Teraz masz odwiedzających Twój produkt, ale to jest problem. To tylko goście. Znalazłeś sposób, aby zmusić ich do przybycia do Twojego produktu, ale jeśli to wszystko, co robisz, będą odbijać się w niewiarygodnie wysokim tempie. Twoim celem jest ich aktywacja. Aktywacja jest aktem uzyskania ich do podjęcia działań w swoim produkcie, że jesteś kierując je w kierunku. Aktywacja to nie tylko działanie ich losowo klikających i nie odbijających się. Aktywacja jest wtedy, gdy robią coś, co wcześniej zdecydowałeś, że powinni zrobić, coś, co sprzyja Twoim celom. Oto kilka możliwych celów aktywacji:
- Adres e-mail
- Utwórz konto
- Przeczytaj coś
- Skomentuj coś
- Podziel się czymś
- Kup coś
- Wypełnij coś
- Obejrzyj coś
- Interakcja z kimś
- Przyjaciel poproś kogoś
Niektóre z tych celów aktywacji mogą wydawać się głupie, podczas gdy inne wydają się istotne, ale twoje konkretne cele zależą całkowicie od Twojego produktu. Jeśli twój produkt jest blogiem, który zarabia na reklamie, możesz skupić się na liczbach 1, 3, 4 lub 5. Jeśli masz adres e-mail, możesz wysłać im wiadomość w przyszłości o nowych artykułach. Jeśli przeczytają to, co jest już na twojej stronie, zobaczą jakość twojego Dziennikarstwa i będą chcieli przeczytać więcej. Jeśli skomentują artykuł, będą bardziej skłonni do powrotu, zwłaszcza jeśli inni na nie odpowiedzą. Jeśli udostępnią Twój artykuł na Twitterze, zdobędziesz więcej czytelników. Wszystkie te cele prowadzą do gałek ocznych, które zarobią więcej pieniędzy z reklamodawcami. Inny produkt będzie miał zupełnie inne cele.
Ważne jest również, aby zdać sobie sprawę, że im mniej masz celów, tym większe prawdopodobieństwo ich osiągnięcia. Jeśli masz 5 celów aktywacji, trudno jest użyć taktyki w tym rozdziale, aby skutecznie osiągnąć którykolwiek z nich. Co najmniej dla danej sekcji produktu powinieneś mieć jeden podstawowy cel aktywacji.
Strony Docelowe
Gdy ktoś odwiedza Twoją witrynę, użycie strony docelowej może znacznie zwiększyć twoje szanse na ich aktywację. Strona docelowa różni się od strony głównej. Może mieć te same elementy, ale nie wszystkie. Strona docelowa to strona, którą tworzysz w swoim produkcie, do której możesz kierować ludzi w określonych kampaniach. Na przykład, jeśli zawsze tweetujesz o pewnych rzeczach z firmowego konta na Twitterze, możesz sprawić, że Twój URL bio na Twitterze wyśle je na stronę docelową, która podkreśla te same tematy. Oto niektóre z odrębnych cech strony docelowej i dlaczego jej używasz:
Ograniczona Nawigacja
Jeśli ktoś przychodzi na stronę docelową z konkretnej kampanii, oznacza to, że możesz ukryć wiele elementów nawigacyjnych, ponieważ będzie to po prostu odwracać uwagę ludzi od ukończenia celu, na który się zdecydowałeś. Już wykazali zainteresowanie, będąc na stronie docelowej, więc możesz skupić ich uwagę.
Pojedyncze Wezwanie Do Działania
Strona docelowa potrzebuje tylko jednego wezwania do działania z tego samego powodu, że nie potrzebujesz wielu elementów nawigacyjnych. Jeśli dasz im opcje, stracisz je i nikt nie może skończyć na stronie docelowej, chyba że przeszedł określoną kampanię, co oznacza, że jest gotowy do aktywacji.
Język Kongruencyjny
Ponieważ znasz źródło osoby, która kończy się na konkretnej stronie docelowej, możesz dostosować dla niej doświadczenie. Powinieneś używać języka, który spodoba się im, nawet jeśli nie spodoba się odwiedzającym na wolności. Język, a nawet obrazy strony docelowej powinny być zgodne z ich oczekiwaniami w oparciu o źródło, z którego pochodzą.
Istnieje specyficzny rodzaj strony docelowej, która staje się bardzo popularna i ma pewne wyraźne cechy, a to jest strona startowa lub strona wkrótce. Strona startowa to strona docelowa, którą umieszczasz, zanim produkt będzie jeszcze publiczny, a celem jest zbieranie adresów e-mail odwiedzających, abyś mógł poinformować ich o swoim produkcie, gdy go uruchomisz. Oto kilka rzeczy do zrozumienia na temat tego rodzaju strony docelowej:
Użyj go, aby uzyskać ruch, a nie tylko aktywacje
Przed uruchomieniem jest jednym z najlepszych czasów, aby uzyskać ruch. Możesz powiedzieć ludziom, że najpierw zostaną wpuszczeni do Twojego produktu, jeśli udostępnią Twoją stronę startową innym osobom, lub możesz pozwolić im zarejestrować się na liście beta tylko wtedy, gdy najpierw tweetują o Tobie. Bądź kreatywny.
Nagłówek i Subhead jest wszystkim
Ponieważ jeszcze nie uruchomiłeś, prawdopodobnie nie będziesz miał zbyt wiele szczegółów do dodania na stronie uruchamiania. Oznacza to, że nagłówek i podtytuł stają się bardzo ważne. Jeśli te kilka słów nie przyciągnie czyjejś uwagi, to będą odbijać się.
Emocjonalne obrazy są koniecznością
Poza nagłówkiem i podtytułem, potrzebujesz również bardzo emocjonalnego obrazu. Powszechną praktyką jest pełnoekranowy obraz tła. Sprawiają, że czują emocje, pomimo braku treści.
Nie pozwól, aby Lista ostygła
Gdy tworzysz listę osób, które są zainteresowane wprowadzeniem na rynek Twojego produktu, nie możesz pozwolić, aby lista ostygła. Jeśli nie wysyłasz do nich e-maili przez miesiące, a potem nagle powiesz im o swoim uruchomieniu, współczynnik klikalności będzie bardzo niski. Pozostań z nimi w kontakcie podczas procesu tworzenia produktu, aby go ogrzać, lub nawet nie przyjmuj adresów e-mail, dopóki nie będziesz w ciągu miesiąca (lub mniej) od premiery.
Jeśli próbujesz szybko tworzyć strony docelowe, możesz skorzystać z usługi takiej jak unbounce.com jeśli tworzysz stronę startową, możesz skorzystać z usługi takiej jak Launchrock.
Copywriting
Jeśli chcesz, aby ludzie podjęli określone działania, a nie odbijali się, słowa, których używasz, są ważniejsze, niż myślisz. Spędzamy tyle czasu obsesyjnie na punkcie wizualizacji, że copywriting czasami zajmuje drugie miejsce. Tak ważne jak wizualizacje, jeśli chcesz, aby ktoś coś wiedział, rozumiał lub robił, prawdopodobnie musisz użyć słów. Oto kilka spostrzeżeń na temat copywritingu:
Nagłówek Powinien Wspominać O Twojej Wyjątkowej Propozycji Wartości
Dlaczego twój produkt jest wyjątkowy? Co robisz, czego konkurenci nie robią lub nie mogą zrobić. Jeśli nie powiesz ludziom, że jesteś wyjątkowy, odwiedzający założą, że nie jesteś.
Subhead Powinien Dodatkowo Wyjaśnić Twoją Unikalną Propozycję Wartości
Subhead to mniejszy tekst pod nagłówkiem, który dodatkowo ilustruje Twoją unikalną wartość. To może dać powody, dla których nagłówek jest prawdziwy. Użyj tego, aby rozwiać wątpliwości lub wyjaśnić nagłówek.
Długi Copywriting jest dobry dla drogich przedmiotów
Jeśli sprzedajesz coś, co kosztuje $500, potrzebujesz dłuższego copywritingu. To da Ci szansę na poinformowanie, odpowiedź na zastrzeżenia i ogólnie przekonanie ich do zostania aktywowanymi członkami.
Krótki Copywriting jest dobry dla tańszych przedmiotów
Jeśli sprzedajesz coś za $ 20, długi copywriting wywoła więcej zastrzeżeń niż odpowiedzi. Bardziej zmyli ludzi niż pomaga. W przypadku tanich produktów, krótki, precyzyjny, kopia jest lepsza.
Różni odbiorcy odpowiedzą na różne rodzaje słów
Nie naśladuj cudzego stylu copywritingu. Twoje słowa muszą pasować do odbiorców. Powinieneś używać żargonu, jeśli rozmawiasz z lekarzami, ale nie, jeśli rozmawiasz z laikami. Możesz użyć slangu, jeśli kierujesz reklamy na dzieci, ale nie, jeśli publiczność jest wypełniona babciami.
Wykorzystaj rozwój Klienta do informowania o copywritingu
Poprzez badanie odbiorców online (fora dyskusyjne, ankiety itp.) zaczniesz widzieć, których słów już używają. Jeśli użyjesz ich własnych słów w swoim copywritingu, będziesz mógł je znacznie łatwiej aktywować.
Dowód społeczny to Copywriting
Mądrze byłoby używać referencji w swoim produkcie, ponieważ ludzie zachowują się z mentalnością stada. Jeśli wszyscy inni coś robią, to ja również. dowód społeczny jest formą copywritingu, która pomoże Ci aktywować odwiedzających.
Nie zapomnij o Mikrokopii
Microcopy to krótkie podpowiedzi, pola najazdu lub inny tekst, który pomaga odwiedzającemu poruszać się po interfejsie. Małe wskazówki w odpowiednim miejscu mogą pomóc ludziom poruszać się po interfejsie użytkownika. Zdezorientowani goście zwykle nie robią tego, co chcesz.
Wezwania do działania
Wspominaliśmy już o tym kilka razy, ale wezwania do działania zasługują na własną sekcję. Najlepszym sposobem na zrobienie tego, co chcesz, jest wyraźne wezwanie do działania. Nie pozostawiaj nic ich wyobraźni. Powiedz im, gdzie kliknąć i uczyń przycisk oczywistym. Powiedz im, do kogo zadzwonić i spraw, aby numer telefonu był widoczny. Aktywuj odwiedzających, mówiąc ludziom, w najbardziej wyraźny sposób, co chcesz, aby zrobili. Poniżej kilka przykładów Wielkiego wezwania do działania.
Onboarding
Kiedy ludzie przychodzą na Twoją stronę, to tak, jakby zostali wyrzuceni w środku Nowego Jorku bez mapy i bez poczucia kierunku. Twoim zadaniem jest dać im orientację i doprowadzić ich do miejsc, w których chcesz, aby się udali. Jednym z najlepszych sposobów, aby poprowadzić odwiedzających, jest onboarding. Onboarding może przybrać formę wizualnych wskazówek umieszczonych na górze ekranu lub serii stron, które prowadzą odwiedzających z jednego miejsca do drugiego. Pomyśl o wdrożeniu jak o cyfrowym przewodniku dla swojego produktu. Film wyjaśniający może być nawet częścią twojej strategii wdrażania.
Twitter ma jedno z najczęściej mówionych doświadczeń dotyczących onboardingu, ponieważ starannie prowadzi ludzi od utworzenia konta do korzystania z konta, a wszystko to przez onboarding. Wiedzą, że konto, które nikogo nie obserwuje, jest bezużyteczne, więc sprawiają, że śledzenie innych jest częścią procesu rejestracji.
Innym świetnym przykładem wdrożenia jest InVision. Dają ci duże, oczywiste wyskakujące okienka w całym swoim produkcie, które Cię prowadzą i mówią ci, co musisz wiedzieć.
Ludzie nie są cierpliwi i nie dbają o twój produkt na tyle, aby dowiedzieć się, jak go używać. Jeśli chcesz aktywować odwiedzających, zmuszając ich do podjęcia określonych działań, musisz starannie opracować swoje wrażenia z wdrażania.
Gamifikacja
Jest coś w rozgrywce, co jest podłączone do ludzkiego mózgu. Uwielbiamy awansować, zdobywać nagrody, plasować się w rankingach, kończyć zadania, awansować i dobrze się bawić, gdy to robimy. Gamifikacja jest wtedy, gdy używasz mechaniki gry w swoim produkcie i można jej użyć do aktywacji członków. Grywalizacja może spowodować, że ktoś wykona czynności, których normalnie by nie wykonał. Oto kilka przykładów:
Postęp
W produktach często mówi się ludziom, że ich profil jest tylko pewien procent kompletny. To skłania nas do osiągnięcia 100% , ponieważ nienawidzimy nie kończenia czegoś. Wystarczy dodać pasek postępu z procentem, a następnie grywalizujemy nasz produkt.
Nagrody
Wszyscy jesteśmy w baseballu. Trofea mają znaczenie, nawet jeśli są bez znaczenia. Jeśli możesz nagrodzić coś w swoim produkcie, stworzysz grywalną zachętę dla ludzi do podjęcia określonych działań. Pomyśl o Foursquare. To jedna wielka gra baseballowa dla dorosłych z burmistrzami i odznakami zamiast tanich trofeów.
Rankingi
Po prostu pokazując komuś swoją rangę, możesz zachęcić go do rywalizacji. Jeśli dasz komuś znać, że jest na 3 miejscu dla większości komentarzy na forum jest duża szansa, że podejmie działania, aby uzyskać 2 miejsce. Rankingi mogą aktywować ludzi do podejmowania określonych działań.
Istnieje niezliczona ilość sposobów grywalizacji produktu, ale musisz myśleć o nim jak o grze (nawet jeśli jest to aplikacja B2B).
Strategie Cenowe
Zachęcenie kogoś do dokonania zakupu jest tak naprawdę unikalnym rodzajem aktywacji. Dostajesz odwiedzającego do podjęcia pewnych działań, że działanie po prostu dzieje się dokonanie zakupu. Istnieje wiele najlepszych praktyk dotyczących aktywizacji ludzi do dokonania zakupu. Może nie wszystkie odnoszą się do twojej sytuacji, ale niektóre z nich prawdopodobnie tak.
Doskonała Dyskryminacja Cenowa
Wycena jest ważnym aspektem aktywizacji ludzi do dokonania zakupu. Istnieje coś, co nazywa się doskonałą dyskryminacją cen, która jest aktem tworzenia struktury cenowej, która pobiera opłaty w oparciu o siłę nabywczą konsumenta. Ecquire robi to dobrze, dzięki czemu ich najniższy poziom obsługuje tylko podstawowe integracje. To wszystko oprócz Salesforce. Wiedzą, że jeśli korzystasz z Salesforce, możesz sobie pozwolić na zapłacenie za drogi plan.
Wiele Poziomów
Inną popularną strategią aktywacji zakupów jest posiadanie trzech poziomów cenowych. Tylko fakt, że istnieje droższa opcja sprawia, że czujesz, że nie marnujesz pieniędzy, a dostajesz dobrą ofertę. Mając warstwę cenową poniżej, możesz poczuć się, jakbyś nie był tanią osobą. Opcje dają ludziom pewność zakupu.
Sugestywne Nazewnictwo Warstw
Jeśli nazwiesz swoje poziomy cen czymś niejasnym, takim jak złoto, srebro i brąz, nie pomożesz ludziom odkryć, który poziom jest dla nich dobry. Nazywając poziomy takimi jak “Starter”, “Professional” lub “Team”, dajesz ludziom pewność, że należą do właściwej warstwy.
Bezpłatne Wersje Próbne
Ludzie boją się popełnić nieodwracalny błąd ze swoimi pieniędzmi. Jeśli dasz im gwarancję zwrotu Pieniędzy LUB darmowy okres próbny jakiegoś rodzaju, to bierzesz ryzyko od nich i umieszczasz je na sobie.
Kody Rabatowe
Jedną z najpotężniejszych sił, jeśli chodzi o pozyskanie kogoś do zakupu, jest kod rabatowy. Ale istnieje sztuczka, która sprawia, że kody rabatowe są jeszcze bardziej skuteczne. Jeśli uwzględnisz limit czasowy zniżki, zmuszasz ludzi do podjęcia decyzji. Udemy jest doskonałym przykładem tego rodzaju taktyki aktywacji. Regularnie wysyłają e-maile, które zawierają kody rabatowe ważne tylko przez ograniczony czas.
Wiązanie
Innym sposobem na zachęcenie ludzi do zakupu jest łączenie produktu z innymi produktami. Jeśli możesz przytłoczyć ludzi wartością, są bardziej skłonni do podjęcia decyzji o zakupie. Pakiet hakerów jest dobrym przykładem usługi, która wykorzystuje tę taktykę aktywacji.