Ważne jest, abyś zawsze starał się ulepszać swoje strategia e-mail marketingu.
Trendy zmieniają się każdego roku i trzeba się dostosować.
Jeśli nadal wysyłasz ten sam nudny biuletyn lub ofertę promocyjną, z której korzystałeś 5 lat temu, nadszedł czas, aby wprowadzić pewne ulepszenia i poprawki.
Ale od czego zacząć?
Możesz spróbować przetestować kilka różnych szablonów lub projektów, aby zobaczyć, który z nich jest najbardziej skuteczny.
Testy A / B nie są przeznaczone wyłącznie dla osób, które chcą zaktualizować swoje stare strategie e-mail.
Jest to idealne rozwiązanie dla właścicieli firm i marketerów, którzy aktywnie starają się nadążyć za nowymi trendami.
Wprowadzanie drobnych zmian w liniach tematycznych, schemacie kolorów, przyciskach CTA i projekcie może znacznie poprawić konwersje.
Jeśli nigdy nie próbowałeś A/B testować swoich e-maili marketingowych, pokażę Ci, jak zacząć.
Testuj tylko jedną hipotezę na raz
Najpierw zdecyduj, co chcesz przetestować.
Kiedy zdecydujesz, co testujesz, wymyśl hipotezę.
Następnie Zaprojektuj test, aby sprawdzić tę hipotezę.
Na przykład możesz zacząć od przetestowania swojego wezwania do działania.
Spójrzmy jak Optimizely przetestowałem ich przycisk CTA.
Te dwie wiadomości są identyczne.
Jedyne, co się zmieniło, to sformułowanie wezwania do działania.
Nie zmienili koloru, projektu, nagłówka ani tekstu wiadomości.
Optimizely po prostu Przetestowane “oglądaj Webinar” przeciwko ” wyświetl prezentacje i slajdy.”
Wyniki były drastycznie różne.
Abonenci kliknęli na odmianę prawie 50% więcej niż grupa kontrolna.
Możesz chcieć uruchomić dalsze testy na innych komponentach wiadomości.
Teraz, gdy Optimizely wie, która odmiana generuje najwięcej kliknięć, mogą kontynuować testowanie różnych tematów, które mogą zwiększyć otwarte stawki.
Od czego zacząć?
Zanim można wymyślić prawidłową hipotezę, może trzeba zrobić kilka badań.
Zdecyduj, który komponent wiersza tematu chcesz przetestować.
Oto kilka świetnych danych z Wykresy Marketingowe.
Na podstawie tych informacji można A / B przetestować liczbę znaków w wierszu tematu.
Wiesz już, że tematy z 1-20 znaków produkować najwięcej otwiera.
Zrób krok dalej.
Twoja hipoteza może być taka, że 11-20 znaków da więcej otworów niż 1-10 znaków.
To twoja odmiana.
Załóżmy, że pierwszą rzeczą, którą testowałeś, był przycisk CTA, jak w przykładzie Optimizely.
Teraz możesz przejść do tematu.
Jeśli testujesz CTA i temat w tym samym czasie, nie wiesz, który z nich jest największym czynnikiem w twoich wynikach.
Nie można skutecznie przetestować hipotezy z wieloma zmiennymi.
Testowanie jednej rzeczy na raz ostatecznie pomoże Ci stworzyć najbardziej efektywny komunikat.
Jak skonfigurować testy e-mail a / B
Teraz, gdy wiesz, co przetestować, nadszedł czas, aby utworzyć swój e-mail.
Jak ty to robisz?
To zależy od twojej usługi e-mail marketingu.
Nie wszystkie platformy dają taką opcję.
Jeśli twój obecny dostawca nie ma tej funkcji, możesz rozważyć znalezienie alternatywnej usługi.
Pokażę Ci krok po kroku proces przeprowadzania testu A / B przez Platforma HubSpot.
Krok # 1: Wybierz “e-mail” z zakładki “treść” na pulpicie nawigacyjnym marketingu
Twój pulpit marketingowy to prawie Strona główna konta HubSpot.
Po prostu przejdź do karty zawartość i wybierz e-mail, aby kontynuować.
Krok # 2: Kliknij”Utwórz e-mail”
Poszukaj przycisku” Utwórz e-mail ” w prawym górnym rogu strony.
Krok # 3: Stwórz swój test A / B
Po nadaniu nazwy kampanii e-mailowej i wybraniu szablonu zobaczysz kartę Edycja.
Kliknij niebieski przycisk “Utwórz Test A / B” po lewej stronie ekranu.
Krok # 4: Nazwa wariantu
Domyślnie to wyskakujące okienko będzie miało nazwę kampanii z “(Zmiana)” po niej.
Ale możesz nazwać go czymś bardziej szczegółowym w oparciu o to, co testujesz.
Na przykład możesz zamiast tego nazwać go “umieszczenie przycisku CTA wiadomości wrześniowych”.
Krok # 5: Zmień zmienność na podstawie hipotezy
Teraz możesz edytować dwie wiadomości.
Pamiętaj, że treść powinna być identyczna.
Zmień tylko jedna rzecz, którą testujesz.
Krok # 6: Wybierz rozmiar dystrybucji grup testowych
50/50 to najlepsza Dystrybucja.
Ale jeśli chcesz go zmodyfikować, przeciągnij suwak, aby zmienić współczynnik dystrybucji.
Krok # 7: Analiza wyników
Po wysłaniu testu oprogramowanie HubSpot automatycznie generuje raport.
W oparciu o test, który przeprowadziliśmy, Wersja B miała wyższą otwartość.
Więc to musi być oczywisty zwycięzca, prawda?
Nie tak szybko.
Był on wyższy o mniej niż 1% w porównaniu do grupy kontrolnej.
Różnica nie jest wystarczająco znacząca, aby ogłosić ostatecznego zwycięzcę.
To niejednoznaczny test.
W porządku.
Takie rzeczy się zdarzają.
Jeśli wyniki mieszczą się w granicach 1%, Jak w powyższym przykładzie, jest całkiem jasne, że są one niejednoznaczne.
Ale co z 5%? 10%? Czy 15%?
Gdzie wyznaczasz granicę?
Musisz określić swój wariancja naturalna.
Uruchom e-mail testowy A/A, aby to określić.
Oto przykład Test A / a na stronie internetowej:
Strony są takie same.
Ale ten po prawej widział 15% wyższe konwersje.
To jest naturalna wariancja.
Użyj tej samej koncepcji w kampanii e-mailowej.
Wysyłaj identyczne e-maile, aby zobaczyć, jakie są otwarte stawki i współczynniki klikalności.
Porównaj tę liczbę z wynikami testu A / B, aby sprawdzić, czy wyniki wariancji były znaczące.
Sprawdź czas wysłania każdej wiadomości
Czasami musisz myśleć nieszablonowo, kiedy przeprowadzasz te testy.
Twój temat i przycisk CTA mogą nie być problemem.
O której godzinie wysyłasz wiadomości?
W którym dniu tygodnia wysyłane są Twoje e-maile?
Możesz pomyśleć, że poniedziałek rano to świetny czas, ponieważ ludzie zaczynają tydzień gotowy do przeglądania e-maili.
Ale robiąc dalsze badania sugeruje inaczej.
Wygląda na to, że więcej osób otwiera e-maile w środku tygodnia.
Możesz przeprowadzić test podzielony między środę a czwartek lub wtorek i czwartek, aby sprawdzić, które dni są najlepsze.
Zrób test o krok dalej.
Zastanów się, o której myślisz, że Twoi subskrybenci otworzą się i klikną w Twoją wiadomość.
Badania pokazują ludzie częściej otwierają e-mail po południu.
Między 14: 00 a 17: 00 to czas, w którym prawdopodobnie zobaczysz najwięcej aktywności.
Weź te informacje pod uwagę podczas przeprowadzania testu A / B.
Twoje Linie otwarcia są niezbędne
Wcześniej zidentyfikowaliśmy znaczenie testowania temat.
Pójdźmy o krok dalej.
Skup się na kilku pierwszych linijkach wiadomości.
Większość platform e-mail daje odbiorcy podgląd wiadomości pod tematem.
Oto jak to wygląda na telefonie użytkownika na koncie Gmail:
Baw się wersjami otwierającymi Twoją wiadomość.
To świetna okazja do przeprowadzenia testu A / B.
Spójrz na niektóre z powyższych przykładów.
Republika Bananowa nie wspomina o ofercie w kilku pierwszych kolejkach.
Dlaczego?
Bo jest napisane w temacie.
Byłoby zbędne, gdyby ponownie zamieścili tę informację w pierwszym zdaniu.
Ale jeśli czytasz dalej, prawdopodobnie jest miejsce na poprawę.
Następna część wiadomości mówi, że możesz zobaczyć wszystkie obrazy na ich stronie mobilnej.
To może nie być najbardziej efektywne wykorzystanie ich przestrzeni podglądu.
Jest jeden sposób, żeby się upewnić.
Przeprowadź test A / B.
Zmiana linii otwarcia może pomóc poprawić otwarte stawki nawet o 45%.
Ręczne uruchamianie testu A / B
Jak wspomniałem wcześniej, nie każda platforma e-mail marketingu ma wbudowaną opcję testu A/B w swojej usłudze.
Inne witryny oprócz HubSpot, które mają funkcję testu A / B, obejmują:
- ActiveCampaign
- Monitor Kampanii
- MailChimp
Ale jeśli jesteś zadowolony ze swojego obecnego dostawcy i nie chcesz przełączać się na jedną dodatkową funkcję, nadal możesz ręcznie uruchomić test A/B.
Podziel listę na dwie grupy i uruchom test w ten sposób.
Możliwe, że już masz swoje segmentacja kontaktów według innych metryk.
Może to pomóc zwiększyć otwarte stawki i konwersje.
Ale jest to również skuteczna metoda analizy hipotezy.
Będziesz musiał utworzyć dwie oddzielne kampanie i porównać wyniki, co jest całkowicie w porządku.
Po prostu nie zobaczysz porównania obok siebie na tej samej stronie, co widzieliśmy we wcześniejszym przykładzie.
Jeśli robisz to ręcznie, Zawsze uruchamiaj testy jednocześnie.
Przeprowadzanie testów przy różnych okazjach może mieć wpływ na wyniki w oparciu o czas, co odgrywa główną rolę w analizie.
Przetestuj dużą próbkę.
Pomoże to upewnić się, że wyniki są bardziej dokładne, zanim przejdziesz do ostatecznych wniosków.
Uruchamianie testu ręcznego nie oznacza, że powinieneś testować więcej niż jedną zmienną w tym samym czasie.
Trzymaj się tego, co wcześniej opisaliśmy, wybierając jedną odmianę dla każdego testu.
Eksperymentuj z projektowaniem kampanii e-mailowych
Po opanowaniu tematu, zdań wstępnych i wezwań do działania nadszedł czas, aby pomyśleć o istniejącym szablonie.
Możesz zachować wszystkie treści takie same, ale zmienić układ.
Oto kilka przykładów różnych szablonów z MailChimp:
Co te wszystkie szablony mają wspólnego?
Liczy się słowo.
Żaden z tych szablonów nie daje miejsca na pisanie długich akapitów, ponieważ nie jest skuteczny.
Trzymaj swoją wiadomość krótko.
Badania z Bumerang sugeruje, że twój e-mail powinien zawierać od 50 do 125 słów.
Wiadomości w próbce testowej uzyskały co najmniej 50% wskaźnik odpowiedzi.
Eksperymentując z szablonami, możesz również wypróbować różne obrazy.
Wypróbuj jeden duży obraz tła z tekstem napisanym nad nim.
Inną opcją jest dołączenie zdjęcia do treści.
Twój test szablonu A / B może pomóc w określeniu, która metoda jest bardziej skuteczna.
Zamiana jednego obrazu na inny to coś innego, co możesz przetestować.
Na przykład, jeśli używasz Zdjęcia osoby, sprawdź różnicę między mężczyzną a kobietą.
Wniosek
Testy A / B działa.
Jeśli korzystałeś z tych testów, aby skutecznie zoptymalizować konwersje w swojej witrynie, ta sama koncepcja może zostać zastosowana do strategii e-mail marketingu.
Zanim zaczniesz, wymyśl słuszną hipotezę.
Nie zaczynaj zmieniać rzeczy bez planu.
Tylko Test jedna odmiana na raz.
Po uzyskaniu rozstrzygających wyników pierwszego testu możesz przejść do czegoś innego.
Spróbuj przetestować swój:
- Temat
- Wezwanie do działania
- Pierwsze kilka zdań wiadomości
- Dzień i godzina wysłania e-maila
- Umieszczenie przycisku CTA
- Szablony
- Obrazy
Usługa e-mail marketingu, z której obecnie korzystasz, może mieć opcję uruchamiania i analizowania wyników testu A / B.
Jeśli nie, to nie ma problemu.
Możesz ręcznie uruchomić test A / B, tworząc dwie oddzielne grupy i dwie różne kampanie.
Jest to nadal skuteczna metoda.
Testy A / B pomogą zwiększyć liczbę otworów, kliknięć i konwersji.
Ostatecznie może to generować większe przychody dla Twojej firmy.
Jak zmodyfikować wezwanie do działania w pierwszej odmianie testu A / B?