Większość strategii marketingowych zaczyna się od kilku rzeczy: treści, produktów … i mediów społecznościowych.
Podczas korzystania z mediów społecznościowych nie jest wymagane aby rozwijać firmę, z pewnością może pomóc w większości przypadków. Przytłaczająca 92% marketerów w 2014 roku zgłosiło, że umieszczają wysoką wartość w mediach społecznościowych.
W nowoczesnym krajobrazie marketingowym media społecznościowe pozwalają dotrzeć do niemal każdy, bez względu na to, w jakiej niszy znajduje się Twoja firma.
Ale tylko dlatego, że marketerzy uznają znaczenie mediów społecznościowych, nie oznacza, że wiedzą, jak skutecznie z nich korzystać.
Wiele osób spędza na nim kilka godzin tygodniowo, aby uzyskać tylko niewielki zwrot z inwestycji (ROI).
Statista wysłał ankietę, aby dowiedzieć się, ile czasu tygodniowo marketerzy spędzają w mediach społecznościowych:
Jak widać, coraz więcej marketerów spędza duże ilości czasu w mediach społecznościowych (ponad 16 godzin tygodniowo) każdego roku.
Nie tylko marketerzy-robią to również prezesi. Inne badanie wykazało, że 43% Prezesów spędza więcej niż 6 godzin tygodniowo w mediach społecznościowych.
Prezesi i marketerzy nie spędzaliby tyle czasu w mediach społecznościowych, tydzień po tygodniu, rok po roku, chyba że przyniosłoby to wyniki.
I tak jest.
Ale… nie sądzisz, że prezes może mieć lepsze rzeczy do roboty niż wysyłanie tweetów i postów “Lubię to” na Facebooku? Tak.
Nie mogę usprawiedliwić spędzania więcej niż 6 godzin tygodniowo w mediach społecznościowych—ROI po prostu nie jest wystarczająco dobry.
A jednak nadal korzystam z mediów społecznościowych, aby przyciągnąć ruch do moich postów na blogu i postów gości. Po prostu nie spędzam więcej czasu niż to konieczne.
W tym poście podzielę się z wami różnymi sposobami 6, dzięki którym możesz zaoszczędzić czas w mediach społecznościowych, abyś mógł skupić się na ważniejszych częściach swojej firmy.
Zaczynamy.…
1. Dozowanie zawsze wygrywa
Najlepsi marketerzy, SEO,przedsiębiorcy i pisarze, których znam, pracują partiami.
Dozowanie to “hack produktywności”, który był używany przez wiele lat przez firmy w celu poprawy wydajności na różne sposoby.
Założenie jest proste:
Zamiast wykonywać zadanie w częstych regularnych lub sporadycznych odstępach czasu, rób to wszystko na raz przez dłuższy okres czasu (np. tydzień lub miesiąc). Im dłuższy okres czasu, tym większy wzrost produktywności.
Pomaga z powodu tych 3 głównych powodów:
- Skraca czas przejścia – Za każdym razem, gdy zaczynasz zadanie, zajmuje Ci kilka sekund lub minut, aby dowiedzieć się, na czym stoisz, co musisz zrobić i jak zaczniesz. Podczas dozowania skupiasz się tylko na wykonaniu jednego zadania, dzięki czemu eliminujesz wszystkie późniejsze straty czasu przejścia.
- Upraszcza sprawy – Przełączanie się między wieloma zadaniami w ciągu dnia jest wyczerpujące. Kiedy wiesz, że masz tylko kilka głównych zadań do wykonania w ciągu dnia (oczywiście w większych partiach), jest to mniej zastraszające.
- Możesz pracować szybciej – Przełączanie między wieloma zadaniami oznacza, że musisz wielokrotnie zmieniać ostrość. Za każdym razem, gdy zmieniasz ostrość, tracisz rozpęd, który zbudowałeś. Nigdy nie dostaniesz się do strefy.”
Ostatnią korzyścią z dozowania jest to, że trudniej jest przegapić pewne rzeczy. Dozowanie pozwala zaplanować z wyprzedzeniem, dzięki czemu nie zapomnisz zrobić czegoś ważnego. W tym przypadku jest to portal społecznościowy lub post na blogu.
Istnieje kilka sposobów na wykorzystanie dozowania, aby zaoszczędzić czas, jeśli chodzi o media społecznościowe.
Sposób #1-wymyśl pomysły na posty naraz: Polecam wymyślanie jak największej liczby pomysłów na posty w mediach społecznościowych (to samo dotyczy również pomysłów na blogu).
Twoim celem jest zbudowanie ogromnego zbiornika pomysłów na posty w mediach społecznościowych, z których możesz czerpać w razie potrzeby.
Jak wymyślasz pomysły?
Cóż, będzie to zależało od tego, na których sieciach społecznościowych chcesz skupić swój czas (więcej na tym wkrótce).
Twoje posty na blogu są oczywistym źródłem treści-w ten sposób wrócisz do ruchu na swoim blogu.
Oprócz własnych Materiałów, chcesz podzielić się innymi rzeczami, którymi zainteresowaliby się Twoi czytelnicy.
Oto kilka szczegółowych przewodników, jak wymyślić pomysły na posty:
- Przestań zgadywać: Oto Strategia mediów społecznościowych, która działa
- 26 kreatywnych sposobów publikowania aktualizacji w mediach społecznościowych
- 100 Zabójczych Pomysłów Na Treści W Mediach Społecznościowych
Sposób #2-Zaplanuj posty na bieżąco: Jednym z największych sposobów, w jaki marketerzy tracą czas w mediach społecznościowych, jest logowanie się do każdej sieci i publikowanie aktualizacji pojedynczo.
Możesz zaoszczędzić mnóstwo czasu, wyznaczając jeden raz na początku tygodnia lub miesiąca zgodnie z harmonogramem wszystkie wasze posty. Oczywiście, Jeśli pojawi się coś specjalnego, możesz wprowadzić małe korekty w ciągu tygodnia lub miesiąca.
Powinieneś planować udostępnić każdy post na blogu, który publikujesz co najmniej raz:
Kiedy planujesz udostępnianie na nadchodzący tydzień lub miesiąc, przygotuj i włącz posty do każdego nowego posta na blogu, który opublikujesz.
Bardzo podoba mi się podstawowy szablon udostępniania CoSchedule dla postów na blogu:
Sposób # 3-pracuj tylko w mediach społecznościowych w określonych godzinach: Kolejną pułapką, w którą często wpadają marketerzy, jest ciągłe sprawdzanie swoich kont w mediach społecznościowych pod kątem aktualizacji. Możesz zmarnować ton czasu robi to i produkować bardzo mało w sposób namacalne rezultaty.
Media społecznościowe są podobne do e-maili. To kuszące, aby sprawdzić to często, aby zobaczyć, czy masz coś nowego. Ale musisz podejść do tego w zdyscyplinowany sposób.
Poświęć jeden lub dwa okresy dnia, po 10-15 minut każdy, na sprawdzanie i odpowiadanie na ważne posty i wiadomości w mediach społecznościowych. Zdziwiłbyś się, co możesz osiągnąć, wprowadzając ścisłe limity.
Niektórzy z was mogą kontrować, mówiąc, że 42% ludzi oczekuje odpowiedzi w mediach społecznościowych w ciągu 60 minut od skontaktowania się z obsługą klienta.
Jeśli jesteś w punkcie, w którym stale otrzymujesz prośby o wsparcie w mediach społecznościowych, powinieneś być w stanie zatrudnić kogoś, kto zajmie się tym za Ciebie. Nie trać cennego czasu na proste czynności, które może wykonać prawie każdy. Powiadom ich, jeśli jest coś, na co musisz odpowiedzieć osobiście.
2. Zrozum, co próbujesz osiągnąć
Media społecznościowe to zabójca czasu dla ogółu społeczeństwa, ale kiedy używasz go w biznesie, nie powinien nim być.
Po zalogowaniu się do Twittera, Facebooka lub dowolnej sieci, której używasz, nie powinieneś przewijać kanału aktualizacji, aby zobaczyć, co nowego. Twoja aktywność w mediach społecznościowych powinna być w jednym celu.
Jaki jest cel twojej obecności w mediach społecznościowych?
Próbujesz zdobyć zwolenników? Chociaż zależy to od konkretnej sieci, ogólną zasadą zdobywania obserwujących w mediach społecznościowych jest najpierw podążanie za ludźmi (część powróci) i publikowanie interesujących treści, aby później nie przestali Cię obserwować.
Jest to zazwyczaj główny cel każdej firmy, która ma zupełnie nowe konta w mediach społecznościowych.
Chociaż brzmi to nieco cynicznie,możesz osiągnąć ten cel, nie zwracając na razie uwagi na “kanał” lub obserwujących.
Ponadto, jeśli zestawisz swoje pomysły na posty raz w tygodniu lub miesiącu i użyjesz narzędzi, które pomogą Ci szybko śledzić ludzi, możesz wykonać swoje zadanie w mniej niż 10 minut dziennie.
Oto przewodniki, które udostępniałem wcześniej, które pomogą Ci zdobyć więcej obserwujących w różnych sieciach, począwszy od Facebooka:
- Jak zdobyć pierwsze 1000 polubień
Zdobądź więcej obserwujących na LinkedIn:
- Jak korzystać z LinkedIn: Ostateczna lista porad LinkedIn
Zdobądź więcej obserwujących na Pintereście:
- 12 sposobów na zdobycie większej liczby obserwujących na Pintereście
Zdobądź więcej obserwujących na Instagramie:
- Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie
Czy próbujesz kierować ruchem i prowadzi? Prawdopodobnie najczęstszym powodem korzystania z mediów społecznościowych w firmie jest przyciąganie ruchu do twojej witryny w nadziei na przekształcenie tego ruchu w potencjalnych klientów.
Jest to całkowicie akceptowalny cel.
Pozyskiwanie obserwujących jest warunkiem wstępnym tego. Gdy masz kilka tysięcy, możesz zacząć prowadzić przyzwoity ruch z powrotem do swojej witryny.
Będziesz napędzać większość swojego ruchu, publikując sporadyczne linki do swoich postów na blogu (lub innych treści).
Ponownie, można to zrobić w 10 minut lub mniej dziennie.
Ponadto możesz również odpowiadać na poszczególne posty innych użytkowników lub udostępniać treści w grupach, aby zwiększyć ruch.
Udostępnianie treści w grupach może generować duży ruch, ale nie można go zaplanować. Plusem jest to, że można to zrobić, kiedy chcesz, więc po prostu uwzględnij to w jednym lub dwóch okresach dziennie poświęconych mediom społecznościowym.
Komentowanie poszczególnych postów w celu zwiększenia ruchu to zupełnie inna strategia. Podczas gdy może produkować niektóre wyniki, to w dużej mierze strata czasu.
Taktyka jest w zasadzie taka: wyszukaj słowa kluczowe i pytania w swojej niszy, a następnie opublikuj odpowiedź z linkiem do swojej witryny.
Na przykład, gdybym chciał promować mój artykuł na temat najlepszych wtyczek Gmaila 22, poszukałbym “jaka jest najlepsza wtyczka Gmaila” w różnych sieciach społecznościowych:
Następnie mogę opublikować odpowiedź z linkiem do mojego artykułu (i odpowiedzią).
Chociaż wydaje się to dobrym pomysłem na początku, rzeczywistość jest taka, że poświęcisz 5 minut, aby znaleźć 1-3 dobre (istotne) pytania, na które odpowiesz. Każda odpowiedź będzie prowadzić tylko gościa lub dwóch.
Może to być w porządku, gdy dopiero zaczynasz stronę internetową, ale dla większości jest to strata czasu ze względu na słaby zwrot z inwestycji.
Próbujesz budować relacje? Inną bardzo przydatną cechą mediów społecznościowych jest możliwość komunikowania się z prawie każdym.
Dopóki media społecznościowe nie stały się popularne, trudno było skontaktować się z influencerami.
Teraz możesz wysyłać im publiczne wiadomości, udostępniać ich treści i wchodzić w interakcje z nimi za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Interakcja może być dobra jeśli robi się to w określonym celu. Problem polega na tym, że większość marketerów po prostu podąża za grupą influencerów i losowo wchodzi w interakcje z nimi.
Twoja strategia powinna być znacznie bardziej zdefiniowana.
Wybierz małą grupę influencerów, z którymi chcesz zbudować relację. Stworzyć, jak nazywa to Brian Dean, “listę przebojów” influencerów.
Następnie celowo poszukaj ich aktualizacji podczas zaplanowanego czasu w mediach społecznościowych i wejdź w interakcję z nimi.
3. Ogranicz koncentrację i zaoszczędź czas
Marketerzy i przedsiębiorcy widzą możliwości wszędzie.
Jeśli widzisz potencjał we wszystkim, to świetna cecha.
Problem, z którym boryka się większość z tych ludzi (prawdopodobnie Ty), polega na tym, że gryzą więcej niż mogą żuć.
Próbują rozwiązać każdy problem i wykorzystać każdą okazję, ale szybko odkrywają, że są spaleni i nie robią realnych postępów.
Jeśli rozłożysz się zbyt cienko, nie możesz w pełni wykorzystać żadnej pojedynczej okazji.
Jeśli chodzi o coś takiego jak media społecznościowe, konsekwencja jest wszystkim. Jeśli próbujesz być aktywny w 5 lub 6 różnych sieciach, nie będziesz skuteczny w żadnej.
Zacznij od jednej sieci, może dwóch, a następnie dodaj kolejną po kilku miesiącach, jeśli wszystko jest w porządku.
Zauważysz, że na wszystkich moich blogach skupiam się na nie więcej niż trzech sieciach społecznościowych:
Jeśli śledzisz moją witrynę studium przypadku żywienia, ja (i Mike) skupiam się tylko na jednej sieci-Facebooku.
Jeśli śledzisz, wiesz, że prawie cały nasz początkowy ruch pochodził z Facebooka. Oczywiście media społecznościowe mogą generować ogromny ruch jeśli zastosujesz odpowiednią strategię, aby ją wykorzystać.
Jak więc wybrać odpowiednią sieć(sieci), na której można się skupić?
Możesz użyć kilku różnych metod, aby to rozgryźć.
Opcja 1-szpieguj swoją konkurencję: W 99,9% nisz będziesz miał już jakąś konkurencję.
Wybierz jedną (lub kilka) swoich konkurentów i podłącz ich domenę do najlepszego narzędzia treści Buzzsumo:
Nawet z darmowym kontem spowoduje to wyświetlenie około pięciu wyników najczęściej udostępnianych treści na stronie konkurenta.
Domyślnie powinien być sortowany według” wszystkich udziałów ” (zobacz strzałkę w dół pod nagłówkiem), ale Kliknij ten nagłówek, jeśli nie jest.
Teraz spójrz na najlepsze wyniki i zobacz, które sieci są odpowiedzialne za większość akcji.
W powyższym przypadku ponad 90% akcji pochodziło z Facebooka. Gdy sieć jest tak Dominująca, możesz skupić się na tej pojedynczej sieci.
Ogólnie rzecz biorąc, jeśli sieć wnosi 25% + akcji, prawdopodobnie warto się skupić.
Ponieważ mogą występować anomalie, gdy patrzysz tylko na jedną witrynę, możesz wejść do innych konkurentów, aby dokładnie sprawdzić.
Alternatywnie, wpisz odpowiednie słowo kluczowe w narzędziu. W tym przypadku wpisałem “zdrowe odżywianie”:
Zgodnie z oczekiwaniami, widziałem te same wyniki. Akcje Facebooka wyprzedziły inne sieci pod względem najlepszych wyników.
Opcja 2-Wybierz kanał na podstawie danych demograficznych: Inną metodą określenia, z której sieci społecznościowej powinieneś korzystać, jest spojrzenie na dane demograficzne odbiorców, takie jak:
- wiek
- płeć
- dochody
- Edukacja
- lokalizacja
Oto przewodnik, jak znaleźć dane demograficzne odbiorców.
Ponieważ wiemy, jaka jest demografia każdego kanału społecznościowego, możesz znaleźć sieć, która pasuje do Twoich odbiorców:
Oczywiście zawsze możesz grać bezpiecznie, trzymając się Facebooka, ale jeśli masz firmę, która koncentruje się na wysoko wykształconych osobach o wysokich dochodach, możesz rozważyć LinkedIn jako lepszy wybór.
Opcja 3-Wybierz kanał na podstawie typu treści: Wreszcie możesz wybrać odpowiednią sieć społecznościową, na której możesz się skupić w zależności od treści, które planujesz wyprodukować.
Jeśli jesteś artystą lub dekoratorem pracującym w niszy głównie wizualnej, chcesz użyć platformy, która jest również głównie wizualna.
Różne sieci obsługują różne typy treści:
W zależności od twojej niszy sieć, która jest dla ciebie najlepsza, może różnić się od sieci konkurencji. Dlatego, jeśli używasz metody # 1, Musisz wybrać Bliskiego konkurenta.
Na przykład witryna żywieniowa może skupiać się na przepisach-bardzo wizualnych. Facebook, Instagram i Pinterest to dobry wybór.
Inne witryny żywieniowe, takie jak miejsce case study, mogą używać kombinacji tekstu i obrazów. Sieci takie jak Facebook i Google+ są dla niego najlepsze.
Wreszcie, inna witryna żywieniowa może skupić się na prezentowaniu filmów o gotowaniu krok po kroku. YouTube byłby oczywistym kandydatem do tego.
4. Stwórz kalendarz lub zmierz się z konsekwencjami
Media społecznościowe są niezwykle łatwe do zignorowania.
Jeśli pominiesz kilka postów tu i tam, nie będzie żadnych natychmiastowych konsekwencji.
Ale jak powiedziałem wcześniej, konsekwencja jest najważniejszym czynnikiem, jeśli chodzi o sukces w mediach społecznościowych.
Kalendarz mediów społecznościowych (lub harmonogram) jest koniecznością, jeśli chcesz korzystać z mediów społecznościowych, aby rozwijać swój biznes.
Kalendarz pozwoli Ci być konsekwentnym, śledzić i śledzić wyniki. Śledzenie wyników jest potrzebne, jeśli chcesz określić swoje postępy i zwrot z inwestycji.
Kalendarz/harmonogram mediów społecznościowych można skonfigurować w dowolny sposób—to zależy od Ciebie. Ale pokażę Ci kilka różnych opcji, które pomogą Ci zdecydować, jak chcesz, aby twój wyglądał.
Opcja # 1-użyj arkusza kalkulacyjnego: Arkusze kalkulacyjne są niezwykle wszechstronne, dlatego mogą pracować dla prawie każdej firmy.
Widziałem kilka niezwykle skomplikowanych arkuszy kalkulacyjnych kalendarza w mediach społecznościowych…
a także kilka prostych arkuszy kalkulacyjnych…
Każdy może działać dobrze-zależy to od tego, jak bardzo korzystasz z mediów społecznościowych i ile szczegółów chcesz w to włożyć.
Z kalendarzem arkusza kalkulacyjnego planujesz wszystko na raz(wsadowo!), a następnie zaplanuj to wszystko na raz, gdy skończysz.
Opcja # 2-Użyj Bufor: Bufor to niezwykle popularne narzędzie mediów społecznościowych, które pozwala zaplanować posty przy minimalnym wysiłku.
Po założeniu konta i zalogowaniu się, kliknij ” harmonogram.”
Następnie kliknij główną kartę “zawartość”. To pozwoli Ci wybrać sieć (po lewej). Następnie możesz wpisać swój udział.
Po zakończeniu możesz dodać go do kolejki postów.
Możesz wyświetlić swoją kolejkę w dowolnym momencie i zmienić kolejność lub edytować posty, jak chcesz.
Wspaniałą rzeczą w buforze jest to, że po ustawieniu początkowych czasów księgowania nigdy nie musisz się martwić o ponowne wprowadzenie lub pominięcie daty.
Ponadto Bufor współpracuje ze wszystkimi głównymi sieciami: Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+ i Pinterest.
Opcja # 3-Użyj Hootsuite: Inną opcją jest użycie Hootsuite, który był liderem w narzędziach mediów społecznościowych, dopóki nie pojawił się Buffer.
Do celów planowania należy użyć opcji harmonogramu zbiorczego wewnątrz Hootsuite:
Po kliknięciu “bulk message uploader” poprosi Cię o przesłanie pliku CSV (rodzaj arkusza kalkulacyjnego).
Musisz wcześniej utworzyć ten arkusz kalkulacyjny.
Arkusz kalkulacyjny musi być wykonany w tej kolejności: data, Wiadomość, link. Po jednym dla każdej kolumny.
Pierwsza kolumna jest najtrudniejsza, ponieważ Data musi być zapisana w jednym z dwóch formatów:
dd/mm / RRRR hh:mm LUB
mm / dd / RRRR hh: mm
Domyślne ustawienia dat prawdopodobnie będą się różnić od wymaganych, więc będziesz musiał je zmienić.
Jeśli używasz Dokumentów Google, musisz wyróżnić pierwszą kolumnę, a następnie przejść do:
“Format > Liczba > więcej formatów > więcej formatów daty i godziny”
To spowoduje wyskakujące okienko.
Użyj małej strzałki rozwijanej (na obrazku poniżej), aby wybrać każdy element daty (Dzień, Miesiąc itp.) w odpowiedniej kolejności:
Musisz dodać pojedynczy ” / ” między dniem, miesiącem i rokiem oraz pojedynczą spację między rokiem a godziną. Na koniec umieść dwukropek między polami godziny i minuty.
Po zakończeniu kliknij Zastosuj, a zmiany zostaną wprowadzone.
Teraz będzie łatwiej. Wpisz swoją wiadomość (wraz z hashtagami) do następnej kolumny.
Na koniec wprowadź odpowiednie linki w ostatniej kolumnie. Może to być pełny adres URL lub skrócony:
Głównym minusem tego narzędzia jest to, że nie można dodawać zdjęć do postów w programie do przesyłania zbiorczego. Posty ze zdjęciami na Facebooku otrzymują 53% więcej polubień niż te bez. Różni się w zależności od sieci, ale w genearal obrazy znacznie zwiększają zaangażowanie.
Opcja # 4-Użyj CoSchedule: Ostatecznym narzędziem, którego możesz użyć, jest CoSchedule, który doskonale integruje się z WordPressem i jest prosty w użyciu.
Kliknij opcję menu” Kalendarz ” na pulpicie administratora po zainstalowaniu go:
Pokazuje typowy kalendarz, ale na dodatek pozwala zobaczyć, kiedy zaplanowane są akcje w mediach społecznościowych (co nastąpi automatycznie).
Możesz kliknąć dzień, aby wprowadzić aktualizację stanu i przenieść ją na inny dzień, klikając i przeciągając w razie potrzeby:
5. Monitorowanie wzmianek za pomocą narzędzi
Zamiast bawić się z każdą pojedynczą siecią, możesz użyć narzędzi, aby znaleźć, kiedy czytelnik lub klient wspomina o Tobie.
Zazwyczaj są to ważne wiadomości, na które należy odpowiedzieć, więc dobrze jest je monitorować, a następnie adresować je wszystkie w zaplanowanych sesjach w mediach społecznościowych.
Opcja # 1-wyszukaj swoją markę za pomocą Mention.com: To narzędzie jest podobne do alertów Google, ale koncentruje się na mediach społecznościowych.
Po utworzeniu konta wprowadzasz słowo kluczowe (takie jak nazwa marki), a ono automatycznie monitoruje witryny mediów społecznościowych pod kątem jakichkolwiek wzmianek.
Możesz ustawić go tak, aby codziennie wysyłał Ci e-mail z wynikami:
Opcja # 2-miej wzmianki monitorowane automatycznie za pomocą Hootsuite: Jedną z rzeczy, z których Hootsuite jest nadal dobrze znany, jest monitorowanie wzmianek.
Możesz dodać słowa kluczowe do dowolnej sieci i będzie monitorować twoje wzmianki:
Następnie możesz zobaczyć transmisję na żywo wszystkich wzmianek o słowach kluczowych lub swojej nazwie użytkownika na głównym pulpicie nawigacyjnym Hootsuite:
Bonus-Otrzymuj powiadomienia e-mail o wzmiankach Reddit: Reddit nie zawsze jest uważany za stronę społecznościową, ale coraz więcej marketerów dostrzega jego potencjał. Jeśli nie jesteś zaznajomiony z Reddit, zapoznaj się z moim przewodnikiem po marketingu na Reddit.
Większość narzędzi mediów społecznościowych nie działa z Reddit. Ale istnieje sposób, aby uzyskać e-mail za każdym razem, gdy ktoś wspomina słowo kluczowe na stronie (Nazwa marki lub słowo kluczowe).
Wymaga to użycia darmowego narzędzia o nazwie IFTTT, które oznacza ” If This, Then That.”
Na IFTTT możesz określić zdarzenie, które wystąpi (“to”), a także akcję (“tamto”). Może być używany do automatyzacji procesów.
W takim przypadku wyślemy Ci wiadomość e-mail (“to”) za każdym razem, gdy pojawi się określone słowo (“to”).
Na szczęście możesz użyć tego gotowego przepisu, aby szybko go skonfigurować.
Po zalogowaniu się do IFTTT odwiedź ten link i kliknij “Połącz”:
Otworzy się małe okno z prośbą o pozwolenie na użycie informacji z twojego konta Reddit. Zezwól na to żądanie:
Na stronie z przepisami wpisz słowo wyzwalające. W poniższym przykładzie chcę być powiadamiany za każdym razem, gdy ktoś wspomina “quicksprout.com”. pod tym polem tekstowym znajduje się link, który pomoże Ci wyszukać inne rzeczy niż nazwy witryn.
Na koniec kliknij “Dodaj” na samym dole, aby aktywować przepis.
I gotowe!
6. Szablony są podstawą efektywności
Wiele prac w mediach społecznościowych jest powtarzalnych.
Zaczniesz widzieć, że większość najlepszych postów wygląda tak samo i że większość Twoich postów mieści się tylko w kilku kategoriach.
Wiele żmudnej pracy można uniknąć za pomocą szablonów.
Automatyzuj raporty za pomocą szablonu raportu w mediach społecznościowych: Jeśli masz szefa do zgłaszania lub regularne spotkania, na których badasz wyniki w mediach społecznościowych, dobrym pomysłem jest utworzenie szablonu raportu w mediach społecznościowych.
Ten szablon powinien podsumować Twoją aktywność w mediach społecznościowych, a także wyniki za określony czas. Jeśli podoba Ci się ten powyżej, Bufor hojnie udostępnił go za darmo.
Użyj formuł nagłówków, aby szybciej komponować posty: Pisałem kilka razy na temat tworzenia potężnych nagłówków.
Podczas gdy nagłówki są zwykle najważniejsze dla postów na blogu, musisz również napisać kuszące nagłówki, aby twoje inne posty w mediach społecznościowych miały dobry poziom zaangażowania.
Zamiast próbować wymyślać magiczne nagłówki za każdym razem, gdy pracujesz nad swoimi pomysłami na posty w mediach społecznościowych, możesz ponownie użyć udanych szablonów nagłówków.
Oto kilka przykładów tego, co mam na myśli przez formuły nagłówkowe:
- The secret of _____
- Co musisz wiedzieć o ______
- Jak zrobić _____
- ___ sposoby na _____
Gdy masz dobrą listę formuł, możesz łatwo napisać nagłówki postów w mediach społecznościowych 10-20 w ciągu minuty.
Oto kilka dobrych źródeł formuł nagłówkowych:
- 10 Sure-Fire Formuły Nagłówka, Które Działają
- Ponad 30 najlepszych formuł nagłówków dla Tweetów, postów, artykułów i wiadomości e-mail
Tworzenie szablonów wizualnych w Canva: Musisz używać obrazów w prawie każdej sieci społecznościowej, jeśli chcesz uzyskać wysoki poziom zaangażowania.
Ale zamiast zatrudniać projektanta lub tworzyć obraz od zera, możesz użyć szablonów specjalnie stworzonych dla mediów społecznościowych już w Canva.
Po zalogowaniu zobaczysz wiele różnych opcji szablonu. Chociaż możesz utworzyć obraz od zera (“Użyj niestandardowych wymiarów”), łatwiej jest wybrać szablon dla wybranej sieci społecznościowej.
Po kliknięciu typu obrazu, który chcesz utworzyć, zostanie utworzone nowe płótno o odpowiednim rozmiarze dla Twojej sieci:
Okno układy po lewej stronie zostanie wybrane domyślnie.
Wybierz dowolny szablon, który chcesz, a załaduje się na obszar roboczy po prawej stronie.
Stamtąd możesz kliknąć dowolny element obrazu (tło, tekst, symbole itp.) i edytować je jak chcesz:
Po zakończeniu kliknij “Pobierz” z górnego paska menu.
Gdy już się do tego przyzwyczaisz, możesz tworzyć świetnie wyglądające zdjęcia w mniej niż 2 minuty. Jeśli tworzysz zdjęcia wsadowo (zalecane), możesz ukończyć wszystkie zdjęcia w ciągu miesiąca w mniej niż kilka godzin.
Wniosek
Silna obecność w mediach społecznościowych może być cennym zasobem dla prawie każdej firmy.
Jednak, podobnie jak w przypadku każdej innej części firmy, musisz upewnić się, że zapewnia rozsądny zwrot z inwestycji w twój czas i zasoby.
Jeśli tracisz wiele godzin tygodniowo bez celu wędrując po dżungli mediów społecznościowych, nie będziesz w stanie osiągnąć zrównoważonego zwrotu z inwestycji.
Użyj różnych metod, które pokazałem w tym artykule, aby usprawnić swoje działania w mediach społecznościowych, a przekonasz się, że zarządzanie kontami w mediach społecznościowych wymaga tylko kilku godzin tygodniowo.
Co więcej, prawdopodobnie zaczniesz widzieć lepsze wyniki, gdy będziesz mieć jasność co do swoich celów i celu.
Aby jeszcze bardziej pomóc ci ograniczyć liczbę godzin spędzanych na stronach społecznościowych, stworzyłem również infografikę, która nauczy Cię, jak być bardziej produktywnym w sieci społecznościowej.