Jeśli Twoja firma opiera się na subskrypcjach, aby generować przychody, prawdopodobnie zaoferujesz bezpłatną wersję próbną, aby przetestować swój produkt, zanim poprosisz subskrybentów o zapłatę.
To świetna strategia. Ludzie mogą być niezdecydowani, aby zapłacić za subskrypcję początkowo, ale jeśli mogą spróbować najpierw, daje to możliwość pozyskania ich i przekształcenia ich w płacących klientów.
Niektórzy z was mogą nawet oferować bezpłatne plany dla niektórych usług. Ideą tej strategii jest to, że ci ludzie ostatecznie uaktualnić płatnych planów.
Ale nie możesz zakładać, że każdy użytkownik bezpłatnego okresu próbnego lub bezpłatnego planu stanie się płatnym klientem.
Cały czas widzę ten problem w mojej pracy konsultingowej.
Firmy nie mają problemu z zarejestrowaniem się w celu uzyskania bezpłatnych planów i bezpłatnych wersji próbnych, ale jeśli chodzi o zarabianie, ich konwersje są niższe niż oczekiwano.
Nawet jeśli nie korzystasz jeszcze z tego modelu biznesowego, ale planujesz generować cykliczną sprzedaż poprzez wdrożenie subskrypcji, ważne jest, aby uzyskać tę strategię od samego początku.
Niektóre taktyki pomogą Ci zwiększyć szanse na uzyskanie tych bezpłatnych wersji próbnych i darmowych użytkowników planu na konwersję.
Wyjaśnię ci, co musisz wiedzieć, abyś mógł zastosować te strategie w swojej firmie.
Dokonaj przejścia tak łatwo, jak to możliwe
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to przeanalizować bieżący proces. Przejdź przez kroki, które użytkownik musi podjąć, aby stać się płatnym klientem.
Jeśli masz zbyt duże tarcie, niepotrzebne pola formularzy do wypełnienia i cokolwiek innego, co spowalnia proces, zaszkodzi konwersji.
Wszystko musi być tak gładkie i łatwe, jak to możliwe dla użytkownika.
Załóżmy na przykład, że bezpłatny okres próbny się skończył. Co teraz? Czy muszą odebrać telefon i zadzwonić do przedstawiciela obsługi klienta, aby podać dane karty kredytowej przez telefon?
To zbyt skomplikowane.
Jeśli uruchamiasz subskrypcje za pośrednictwem aplikacji mobilnej, możesz poprosić Użytkownika o zeskanowanie karty kredytowej za pomocą aparatu. Jest to nawet łatwiejsze niż wpisywanie liczb.
Aby ułatwić to przejście użytkownikom, nie zmuszaj ich do zobowiązania się do długoterminowego planu.
W rzeczywistości miesięczne subskrypcje mają wyższe współczynniki konwersji z bezpłatnych wersji próbnych niż plany roczne:
Jeśli zmuszasz kogoś do zobowiązania się do roku, będzie myślał o decyzji znacznie dłużej i trudniej. Nie chcesz tego.
Ale jeśli muszą płacić tylko za jeden miesiąc na raz z opcją anulowania w dowolnym momencie, z pewnością będzie to dla nich łatwiejsza decyzja.
Rozumiem twoje myślenie o prowadzeniu rocznych planów. Ale realistycznie, jeśli twój produkt jest wystarczająco dobry, klienci będą trzymać się z tobą przez długi czas, nawet w planie miesięcznym.
Plus, prawdopodobnie będziesz zarabiać więcej pieniędzy w ten sposób.
Możesz generować większe zyski, koncentrując się na swojej strategii cenowej. Klienci, którzy zobowiązują się do rocznego członkostwa lub subskrypcji, prawdopodobnie będą płacić mniej w tym okresie niż ci, którzy są rozliczani co miesiąc.
Daj użytkownikom powód do wcześniejszego zakończenia bezpłatnych prób
Oto coś jeszcze, co widzę zbyt często w przypadku firm abonamentowych. Czekają do końca okresu próbnego, zanim spróbują przekonwertować użytkowników.
W tym momencie jest już za późno.
Załóżmy na przykład, że oferujesz 14-dniowy bezpłatny okres próbny. Po wygaśnięciu okresu próbnego dajesz użytkownikowi trochę czasu na podjęcie decyzji, czy chce zostać płatnym klientem.
Tydzień później wysyłasz e-mail z CTA na link płatnej subskrypcji.
Jeśli brzmi to jak strategia, której obecnie używasz, prawdopodobnie dlatego konwersje są tak niskie. Czekanie tak długo nie jest dobrym pomysłem. W tym momencie Twoja usługa nie jest już w umyśle konsumentów.
Minęły już tydzień bez użycia go i zdały sobie sprawę, że nie jest to coś, czego potrzebują w swoim życiu.
Zamiast czekać do zakończenia okresu próbnego, możesz zachęcić użytkownika do zarejestrowania się w trakcie trwania okresu próbnego.
Ale dlaczego ktoś chciałby zakończyć bezpłatną wersję próbną wcześniej? Musisz złożyć im ofertę, która jest tego warta.
Rabaty i inne promocje zazwyczaj wykonują zadanie. Oto świetny przykład z 500px:
Ten e-mail wykorzystuje FOMO-strach przed utratą. Możesz kierować emocjami ludzi, aby napędzać sprzedaż dzięki tej strategii.
500px oferuje 15% zniżki na członkostwo oraz dodatkowe ulepszenia konta. Jednak Ta promocja nie potrwa długo. Jak widać z zaznaczonego bitu, oferta ta trwała tylko 24 godziny.
Postaw się na chwilę w sytuacji konsumenta. Powiedzmy, że są w dniu 22 30-dniowego procesu.
Podoba im się ten produkt i myślą o aktualizacji po wygaśnięciu okresu próbnego.
Ale dlaczego mieliby czekać i płacić pełną cenę, skoro mogą dostać 15% zniżki dzisiaj? Ten rodzaj oferty daje im powód do wcześniejszego zakończenia procesu i konwersji.
Chcesz kierować reklamy na tych użytkowników, gdy są jeszcze uzależnieni, a Twoja marka jest świeża w ich umysłach. Jeśli zachęcisz ich do wcześniejszego zakończenia procesu, zwiększysz szanse, że staną się płatnym klientem.
Oferuj rozszerzenia próbne
Co się stanie, jeśli użytkownik nie skorzysta z zachęty do wcześniejszego zakończenia procesu?
Czy to znaczy, że powinieneś zrezygnować z prób przekonywania ich do nawrócenia? Absolutnie nie.
Niektóre osoby mogą potrzebować nieco więcej czasu, aby określić, czy chcą korzystać z twojego produktu. Oto co mam na myśli.
Załóżmy, że ktoś zapisuje się na bezpłatny okres próbny. Proces był prosty i bezproblemowy, więc ukończyli tę akcję bez zastanowienia.
Ale ze względu na ich sytuację, nie mieli okazji do pełnego zbadania Twojego produktu.
Istnieje wiele różnych powodów. Możliwe, że byli zajęci pracą, mieli problemy medyczne, podróżowali lub po prostu zapomnieli o procesie.
Powód, dla którego potrzebują więcej czasu, nie jest ważny. Ważne jest, aby dać im możliwość przedłużenia okresu próbnego.
Oto przykład z Squarespace:
It’s as simple as that.
By providing a CTA in the email that directs the user to a landing page where they can update their payment information, you will reduce friction in the process.
Without contacting these customers, you run the risk of them going back to the free plan or stopping using your service altogether.
Nurture free trial users with email campaigns
Email marketing is an effective way to communicate with your customers.
If you learn how to create an actionable drip campaign, you can target free trial users and entice them to convert.
This smooth process will help move the customer through the conversion funnel. It all starts with a welcome email.
Research shows that 75% of users expect to receive a welcome email after signing up for something. Give your prospective customers what they expect.
Here’s an example of how Spotify uses this strategy:
As you can see from this message, Spotify is simply confirming that the user has signed up for the service.
There is no pitch for them to upgrade to a paid plan. The message explains the user can play their favorite music free and get personalized recommendations.
Start slow.
Remember, the user just signed up for a free trial or free plan. They’re probably not willing to upgrade their membership within the first hour.
But that doesn’t mean you can’t start to nurture them with an email drip campaign. The subsequent emails will encourage them to upgrade down the road.
Conclusion
Free trials and free plans are both great ways for subscription-based businesses to get as many users as possible to try their products.
But ultimately, those users are useless if they don’t become paying customers.
Rather than focusing your marketing efforts on a new audience, you should be coming up with ways to get the free trial and free plan users to convert.
Make sure the transition process is easy for the user. If they have to jump through hoops to become a paying customer, your conversion rates will be low.
Give them an incentive to end their trials early. On the flip side, if they need more time to test your product, offer a trial extension.
Target your lowest tier membership and inactive users with personalized campaigns.
Don’t forget to contact your current customers when their payment methods don’t work anymore.
Leverage your email marketing strategy to nurture leads and free trial users. If you follow the tips I’ve outlined in this guide, you’ll have a much easier time getting free trial and free plan users to convert.
How are you encouraging free trial and free plan users to upgrade to paid memberships?
That said, you don’t want to do nothing. The user may never update their payment information unless you contact them.
Rather than losing a customer, send automated emails whenever a payment gets declined. It’s easy!
Just look at this example from Netflix:
It’s as simple as that.
By providing a CTA in the email that directs the user to a landing page where they can update their payment information, you will reduce friction in the process.
Without contacting these customers, you run the risk of them going back to the free plan or stopping using your service altogether.
Nurture free trial users with email campaigns
Email marketing is an effective way to communicate with your customers.
If you learn how to create an actionable drip campaign, you can target free trial users and entice them to convert.
This smooth process will help move the customer through the conversion funnel. It all starts with a welcome email.
Research shows that 75% of users expect to receive a welcome email after signing up for something. Give your prospective customers what they expect.
Here’s an example of how Spotify uses this strategy:
As you can see from this message, Spotify is simply confirming that the user has signed up for the service.
There is no pitch for them to upgrade to a paid plan. The message explains the user can play their favorite music free and get personalized recommendations.
Start slow.
Remember, the user just signed up for a free trial or free plan. They’re probably not willing to upgrade their membership within the first hour.
But that doesn’t mean you can’t start to nurture them with an email drip campaign. The subsequent emails will encourage them to upgrade down the road.
Conclusion
Free trials and free plans are both great ways for subscription-based businesses to get as many users as possible to try their products.
But ultimately, those users are useless if they don’t become paying customers.
Rather than focusing your marketing efforts on a new audience, you should be coming up with ways to get the free trial and free plan users to convert.
Make sure the transition process is easy for the user. If they have to jump through hoops to become a paying customer, your conversion rates will be low.
Give them an incentive to end their trials early. On the flip side, if they need more time to test your product, offer a trial extension.
Target your lowest tier membership and inactive users with personalized campaigns.
Don’t forget to contact your current customers when their payment methods don’t work anymore.
Leverage your email marketing strategy to nurture leads and free trial users. If you follow the tips I’ve outlined in this guide, you’ll have a much easier time getting free trial and free plan users to convert.
How are you encouraging free trial and free plan users to upgrade to paid memberships?