Jak budować zwolenników marki poprzez marketing w mediach społecznościowych

happy customers

Media społecznościowe są obecnie główną częścią planów marketingowych większości firm. Napędza duży ruch, buduje świadomość marki, a nawet tworzy sprzedaż. Niektóre firmy, takie jak Comcast, odkryły nawet, że jest to skuteczne narzędzie do obsługi klienta.

Ale często zaniedbywaną stroną mediów społecznościowych jest ich wielka zdolność do budowania promotorów i rzeczników marki. Są to w zasadzie wolontariusze przedstawiciele marketingowi, którzy piszą, dzielą się i budują świadomość na temat Twojej firmy w mediach społecznościowych…a najlepsze jest to, że robią to za darmo.

Pomyśl o tym: znalezienie, zachęcanie i nagradzanie około 20 lub więcej zwolenników marki dla Twojej firmy jest jak wynajęcie małej armii ludzi PR za grosze za dolara.

To naprawdę może być różnica między ciemnością a sławą dla ciebie. Pozwól, że pokażę Ci kroki, które musisz podjąć, aby stworzyć i kultywować tych zwolenników marki.

Krok # 1: Zidentyfikuj potencjalnych zwolenników marki

Po kolei. Z zeszłorocznego raportu z badań Edisona wiemy, że coraz więcej Amerykanów korzysta z mediów społecznościowych. W rzeczywistości 52% Amerykanów w wieku powyżej 12 lat korzysta z co najmniej jednej platformy mediów społecznościowych. Dominującą stroną społecznościową, która jest używana, jest Facebook: 51% Amerykanów ma konto.

social stats edison

To coś wielkiego. Oznacza to dla ciebie, że musisz zawęzić koncentrację i dowiedzieć się nie tylko, kto jest twoją perspektywą, ale kto z Twoich obserwujących już udostępnia i promuje Twoje treści.

Widzisz, tylko dlatego, że masz dużą liczbę zwolenników, nie oznacza, że masz potencjalnych zwolenników marki. Wiele osób śledzi ludzi na Facebooku i Twitterze, aby po prostu uzyskać obserwację.

Aby zobaczyć, jak to może być brzydkie i niechlujne, wystarczy spojrzeć na Michaela Hyatta i Chrisa Brogana, którzy obaj przestali śledzić ponad 100,000 ludzi.

Sekret polega na tym, aby dowiedzieć się, kto udostępnia Twoje treści. Możesz to zrobić za pomocą niektórych z tych narzędzi:

  • Tweet Reach – to proste narzędzie, które może pokazać, jak daleko posuwają się Tweety, kto je udostępnia i kogo dotykał.
  • Twitter Search – możesz również wyszukać nazwę domeny lub uchwyt Twittera w tym narzędziu wyszukiwania, aby zobaczyć, jakie wyniki się pojawią. Ale historia nie jest zbyt głęboka, więc musiałbyś być na bieżąco.
  • Traackr-ta aplikacja pozwala zobaczyć, kto jest wpływowy w Twojej przestrzeni, co udostępniają i jak udostępniają Twoje treści.

Krok # 2: uzyskanie relacji z rzecznikami marki

Po zidentyfikowaniu kilkunastu kluczowych osób, które promują twoje rzeczy, nadszedł czas, aby podgrzać atmosferę i utrzymać je na pokładzie.

Oto kilka taktyk, aby utrzymać tych promotorów zaangażowanych:

  • Komentarz – Czasami wszystko, co musisz zrobić, to odpowiedzieć lub opublikować komentarz do Rzecznika marki. Jeśli jest na blogu, spróbuj wpaść, aby im podziękować. Bądź konkretny w swoim komplemencie, aby wykazać, że właściwie przeczytane to, co napisali.
  • Odpowiedz – Jeśli często tweetują Twoje posty, odpowiedz na nie i podziękuj im. Co więcej, raz na dwa tygodnie powinieneś poświęcić indywidualny tweet każdemu z najlepszych rzeczników marki. Wołanie ich i dawanie im pochwał zachęci ich zachowanie.
  • Podziel się – Jeśli udostępniają Twoje treści na Facebooku, odwdzięcz się i udostępnij również swoje treści. To wzajemne zachowanie będzie ujmować je do ciebie.
  • E-mail – Mniej więcej raz na dwa miesiące powinieneś wysłać osobisty e-mail do jednego z adwokatów marki. Daj im znać, że naprawdę doceniasz ich wsparcie i nie możesz zrobić tego, co robisz bez nich.
  • Promotor tygodnia  Stwórz konkurs, w którym co tydzień wyróżniasz kogoś, kto dzieli się wieloma Twoimi treściami. To naprawdę ważne, żebyś wyjaśnił, dlaczego są twoim “promotorem tygodnia”.”Bądź konkretny. Powiedz coś w stylu ” ona retweeted 3 z moich postów, skomentował posty 15 na Facebooku i ponownie udostępnił dwa posty Google+.”Kiedy ludzie widzą, że ich udostępnianie ma wartość, prawdopodobnie zachęcisz więcej tego zachowania.

Krok # 3 :Dowiedz się, co je motywuje

Oto zaskakująca Statystyka dla Ciebie: zwolennicy marki są o 83% bardziej skłonni do dzielenia się informacjami niż przeciętny użytkownik. W rzeczywistości ponad połowa z nich zwolennicy marki postrzegają dzielenie się jako relaks.

brand data

Jeśli spojrzysz na inne odpowiedzi na tym wykresie, zobaczysz inne rzeczy, które je motywują. Na przykład:

  • Do zabawy – Czy możesz dać rzecznikom marki treści, które sprawią, że będą się śmiać lub płakać? Dobry mem jest łatwy do złożenia i jest bardzo łatwy do udostępnienia. Stwórz mem co dwa tygodnie i udostępnij go swoim obrońcom.
  • Rozwiązywać problemy – Jeśli twoi zwolennicy marki rozwiązują problemy, twórz treści, które dają im szansę na ćwiczenie tych mięśni. Może to być codzienny lub tygodniowy konkurs. Google” Google a Day ” jest dobrym przykładem.
  • Aby uzyskać informacje – Czy chcą danych na konkretny temat? Blog okcupida wybuchł z powodu strategicznego wykorzystania danych. Kto by nie chciał czytać oraz udostępnij post “10 Wykresów o seksie”?
  • Aby nauczyć się robić rzeczy – Czy możesz tworzyć samouczki wideo lub długie posty z instrukcjami ze szczegółowymi krokami, które uczą czytelników i promotorów nowych rzeczy? To moja strategia na Quicksprouta.

Krok # 4: ułatwiaj udostępnianie treści

Następnym krokiem jest ułatwienie udostępniania tych wspaniałych treści.

  • Sprawianie, że przyciski udostępniania społecznościowego są bardzo widoczne  – Chociaż prawdopodobnie będą udostępniać Twoje treści, Nawet jeśli przyciski są trudne do znalezienia, nigdy nie powinieneś zmuszać swoich zwolenników do polowania na przyciski mediów społecznościowych. Użyj wtyczki udostępniania społecznościowego, która umieszcza przyciski społecznościowe z boku postu, aby przewijać ekran w górę iw dół (podobnie jak to, co robię na QuickSprout).
  • Poproś rzeczników marki o udostępnienie treści – Nigdy nie wstydź się wyjść i poprosić swoich zwolenników marki o udostępnienie treści. Chętnie pomogą. Czasami będą potrzebować szturchnięcia, aby to zrobić … w rzeczywistości możesz wygenerować 4 razy więcej ponownych tweetów, po prostu umieszczając “proszę RT” na własnych tweetach. Zostało to udowodnione przez Dana Zarellę w badaniu re-tweetów.
  • Użyj Tribbera  Kiedy dołączysz do Triberr, możesz od razu zdobyć awans w organizatorach. Ta strona gromadzi podobnie myślących blogerów razem w plemieniu, zapewniając te korzyści:
    • Automatyczne udostępnianie społecznościowe – W momencie, gdy publikujesz treść, jest ona automatycznie udostępniana na Twitterze przez wszystkich innych członków plemienia.
    • Zwiększ zasięg swoich treści – Nie musisz należeć do jednego plemienia. Możesz dołączyć do kilku, rozszerzając swoją sieć wykładniczo. Na przykład jeden członek Triberr należy do sześciu różnych plemion. Oznacza to zasięg 6 milionów i równa się tweetom 177 dla każdego postu, który publikuje natychmiast. To nie liczy wszystkich ponownych tweetów.
    • Więcej wysokiej jakości wizyt na twojej stronie – Skoro ci członkowie plemienia interesują się tak samo jak ty, ich publiczność będzie grupą docelową. To przełoży się na dobry ruch na twojej stronie.

Krok # 5: Daj swoim zwolennikom marki wolność

Nigdy nie spraw, aby zwolennicy marki czuli się zmuszeni cię chwalić. Daj im dużo swobody, aby rozmawiali o Tobie i Twojej marce w dowolny sposób. W rzeczywistości zachęcaj ich do bycia brutalnymi i zachęcaj do ostrych opinii.

Dawanie obrońcom tego rodzaju wolności tylko jeszcze bardziej ich zachęci. Oto jak wspierać taką wolność:

  • Zapytaj – Zaokrągl najlepszych adwokatów za pośrednictwem poczty e-mail i uzyskaj szczerą opinię na temat konkretnego postu, który napisałeś, Twojego produktu lub pomysłu, nad którym pracujesz.
  • Tell – Następnie poproś ich o zgodę na podzielenie się swoją przemyślaną opinią. Ludzie chcą być znani ze swoich cennych spostrzeżeń.
  • Nagroda – Na koniec Poinformuj swoich zwolenników, że rozpoczynasz program, który nagradza najlepszych krytyków. W rzeczywistości upublicznij ten program i może to być świetny sposób na przekształcenie nienawistników Twojej marki w adwokatów.

Wniosek

Tworzenie i pielęgnowanie dużej grupy adwokatów to naprawdę świetna taktyka marketingowa, która może wypłacić ogromne dywidendy w rozwoju Twojej marki, zwiększeniu subskrybentów i zwiększeniu zysku. Co najważniejsze, inwestycja finansowa w tworzenie rzeczników marki jest naprawdę niewielka w porównaniu z opłacalnością.

Jakie inne taktyki wykorzystałeś, aby stworzyć i zachęcić rzeczników marki?

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts