Firma Kelly Lester odnosi ogromny sukces (jest na dobrej drodze do zarobienia 1,5 miliona dolarów w 2013 roku) i pochodzi prosto z kuchni.
Zbudowała swoją markę, ściśle współpracując z blogerami bento i innymi zagorzałymi fanami swojego produktu. W centrum jej strategii biznesowej znajduje się zaskakujący sekret — Pinterest.
Kelly potrzebowała rozwiązania jednego ze swoich najpilniejszych problemów – szukała szybkiego, łatwego sposobu na stworzenie zdrowych, ciekawych obiadów dla swojej trójki dzieci. Opracowała więc easylunchboxes, zgrabny, łatwo zmywalny zestaw lunchbox.
Udało jej się również wprowadzić swój produkt na bardzo (ahem) głodny rynek. Rozpoczęła Easylunchboxy w samym środku amerykańskiego szaleństwa “bento”.
“Bento”, powszechne w Japonii, to jednoporcjowy posiłek pakowany, Zwykle domowej roboty, który jest układany w jednym pudełku. Facebook Instagram, Pinterest i Instagram zdjęcia, zainspirował setki postów na blogu, aktualizacje na Facebooku, Pinterest Pinterest i Instagram.
Przez ostatnie kilka lat obiady w stylu bento stały się niezwykle popularne wśród amerykańskich rodziców, którzy mieli ten sam problem, co Kelly — szukali szybkiego, wygodnego i zabawnego sposobu na przygotowanie obiadów szkolnych, które wykraczały poza tradycyjne PB&J i chipsy ziemniaczane.
Poprosiliśmy Kelly, aby opowiedziała nam, jak wykorzystuje content marketing, aby rozwijać swój biznes i rozszerzać rynek. W tym wyjątkowym i inspirującym case study daje nam swoje najlepsze wskazówki i sugestie.
Jak nazywa się Twoja Firma i czym się zajmujesz?
Moja firma nazywa się EasyLunchboxes.
Mój System easylunchbox eliminuje szaleństwo pakowania lunchu. Easylunchboxes przegródkowe pojemniki i torby chłodnicze pozwalają na szybkie pakowanie obiadów-bez marnowania czasu, pieniędzy, papieru lub plastiku. Moje zestawy kontenerowe to najlepiej sprzedające się lunchboxy na Amazon.com.
Kim są twoi klienci i jak im służysz? Czy próbowałeś rozwiązać pilny problem ze swoim produktem?
Moi klienci to ludzie, którzy pakują posiłki. Każdy, w każdym wieku, kto je jedzenie.
Chciałbym powiedzieć, że wpadłem na swój pomysł biznesowy, ponieważ byłem zafascynowany “bento”, japońskim stylem pakowania żywności, więc postanowiłem zaprojektować idealną wersję dla amerykańskich pudełkowych lunchów.
Ale tak naprawdę, wpadłem na ten pomysł, bo byłem leniwy.
Nie chciałem spędzać czasu w kuchni pakując obiady. Ale rodzic musi karmić swoje dzieci (mam trójkę dzieci). Obiady szkolne (MCK) nie wchodziły w grę. Gdybym musiał się pakować, musiałbym znaleźć sposób, żeby to zrobić szybko. Chciałem też pakować bez odpadów.
Używałam wielu pojemników i pokrywek do każdego obiadu mojej córki – i utknęłam z ładunkiem potraw pod koniec każdego dnia szkolnego. Zaprojektowałem więc produkt, który usprawnił ten proces. Pojemniki EasyLunchboxes są łatwe do napełnienia, układania w stos i mają wiele oddzielnych przegródek w jednym kawałku — więc masz tylko dwie części do mycia na każdy lunch 🙂
Jakie treści tworzysz, aby pomóc Ci promować swoją firmę?
Piszę własnego bloga, prowadzę kanał na YouTube i jestem aktywny na wielu platformach społecznościowych, aby dotrzeć do moich klientów i nawiązać kontakt z potencjalnymi nabywcami. Większość mojego sukcesu (i ruchu) pochodzi z rzeczy, które udostępniam na Facebooku i Pintereście.
Jestem w wyjątkowej sytuacji posiadania produktu, który ŻYWO nadaje się do udostępniania za pomocą obrazów. Wielu moich klientów to mamy dzieci w wieku szkolnym. Jest to również niezwykle aktywna grupa demograficzna na Facebooku i Pintereście.
Ten rynek kocha zdjęcia żywności, przepisy, porady, jak pakować obiady, pomysły na to, jak ułatwić życie, jak efektywniej prowadzić dom, sposoby na zabawę z dziećmi itp.. Jeden (lub więcej) z tych tematów jest poruszanych w praktycznie każdym obrazie, który udostępniam, przedstawiającym posiłek zapakowany w moje pojemniki EasyLunchboxes.
Używam mojego bloga do publikowania treści i odpowiadania na wszystkie moje największe pytania dotyczące obsługi klienta i ogólne Często zadawane pytania, a także stworzyłem świetne obrazy do przypinania dla tych postów (więc zachęcam ludzi na Pintereście do klikania i znajdowania odpowiedzi na pytania).
Jak korzystasz z sieci społecznościowych w swojej firmie (lub jak Twoja firma korzysta z serwisów społecznościowych)?
Tu chyba zrobiłem coś wyjątkowego.
Nie mając absolutnie żadnych pieniędzy na reklamę, zdałem sobie sprawę, że muszę generować wiadomości ustne. Wysłałem więc wiele próbek blogerom do recenzji i prezentów. Wkrótce skontaktowali się ze mną, a na dzień dzisiejszy są nie tylko setki recenzji, które prowadzą do mojej strony, ale codziennie są dziesiątki nowych zdjęć zamieszczonych na lunchach zapakowanych w Moje Easylunchboxy.
Wiele z tych zdjęć jest umieszczanych na “Bento blogs” – blogach, które są o pakowaniu lunchów, ale sporo z nich jest umieszczanych na Instagramie i oznaczonych tagiem #easylunchboxes.
Osobiście nie jestem aktywny na Instagramie. Nie robię zdjęć obiadów, które pakuję dzieciom. Ale wygenerowały mnóstwo zdjęć #easylunchboxes po prostu udostępniając post o tym, jak udostępniać zdjęcia z lunchów na Instagramie.
Powiedziałbym, że ogromna liczba Moich zamówień jest bezpośrednim wynikiem znalezienia moich kontenerów na Pintereście. Wiele pinów na Pintereście prowadzi do postów na blogu, które zawierają link do mojej witryny lub mojego sklepu Amazon, gdzie ludzie mogą dowiedzieć się więcej i kupić moje produkty.
Inną rzeczą, którą robię, jest” ponowne pakowanie ” obrazów suchych obiadów, które ludzie publikują na swoich blogach. Jeśli opublikują kilka zdjęć z różnych lunchów, wezmę je i zrobię ciekawy graficznie kolaż ich zdjęć, dodam ich logo (jeśli jeszcze nie ma) i dodam przyciągający wzrok tytuł, aby to wszystko poskładać w całość. Będę publikować wszędzie i linkować ten “ulepszony” obraz z powrotem do ich strony, przynosząc im dużo dodatkowego ruchu. Uwielbiają to!
Oto kilka przykładów kolaży obrazów, które stworzyłem:
Tydzień szkolnych obiadów
Obiady dla przedszkolaka i pierwszoklasisty
Kiedy ludzie publikują zdjęcia posiłków zapakowanych w moje pojemniki ELB, osobiście im dziękuję, zostawiając komentarz na ich blogu, ponownie przypinając go, tweetując, udostępniając go na Facebooku lub Google+, praktycznie wszędzie, gdzie mogę.
Tak, to dużo, aby nadążyć za, ale kiedy ktoś usłyszy ode mnie lub zobaczy, że skomentowałem ich post lub udostępniłem ich obraz, naprawdę docenia wirtualne patanie na plecach — i mają tendencję do ponownego publikowania moich zdjęć moich produktów. Zbudowałem ogromną lojalność wobec marki i pasję do moich produktów, po prostu dziękując w ten sposób.
Jakie zasoby lub narzędzia uznałeś za najbardziej pomocne na początku?
Google. Jestem samoukiem.
Myślę, że znalazłem wszystko, co kiedykolwiek potrzebne, aby wiedzieć, po pierwsze wyszukiwanie w Google.
Innym naprawdę pomocnym źródłem są prywatne grupy na Facebooku,do których zostałem zaproszony. Grupy podobnie myślących ludzi biznesu, którzy mogą zadawać pytania, dzielić się historiami wojennymi i udzielać wsparcia i cennych informacji na każde pytanie. Ludzie są wirtualnymi, cennymi przyjaciółmi.
Jaka była twoja sytuacja przed rozpoczęciem tego biznesu? Czy zawsze byłeś właścicielem firmy, czy też miałeś bardziej tradycyjną karierę?
EasyLunchboxes to technicznie moja ” inna praca.”Moja życiowa kariera to aktorka i piosenkarka. “Reinvention” to tylko część pracy aktorki; za każdym razem, gdy pracujesz, tworzysz nową rolę. Ta umiejętność pomogła mi, gdy wcieliłam się w rolę” stay-at-home mom”, ale szybko zdałam sobie sprawę, że muszę zrobić coś ze swoją artystyczną stroną.
W 1994 roku zdałem sobie sprawę, że większość pokryw włączników światła była biała lub beżowa. Zacząłem dekorować i sprzedawać kreatywne Pokrowce na włączniki światła, w końcu wynająłem miejsce na stoisku na wystawie sztuki, aby zobaczyć, czy mogę zostać przedsiębiorcą.
Po roku ciągłych starań zacząłem sprzedawać hurtowo, a moje płyty z przełącznikami trafiły do setek sklepów muzealnych. Miałem własną małą fabrykę ustawioną w pobliżu, ale prowadziłem biznes (teraz zwany Art Plates) z mojego domu, gdzie byłem w stanie mieć oko na dzieci.
W 2006 roku sprzedałem płyty artystyczne i na krótko wróciłem do świata teatru. Ale reinvention wezwał ponownie, głównie ze względu na gospodarkę, a teraz znaleźć się prowadzenie własnego biznesu po raz kolejny.
Macierzyństwo było inspiracją dla mojego obecnego biznesu. I bez budżetu reklamowego, tylko obsesja na punkcie marketingu online i odrobina kreatywności, rozwinąłem EasyLunchboxes do obecnego poziomu sukcesu.
Jakie były niektóre z głównych punktów krytycznych lub ” A-ha!”chwile?
Miałem zbyt dużo zabawy i sukcesu służąc moim klientom bezpośrednio. Posiadanie moich produktów na sprzedaż za pośrednictwem mojej strony internetowej i Amazon nie było czymś, co zaplanowałem, po prostu pochyliło się w ten sposób przez cały czas.
Nigdy nie wkładam żadnego wysiłku w tworzenie relacji z dostawcami hurtowymi. Ostatnio podjąłem decyzję o całkowitym zaprzestaniu sprzedaży hurtowej do sklepów i dystrybutorów (i tak nie była to duża część mojej działalności), aby móc skoncentrować cały swój czas i zasoby na kliencie, a nie pośredniku.
Jakie były twoje największe błędy, największe straty czasu lub pieniędzy?
Jestem przekonana, że wszystko działa z jakiegoś powodu. Popełniłem kilka błędów i na szczęście tylko “zmarnowałem” niewielką ilość pieniędzy.
Ale gdybym wrócił i coś zmienił, czy byłbym tam, gdzie jestem dzisiaj? Lepiej zostawić w spokoju, jak mawiała moja babcia.
Dlaczego uważasz, że zostałeś niezależnym właścicielem firmy lub blogerem, kiedy większość ludzi po prostu trzyma się swojej kariery, nawet jeśli jest to niezadowalające? Co się w tobie zmieniło?
Ostatecznie, jeśli jestem pasjonatem pomysłu lub produktu, jestem lepszy w kreatywności dla siebie niż dla kogoś innego. (Chyba, że poprosisz mnie o występ w musicalu. Więc chciałbym dla ciebie pracować!)
Jestem lepszym szefem niż pracownikiem. Chociaż tak ciężko pracuję, czasami myślę, że mój “szef” powinien się rozchmurzyć 😉
Jak dziś wygląda twój biznes?
Widziałem, jak moja firma rośnie o około 50% każdego roku od czasu uruchomienia pod koniec 2009 roku. Do końca 2013 roku spodziewam się, że moja sprzedaż wyniesie około 1,5 miliona dolarów.
Co dalej? Jakie są Twoje następne cele?
Ze względu na moje tło wykonawcze, postawiłem się na pierwszym miejscu jako twarz mojej własnej marki. Zostałem wyróżniony przez różne firmy jako twarz sukcesu małego biznesu (Amazon, Wells Fargo) i zostałem zatrudniony przez marki spożywcze, jako CEO EasyLunchboxes, aby promować swoje produkty w telewizji. Z niecierpliwością czekam na więcej.
Moim celem jest dotarcie do coraz większej liczby osób-oferowanie im narzędzi i pomysłów, aby zdrowe posiłki były szybkie, łatwe i przyjemne (z niewielkim negatywnym wpływem na planetę). Moja silna sprzedaż jest bezpośrednim odzwierciedleniem pracy, którą wykonuję, aby osiągnąć jeden z moich najważniejszych celów-angażować i inspirować każdego, kto chce zapakować pożywny posiłek do szkoły, pracy lub podróży.
Otyłość i problemy zdrowotne wynikające ze złej diety mogą być w dużej mierze wyeliminowane, jeśli ludzie mają wiedzę i narzędzia, za pomocą których można zmienić swoje nawyki żywieniowe. Jako społeczność, razem robimy większą różnicę.
Jakie rady udzieliłbyś blogerom i twórcom treści, którzy próbują zbudować publiczność online?
Hojnie udostępniaj treści innych osób oraz hojnie udostępniaj swoją wiedzę i umiejętności.
Co się dzieje, to się dzieje. Ludzie uwielbiają dawać (i robić interesy z!) ludzi, którzy są mili, przyjaźni, pomocni i hojni.