Jak odrzucić kandydatów do pracy

Odrzucanie kandydatów do pracy jest nieuniknioną częścią roli menedżera HR, ale może być niewygodnym doświadczeniem zarówno dla rekrutera, jak i kandydata.

Możliwe jest jednak dostarczanie złych wiadomości w sposób, który łagodzi cios dla nieudanych kandydatów i sprawia, że jest to mniej stresujące dla menedżera HR.

Wszystko zaczyna się od stworzenia pozytywnego doświadczenia kandydata od samego początku.

Przygotowałem ten przewodnik, aby pomóc menedżerom HR w zarządzaniu tym nie do pozazdroszczenia zadaniem. Przyjrzyjmy się temu, jak sprawić, by odrzucanie kandydatów do pracy było przyjemniejszym doświadczeniem dla wszystkich.

Łatwe Elementy odrzucania kandydatów do pracy

Chociaż większość z nich początkowo uzna odrzucenie kandydatów do pracy za trudne, gdy masz pozytywny proces zatrudniania i jasny opis stanowiska pracy, odrzucanie kandydatów staje się łatwiejsze. To dlatego, że masz jasne wytyczne, które komunikowałeś z kandydatami od samego początku.

Kluczem jest traktowanie wszystkich wnioskodawców z szacunkiem, eliminowanie dyskryminacji i utrzymywanie otwartych linii komunikacyjnych. Wszystko to można osiągnąć za pomocą zaawansowanego narzędzia rekrutacyjnego, takiego jak realne.

Nie tylko może pomóc w usprawnieniu całego procesu rekrutacji, ale także pomoże Ci stworzyć pozytywne doświadczenie kandydata od samego początku. Przyciągniesz kandydatów wysokiego szczebla za pomocą markowego kreatora stron karier, utrzymasz otwartą komunikację dzięki komunikacji zbiorczej z kandydatami i zachowasz ich dane na potrzeby przyszłych możliwości.

Ponadto, Workable oferuje solidną bazę wiedzy wypełnioną szablonami odrzuceń dla każdego etapu rekrutacji, pomagając Ci stworzyć uprzejmy i wyważony list odrzucający do każdego kandydata.

Trudne części odrzucania kandydatów do pracy

Część, z którą większość ludzi zmaga się, jeśli chodzi o odrzucanie kandydatów do pracy, zawodzi kogoś, zwłaszcza gdy kandydat wykazuje wielki potencjał, ale po prostu nie był najlepszym kandydatem na tę rolę.

Innym aspektem, że wielu rekruterów nie zrobić jest powiadamianie kandydatów o ich odrzuceniu szybko i z personalizacji. Jest to czasochłonny proces, ale ważny w utrzymaniu pozytywnych doświadczeń kandydatów, niezależnie od ich sukcesu w ubieganiu się o otwartą rolę.

Wreszcie, wiele osób zmaga się również z uprzejmą szczerością, gdy przekazuje wiadomość o odrzuceniu. O wiele łatwiej jest zaszufladkować rzeczy i pozwolić kandydatowi myśleć, że ma szansę w przyszłości, niż uczciwie i taktownie dać mu do zrozumienia, że nie są odpowiednie dla Twojej firmy.

Te części procesu odrzucenia nie muszą być tak trudne. Dzisiaj przedstawimy Wam najważniejsze kroki, które możecie podjąć, aby odrzucić kandydatów do pracy z gracją.

Krok 1: Wcześnie Poinformuj O Odrzuceniu Kandydata

Kandydaci chcą usłyszeć od ciebie jak najwcześniej, nawet jeśli ma to na celu dostarczenie złych wiadomości. Mogli ubiegać się o wiele innych ról i czekają, aby usłyszeć od ciebie przed przystąpieniem do innych możliwości.

Odrzucenie Wnioskodawcy Na Wczesnym Etapie

Gdy Twoja otwarta rola pracy zostanie uruchomiona, aplikacje od razu zaczną się pojawiać. Przechodząc przez aplikacje, szybko będziesz w stanie określić, które z nich wyraźnie nie pasują do danej roli. Zwykle kandydaci ci będą brakować kluczowych, niezbywalnych umiejętności lub wymagań edukacyjnych w tej roli.

Biorąc pod uwagę, że kandydaci nie spełniają wymagań określonych w reklamowanym opisie stanowiska pracy, prosty i uprzejmy e-mail o odrzuceniu może zostać wysłany do tych kandydatów nawet przed zamknięciem aplikacji.

Wykonalny może dostarczyć Ci szablon wiadomości e-mail z odrzuceniem na wczesnym etapie, aby pomóc Ci stworzyć idealną wiadomość, którą możesz następnie wysłać do nieudanych kandydatów za pośrednictwem funkcjonalnego portalu, zbiorczo.

Bądź świadomy komunikowanych osi czasu

Kandydaci, którzy przechodzą przez proces rozmowy kwalifikacyjnej, nieuchronnie zapytają cię, jakie są kolejne etapy procesu i kiedy mogą oczekiwać od Ciebie wiadomości.

Po przekazaniu tych informacji ważne jest, aby pamiętać, że kandydaci będą z niecierpliwością oczekiwać aktualizacji od ciebie w tych terminach. Mając to na uwadze, ważne jest, aby komunikować się z odrzuconymi kandydatami tak blisko tych terminów, jak to możliwe, aby uniknąć marnowania czasu lub przedłużenia procesu.

Powiadomienie odrzuconych kandydatów tak wcześnie, jak to możliwe, że nie kontynuujesz aplikacji, to świetny sposób, aby pokazać im, że cenisz i szanujesz ich czas.

Ogólnie rzecz biorąc, bez względu na to, na jakim etapie rekrutacji się znajdujesz, gdy tylko wiesz, że nie posuwasz się do przodu z kandydatem, nadszedł czas, aby poinformować go o tym.

Krok 2: Spersonalizuj Swoją Komunikację

Kiedy jesteś podekscytowany nową ofertą pracy i wkładasz czas i wysiłek w proces aplikacyjny, nie ma nic bardziej rozczarowującego niż otrzymywanie nieświeżej odrzucenia wiadomości e-mail lub zimnego połączenia telefonicznego.

W końcu niektórzy kandydaci mogą być świetni do tej roli, ale zostali wyeliminowani przez innego kandydata. Zamiast Palić mosty z tymi kandydatami, musisz złagodzić odrzucenie osobistym akcentem.

Spersonalizuj Swój E-Mail

Jeśli kandydat jest odrzucany na wczesnym etapie procesu lub kiedykolwiek przekazywałeś informacje tylko za pośrednictwem poczty e-mail, możesz odrzucić kandydatów tylko na piśmie. Ale nadal ważne jest, aby zwracać się do kandydata po imieniu, a nie ” Drogi kandydacie.”

Powinieneś również uwzględnić spersonalizowane informacje zwrotne w swojej komunikacji. Podkreśl, dlaczego kandydat nie zrobił cięcia.

W przypadku kandydatów puszczonych na wczesnych etapach może być tak, że konkurencja była ostra lub brakowało im niezbywalnego doświadczenia wymaganego do postępu.

Dla kandydatów, którzy zostali zwolnieni w późniejszych etapach, zapewnienie bardziej szczegółowych, ale konstruktywnych informacji zwrotnych dotyczących bezpośrednio ich rozmowy kwalifikacyjnej jest kluczowe.

Jeśli nie jesteś pewien, od czego zacząć, Workable ma mnóstwo fantastycznych zasobów, które pomogą Ci znaleźć odpowiednie słowa. Oto przykład podstawowego listu odrzucającego po rozmowie kwalifikacyjnej dostarczonego przez Pracable.

Odbierz telefon

Jeśli wcześniej komunikowałeś się z kandydatem przez telefon lub dotarł on do ostatniej rundy rozmów kwalifikacyjnych, ważne jest, aby zadzwonić do niego, aby poinformować go, że nie powiodło się.

To również daje szansę, aby szczerze podziękować kandydatowi za ich czas i wysiłek w całym procesie rozmowy kwalifikacyjnej. Możesz również zapytać kandydata, czy chciałby pozostać w kontakcie za pośrednictwem mediów społecznościowych lub zostać zaproszony na przyszłe wydarzenia, w przypadku gdy dostępne będzie inne stanowisko.

Dobrym pomysłem jest również śledzenie tej rozmowy telefonicznej za pomocą e-maila, aby zatrzeć ślady na piśmie.

Dodanie osobistego kontaktu do komunikacji z odrzuconymi kandydatami, niezależnie od tego, jak daleko się posunęli, jest ważnym krokiem do stworzenia pozytywnego doświadczenia kandydata. Im lepsze doświadczenie, tym większe prawdopodobieństwo ponownego zastosowania w Twojej firmie w przyszłości.

Krok 3: Prześlij Opinię

Niektórzy rekruterzy nie będą automatycznie przekazywać informacji zwrotnych dla odrzuconych kandydatów. Chociaż jest to czasochłonny proces, taktowne pomaganie kandydatom w zrozumieniu, dlaczego ich odrzuciłeś, jest kolejnym sposobem na zapewnienie im pozytywnych doświadczeń z Twoją firmą.

Stosowanie Kryteriów Związanych Z Pracą

Podczas przekazywania informacji zwrotnych ważne jest, aby informacje zwrotne były konstruktywne i powiązane z konkretną rolą, o którą się ubiegali. Nie tylko pomoże to w skutecznym przekazywaniu informacji zwrotnych, ale także pomoże uniknąć ryzyka prawnego i dyskryminacji.

Możesz także użyć kart wyników rozmów kwalifikacyjnych używanych podczas procesu rozmowy kwalifikacyjnej, aby pomóc w przekazywaniu konkretnych faktów dotyczących wyników kandydata podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Upewnij się, że podkreślasz pewne rzeczy, które kandydat zrobił dobrze ze swoją aplikacją, aby opinia nie była negatywna.

Bądź jasny i zwięzły

Kandydaci nie chcą niejasnych wyjaśnień, dlaczego nie zrobili cięcia. Oczekują konstruktywnych informacji zwrotnych i jasnych porad na temat tego, w jaki sposób mogą poprawić się w przyszłości. Podsumowanie opinii dla każdego kandydata w jednym zwięzłym zdaniu lub akapicie to świetny sposób na pozostawienie niejasności.

Ponadto bądź szczery z kandydatem. Jeśli nie ma szans, że kiedykolwiek będą z Tobą współpracować w przyszłości, nie dawaj im fałszywej nadziei. Życz im wszystkiego najlepszego i zostaw to.

Jeśli nie jesteś pewien, jak skonstruować jasne i skuteczne informacje zwrotne, wykonalne ma mnóstwo wbudowanych zasobów i szablonów, które pomogą Ci znaleźć odpowiednie słowa.

Poleć umiejętności do rozwoju

Jeśli istnieją pewne umiejętności lub możliwości edukacyjne, które najlepsi kandydaci mogliby podjąć, aby zwiększyć swoje szanse na zdobycie roli z Tobą w przyszłości, powiedz im! Dzieląc się tymi informacjami z kandydatem, zyskasz jego szacunek i zaufanie oraz pomożesz mu w ulepszaniu poszukiwania pracy w przyszłości.

Jeśli chodzi o przekazywanie informacji zwrotnych, o ile twoje porady są szczere i konstruktywne, kandydaci docenią twoją pomoc i zapamiętają wysiłek, który włożyłeś w pomoc w ulepszaniu ich aplikacji do innych miejsc pracy. Im lepiej kandydat czuje się w procesie aplikacji, tym bardziej prawdopodobne jest, że będzie chciał pozostać w kontakcie z Tobą w celu uzyskania przyszłych możliwości.

Krok 4: poproś kandydatów o informacje zwrotne

Tak samo jak kandydaci oczekują konstruktywnych informacji zwrotnych, aby wspomóc ich rozwój zawodowy, powinieneś przyjmować informacje zwrotne od swoich kandydatów na temat procesu rekrutacji.

Kluczowe znaczenie ma sposób interakcji z kandydatami podczas procesu rekrutacji. Niezależnie od tego, czy kandydat odnosi sukces, czy nie, powinien nadal mieć wspaniałe doświadczenie kandydata i odejść chętny do ubiegania się o dalsze możliwości w przyszłości.

Utwórz ankietę kandydata

Aby zrozumieć i poprawić doświadczenia kandydatów, musisz postawić się w sytuacji kandydatów. Najlepszym sposobem, aby to zrobić, jest stworzenie ankiety kandydata, która obejmuje każdy etap procesu aplikacyjnego, od złożenia wniosku do otrzymania listu odrzucającego.

Wykonalne pozwala na tworzenie i administrowanie spersonalizowaną ankietą dla wszystkich kandydatów. Możesz nawet utworzyć wiele różnych ankiet, aby dopasować je do kandydatów, którzy przeszli do różnych etapów.

Kandydaci mogą odesłać ankietę we własnym czasie, a Pracable zbierze i zgłosi dane do analizy i wprowadzenia niezbędnych zmian w doświadczeniu kandydata.

Zapytaj Kandydatów Bezpośrednio

Jeśli rozmawiasz z odrzuconym kandydatem przez telefon i czujesz, że nawiązałeś z nim świetny kontakt, możesz poprosić o opinię bezpośrednio.

Przygotowanie kilku pytań, które należy wcześniej zadać kandydatowi, to świetny sposób na uzyskanie informacji zwrotnej na temat kluczowych aspektów procesu rekrutacji. Pamiętaj, że kandydat może preferować anonimowe przekazywanie informacji zwrotnych, aby nie zaszkodzić jego szansom na pomyślne zdobycie roli w Twojej firmie w przyszłości.

Niezależnie od tego, czy zbierasz opinie za pośrednictwem ankiety, czy pytasz kandydatów bezpośrednio, Prośba o opinię pokazuje, że zależy ci na opiniach kandydatów i szanujesz to, co mają do powiedzenia.

Krok 5: pozostań w kontakcie z kandydatami, którzy przegrali

Kończenie rzeczy na pozytywnym nucie z nieudanymi kandydatami jest kluczowym krokiem w utrzymaniu dobrych relacji zawodowych. Ten krok jest szczególnie ważny, jeśli chcesz pozostać w kontakcie z niektórymi z najlepszych kandydatów do przyszłych ofert pracy lub możliwości współpracy.

Pozostając w kontakcie z tymi kandydatami, dajesz sobie pulę utalentowanych, biernych kandydatów, do przyszłego odniesienia. To, że nie pasowali teraz, nie oznacza, że nie będą w przyszłości.

Wysyłaj comiesięczną komunikację z wykonalnym

Zautomatyzowana masowa komunikacja e-mail firmy Workable nie jest zarezerwowana tylko dla procesu rekrutacji. Można go również używać do utrzymywania kontaktu z kandydatami, którzy nie zakwalifikowali się, wysyłając miesięczne lub dwumiesięczne aktualizacje.

Informowanie kandydatów o nowościach firmowych lub zapraszanie ich na wydarzenia branżowe to świetny sposób na utrzymanie zainteresowania współpracą z Tobą. Im bardziej zbudujesz swoją profesjonalną relację z najlepszymi kandydatami, tym łatwiej będzie zrekrutować ich ponownie w przyszłości.

Korzystaj Z Mediów Społecznościowych

Korzystanie z platform społecznościowych, takich jak LinkedIn lub Facebook, to kolejny świetny sposób na pozostanie w kontakcie z poprzednimi kandydatami. Pozwala to na lepszą, bardziej osobistą interakcję. Na przykład, zamiast otrzymywać ogólne aktualizacje firmy co jakiś czas, możesz wchodzić w interakcję z celem, gdy trafią do nowej pracy lub skomentują elementy pracy, które udostępniają.

Te interakcje pomogą Ci budować dalsze zaufanie i relacje z kandydatami, którzy nie zostali wybrani, i ułatwią Ci rekrutację w przyszłości.

Total
0
Shares
Related Posts