Jak lepiej zrozumieć swoich klientów i napisać bardziej przekonującą kopię

W tym poście idziemy o krok dalej, aby w pełni zrozumieć Twoich klientów.

Chcemy wiedzieć, co myślą o Twoim produkcie i jakich słów używają, aby go opisać. Krótko mówiąc, chcemy wiedzieć, co jest dla nich ważne.

Jest to kluczowy krok w procesie copywritingu i tajna broń najlepszych copywriterów.

Wiele osób bada produkt i zapisuje profil klienta. Potem zaczynają pisać.

Ale kiedy to robią, tracą okazję, aby naprawdę zrozumieć najważniejszą osobę w każdym projekcie copywritingowym-klienta.

Nie wiedzą, co jest ważne dla ich klientów, a co przekonuje ich do dokonania zakupu. Decyzje o tym, jak napisać kopię, są podejmowane bez rozmowy z ludźmi, którzy ostatecznie odłożą swoje ciężko zarobione pieniądze na stół, aby kupić produkt lub usługę.

Możesz pominąć ten post, jeśli czujesz, że wiesz już dokładnie, jak myślą Twoi klienci, ale o ile nie odbyłeś już setek rozmów z klientami, prawdopodobnie naprawdę nie Poznaj swoich klientów tak dobrze, jak myślisz. W końcu wiedza, co Twoi klienci myślą o Twoim produkcie i słowa, których używają, aby o nim mówić, okaże się najważniejszą częścią procesu copywritingu.

Porozmawiajmy teraz o najłatwiejszym sposobie lepszego zrozumienia klientów i napisania bardziej przekonującej kopii.

Najprostszy sposób, aby dowiedzieć się więcej o swoich klientach

Najprostszym sposobem, aby dowiedzieć się więcej o swoich klientach, są krótkie ankiety, a dobrą wiadomością jest to, że istnieje wiele przydatnych narzędzi do tego. Możesz użyć Formularzy Google, Wufoo, SurveyMonkey lub dowolnego innego narzędzia ankietowego dostępnego online.

Celem ankiety jest “rozmowa” z klientami. Możesz zadzwonić do nich indywidualnie, aby porozmawiać przez telefon, co jest świetne, jeśli masz czas, ale ankiety ułatwiają prowadzenie rozmowy z dużą liczbą klientów w tym samym czasie i rejestrowanie ich odpowiedzi w jednym miejscu.

Porozmawiajmy teraz, jak to zrobić.

Krok # 1: Utwórz Swoją Ankietę

Najpierw wybierz narzędzie ankiety, którego chcesz użyć. Będziemy używać Formularzy Google, ponieważ jest to najłatwiejsze w użyciu.

Teraz zacznij od dodania ośmiu pytań wymienionych poniżej. Rodzaj pytania do utworzenia jest wymieniony w nawiasach, a Wyjaśnienie pytania jest podane kursywą poniżej pytania.

Po utworzeniu ankiety porozmawiajmy o tym, jak z niej korzystać.

Krok # 2: Badanie Klientów

Po utworzeniu ankiety musisz przejść do jej przeprowadzenia i dowiedzieć się więcej o swoich klientach. Ale zanim to zrobimy, oto kilka pytań, które możesz mieć w tym momencie:

Pytanie 1: Ile osób powinienem zbadać?

A: Nawet garść odpowiedzi pomoże Ci w copywritingu, ale powinieneś zbadać jak najwięcej osób. Pamiętaj tylko, że nie wszyscy ją wypełnią. 10 odpowiedzi jest lepsze niż 0, 25 jest nawet lepsze niż 10, ale 1000 odpowiedzi prawdopodobnie będzie za dużo. Zrób, co możesz, aby uzyskać odpowiednią liczbę odpowiedzi bez uzyskania tak wielu, że nie będziesz miał czasu na przejrzenie odpowiedzi.

Pytanie 2: Jak mogę uzyskać więcej osób, aby je wypełnić?

A: Często prosta zachęta pomoże większej liczbie osób wypełnić ankietę. Na przykład możesz powiedzieć uczestnikom ankiety, że wypełniając ją, zarejestrują się, aby otrzymać bezpłatnego iPada. Następnie, po otrzymaniu wszystkich wyników, możesz użyć strony, takiej jak Random.org aby wygenerować zwycięzcę na podstawie liczby odpowiedzi, które przychodzą. Możesz również wybrać zwycięzcę na podstawie odpowiedzi, która była najbardziej pomocna. Cokolwiek będzie dla ciebie najlepsze.

Pytanie 3: Dlaczego tak wiele pytań jest otwartych?

A: Powodem, dla którego używamy tak wielu otwartych pytań, jest to, że jakościowe odpowiedzi zapewniają najbardziej wnikliwe odpowiedzi na copywriting. Zamiast chcieć poznać procent ludzi, którzy lubią funkcję X lub Y, chcemy usłyszeć, jak mówią o produkcie własnymi słowami. W końcu użyjemy tych słów do napisania kopii, którą piszemy.

Teraz, gdy mamy już te ważne pytania z drogi, przeprowadźmy ankietę, a następnie oceń wyniki.

Przeprowadzenie badania

Rozpocznij badanie swoich klientów, wysyłając link do jak największej liczby klientów, którzy mogą go wypełnić, jak to możliwe i którzy nie będą mieli problemu z otrzymaniem wiadomości e-mail o ankiecie. Może to być grupa Twoich ostatnich klientów lub może to być subskrybenci poczty e-mail na Twoim blogu. Po prostu dowiedz się, którzy klienci nie będą mieli nic przeciwko poproszeniu o wypełnienie ankiety, a następnie wyślij im wiadomość e-mail z linkiem.

Twój e-mail może polubić poniższy.

Krok # 3: Ocena odpowiedzi

Gdy pojawią się odpowiedzi, musisz wiedzieć, jak je ocenić. Najlepszym sposobem na rozpoczęcie jest utworzenie arkusza kalkulacyjnego i skopiowanie i wklejenie każdej odpowiedzi otrzymanej obok pytania, aby mieć łatwą listę do pracy.

Przeczytaj odpowiedzi i zwróć uwagę na wszystko, co się wyróżnia. Będziesz szukał przede wszystkim dwóch rzeczy: 1) odpowiedzi, które się powtarzają i 2) fraz, które uchwycą, jak klienci mówią o Twoim produkcie. Gdy znajdziesz tego typu odpowiedzi, skopiuj i wklej je pod odpowiednim pytaniem w dokumencie badania klienta.

Spójrzmy na każde pytanie indywidualnie, aby zobaczyć, jak to działa. (Uwaga: pomijamy pytania w tle, ponieważ te odpowiedzi nie są potrzebne w tym momencie.)

Pytanie 1: Jak opisałbyś nasz produkt znajomemu lub koledze?

Celem tego pytania jest dowiedzieć się, jak twoi klienci opisują Twój produkt lub usługę. Próbujesz dowiedzieć się, jakich słów używają, aby mówić o tym, co robisz, ponieważ często sposób, w jaki mówisz w organizacji, nie pasuje do tego, jak klienci mówią na ulicy. To, co jest dla Ciebie ważne, niekoniecznie musi mieć znaczenie dla nich, dlatego chcemy dowiedzieć się, jak dokładnie mówią o tym, co robisz.

Na przykład możesz otrzymać takie odpowiedzi:

Podczas przeglądania odpowiedzi skopiuj i wklej kluczowe frazy do sekcji, którą właśnie utworzyłeś w dokumencie badania klienta. Przykłady obejmują:

Czy widzisz, dlaczego tego typu odpowiedzi są tak potężne? Uczysz się dokładnych zwrotów, których klienci używają do rozmowy o Twoim produkcie i tym, co jest dla nich ważne, nie wspominając o tym, że generujesz niesamowite referencje dla swojej witryny (o ile poprosisz o pozwolenie na ich użycie).

Pytanie 2: Jakie pytania miałeś przed zakupem, czyli co prawie uniemożliwiło ci dokonanie zakupu?

Pytanie drugie określa przeszkody, które uniemożliwiają klientom zakup. Próbujesz dowiedzieć się, co stoi na drodze między zakupem klienta, a nie zakupem.

Przykładowe odpowiedzi obejmują:

Lista potencjalnych odpowiedzi jest długa, ale każda z nich wspomina o przeszkodzie, która uniemożliwia klientom zakup. Dwa z nich koncentrowały się na cenie, jeden poprosił o bezpłatną wersję próbną i gwarancję zwrotu pieniędzy, a trzeci nie był pewien, jakie korzyści przyniosą ankiety dla ich firmy.

Czytanie tych odpowiedzi pomaga nam zrozumieć, co następuje:

  • Musimy przekazać, jak cenne jest narzędzie ankietowe i jak duży zwrot zapewni przy niewielkiej miesięcznej inwestycji.
  • Darmowa wersja próbna i Gwarancja Zwrotu pieniędzy byłyby dobre, przynajmniej jako test, aby sprawdzić, czy zwiększa sprzedaż.
  • Coś takiego jak studium przypadku powinno być wykorzystane, aby pokazać, w jaki sposób tego typu ankiety są przydatne dla firm.

Pytanie 3: co ostatecznie przekonało Cię do zakupu tego produktu?

To pytanie staje się podstawą tego, co przekonało klientów do zakupu Twojego produktu. Pokazuje, które korzyści lub funkcje są dla nich najważniejsze. Zależy im na cenie lub usłudze? Czy byli pod wrażeniem twojej listy klientów lub Twoich osiągnięć? A może przekonali się o darmowym 30-dniowym okresie próbnym?

Oto kilka przykładowych odpowiedzi:

Oto spostrzeżenia dostarczone przez te odpowiedzi:

  • Wstępnie sformułowane ankiety są interesujące dla ludzi, ponieważ nie zawsze wiedzą, jakie pytania zadać. Wydaje się, że jest to punkt bólu dla klientów.
  • Zalecenia ustne są potężne, aby skłonić ludzi do wyboru jednej firmy nad drugą.
  • Nie drenaż zasobów IT jest również ważny dla klientów, więc jest to ważny punkt sprzedaży.

Pytanie 4: Jakie cechy produktu były dla Ciebie najważniejsze przy podejmowaniu decyzji o zakupie?

Celem tego pytania jest określenie, które funkcje są ważniejsze dla klientów niż inne. Wiele produktów ma listę funkcji, ale niektóre są ważniejsze od innych.

Na przykład klienci mogą udzielić następujących odpowiedzi:

Spostrzeżenia:

  • Ankiety” wstępnie sformułowane “lub” gotowe ” wyróżniały dwóch klientów. Dodamy to do listy ważnych funkcji.
  • Szybki i łatwy montaż wyróżniał się również dwoma klientami. Dodamy to również do naszej listy.
  • Natychmiastowe powiadomienia zostały wspomniane dwa razy, więc również zostaną dodane.

Pytanie 5: co miałeś nadzieję osiągnąć dzięki temu projektowi?

To pytanie próbuje dowiedzieć się, jakie korzyści klienci chcieli czerpać z korzystania z produktu lub usługi. Co dokładnie próbują zrobić? Sprzedawać skuteczniej? Dotrzeć do większej liczby klientów? Albo coś innego?

Kilka przykładowych odpowiedzi:

Kilka spostrzeżeń:

  • Wszyscy klienci są zainteresowani dowiedzieć się więcej o swoich odwiedzających witrynę. Powodem, dla którego zarejestrowali się w prostym narzędziu do ankiet, było dowiedzieć się więcej o tym, kto przychodzi na ich stronę.
  • Oprócz dowiedzenia się więcej o tym, kto odwiedza ich witrynę, dwóch z nich wspomniało o chęci zwiększenia rejestracji lub sprzedaży poprzez ankiety odwiedzających. Pokazuje to, że głównym celem ankiet nie jest tylko “zrozumienie” klientów, ale ich “zrozumienie”, aby mogli sprzedawać więcej tego, co sprzedają.

Wniosek

Ankiety są nieocenionym sposobem, aby dowiedzieć się więcej o swoich klientach i pomóc napisać bardziej przekonującą kopię. Pokazują Ci, co dzieje się w głowie Twoich Klientów, jakie pytania są zadawane w kółko i jakich słów używają do opisania Twojego produktu lub usługi.

Te słowa staną się doskonałym źródłem do kopiowania, niezależnie od tego, czy będzie to treść strony internetowej, opisy produktów, nagłówki gazet, czy coś innego.

Bez zwracania uwagi na słowa, których używają twoi klienci, łatwo jest wślizgnąć się w firmową mowę i używać języka, którego mogą nie rozumieć. Często opisujemy produkty w oparciu o słowa kluczowe lub frazy branżowe, z którymi nasi klienci nie są zaznajomieni. Ten rodzaj kopii może mieć dla nas sens, ale nie będzie miał sensu dla naszych klientów. Nie rezonuje również z klientami tak głęboko, jak kopia, która używa dokładnych słów i zwrotów, których używają. Skorzystaj z powyższych wskazówek, aby napisać więcej o swoich klientach.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts