Jak korzystać z ankiet i wywiadów, aby generować więcej pieniędzy dla swojej firmy

Firmy są na łasce swoich klientów.

Klient decyduje, czy firma rozwija się, przetrwa, czy upadnie.

Dlatego poświęcasz tyle czasu, wysiłku i pieniędzy na różne kampanie marketingowe.

Targetowanie nowych klientów.

Stara się utrzymać obecnych klientów.

Zastanawiając się, jak wycisnąć niektóre dodatkowe zyski od najlepszych klientów.

To może być wyczerpujące, ale jest absolutnie konieczne.

Wszystkie te wysiłki można podsumować dwoma pytaniami:

  1. Czego klient chce i potrzebuje?
  2. Jak mogę zaspokoić te potrzeby i potrzeby?

Do tego to wszystko sprowadza się.

Co jest najbardziej niedrogi i niezawodny sposób, aby dostać się do umysłów swoich klientów?

Po prostu ich zapytaj..

Zgadza się.

Bezpośrednie poproszenie klientów o opinię może pozwolić na dokonanie niezbędnych zmian w celu dostosowania się do ich żądań.

W rezultacie możesz zarobić więcej pieniędzy.

Ankiety i wywiady to najlepsze narzędzia, które pomogą ci uzyskać dokładne komentarze, obawy, pochwały lub krytykę.

Dodatkowo pokazuje twoje klienci, którym zależy o ich opiniach.

image7 10

Gdy klienci myślą, że ci na nich nie zależy, przestaną kupować Twoje produkty i usługi.

Opierając się na powyższym badaniu, widzimy, że jest to zdecydowanie powód numer jeden na tej liście.

Ankiety i wywiady to świetny sposób, aby zabić dwie pieczenie na jednym ogniu.

Otrzymujesz cenne informacje, które mogą przynieść Ci więcej pieniędzy i wzmacniają przekaz, że dbasz o swoich klientów.

Wszyscy są zadowoleni.

Jeśli nigdy nie stworzyłeś ankiety lub nie przeprowadziłeś wywiadu z jednym ze swoich klientów, nie daj się zastraszyć.

Wierzcie lub nie, ale to całkiem proste.

Powiem ci dokładnie to, co musisz wiedzieć, aby zacząć.

Jak stworzyć ankietę dla klientów

Zanim przejdziemy dalej, zacznijmy od podstaw.

Nie możesz rozpowszechniać ankiety, dopóki jej nie utworzysz.

Po zbudowaniu ankiety możesz rozpowszechniać ją we wszystkich kanałach marketingowych i sieciach komunikacyjnych.

Ale wkrótce do tego dojdziemy.

Na razie pokażę Ci najlepszy sposób na zrobienie ankiety na platformie, która jest darmowa i łatwa w użyciu.

Budowanie ankiety za pomocą SurveyMonkey

SurveyMonkey jest jedną z najpopularniejszych platform do tworzenia ankiety w Internecie.

Fakt, że mają bezpłatną opcję, ułatwia jej wypróbowanie.

Krok # 1: Utwórz nową ankietę

image1 10

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to utworzyć konto.

Jest to szybkie i możesz nawet zalogować się za pomocą profilu na Facebooku lub Google, aby to jeszcze ułatwić.

Następnie przejdź do zakładki “Moje ankiety” u góry ekranu.

Wystarczy wpisać nazwę ankiety i kliknąć “Utwórz ankietę”, aby kontynuować.

Krok # 2: Wybierz szablon

image5 10

SurveyMonkey pozwala zbudować szablon od podstaw.

Możesz to zrobić, ale myślę, że o wiele łatwiej jest po prostu użyć jednego z istniejących szablonów.

W rzeczywistości jest to jeden z powodów, dla których ich platforma jest moim ulubionym wyborem.

Dla naszych celów przejdziemy do szablonów “opinie klientów”.

Wybrałem “szablon ankiety satysfakcji klienta”, ponieważ będzie on dla nas dobrze działał.

Możesz przejrzeć inne opcje, aby zobaczyć, która z nich najlepiej pasuje do rodzaju informacji, które próbujesz zebrać.

Na przykład, jeśli szukasz opinii na temat swojej witryny, istnieje do tego osobny szablon.

Krok # 3: Dodaj pytania

image4 10

Każdy szablon będzie wstępnie ustawiony z kilkoma pytaniami w oparciu o kategorię.

Ale możesz zmienić kolejność, zmodyfikować pytania lub utworzyć niestandardowe, korzystając z banku pytań.

Twoje pytania powinny być proste i łatwe do zrozumienia.

Pytania powinny być również ze sobą powiązane.

Dowiedz się dokładnie, jakie wyniki chcesz uzyskać z tej ankiety.

Wkrótce omówię to bardziej szczegółowo.

Krok # 4: Rozdaj ankietę swoim klientom

image6 10

Teraz, gdy ankieta jest tworzona, musisz ją przekazać swoim klientom.

To kolejny powód, dla którego SurveyMonkey jest świetną opcją.

Masz wiele różnych metod dystrybucji.

Oczywiście, możesz zbudować ankietę na Facebooku i podzielić się nią ze znajomymi.

Możesz też użyć oprogramowania do marketingu e-mailowego, aby utworzyć ankietę i wysłać ją do subskrybentów.

Ale po co to robić, skoro można go zbudować tutaj i jest kompatybilny ze wszystkimi platformami?

Pozwoli to zaoszczędzić mnóstwo czasu i ułatwi analizowanie wyników.

Krok # 5: Analiza wyników

To jeszcze nie czas na drastyczne zmiany w Twojej firmie.

Na razie musisz się zorganizować.

Poczekaj, aż uznasz, że jest wystarczająco dużo odpowiedzi, zanim to zrobisz.

Nie próbuj dowiedzieć się, czego chcą twoi klienci, jeśli minęło zaledwie 12 godzin od utworzenia ankiety.

Daj mu trochę czasu.

Chociaż twoja firma jest dla Ciebie priorytetem, wzięcie udziału w tej ankiecie nie będzie na szczycie wszystkich list zadań.

Daj swoim klientom zachętę do przekazywania opinii

Jak już mówiłem, to nie będzie priorytetem dla wszystkich Twoich klientów.

Winisz ich?

Oczywiście, odpowiedź na ankietę lub wywiad może ostatecznie poprawić ich doświadczenie, ale nie wszyscy będą to postrzegać w ten sposób.

Niektórzy klienci postrzegają to jako popyt na ich cenny czas, który można poświęcić na robienie czegoś innego.

Czasami odrobina motywacji może skłonić ich do odpowiedzi.

Zobacz jak Jack Spade czy to z ankietą dystrybuowaną do subskrybentów poczty e-mail:

image8 10

Uzyskanie 20% zniżki za wypełnienie ankiety jest zdecydowanie bardziej atrakcyjne dla klienta niż Solo ” proszę wziąć naszą ankietę.”

Czy zauważyłeś coś jeszcze w tym boisku, co jest atrakcyjne?

Szybko..

Jak już mówiłem, twoi klienci nie chcą tracić czasu.

Uznaj ich czas za cenny i upewnij się, że motywacja jest warta ich kłopotów.

Na przykład oferowanie 10% zniżki na rozmowę kwalifikacyjną, która potrwa kilka godzin i obejmie klienta testującego nowe produkty, nie jest czymś, o co można rozsądnie zapytać.

Z drugiej strony rozdawanie kart podarunkowych o wartości 100 na szybką ankietę, która zajmie tylko dwie minuty, również nie ma większego sensu.

Kluczem jest znalezienie tego środka.

Powiedziałbym, że zaoferuję minimum 20% zniżki na każdą ankietę, którą klient może wykonać online w mniej niż pięć minut.

W przypadku pogłębionych wywiadów, które odbywają się osobiście lub przez telefon, zaoferuj bardziej wartościową zachętę, taką jak bezpłatne produkty lub karty podarunkowe.

Warto rozdawać rzeczy, aby uzyskać więcej wyników ankiety.

Zapewnienie jak największej liczby odpowiedzi da Ci najdokładniejsze wyniki.

Jeśli tylko 20 osób wypełni twoją ankietę, nie będą mogli mówić za całą twoją bazę klientów.

Ustaw cel i trzymaj się go

Przyjrzyjmy się ponownie temu, co zacząłem wcześniej omawiać pytania w ankiecie.

Twoje pytania powinny być powiązane ze sobą, a także z Twoim celem.

Co stara się osiągnąć Twoja ankieta lub rozmowa kwalifikacyjna?

Oto przykład z Barkbox:

image9 9

Ta ankieta jest bardzo specyficzna.

Został wysłany tylko do klientów, którzy zamówili pudełko październikowe.

Wszystkie pytania zostaną odpowiednio sformułowane.

Ale jaki jest cel?

Załóżmy, że chcą poprawić ogólną jakość przyszłych elementów dostawy.

Pytania koncentrowałyby się na tym, które produkty klient chciałby ponownie zobaczyć i bez których produktów mógłby żyć.

Innym celem mogą być sposoby generowania większych pieniędzy. Pytania Mogą dotyczyć częstotliwości zamówienia.

Czy klient jest zadowolony z dostawy pudełka raz w miesiącu?

Może woleliby dostawać co tydzień.

Każde pudełko miałoby mniej przedmiotów i kosztowałoby mniej, ale firma z czasem zarobiłaby więcej pieniędzy.

Albo mogą dostarczać pudełka co trzy miesiące za Jeszcze więcej pieniędzy i obniżyć koszty wysyłki.

Tak czy inaczej, pytania nadal koncentrowałyby się wokół konkretnego celu.

Jeśli jest to prosta ankieta, może nawet nie trzeba wysyłać zewnętrznego linku do klienta.

Ankietę można osadzić bezpośrednio w Interaktywny e-mail, just like Expedia czy z tą ankietą jedno pytanie:

image3 10

Podstawowym celem takiego celu może być PR.

Chcą być w stanie powiedzieć ” X “liczba klientów lub” X ” procent ludzi miał dobry lot.

Ale jednocześnie nadal informują klientów, że cenią swoją opinię.

Nawiązanie wygodnego kontaktu z klientami podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Rozmowy kwalifikacyjne mogą być trudne.

Podczas gdy ankiety są często cięte i suche z odpowiedzi wielokrotnego wyboru lub coś o podobnym charakterze, wywiady są zazwyczaj dogłębne.

Najlepiej korzystać z wywiadów, gdy chcesz uzyskać odpowiedź, która jest bardziej dokładna i otwarta.

Prosta” zadowolona “lub” niezadowolona ” odpowiedź ankiety nie pomoże.

Polecam wywiady dla firm, które mają sklepy stacjonarne.

W ten sposób możesz zobaczyć klienta osobiście.

Zwiększa to również szanse, że klient będzie otwarty na rozmowę kwalifikacyjną.

W rzeczywistości ostatnie badania przeprowadzone przez Harvard Business Review sugeruje, że bezpośrednie zapytania są 34 razy bardziej prawdopodobne, aby uzyskać odpowiedź niż kwestionariusze e-mailowe.

Gdy klient jest w Twoim sklepie, uprzejmie zapytaj go, czy ma pięć lub dziesięć minut na rozmowę kwalifikacyjną.

Chcesz, aby klient czuł się jak najbardziej komfortowo podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

W ten sposób uzyskasz dokładne odpowiedzi.

Jednym z głównych problemów z wywiadami twarzą w twarz jest to, że może być konieczne podjęcie niektórych odpowiedzi z przymrużeniem oka.

Mam na myśli skłonność psychologiczną, która jest określana jako stronniczość społeczna.

image2 10

Oto co mam na myśli.

Klient, z którym rozmawiasz, może nie być zachwycony każdym aspektem Twojej firmy.

Ale są wystarczająco szczęśliwi, aby kontynuować zakupy w Twoim sklepie.

Kiedy zadajesz im pytania dotyczące ich satysfakcji, ich odpowiedź może nie być w 100% zgodna z prawdą.

Są bardziej skłonni powiedzieć ci to, co chcesz usłyszeć, w przeciwieństwie do tego, jak naprawdę się czują.

Ten klient wie, że będą cię widzieć i nie chcą robić rzeczy niezręcznych, mówiąc, że uważają, że pewien produkt jest zły.

Zamiast tego mogą uniknąć konfrontacji i skupić się na aspektach, z których są zadowoleni.

Niedobrze.

Potrzebujesz, aby rozmówca czuł się wystarczająco komfortowo, aby powiedzieć Ci, jak naprawdę się czuje.

Tylko w ten sposób będziesz w stanie wprowadzić odpowiednie ulepszenia.

Daj im znać, jak tylko rozpocznie się wywiad, że cenisz ich opinię i chcesz usłyszeć krytykę.

Nie będziesz obrażony ani zdenerwowany, jeśli usłyszysz coś negatywnego.

Jeśli nie możesz nawiązać tego kontaktu z klientami, wyniki wywiadu mogą być wypaczone.

Wniosek

Jeśli chcesz wygenerować więcej pieniędzy dla swojej firmy, musisz dowiedzieć się, czego chcą klienci.

Jak się tego dowiedziałeś?

To proste.

Zapytaj ich.

Korzystaj z narzędzi takich jak ankiety i wywiady, aby uzyskać konstruktywne informacje zwrotne od klientów.

Możesz dowiedzieć się, co robisz dobrze i co musisz poprawić.

Regularne przeprowadzanie ankiet i wywiadów pokaże Twoim klientom, że na nich ci zależy, zwiększając ich lojalność wobec Twojej marki.

Aby uzyskać jak najwięcej odpowiedzi, zaoferuj swoim klientom zachętę do poświęcenia czasu na wypełnienie ankiety.

Każda ankieta i wywiad powinny koncentrować się na jednym konkretnym celu skoncentrowanym wokół konkretnego celu dla Twojej firmy.

Za każdym razem, gdy rozmawiasz z klientem osobiście, spraw, aby czuł się tak komfortowo, jak to możliwe.

Pomoże to uzyskać najdokładniejsze odpowiedzi.

Połączenie tych taktyk wygeneruje więcej pieniędzy dla Twojej firmy.

Czy Twoja firma woli korzystać z ankiet lub wywiadów, aby uzyskać cenne informacje zwrotne od klientów?

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts