Jak prowadzić konkursy zachęcające do treści generowanych przez użytkowników

Szukasz nowego sposobu na urozmaicenie swojej strategii marketingowej?

Twoje aktualne promocje mogą być na razie skuteczne, ale musisz coś pomieszać. Po pewnym czasie Korzystanie z tych samych taktyk marketingowych w kółko staje się przestarzałe.

Konkursy promocyjne to jeden z moich ulubionych sposobów na zaangażowanie publiczności.

Jest to świetna okazja, aby zwiększyć świadomość marki, a nawet zbuduj szum na wprowadzenie nowego produktu na rynek.

Najlepsze promocje dają coś uczestnikom.

Istnieje kilka różnych rodzajów takich promocji.

Konkursy wymagają pewnego rodzaju umiejętności. Osoby, które wezmą udział w konkursie, będą musiały podjąć pewien rodzaj wysiłku, aby wygrać. Zwycięzca Konkursu jest wybierany przez sędziów lub poprzez system głosowania.

To różni się od loterii lub loterii.

Loterie nie wymaga żadnych umiejętności.

Zwycięzcy loterii są losowani losowo, w zależności od szczęścia. Na przykład możesz losowo wybrać jednego ze swoich obserwujących na Instagramie jako zwycięzcę tylko dlatego, że śledzą konto Twojej marki.

Loteria wymaga od uczestnika zakupienia czegoś do wzięcia udziału w losowaniu.

Dzisiaj nie będę skupiał się na loteriach i loteriach.

Konkursy są lepszą alternatywą, ponieważ jeśli je odpowiednio skonfigurujesz, będą zachęcanie do treści generowanych przez użytkowników (UGC).

Treści generowane przez użytkowników zwiększa szanse że Twoi odbiorcy będą angażować się w Twoje reklamy:

increase chances

Jak widać z tych liczb, zachęcanie użytkowników do udostępniania zdjęć będzie również korzystne. To naturalne, że wykorzystujesz te informacje na swoją korzyść, gdy organizujesz konkurs.

Jeśli nigdy wcześniej nie prowadziłeś konkursu, możesz nie wiedzieć, od czego zacząć. To była moja inspiracja do napisania tego przewodnika.

Wyjaśnię, jak możesz prowadzić dochodowy konkurs, który zachęca do treści generowanych przez użytkowników.

W rezultacie będziesz w stanie wygenerować więcej potencjalnych klientów i ostatecznie zwiększyć swoje zyski. Oto, co musisz zrobić.

Wybierz nagrodę

Pierwszym krokiem w prowadzeniu konkursu jest określenie, co otrzyma zwycięzca.

Może to wydawać się proste,ale nadal wymaga przemyślenia. Im bardziej wartościowy produkt, tym bardziej prawdopodobne jest, że ludzie wezmą udział.

Na przykład, jeśli rozdajesz koszulkę, nikogo to nie podnieci. Ale jeśli zwycięzca Konkursu otrzyma coś w rodzaju nowego aparatu, drona lub pary trampek, jest to o wiele bardziej kuszące.

Nie mówię, że musisz rozdawać najdroższy produkt, który sprzedaje Twoja firma, ale upewnij się, że twoja nagroda jest warta czasu i wysiłku wymaganego, aby ludzie weszli.

Pomoże Ci to uzyskać większy udział. Wystarczy spojrzeć na to, jak wartość nagrody wpływa na wskaźniki zaangażowania:

prizes

Twoja nagroda również musi być odpowiednia. Na przykład, załóżmy, że masz firmę, która jest skierowana głównie do nastolatków. Prawdopodobnie nie powinieneś organizować konkursu na darmową wycieczkę do Las Vegas.

To nie jest odpowiednie dla Twoich odbiorców i nie przemawia do nich. Zamiast tego rozdawanie jednego z najnowszych produktów jest o wiele bardziej rozsądnym pomysłem na nagrodę.

Upewnij się, że twoja nagroda jest powiązana z Twoimi celami marketingowymi.

Zadaj sobie pytanie, co starasz się osiągnąć i promować w każdym konkursie: produkt, usługę lub wydarzenie. Nagroda powinna być zgodna z tymi celami, a nie być losowym prezentem.

Ustal Zasady

Twój konkurs musi mieć jasno ustalone zasady.

Wyjaśnij, jak ludzie mogą wejść, aby wygrać. Wymyśl termin zgłoszeń.

Zawęzić kwalifikację do konkursu na podstawie takich danych, jak wiek lub lokalizacja. Na przykład, w zależności od nagrody i marki, możesz oferować nagrodę tylko mieszkańcom Stanów Zjednoczonych, którzy mają co najmniej 21 lat.

Niech ludzie wiedzą, że zakupy nie są wymagane, aby wziąć udział i że dokonanie zakupu nie zwiększa szans na wygraną w konkursie.

Kryteria oceny uczestników muszą być jasne. Oto kilka przykładów do rozważenia:

  • najlepsze zdjęcie na podstawie dyskusji sędziów
  • zdjęcie z najbardziej lubianymi
  • komentuj z największą liczbą polubień
  • najwyższa liczba retweetów
  • najwięcej akcji

Lubię, gdy marki używają kryteriów, takich jak Polubienia lub akcje, aby określić zwycięzcę, zamiast polegać na decyzji sędziego. W ten sposób będzie to jasne dla wszystkich, którzy wygrali, a ludzie nie będą myśleć, że grasz faworytów. Ale zostawię to tobie.

Musisz również podzielić się szansami na wygraną, przepisami dotyczącymi prywatności, aby ujawnić tożsamość zwycięzcy konkursu oraz datę i godzinę ogłoszenia zwycięzcy.

Wszystko to musi być jasne, aby było sprawiedliwe i wszyscy rozumieli Zasady. W przeciwnym razie może dojść do nieporozumień.

Na przykład, załóżmy, że prowadzisz konkurs, w którym o zwycięstwie decyduje komentarz z największą liczbą polubień. Ale zapominasz ustalić termin.

Wybierasz zwycięzcę, ale kilka tygodni później ktoś inny dostaje więcej polubień w nowym komentarzu. Jak sobie z tym poradzisz?

Nie odbierzesz nagrody komuś, kto już wygrał. Ale nie będziesz chciał powiedzieć drugiej osobie, że jest za późno, ponieważ może to zaszkodzić twojemu związkowi z nimi.

Możesz być zmuszony do rozdania wielu przedmiotów. Tego zamieszania unikniemy, jeśli zasady zostaną jasno określone.

Wybierz platformę

Jak będzie przebiegał konkurs?

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Snapchat
  • E-mail
  • Strona internetowa

Wszystkie te opcje mogą wydawać się realne, ale pamiętaj, że próbujesz zachęcić do treści generowanych przez użytkowników. Dlatego musisz wybrać platformy, na których uczestnicy będą mogli zobaczyć zgłoszenia od innych uczestników.

W tym celu najlepiej sprawdzają się media społecznościowe. Prowadzenie konkursu w mediach społecznościowych pomoże szybciej rozwijać twoje konto.

grow faster

Platformy takie jak e-mail i Snapchat nie byłyby pomocne w tego typu konkursach.

Nadal możesz użyć swojej strony internetowej, aby uruchomić konkurs oparty na UGC. Wystarczy skorzystać z sekcji fora lub dedykowanej strony docelowej dla zgłoszeń użytkowników.

Istnieje również możliwość przeprowadzenia tego samego konkursu na wielu platformach i wybrania zwycięzcy z każdej z nich. Możesz też uruchomić konkurs na jednej platformie, ale promować go we wszystkich kanałach dystrybucji.

Facebook Instagram, Twitter, witryna i lista e-mail mogą na przykład promować konkurs na Facebooku.

Chcesz wybrać platformę, która wygeneruje najlepszą odpowiedź. Jeśli masz Instagram Instagram 1,000 obserwujących i 20 000 obserwujących, oczywiście bardziej sensowne jest prowadzenie konkursu na Instagramie.

Stwórz unikalny hashtag dla konkursu

Użyj hashtagów jako narzędzia promocyjnego. To świetny sposób na wzięcie udziału w konkursie.

Załóżmy na przykład, że prowadzisz konkurs w mediach społecznościowych ze zdjęciami użytkowników. Zachęcasz uczestników do przesyłania zdjęć do swoich profili osobistych.

Ale jak ich znajdziesz, by ich osądzać? Poprzez dodanie przez uczestników hashtagu do podpisu.

Strategia ta ma wiele zalet. Na początek zorganizuje cię, abyś mógł prowadzić uczciwy i legalny konkurs. Będzie to jasne dla każdego, kto wejdzie.

Ale także umieszcza wszystkie te zdjęcia w jednym miejscu.

Teraz osoby, które wezmą udział, zobaczą zdjęcia przesłane przez inne osoby, które nie śledzą Twojej marki lub obserwują osoby, które przesłały zdjęcie.

Pomaga to zwiększyć świadomość marki i rozwijać media społecznościowe.

Jeśli masz trudności z wymyśleniem dobrego hashtagu, możesz użyć narzędzia online, takiego jak Wszystkie Hashtagi aby pomóc Ci wygenerować jeden:

hashtag

Bądź kreatywny, ale zachowaj prostotę.

Pomyśl o czytelności swojego hashtagu. Możesz zrobić wielką literę każdego słowa, aby ułatwić ludziom czytanie i rozumienie.

Organizuj konkursy zachęcające do polubień, komentarzy i udostępnień

Dotyczy to aspektu treści generowanych przez użytkowników konkursów—twojego ostatecznego celu.

Jeśli prowadzisz konkurs na Instagramie i powiesz swoim obserwatorom, aby wzięli udział, wysyłając ci bezpośrednią wiadomość, ta akcja nie utworzy UGC. Ale zachęcanie ludzi do polubienia, komentowania i dzielenia się z pewnością załatwi sprawę.

Chcesz, aby wykonali te działania na Twoich postach, a także na własnych.

Uruchom konkursy fotograficzne lub konkursy najlepszych komentarzy. Nagradzaj ludzi za uzyskanie jak największej liczby polubień lub udziałów w swoich postach.

Są to świetne sposoby na zachęcanie treści generowane przez użytkowników.

UGC online shoppers

Jak widać z tych liczb, treści generowane przez użytkowników ostatecznie Ci pomogą zwiększ sprzedaż e-commerce na swojej stronie.

Powyższe liczby pokazują, że UGC zwiększa szanse kupujących online na dokonanie zakupu. To dlatego, że Twój awans pozostaje w ich głowach.

Mogą nie odwiedzać Twojej witryny codziennie, ale są aktywni w mediach społecznościowych.

Konkurs jest przypomnieniem Twojej marki. Nawet jeśli ludzie nie biorą udziału, i tak to zobaczą.

Promuj swój konkurs

Rozpocząłeś konkurs, opublikowałeś regulamin i ustaliłeś termin. To świetnie.

Co teraz?

Nie ustawiaj go i zapomnij. Kontynuuj publikowanie aktualizacji i przypomnień o konkursie. Wykorzystaj do tego wszystkie kanały dystrybucji.

  • Stwórz promocję wideo.
  • Blog o tym.
  • Wyślij e-mail do subskrybentów.
  • Gdy ktoś dokona zakupu na twojej stronie, skieruj go na stronę docelową promującą konkurs.
  • Użyj promocji wideo na żywo, aby zbudować szum na konkurs.
  • Publikuj codzienne przypomnienia na swojej historii na Instagramie.

Twoi obserwatorzy mogą nie widzieć twojego oryginalnego posta z zeszłego tygodnia. Ale twoja historia może służyć jako odliczanie i ciągłe przypomnienie, że prowadzisz konkurs.

Wszystko to pomoże ci uzyskać największą liczbę uczestników i ostatecznie najwięcej treści generowanych przez użytkowników.

Wykorzystaj relacje z influencerami społecznościowymi

Influencerzy mogą pomóc Ci promować konkursy za pośrednictwem swoich profili.

Teraz Twój konkurs zostanie pokazany nowej publiczności, która może cię nie znać lub śledzić Twoją markę w mediach społecznościowych.

Niech influencerzy promują konkursy tak samo jak ty. Powiedz im, aby podzielili się zasadami, ustalili termin i promowali hashtag.

Ideą tej strategii jest stworzenie dowód społeczny:

social proof

Ludzie częściej ufają i stosują się do zaleceń prawdziwych ludzi, których śledzą w mediach społecznościowych.

Możesz podejść do tej strategii na kilka sposobów:

  1. Możesz mieć wpływowych kierujących swoich obserwujących na Twoją stronę. Będą używać tego samego hashtagu, zasad przyjmowania zgłoszeń i ustalonego terminu.
  2. Możesz pozwolić influencerom prowadzić własne konkursy. Utwórz nowy hashtag, termin i nagrodę do rozdania.

Teraz więcej osób może wziąć udział, nawet jeśli nie chcą śledzić Twojej marki.

Prowadzenie wielu konkursów zwiększa liczbę uczestników i ilość treści generowanych przez użytkowników stworzonych dla Twojej firmy.

Wybierz zwycięzcę

Kiedy ktoś wygra konkurs, musisz poświęcić trochę czasu, aby go ogłosić. Niech to będzie coś wielkiego.

Podziel się zwycięskim wpisem, aby każdy mógł go zobaczyć. Oznacz profil zwycięzcy w mediach społecznościowych.

Upewnij się tylko, że wszystkie te aspekty Twojego konkursu zostały jasno opisane w oryginalnych zasadach. Nie chcesz naruszać czyjegoś prawa do prywatności bez jego zgody.

Ogłoszenie zwycięzcy będzie miało wiele korzyści.

Przede wszystkim zwycięzca poczuje się świetnie, ciesząc się pochwałą. W rezultacie staną się lojalnym klientem i będą bardziej skłonni kupować od Ciebie w przyszłości.

Mogą nawet udostępnić post “dziękuję”, który będzie widoczny dla ich zwolenników.

Ogłoszenie zwycięzcy pokazuje również, że Twój konkurs jest legalny. Spójrz na to. Mint blog post, ogłoszenie zwycięzcy konkursu:

mint

Jak widać, Mint oznaczył profil użytkownika i udostępnił zrzut ekranu postu zwycięzcy.

Teraz ludzie wiedzą, że konkurs był prawdziwy i prawdziwa osoba wygrała. Każdy może to zweryfikować klikając w profil i odwołując się do wpisu.

Daje to również więcej osób zachętę do wzięcia udziału w konkursach prowadzonych przez Twoją firmę w przyszłości. Będą chcieli uzyskać takie same pochwały i uznanie za ich wysiłki, jak ten zwycięzca.

Regularnie organizuj konkursy

Jeśli prowadzisz wiele konkursów, wygenerujesz mnóstwo UGC.

Zmień wszystko. Spróbuj uruchomić konkursy na różnych platformach, aby zobaczyć, które z nich działają najlepiej.

Zmień swoje nagrody.

Po przeprowadzeniu kilku konkursów będziesz mógł stwierdzić, które z nich miały największy udział.

Powiedziałbym, że w Twoim najlepszym interesie jest wykorzystanie kont w mediach społecznościowych do konkursów.

To świetne miejsce do zachęcania do treści generowanych przez użytkowników i promuje lojalność wobec marki: 53% osób ci, którzy śledzą marki w mediach społecznościowych, są bardziej lojalni wobec tych firm. To są typy ludzi, których chcesz namierzyć.

Po ustaleniu, które konkursy były najbardziej udane, możesz je kontynuować.

Wniosek

Konkursy to świetny sposób na budowanie świadomości marki.

Ale konkursy zachęcające do tworzenia treści generowanych przez użytkowników są jeszcze bardziej skuteczne, ponieważ mogą ostatecznie zwiększyć sprzedaż Twojej firmy.

Wybierz nagrodę o wysokiej wartości i znaczeniu dla grupy docelowej. W przeciwnym razie ludzie nie będą mieli motywacji do uczestnictwa.

Wyjaśnij zasady, aby wszyscy byli na tej samej stronie. To pomoże Ci uniknąć zamieszania w dół drogi.

Zdecyduj, na której platformie chcesz uruchomić konkurs. Można nawet uruchomić konkurs na wielu platformach.

Ale bez względu na to, co zdecydujesz, będziesz musiał promować go we wszystkich kanałach dystrybucji. Skorzystaj z influencerów społecznościowych,aby pomóc w rozpowszechnianiu informacji.

Wymyśl unikalny hashtag dla każdego konkursu. Prowadź konkursy, które zachęcają do polubień, udostępnień i komentarzy.

Niech to będzie wielka sprawa, kiedy ogłosisz zwycięzcę.

Kontynuuj prowadzenie kolejnych konkursów w przyszłości, aby uzyskać jak najwięcej treści generowanych przez użytkowników dla Twojej marki.

Total
0
Shares
Related Posts

Off the Grid

Jeśli ktoś zauważył, że jest tu trochę cicho (proszę skłamać i powiedzieć, że tak!), to dlatego, że wziąłem…