krótsze filmy mają tutaj największy sens.

Twitter filmy powinny być krótkie. Ludzie są przyzwyczajeni do czytania krótkich aktualizacji na tej platformie, ponieważ mają limit tekstu 140 znaków. Dodatkowo, średnia długość filmów na Twitterze tego dnia wynosiła 43 sekundy.

Promocje wideo na Facebook które były jednominutowe miały wysoki wskaźnik zaangażowania.

YouTube filmy mogą być nieco dłuższe. Optymalna długość filmu z YouTube wynosi około dwóch minut, ponieważ użytkownicy spędzają więcej czasu na oglądaniu filmów na tej platformie.

Upewnij się, że czas jest uporządkowany przed rozpoczęciem filmowania. W przeciwnym razie awans może czuć się przeciągnięty, jeśli nie przejdziesz od razu do rzeczy.

Wybierz motyw

Jaki jest nastrój Twojego filmiku? To może wydawać się dziwne pytanie, ale musisz na nie odpowiedzieć.

Dowiedz się, jakie emocje chcesz, aby publiczność czuła, gdy ogląda Twój awans. Są to najlepsze pozytywne emocje odczuwane przez widzów oglądających wirusowe treści wideo:

image4 2

Przejrzysty motyw sprawi, że wszyscy będą pracować nad tym projektem na tej samej stronie.

Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, oto kilka zaleceń tematycznych, które dadzą ci inspirację:

  • humorystyczna treść
  • poważne i pouczające
  • smutny
  • romantyczny
  • dramatyczne
  • inspirujące
  • konfrontacyjne
  • banalne i dziwaczne
  • teledyski
  • rozrywka
  • poczucie luksusu

Lista jest długa, ale są to rozsądne miejsca, aby rozpocząć burzę mózgów.

Jest jeszcze coś, co musisz wziąć pod uwagę. Muzyka. Czy w promocji będzie jakaś muzyka, czy tylko ludzie będą rozmawiać?

Rodzaj muzyki zawarty w promocji wideo zapewni widzom dobre wyczucie tematu.

Upewnij się, że trzymasz się najwyżej jednego lub dwóch tematów. Nie rzucaj żartów w promocję, która ma poważny i pouczający temat, ponieważ zmyli publiczność.

Wybierz styl

Oprócz motywu musisz również określić styl swojej promocji.

Czy wykorzystujesz aktorów do odtworzenia prawdziwego scenariusza? A może używasz nagrań na żywo.

Jeśli nie używasz aktorów, możesz użyć animowanego stylu lub filmu b-roll. Możesz mieć screencast z narratorem lub użyć demonstracji tablicy.

Oto krótki film promocyjny na Dollar Shave Club strona internetowa:

image8

Promuje ich masło do golenia. Ten film dużo się dzieje, ale jest efektywnie wykorzystywany.

Wykorzystuje kombinację aktorów i animacji, aby stworzyć scenę fantasy, która jest humorystyczna. Aktor wkłada masło do golenia i czuje się, jakby w nim pływał.

Jak widzisz, możesz łączyć style. Zawsze możesz użyć lektora, aby poprawić styl i udowodnić swoją rację.

Filmuj wiele wersji swojego promo

Masz ustawiony cały sprzęt, więc równie dobrze możesz z niego skorzystać.

Jeśli twoim celem końcowym jest 30-sekundowa promocja wideo,nie filmuj tylko 30 sekund i nazwij to dniem. Pomieszaj sprawy.

Filmuj również dłuższe wersje swojego promo. Zawsze możesz go później edytować w zależności od kanału dystrybucji.

Na przykład Facebook Instagram może stworzyć dwuminutowy film wideo, a następnie opublikować 30-sekundowy klip na Instagramie i wersję minutową na Facebooku, zgodnie z optymalną długością filmów dla różnych kanałów, o których mówiłem wcześniej.

Możesz również rozważyć kręcenie długiej wersji i wypuszczanie jej części naraz. Stwórz serię z promocji, aby widzowie z niecierpliwością oczekiwali kontynuacji, aby dowiedzieć się, co będzie dalej.

Koniec z silnym wezwaniem do działania

Twoje CTA będzie przedłużeniem Twoich celów, które omówiłem powyżej.

Wezwanie do działania powinno znajdować się na końcu filmu i wzmacniać to, co próbujesz osiągnąć.

Jeśli film jest dystrybuowany online, może zakończyć się Stroną Internetową do odwiedzenia lub linkiem do pobrania, aby kliknąć.

Dołącz numer telefonu, jeśli chcesz, aby Twoi odbiorcy nawiązali połączenie.

Używaj zwrotów takich jak Kup Teraz, Zapisz już dziś, lub Zarejestruj się za darmo.

Ponownie, wszystko to będzie się różnić w zależności od celu kampanii.

Oto przykład ostatniego klipu z Małe Cezary promocja wideo:

image5 2

Wiadomość jest jasna. Zapłać 5 dolarów za pizzę.

Cała ta promocja mówi o tym, jak możesz po prostu wejść do jednej z ich lokalizacji i wyjść z gorącą pizzą, która jest gotowa do jedzenia. Różni się od większości pizzerii, w których musisz zamówić pizzę i poczekać na nią.

CTA na końcu filmu wzmacnia tę wiadomość.

To powinno być bardzo oczywiste dla każdego, kto ogląda Twój film, jaki rodzaj akcji próbujesz skłonić widzów do zrobienia w oparciu o twoje wezwanie do działania. Nie bądź dwuznaczny. Przejdź do rzeczy.

Wniosek

Konsumenci kochają filmy. Twoja marka musi nauczyć się, jak opanować kampanie marketingowe wideo.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zidentyfikować odbiorców, do których będzie skierowany Twój film.

Ustal budżet i trzymaj się jednego celu na promocję. Zdobądź odpowiedni sprzęt do filmowania i napisz scenariusz, aby zachować porządek.

Zdecyduj o długości swojego awansu. Będzie się to różnić w zależności od metod dystrybucji.

Wybierz motyw i styl swojej promocji w oparciu o to, jakiego rodzaju emocje chcesz, aby widzowie czuli się podczas oglądania.

Film wiele wersji promocji filmu. Zawsze można go przyciąć na odpowiednią długość później.

Wszystkie świetne promocje wideo kończą się silnym wezwaniem do działania.

Jeśli zastosujesz się do tych wskazówek, Twoje promocje wideo będą miały wysoki współczynnik zaangażowania i ostatecznie doprowadzą do większej liczby konwersji.

W jaki sposób Twoja marka wykorzystuje promocje wideo, aby zaangażować się w grupę docelową?

Total
0
Shares
Related Posts