Psychologia jest jednym z najważniejszych aspektów w marketingu, że wszyscy mają tendencję do przeoczenia. Od Wiadomości do koloru, to małe szczegóły, które mogą przekonać cię do zakupu lub odejść.
Czy wiesz, że kolor stanowi 85% przyczyny zakupu określonego produktu? A może reklamy pełnokolorowe w czasopismach są rozpoznawane o 26% więcej niż reklamy czarno-białe?
Elementy psychologiczne idą jeszcze głębiej, gdy spojrzysz na konkretne znaczenia kolorów. Na przykład, jeśli użyjesz koloru niebieskiego na swoich produktach, zapewni to Twoim klientom uspokajający efekt…podczas gdy czarny, z drugiej strony, daje klientom poczucie wyłączności.
Tak więc prawdziwe pytanie, które przychodzi na myśl, brzmi: jak powinieneś używać koloru w marketingu? Cóż, aby odpowiedzieć na to pytanie, a także pokazać, jak kolory wpływają na Współczynnik konwersji, postanowiłem stworzyć infografikę.
Wniosek
Na pierwszy rzut oka kolor może nie wydawać się tak ważny, ale to naprawdę jest. Na przykład Performable był w stanie zwiększyć współczynnik klikalności o 21%, zmieniając kolor przycisku call-to-action z zielonego na czerwony. A kiedy zmieniłem przycisk wezwania do działania z niebieskiego na żółty NA MOJEJ STRONIE GŁÓWNEJ, zwiększyłem Współczynnik konwersji o 38%.
Nie bierz kolorów za pewnik. Po ustaleniu wiadomości, które próbujesz przekazać, na podstawie powyższych danych infograficznych, rozważ przeprowadzenie kilku testów A / B w celu zmaksymalizowania współczynnika konwersji.
Co sądzisz o kolorach? Czy wpływają one na proces podejmowania decyzji?