Jak odkryć, czy Twoi odbiorcy są znudzeni Twoimi treściami

bored

Bądźmy szczerzy. Tworzenie przyspieszających impulsy, super angażujących treści, które w 100% nie są realistyczne dla każdego czytelnika.

Byłoby miło. Ale to się nie zdarza.

Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku firm z tzw. nudnych branż-mikro-nisz, w których bardzo niewiele osób ma ogromne zainteresowanie tą tematyką.

Ale jeśli zawsze nudzisz odbiorców do łez, będzie to oczywiście miało negatywny wpływ na twój ruch, leady, konwersje, reputację marki i—ostatecznie—rentowność.

Zasadniczo nudna treść jest okropna. Nudne treści są gorsze niż nie. treść w ogóle!

Jeśli uważasz, że Twoja kampania content marketingowa znajduje się w spirali śmierci, ważne jest, aby jak najszybciej rozwiązać sytuację.

Kiedyś pisałem nudne bzdury. Kiedy to rozgryzłem, zmieniłem sposób postępowania. Dzisiaj niekoniecznie cały czas kieruję J. K. Rowling, ale do wiedzieć, kiedy (lub jeśli) moja publiczność się nudzi.

Skąd mam wiedzieć?

Zaraz ci powiem.

Ale najpierw, pozwólcie, że powiem coś (cóż, w pewnym sensie) z góry: chodzi o dane-znaki ostrzegawcze są w danych.

Niezależnie od tego, czy jesteś marketerem, SEO, czy twórcą treści, data jest twoim przyjacielem. Ale nie martw się, nie każę ci kupować drogiego oprogramowania analitycznego. Prawie wszystkie dane, które przytaczam w tym artykule, są bezpłatne.

Oto oznaki, że Twoi odbiorcy uważają, że Twoje treści są nudne.

Twój współczynnik odrzuceń jest nienormalnie wysoki

Co jest współczynnik odrzuceń?

Oto jak Google to definiuje:

Współczynnik odrzuceń to procent sesji jednostronicowych (tj. sesji, w których osoba opuściła Twoją witrynę ze strony wejściowej bez interakcji ze stroną).

Zasadniczo ktoś patrzy na Twoją stronę i wychodzi.

Współczynnik odrzuceń znajdziesz w Google Analytics.

image05

Skąd wiesz, czy Twój współczynnik odrzuceń jest okropny, czy nie?

Oto kilka benchmarków, w zależności od rodzaju witryny, którą posiadasz:

image08

Wiele problemów może przyczynić się do wysokiego współczynnika odrzuceń.

Powolny czas ładowania strony, brzydki Projekt strony internetowej, irytujące wyskakujące okienka lub gówniane wrażenia mobilne to tylko kilka z tych powodów.

Na przykład współczynniki odrzuceń urządzeń mobilnych są zwykle wyższe ze względu na mniej niż optymalny projekt mobilny niektórych witryn.

image11

Może to jednak być po prostu dlatego, że czytelnicy są mniej niż zachwyceni Twoimi treściami i opuszczają statek, zanim jeszcze dotrą do połowy.

Jeśli Twój współczynnik odrzuceń wynosi ponad 70%, prawdopodobnie jest powód do niepokoju. Jeśli to ponad 90%, to poważny problem.

image09

Kiedy nie ma innego dostrzegalnego powodu, słaba treść może być sprawcą.

Dostajesz kilka komentarzy lub w ogóle nie masz komentarzy

Czy tworzysz posty na blogu, posty gości, aktualizacje w mediach społecznościowych itp. które konsekwentnie reagują mało lub wcale?

Może nawet zadajesz otwarte pytania na końcu i błagasz, aby czytelnicy zadzwonili, aby wywołać dyskusję.

Co się dzieje?

Jeśli nic, potraktuj to jako znak ostrzegawczy.

W moich pierwszych dniach blogowania, około dziesięciu lat temu, nie otrzymałem wielu komentarzy do moich artykułów.

Ten jeden post (o pocztówkach?!) otrzymał tylko 17 komentarzy i w zasadzie żadnych akcji społecznych:

image17

Mogłem się przez to załamać.

Ale zamiast tego dostałem nauczkę. Może moja publiczność znudzi się czymś o pocztówkach.

Więc może muszę zmienić trochę moją grę.

Zmieniłem swoją grę i naprawdę skupiłem się na tematach i stylu, jakiego oczekiwała moja publiczność. Jak się okazuje, post jak to mam setki komentarzy:

image13

Liczba komentarzy to świetny termometr poziomu zainteresowania odbiorców.

Jeśli napiszesz gorący artykuł na gorący temat, liczba komentarzy będzie to odzwierciedlać.

Ale jeśli napiszesz kompletny snoozer, nikt nie skomentuje.

Jest to rodzaj informacji, które mówią dokładnie to, co musisz wiedzieć o wyniku nudy treści.

Twoje treści nie są udostępniane społecznie

Osobiście uważam, że akcje społecznościowe są jedną z najprostszych, ale pouczających metryk w marketingu treści.

Szybki rzut oka na liczbę polubień, tweetów i innych akcji, które otrzymuje kawałek treści, często służy jako podstawowy test lakmusowy, aby zobaczyć, jak pozytywnie (lub niekorzystnie) zareagowali Twoi odbiorcy.

Na przykład można śmiało powiedzieć, że jeśli “blog Post A” otrzymał 250 akcji ogółem, a “Blog Post B” otrzymał tylko 12 akcji ogółem, Post na blogu a został odebrany przez czytelników znacznie lepiej.

Chociaż nie byłoby realistyczne oczekiwać, że każdy element treści będzie home runem, stale niska liczba akcji społecznościowych często wskazuje na nudę publiczności.

Czytelnicy po prostu nie są zauroczeni Twoimi treściami i nie czują, że zasługują na udostępnienie.

Jedynym zastrzeżeniem byłoby, jeśli jesteś całkiem nowy na scenie i nie masz jeszcze ugruntowanej publiczności.

Ale jeśli otrzymywałeś rozsądną liczbę akcji społecznościowych, a te liczby zauważalnie spadają, nudna treść z pewnością może być powodem.

Istnieje prosty sposób na zmierzenie, w jaki sposób udostępniane są Twoje treści.

Możesz użyć narzędzia takiego jak Buzzsumo. Wystarczy wpisać adres URL swojej strony lub bloga i kliknąć ” Szukaj!”

Zobaczysz ekran wyników takich jak ten:

image06

Przyznaję, możesz nie mieć akcji 430k na jednym poście, jak CNN. Najlepiej jednak, zobaczysz co najmniej kilka.

Kolejne darmowe narzędzie, którego możesz użyć jest na moim blogu, NeilPatel.com.

Aby użyć tego narzędzia, wprowadź adres URL swojego bloga i kliknij przycisk “Analizuj”.

image02

Wygenerowanie raportu zajmuje zaledwie minutę lub dwie-zobaczysz pasek postępu informujący, gdzie znajduje się analiza.

image12

Po zakończeniu raportu kliknij ” Content Marketing.”

image03

Raport content marketing pokazuje, ile akcji społecznościowych liczy się w całej witrynie.

Oto podsumowanie akcji społecznościowych na moim blogu:

image19

Statystyka “udział strony w sieci” mówi, że które poszczególne strony zostały udostępnione, a liczba udostępnień każdej strony otrzymała:

image18

Możesz również zobaczyć liczbę akcji każdej strony otrzymanych zgodnie z siecią społecznościową:

image10

Korzystanie z tego narzędzia pozwala uzyskać bardzo realne poczucie, czy czytelnicy kopiują Twoje treści.

Słuchaj, jeśli ludzie nie udostępniają Twoich treści, prawdopodobnie nie są pod wrażeniem.

Ale bądźmy realistami. Jeśli twój ruch jest niski, Twoje udziały również będą niskie. Nikt nie udostępni Twoich treści, jeśli nikt ich nie widzi.

Nie zadręczaj się niską liczbą akcji chyba że masz naprawdę duży ruch połączone z małą liczbą akcji.

Zazwyczaj istnieje kilka powodów, dla których Udostępnianie społecznościowe zmienia się i/lub nosedives. Nawet żongernaut marketingu treści, taki jak Buffer, przyznał: “w ciągu ostatniego roku straciliśmy prawie połowę naszego ruchu skierowań społecznościowych.”

Pokazali nawet swoje liczby, aby to udowodnić:

image00

Kevan Lee, twórca zawartości bufora, próbował wymyślić kilka powodów, dla których tak się stało.

Oto jego maybes:

  • Może musimy zatrudnić menedżera mediów społecznościowych na pełny etat, aby naprawdę poświęcić trochę czasu i energii na świetną pracę w mediach społecznościowych.
  • Może nie jestem dobry w marketingu w mediach społecznościowych.
  • Może nasz współczynnik dzielenia się jest wyłączony: za dużo treści, za mało rozmowy.
  • Może wszyscy inni też zawodzą!
  • Może musimy pisać częściej.
  • Może powinniśmy pisać rzadziej.
  • Może, może, może …

Tak więc, chociaż niska liczba udziałów może wskazywać na nudną zawartość,nie są one jedynym miernikiem.

Masz niskie zaangażowanie na Twitterze

Chociaż nie zawsze jest łatwo określić, jaki jest Twój dokładny poziom zaangażowania na wszystkich platformach społecznościowych, Twitter sprawia, że jest niezwykle przejrzysty.

Twitter Analytics sprawia, że bardzo łatwo jest poznać poziom zaangażowania na swojej platformie.

Oto co robię.

Porównuję liczbę wyświetleń otrzymanej przeze mnie treści z liczbą zaangażowania, która obejmuje retweety, ulubione, kliknięcia linków i tak dalej.

Spójrz na przykład na Twitterze Analytics.

Podsumowanie 28-dniowe tego konkretnego konta na Twitterze pokazuje, że liczba tweetów spada, liczba wyświetleń spada, wizyty w profilu spadają, wzmianki spadają, a Obserwujący rosną.

Tego rodzaju dane pokazują ogólny spadek zaangażowania na Twitterze, co sugeruje, że poziom treści publikowanych na koncie jest mniej niż ekscytujący.

image16

Oczywiście, to nie jest cała historia, ale zapewnia dość wyraźną migawkę tego, jak moi odbiorcy na Twitterze reagują na treści, które publikuję na Twitterze.

Analityka Twittera jest pomocna, ponieważ zapewnia miesięczne rozliczanie poziomów zaangażowania na Twitterze. Możesz natychmiast dowiedzieć się:

  • Twój najlepszy tweet.
  • Liczba wyświetleń, które zarobił Twój najlepszy tweet.
  • Twoja najlepsza wzmianka.
  • Liczba zaangażowania Twój szczyt wzmianka zarobione.
  • Twoja liczba tweetów.
  • Twoja całkowita liczba wyświetleń tweeta.
  • Twoje wizyty w profilu.
  • Twoi nowi wyznawcy.
  • Twoje wzmianki.
  • Twój najlepszy wyznawca.
  • Liczba wyznawców twojego najwyższego wyznawcy.
  • Twój najlepszy tweet medialny.
  • Całkowita liczba wyświetleń zarobionych przez twój top media tweet.

Ponadto dzięki usłudze Twitter Analytics uzyskasz ostrzejszą perspektywę tego, kto się z tobą angażuje. Na przykład moi obserwatorzy na Twitterze są zainteresowani marketingiem i 61% mężczyzn. Jest tu mnóstwo soczystych informacji:

image14

Jak te dane mi pomagają?

  • Mogę zrozumieć, jak, dlaczego i przez kogo moje treści na Twitterze są udostępniane.
  • Rozumiem demografię mojej publiczności.
  • Mogę ponownie przygotować moje treści, aby utrzymać większe zainteresowanie.

Innymi słowy, wszystkie te dane służą pewnemu celowi: pomagają mi tworzyć bardziej angażujące treści!

Twój wskaźnik braku obserwacji rośnie

Czy Twoi obserwatorzy w mediach społecznościowych przestają obserwować na lewo i prawo?

Czy twoja publiczność kurczy się, a nie rośnie z każdą aktualizacją?

Jest to oczywiście znak, że coś jest nie tak.

Wielu użytkowników mediów społecznościowych jest szczególnie zainteresowanych tym, co pojawia się w ich kanałach i po prostu nie będą śledzić konta, które nie podkręca ich silników.

Istnieje wiele bezpłatnych narzędzi, które pokazują, kto cię śledzi i przestaje obserwować na różnych platformach mediów społecznościowych.

Platforma taka jak Unfollowerstats daje szczegółowe raporty na temat tego, kto obserwuje, przestaje obserwować itp., na Twitterze.

image15

Innym narzędziem Twittera jest Tweepsmap.

image07

Tweepsmap wysyła Ci e-mail z podsumowaniem liczby osób, które śledziły i nie obserwowały Cię każdego tygodnia.

image04

O ile nie opublikowałeś czegoś, co jest bardzo obraźliwe, duża liczba zakończeń zwykle wskazuje na niezbyt inspirującą treść.

Ruch ogólnie spada

Jeśli zauważyłeś stały spadek lub, co gorsza, dramatyczny spadek ogólnego ruchu, może to być również znak, że Twoi odbiorcy tracą zainteresowanie.

Chociaż prawdopodobnie nie oczekują, że wszystko, co publikujesz, będzie całkowicie inspirujące, dość łatwo jest zauważyć tonący statek. Wiele osób po prostu nie wróci po więcej.

Z czasem może to spowodować spadek liczby ruchu. Jeśli zauważysz, że liczba powtarzających się odwiedzających maleje, powodem mogą być nudne treści.

Aby przeanalizować treść pod tym kątem, wykonaj szybkie badanie statystyk ruchu w Google Analytics.

Lubię uruchamiać raporty porównawcze, aby zobaczyć, jak mój ruch w bieżącym okresie wypada w stosunku do mojego ruchu z poprzedniego okresu.

Tonące liczby są znakiem, że coś jest nie tak. Ta strona, którą ostatnio sprawdzałem, jest tego przykładem:

image01

Data to podstępna bestia do oswojenia. Jeśli nie będziesz z tym ostrożny, możesz wyjść z fałszywym obrazem tego, co jest nie tak.

Dane mówią tylko o co chodzi, ale nie diagnozują problemu.

Jeśli podejrzewasz, że nudne treści są problemem, pracuj nad ich naprawą i zobacz, jak rzeczy się zmieniają.

Wniosek

Nudne treści nie są dobre dla nikogo. To nie stymuluje Twoich odbiorców i nie pomaga Twojej marce się rozwijać.

Ale co robisz, jeśli Twoje treści po prostu nie są ekscytujące? Jak rozwiązać ten problem, zanim wymknie się spod kontroli?

Niedawno napisałem post do Content Marketing Institute, który oferuje kilka pomysłów na to, co możesz zrobić, gdy Twoje treści są nudne. To zapewni Ci kilka konkretnych technik naprawienia sytuacji i przyprawienia rzeczy.

Pamiętaj, data jest twoim przyjacielem. Możesz uzyskać jasną perspektywę tego, co się dzieje i sposoby, aby to naprawić, stale przeglądając dane, sprawdzając liczby, przeglądając metryki i pozostając na bieżąco.

Total
0
Shares
Related Posts

Marketing Płatny

Nie ma chyba nic innego w marketingu bardziej magiczny niż uzyskanie płatnego lejka marketingowego do pracy. Pomyśl o…