Jak pisać e-maile, które sprzedają (a ludzie uwielbiają czytać)

Zdecydowana większość marketerów e-mail popełnia jeden z dwóch błędów:

  1. Rozdają zbyt dużo treści, nie robiąc wystarczająco dużo sprzedaży
  2. Robią zbyt wiele sprzedaży bez rozdawania wystarczającej ilości treści

I to ich kosztuje dużo pieniędzy.

Ale jest też trzeci sposób, którego mało kto używa.

Sposób, który zaspokaja pragnienie odbiorców treści, a jednocześnie przekonuje ich do zakupu. W sposób, który jest zabawa dla Ciebie do pisania, a dla Twoich subskrybentów do czytania. W rzeczywistości, nawet jeśli rażąco sprzedajesz, ludzie często nie dbają o to i naprawdę mile widziane są Twoje boiska.

Wierzcie lub nie, rażąco rzucam prawie co tydzień za pomocą tej metody. W niektórych przypadkach oferuję swój produkt również w weekendy.

Odkąd zacząłem stosować tę metodę prawie 4 lata temu, moja sprzedaż nigdy nie była wyższa.

I chociaż zawsze rzucam i sprzedaję moje produkty, dostaję kilka (jeśli w ogóle) skarg na spam. Hate mail o mojej codziennej częstotliwości e-mail nie istnieje. I jest zimny dzień w Hadesie, kiedy uczę wszystkiego, co znajduje się w moich płatnych produktach.

Klienci nigdy nie byli szczęśliwsi, a moja lista nigdy nie była bardziej zadowolona.

Więc co to za wielki sekret e-maila? I jak możesz go używać?

To się nazywa “infotainment.”

To jest tak, jak to brzmi — łączenie informacji z rozrywką. Najlepszy opis infotainment pochodzi od Alana Aldy (który zagrał ” Hawkeye “w przebojowym serialu”M. A. S. H”). Udzielano mu wywiadu na temat zmarłego niedawno przyjaciela Dona Hewitta-założyciela serialu “60 Minutes” – i zapytano go, dlaczego serial był tak popularny.

Alan Alda powiedział (sparafrazowany):

To, co robią, to dają widzom świetnie smakującego hot doga, ale który odżywia ich jak brokuły.

To jest dokładnie. czym zajmuje się infotainment.

Innymi słowy, Twoje treści są prezentowane w sposób, który jest przyjemny w konsumpcji, ale nadal zapewnia prawdziwą wartość w tym samym czasie. To jedno podejście pozwoliło mi zdominować praktycznie wszystkie rynki, dla których pisałem maile – nawet przy użyciu słaby list sprzedaży do małej listy. I chociaż teraz używam dziesiątek (ponad 50) sposobów korzystania z infotainment w moich e-mailach, tylko następujące sposoby 3 mogą wykonać zadanie bez względu na Rodzaj produktu lub usługi, którą sprzedajesz.

Prześlij je na swoje e-maile (od dzisiaj) i obserwuj, co się dzieje:

Tajemnica Infotainment #1: Wprowadź swoją osobowość do każdego e-maila

Samo bycie sobą (brodawki i wszystko) w wiadomościach e-mail może przynieść Ci bardziej długoterminową odpowiedź niż jakakolwiek inna wskazówka e-mail, taktyka lub “technika” w połączeniu.

Nawet jeśli masz najwyższe ceny i nie masz najlepszego produktu, fakt, że jesteś “na serio” tworzy więź zaufania, która sprawia, że ludzie chcą kupić od Ciebie i tylko ty.

Więc śmiało, opowiedz dowcip.

Mieć opinię, która nie jest popularna.

I niech twoja wyjątkowa osobowość świeci w każdym słowie.

Pokaż klientom prawdziwą siebie … a z radością otworzą portfele.

Tajemnica Infotainment #2: opowiadaj historie

Historie to świetny sposób na sprzedaż w e-mailach.

Nie obchodzi mnie, jaki jest produkt lub usługa. Jeśli możesz pracować w historii, Twoje szanse na sprzedaż rosną dramatycznie.

Po pierwsze, historie są naturalnie Zabawne.

Pomyśl o kilku tysiącach lat. Historie były jedyną prawdziwą rozrywką, jaką mieli ludzie. Nie mieli telewizji, radia ani Internetu, tylko opowieści – które są świetną formą rozrywki.

Bardzo łatwo jest przetwarzać informacje z opowiadań.

Jesteśmy “hard wired”, aby uczyć się od nich i komunikować się za ich pośrednictwem.

I, w wielu przypadkach, jest to najbardziej przekonujący sposób, aby ktoś zrobił to, co chcesz. Niezależnie od tego, czy jest to przekonywanie kogoś do zakupu produktu, czy przekonywanie dziecka do uważnego rozmawiania z nieznajomymi — historie inspirują i motywują ludzi do działania.

Wielokrotnie dokonywana jest sprzedaż po prostu z historii!

Wystarczy spojrzeć na przebojowy film z lat 80-tych “Top Gun”.

Ten film “sprzedał” tysiące młodych whippersnapperów po wstąpieniu do Marynarki, mimo że ani razu nikogo na nim nie rzucił. (Marynarka umieściła nawet rekruterów w kinach, w których się bawiła.)

Jak mówi stare przysłowie:

Im więcej mówisz, tym więcej sprzedajesz. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli opowiadasz historie.

Tajemnica Infotainment #3: odniesienia do popkultury

Wreszcie, jednym z moich ulubionych sposobów na infotaining jest “piggy backing” z popkultury.

Jestem wielkim fanem robienia tego nie tylko z osobistego punktu widzenia, ale ponieważ, jak powiedział późniejszy (Wielki) copywriter Eugene Schwartz: to jest twój rynek. Są to słowa, uczucia i gorące przyciski, które je motywują.

To, co lubię robić, to pracować w popkulturalnych analogiach, referencjach, żartach, a nawet cytatach w moich e-mailach. Jeśli nic innego, sprawia, że twoje e-maile są zabawne, luźne i interesujące (z których wszystkie łączą się, aby e-maile były bardziej czytelne i “przyjazne dla kupujących”).

Więc zawsze pytaj … co jest popularne?

Jakie są najczęściej oglądane programy telewizyjne?

O jakich filmach ludzie szaleją?

Jakie czasopisma, programy radiowe, książki lub strony internetowe są gorące z twoim rynkiem?

Następnie zanurzaj się w tych studniach w kółko. Odwołaj się do nich w swoich e-mailach. Przekształć je w analogie, lekcje lub historie. Będzie to zabawa dla Twojego rynku do czytania (i kupowania od), a także zabawa do pisania.

I to wszystko.

Powyższe są tylko trzy sposoby, aby być infotaining w e-mailach.

Są dziesiątki innych, ale jeśli tylko wprowadzisz te trzy do swoich e-maili, wierzę, że Twoja sprzedaż wzrośnie, a Twoi subskrybenci i klienci będą czekać na wiadomość od ciebie — sprawiając, że konkurencja nie będzie miała znaczenia.

Total
0
Shares
Related Posts