Zdecydowana większość marketerów e-mail popełnia jeden z dwóch błędów:
- Rozdają zbyt dużo treści, nie robiąc wystarczająco dużo sprzedaży
- Robią zbyt wiele sprzedaży bez rozdawania wystarczającej ilości treści
I to ich kosztuje dużo pieniędzy.
Ale jest też trzeci sposób, którego mało kto używa.
Sposób, który zaspokaja pragnienie odbiorców treści, a jednocześnie przekonuje ich do zakupu. W sposób, który jest zabawa dla Ciebie do pisania, a dla Twoich subskrybentów do czytania. W rzeczywistości, nawet jeśli rażąco sprzedajesz, ludzie często nie dbają o to i naprawdę mile widziane są Twoje boiska.
Wierzcie lub nie, rażąco rzucam prawie co tydzień za pomocą tej metody. W niektórych przypadkach oferuję swój produkt również w weekendy.
Odkąd zacząłem stosować tę metodę prawie 4 lata temu, moja sprzedaż nigdy nie była wyższa.
I chociaż zawsze rzucam i sprzedaję moje produkty, dostaję kilka (jeśli w ogóle) skarg na spam. Hate mail o mojej codziennej częstotliwości e-mail nie istnieje. I jest zimny dzień w Hadesie, kiedy uczę wszystkiego, co znajduje się w moich płatnych produktach.
Klienci nigdy nie byli szczęśliwsi, a moja lista nigdy nie była bardziej zadowolona.
Więc co to za wielki sekret e-maila? I jak możesz go używać?
To się nazywa “infotainment.”
To jest tak, jak to brzmi — łączenie informacji z rozrywką. Najlepszy opis infotainment pochodzi od Alana Aldy (który zagrał ” Hawkeye “w przebojowym serialu”M. A. S. H”). Udzielano mu wywiadu na temat zmarłego niedawno przyjaciela Dona Hewitta-założyciela serialu “60 Minutes” – i zapytano go, dlaczego serial był tak popularny.
Alan Alda powiedział (sparafrazowany):
To, co robią, to dają widzom świetnie smakującego hot doga, ale który odżywia ich jak brokuły.
To jest dokładnie. czym zajmuje się infotainment.
Innymi słowy, Twoje treści są prezentowane w sposób, który jest przyjemny w konsumpcji, ale nadal zapewnia prawdziwą wartość w tym samym czasie. To jedno podejście pozwoliło mi zdominować praktycznie wszystkie rynki, dla których pisałem maile – nawet przy użyciu słaby list sprzedaży do małej listy. I chociaż teraz używam dziesiątek (ponad 50) sposobów korzystania z infotainment w moich e-mailach, tylko następujące sposoby 3 mogą wykonać zadanie bez względu na Rodzaj produktu lub usługi, którą sprzedajesz.
Prześlij je na swoje e-maile (od dzisiaj) i obserwuj, co się dzieje:
Tajemnica Infotainment #1: Wprowadź swoją osobowość do każdego e-maila
Samo bycie sobą (brodawki i wszystko) w wiadomościach e-mail może przynieść Ci bardziej długoterminową odpowiedź niż jakakolwiek inna wskazówka e-mail, taktyka lub “technika” w połączeniu.
Nawet jeśli masz najwyższe ceny i nie masz najlepszego produktu, fakt, że jesteś “na serio” tworzy więź zaufania, która sprawia, że ludzie chcą kupić od Ciebie i tylko ty.
Więc śmiało, opowiedz dowcip.
Mieć opinię, która nie jest popularna.
I niech twoja wyjątkowa osobowość świeci w każdym słowie.
Pokaż klientom prawdziwą siebie … a z radością otworzą portfele.
Tajemnica Infotainment #2: opowiadaj historie
Historie to świetny sposób na sprzedaż w e-mailach.
Nie obchodzi mnie, jaki jest produkt lub usługa. Jeśli możesz pracować w historii, Twoje szanse na sprzedaż rosną dramatycznie.
Po pierwsze, historie są naturalnie Zabawne.
Pomyśl o kilku tysiącach lat. Historie były jedyną prawdziwą rozrywką, jaką mieli ludzie. Nie mieli telewizji, radia ani Internetu, tylko opowieści – które są świetną formą rozrywki.
Bardzo łatwo jest przetwarzać informacje z opowiadań.
Jesteśmy “hard wired”, aby uczyć się od nich i komunikować się za ich pośrednictwem.
I, w wielu przypadkach, jest to najbardziej przekonujący sposób, aby ktoś zrobił to, co chcesz. Niezależnie od tego, czy jest to przekonywanie kogoś do zakupu produktu, czy przekonywanie dziecka do uważnego rozmawiania z nieznajomymi — historie inspirują i motywują ludzi do działania.
Wielokrotnie dokonywana jest sprzedaż po prostu z historii!
Wystarczy spojrzeć na przebojowy film z lat 80-tych “Top Gun”.
Ten film “sprzedał” tysiące młodych whippersnapperów po wstąpieniu do Marynarki, mimo że ani razu nikogo na nim nie rzucił. (Marynarka umieściła nawet rekruterów w kinach, w których się bawiła.)
Jak mówi stare przysłowie:
Im więcej mówisz, tym więcej sprzedajesz. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli opowiadasz historie.
Tajemnica Infotainment #3: odniesienia do popkultury
Wreszcie, jednym z moich ulubionych sposobów na infotaining jest “piggy backing” z popkultury.
Jestem wielkim fanem robienia tego nie tylko z osobistego punktu widzenia, ale ponieważ, jak powiedział późniejszy (Wielki) copywriter Eugene Schwartz: to jest twój rynek. Są to słowa, uczucia i gorące przyciski, które je motywują.
To, co lubię robić, to pracować w popkulturalnych analogiach, referencjach, żartach, a nawet cytatach w moich e-mailach. Jeśli nic innego, sprawia, że twoje e-maile są zabawne, luźne i interesujące (z których wszystkie łączą się, aby e-maile były bardziej czytelne i “przyjazne dla kupujących”).
Więc zawsze pytaj … co jest popularne?
Jakie są najczęściej oglądane programy telewizyjne?
O jakich filmach ludzie szaleją?
Jakie czasopisma, programy radiowe, książki lub strony internetowe są gorące z twoim rynkiem?
Następnie zanurzaj się w tych studniach w kółko. Odwołaj się do nich w swoich e-mailach. Przekształć je w analogie, lekcje lub historie. Będzie to zabawa dla Twojego rynku do czytania (i kupowania od), a także zabawa do pisania.
I to wszystko.
Powyższe są tylko trzy sposoby, aby być infotaining w e-mailach.
Są dziesiątki innych, ale jeśli tylko wprowadzisz te trzy do swoich e-maili, wierzę, że Twoja sprzedaż wzrośnie, a Twoi subskrybenci i klienci będą czekać na wiadomość od ciebie — sprawiając, że konkurencja nie będzie miała znaczenia.