Jak stworzyć angażujące zdjęcie okładki na Facebooku

Jestem pewien, że już wiesz, jak ważna jest aktywna obecność w mediach społecznościowych.

Piszesz częściej i próbujesz zaangażuj swoich obserwujących. To jest świetne, ale musisz się upewnić, że nie zapominasz o małych rzeczach.

Często widzę strony biznesowe ze zdjęciami okładek, które wyglądają tak, jakby zostały stworzone bez większego namysłu.

To wielki błąd.

Twoje zdjęcie na okładkę to pierwsza rzecz, którą widzą Twoi odbiorcy, gdy oglądają Twoją stronę na Facebooku. Pierwsze wrażenia mogą sprawić, że lub złamać publiczne postrzeganie Twojej strony, dlatego musisz poświęcić trochę czasu i wysiłku na zdjęcie okładkowe.

Włączenie prawa elementy wizualne w strategii marketingowej to ważne. Musisz spojrzeć na swoją stronę na Facebooku jako kanał marketingowy.

Marketerzy uznają znaczenie tego. Dlatego 74% ekspertów ds. marketingu użyj obrazów i innych wizualizacji, aby poprawić swoje strategie marketingowe w mediach społecznościowych.

Ponadto 37% marketerów wymieniło treści wizualne jako najważniejszy kanał marketingowy dla swoich firm.

Tworzenie bardziej angażujących treści i wymyślanie treści wizualnych jest priorytetem dla Marketerzy B2B:

image1 2

Jeśli próbujesz poprawić swoje treści wizualne, zdjęcie na okładce Facebooka jest najbardziej logicznym miejscem do rozpoczęcia.

To dlatego, że Facebook ma ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. Ta baza użytkowników rośnie na poziomie około 17% każdego roku.

Bez względu na branżę, w której działasz lub co robi Twoja firma, możesz śmiało powiedzieć, że twój rynek docelowy jest aktywny na Facebooku. Czas, żebyś do nich dotarł.

Pokażę Ci dokładnie, co musisz zrobić, aby stworzyć zdjęcie na okładce Facebooka, które angażuje Twoich obserwujących.

Poznaj swoich odbiorców

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zrozumieć, kto śledzi Cię na Facebooku. Możesz pomyśleć, że masz już jakiś pomysł, ponieważ zakładasz, że Twoi odbiorcy na Facebooku są tacy sami jak twoja istniejąca baza klientów.

Jednak nie zawsze tak jest i musisz się o tym przekonać.

Jak się do tego zabrać? Facebook ma niesamowite narzędzia analityczne wbudowane w ich platformę. Jeśli nigdy wcześniej ich nie używałeś, oto, w jaki sposób możesz dowiedzieć się, kto śledzi Twoją stronę.

Krok # 1: Przejdź do zakładki “spostrzeżenia” na stronie głównej

image5 2

Jeśli jesteś przyzwyczajony do regularnych stron profilowych na Facebooku, prawdopodobnie nie znasz tego narzędzia. Strony biznesowe i strony fanowskie mają więcej opcji niż strony profilów osobistych.

Zauważysz rząd kart u góry ekranu. Wybierz pozycję Insights, aby kontynuować.

Krok # 2: Wybierz opcję “ludzie” w lewym dolnym rogu menu analizy

image3 2

Twoje Menu Insight ma wiele opcji. Możesz sprawdzić różne działania na stronie i zarządzać filmami, wydarzeniami, widokami stron i innymi.

Jednym z tych wyborów jest menu” ludzie”. Wybierz tę opcję, aby zbliżyć się o krok do oglądania odbiorców.

Krok # 3: Kliknij kartę” Twoi fani”

image2 2

Teraz masz pełny dostęp do wszystkich, którzy lubią Twoją stronę. Możesz wyświetlić liczby dla tych danych demograficznych na podstawie kategorii, takich jak:

  • płeć
  • lokalizacja
  • język podstawowy

Możesz użyć tych informacji, aby wymyślić zdjęcie okładkowe, które przemawia do głównych odbiorców.

Na przykład, załóżmy, że odkryjesz, że 85% Twoich fanów to kobiety, 80% twoich zwolenników mówi po włosku, a 75% Twoich fanów jest w wieku od 45 do 55 lat.

Jeśli tak jest, prawdopodobnie powinieneś stworzyć zdjęcie na okładkę, które przemawia do Włoszki w średnim wieku. Proste, prawda?

Te informacje mogą zdecydowanie poprowadzić Cię we właściwym kierunku, ale upewnij się, że przyjmiesz je z przymrużeniem oka. Dane prawdopodobnie nie będą w 100% dokładne.

Ludzie kłamią na Facebooku. W rzeczywistości, badania pokazują że ponad 75% osób skłamało w swoich profilach w mediach społecznościowych.

To powiedziawszy, nie powinno drastycznie przekrzywiać wyników. To nadal dobre wskazanie na Twoją główną publiczność.

Prostota jest skuteczna

Wyjaśniłem w przeszłości, dlaczego strony internetowe z prostymi projektami mają wyższe współczynniki konwersji. Ta sama koncepcja może być zastosowana do twojej strony na Facebooku.

Nie przytłaczaj swoich zwolenników. Twój obraz powinien być jasny i prosty. Jeśli spróbujesz zmieścić 20 różnych elementów w jednym obrazku, twoja wiadomość zostanie utracona.

Zamiast tego spróbuj wymyślić wyraźny punkt skupienia. Oczy odbiorców powinny być przyciągane tylko do jednego elementu,aby nie przytłoczyć ich.

Oto świetny przykład z Acura strona na Facebooku:

image7 2

Acura posiada całą flotę pojazdów. Sprzedają różne sedany, samochody sportowe, luksusowe pojazdy I Suv-y. Ale zauważ, że ich zdjęcie na okładce jest bardzo proste.

Zamiast bombardować swoich zwolenników 20 różnymi samochodami na jednym obrazie, wybrali jeden. To mówi wiele i sprawia, że publiczność myśli.

Co jest takiego wyjątkowego w tym samochodzie? Jeśli klikniesz na zdjęcie, dowiesz się, że jest to nowy prototyp ACURA RDX.

Użytkownicy rzadziej klikaliby, aby dowiedzieć się więcej, gdyby na zdjęciu było wiele samochodów.

Jest to również związane z paradoks wyboru fenomen. Im więcej opcji dasz komuś, tym niższe będą twoje współczynniki konwersji.

Dlatego prostota się nawraca.

Rzućmy okiem na inną znaną markę, aby zobaczyć, jak podchodzą do zdjęcia na okładce.

Adidas jest rozpoznawany na całym świecie. Sprzedają Odzież, Buty i sprzęt sportowy. Ich bazą klientów są mężczyźni i kobiety w każdym wieku, którzy uczestniczą w szerokiej gamie sportów.

Jak mogą wymyślić proste zdjęcie okładkowe, które obejmuje wszystkie te elementy?

image8

Nawet nie próbują, co jest mądrym podejściem. Gdyby starali się ująć każdy sport na jednym zdjęciu, nie byłoby to zbyt skuteczne.

W tym przypadku postanowili rzucić swoje korki do piłki nożnej. Może to być związane z częścią ich ogólnej kampanii marketingowej.

A może użyli analityki, aby ustalić, że większość ich fanów mieszka w obszarach, w których piłka nożna jest najpopularniejszym sportem. Może to być nawet kombinacja wielu czynników.

Niezależnie od ich powodu, Adidas podjął mądrą decyzję, aby wszystko było proste.

Jeśli ich cele marketingowe się zmienią, jestem pewien, że ich zdjęcie na okładce zostanie odpowiednio dostosowane. Ale wkrótce omówię ten pomysł bardziej szczegółowo.

Upewnij się, że postępujesz zgodnie z wytycznymi Facebooka

Niezależnie od tego, jak zdecydujesz się podejść do zdjęcia na okładce Facebooka, musi on podążać za Facebook Cover Photo Guidelines.

Facebook jest dość surowy, jeśli chodzi o ich zasady i przepisy. Ważne jest, aby Twoje zdjęcie przestrzegało tych wytycznych, w przeciwnym razie będziesz miał problemy.

Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to zawiesić swoje konto za naruszenie ich zasad. To zmiażdży Twoją kampanię marketingową w mediach społecznościowych i zniszczy cel tego, co próbujesz osiągnąć.

Szybko podsumuję to, co musisz wiedzieć.

Twój obraz powinien być unikalny i dopasowany do twojej strony. Na przykład, jeśli masz restaurację, odpowiedni obraz będzie czymś w Twoim menu.

Zdjęcia okładki muszą być odpowiednio dobrane. Oto te wymiary:

  • co najmniej 400 pikseli szerokości na 150 pikseli wysokości
  • 640 pikseli szerokości na 360 pikseli wysokości dla smartfonów
  • 820 pikseli szerokości na 312 pikseli wysokości dla ekranów komputerowych

Twoje zdjęcie na okładce załaduje się tak szybko, jak to możliwe, jeśli jest to plik JPG SRBG, który ma mniej niż 100 kilobajtów, 851 pikseli szerokości i 315 pikseli wysokości.

Jeśli potrzebujesz pomocy w zmianie rozmiaru zdjęcia w celu spełnienia tych standardów, możesz użyć oprogramowania do edycji zdjęć, takiego jak PicMonkey:

image4 2

Zasady Facebooka mówią również, że Twoje zdjęcie nie może wprowadzić w błąd ani oszukać odbiorców. Obraz nie może również naruszać cudzych praw autorskich.

Twoje zdjęcie nie może zachęcać ani promować użytkowników do tagowania siebie lub swoich znajomych. Zabronione jest informowanie obserwujących o przesłaniu zdjęcia na okładkę do ich osi czasu.

Upewnij się, że przejrzysz wszystkie Regulamin Strony Na Facebooku aby upewnić się, że nie naruszasz żadnych zasad.

Zmień to

Nie bądź nudny.

To, że wymyśliłeś świetne zdjęcie na okładkę, które pasuje do wszystkiego, o czym do tej pory mówiłem, nie oznacza, że powinieneś go używać do końca wieczności.

Zmiana zdjęcia okładkowego pomoże utrzymać zaangażowanie odbiorców. Przypomnijmy sobie kilka przykładów, na które przyjrzeliśmy się wcześniej.

Acura nie wypromuje tego auta na zawsze. Adidas nie będzie promował korków piłkarskich przez cały rok.

Twoje zdjęcie powinno się zmienić w zależności od celów Twojej firmy i ogólnej kampanii marketingowej.

Staraj się uwzględnić bardzo istotne obrazy w oparciu o sezon lub bieżące wydarzenia. Na przykład możesz mieć czerwone, białe i niebieskie zdjęcie na okładkę około 4 lipca.  A może użyć obrazu z dyni i Czarownicy blisko Halloween.

Zobacz ten przykład z Bose. Wykonują świetną robotę, osiągając dokładnie to, o czym mówię:

image9

Wraz z zakończeniem sezonu NFL Bose zmienił zdjęcie na okładce Facebooka, aby było powiązane z Super Bowl. Ten obraz jest idealny na tę porę roku, ale nie byłby tak skuteczny w maju lub czerwcu.

Jeśli nie aktualizujesz regularnie swojego zdjęcia okładkowego, Twoi obserwatorzy mogą pomyśleć, że nie monitorujesz swojej strony.

Twoje zdjęcie okładkowe powinno odzwierciedlać ogólny wizerunek Twojej firmy

Jaki jest cel lub misja Twojej firmy? Twoje zdjęcie powinno opowiedzieć tę historię.

Jeśli Twoja firma współpracuje z organizacjami charytatywnymi lub pomaga ludziom w potrzebie, Użyj obrazu odzwierciedlającego to.

Pierwsze wrażenie ma znaczenie. Pierwszą rzeczą, którą ludzie widzą na twojej stronie na Facebooku, powinna im powiedzieć, co opowiadasz.

Twoje zdjęcie na okładce powinno również zachęcić ludzi do Śledź swoją stronę:

image6 2

Spróbuj stworzyć świadomość marki za pomocą zdjęcia na okładce. Jeśli Twoi obserwatorzy lubią i komentują to, obraz pojawi się również na osi czasu ich znajomych.

Zwiększa to ekspozycję Twojej firmy i zwiększa szanse na zdobycie większej liczby obserwujących.

Wniosek

Twoja kampania marketingowa w mediach społecznościowych nie jest kompletna bez skutecznego i angażującego zdjęcia na okładce Facebooka.

Nie spiesz się. Nie spiesz się i wymyśl coś wyjątkowego.

Twoje zdjęcie okładkowe musi przemawiać bezpośrednio do odbiorców. Skorzystaj z funkcji insights na Facebooku, aby dowiedzieć się, kto śledzi Twoją stronę. Dostosuj swój wizerunek do tych ludzi.

To proste. Twoja firma robi dużo, ale twoje zdjęcie nie musi obejmować wszystkiego. Wybierz jeden motyw i idź z nim. Zawsze możesz to zmienić później.

Upewnij się, że Twoje zdjęcie jest zgodne z wytycznymi Facebooka. W przeciwnym razie twoje konto może zostać zawieszone.

Cokolwiek zdecydujesz się zrobić, Pamiętaj, że zdjęcie na okładce powinno odzwierciedlać ogólny wizerunek Twojej firmy.

Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, a uzyskasz większe zaangażowanie ze swoimi odbiorcami na Facebooku.

Jakiego rodzaju zdjęcia na Facebooku używasz?

Total
0
Shares
Related Posts