Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego twoi konkurenci przewyższają Cię? Albo dlaczego zyskują więcej miłości w mediach społecznościowych?
Zazwyczaj można uzyskać te dane, kontrolując witryny konkurencji, ale może to potrwać godziny, jeśli nie dni.
Pomyślałem, że ułatwię Ci życie, automatyzując cały ten proces.
Jak już wiesz, kilka miesięcy temu opublikowałem darmowy analizator stron internetowych, który pokazuje, co robisz dobrze i źle z perspektywy SEO i mediów społecznościowych.
Teraz zaktualizowałem analizator witryny, aby zawierał szczegółowe raporty z mediów społecznościowych i analiz konkurencji. Oto, czego dowiesz się za pomocą tego narzędzia:
Jak uzyskać większy ruch w mediach społecznościowych
Po wprowadzeniu adresu URL zobaczysz raport w mediach społecznościowych, który indeksuje całą witrynę i informuje, jak dobrze sobie radzisz na wielu platformach społecznościowych.
Na wykresie udziałów strony na wykresie sieciowym znajdują się najpopularniejsze adresy URL i liczba udziałów, które mają na Facebooku, Twitterze, LinkedIn, Pinterest i Google Plus.
Na podstawie powyższego wykresu najpopularniejszym postem, jaki kiedykolwiek stworzyłem, był Przewodnik marketera po Pintereście, który miał tweety 1,350. Mówi mi to również, że jeśli chcę więcej ruchu społecznościowego, powinienem rozważyć blogowanie na Pintereście, czego nie robiłem. 🙁
Kolejnym wykresem mediów społecznościowych, na który warto spojrzeć, jest podsumowanie wszystkich akcji w mediach społecznościowych.
Ten wykres rozbija całkowite udziały w całej witrynie w sieci. Jak widać, Twitter i Facebook zajmują ponad 70% udziałów, a także przynoszą większość ruchu w mediach społecznościowych Quick Sprout. Z drugiej strony Pinterest nie przyciąga dużego ruchu do Quick Sprout, ale moje treści również nie otrzymują wielu pinów, co wyjaśnia brak ruchu.
Ostatnia sekcja w raporcie social media to Wyniki na poziomie strony.
Sekcja wyniki na poziomie strony zawiera listę wszystkich adresów URL w Twojej witrynie i pokazuje liczbę akcji społecznościowych, które każdy adres URL otrzymał. Następnie możesz posortować tabelę według łącznych udziałów społecznościowych lub udziałów w każdej sieci. Facebooku, możesz zobaczyć, jakie posty dobrze się spisały na Facebooku. Lub, jeśli chcesz więcej ruchu z LinkedIn, możesz sortować według udziałów LinkedIn, aby zobaczyć, co lubią użytkownicy LinkedIn.
Fajną częścią tego narzędzia jest to, że możesz zrobić to samo z adresami URL swoich konkurentów, aby zobaczyć, jakie strony na ich stronach dobrze się spisały. Powinno to dać ci pomysły na tworzenie treści i uchronić Cię przed marnowaniem czasu na tworzenie treści, których ludzie nie chcą udostępniać.
Dlaczego twoi konkurenci radzą sobie lepiej niż ty
Po wprowadzeniu adresu URL tutaj będziesz miał możliwość porównania wydajności swojej witryny z witrynami konkurencji 3.
Gdy to zrobisz, otrzymasz Przegląd najlepszych i najgorszych witryn w Twojej przestrzeni.
Zobaczysz ranking od 1 do 4, gdzie 1 to strona o najlepszych wynikach, a 4 to strona o najgorszych wynikach w Twojej przestrzeni. Głównymi elementami, które trafiają do całkowitego wyniku, są Ruch, jak dobrze każda witryna jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania, ilość ruchu społecznościowego, który otrzymuje witryna i jak szybko ładuje się witryna.
Po przewinięciu w dół zobaczysz szczegółową tabelę analizy konkurencji.
Tabela zawiera szczegółowe informacje, takie jak błędy SEO, najlepsze słowa kluczowe używane przez każdą witrynę (i to, czy te słowa kluczowe są używane w tagu tytułowym), meta opis i nagłówki. Ponadto zobaczysz przegląd linków zwrotnych i indeksowanych stron.
Piękne w tym stole jest to, że jest skoordynowany kolorystycznie. Zielony oznacza dobry, żółty jest w porządku, a czerwony jest zły. Twoim celem jest posiadanie jak największej liczby zielonych liczb w swojej kolumnie.
Przewijając dalej w dół, zobaczysz konkurencyjną analizę akcji społecznościowych i szybkości witryny.
Tutaj, na pierwszy rzut oka, możesz uzyskać przegląd tego, jak dobrze Twoja witryna radzi sobie z witrynami konkurencji zarówno z perspektywy mediów społecznościowych, jak i szybkości witryny.
Wniosek
Mam nadzieję, że podobają Ci się modyfikacje, które wprowadziłem do darmowego narzędzia Quick Sprout. Możesz uruchomić dowolną liczbę zapytań i korzystać z narzędzia bez żadnych ograniczeń…wszystko za darmo.
Jedną rzeczą, o której należy pamiętać podczas korzystania z tego narzędzia, jest to, że ładowanie raportów zajmie trochę czasu. Zakładka analiza konkurencji Zwykle ładuje się w ciągu 60 sekund, a raport w mediach społecznościowych zwykle trwa 90 sekund.
Chciałbym móc zapewnić Ci wyniki społecznościowe szybciej, ale odkryliśmy, że jeśli indeksujemy Twoją witrynę zbyt szybko, czasami twój serwer ulegnie awarii. Aby temu zapobiec, indeksujemy Twoją witrynę przez okres 90 sekund.