Get Paid What you ‘ re Worth: 37 taktyk negocjacyjnych dla każdego Freelance Writer

Czy panikujesz, gdy słyszysz słowo negocjacje?

Czy twoje jelita się obracają, dłonie się pocą, a serce bije, kiedy przychodzi do rozmowy o cenie? Czy samoleczysz się Tums i tumblerem Dzikiego indyka?

Zaufaj mi. Rozumiem. Nie jestem urodzonym negocjatorem. Nienawidzę konfliktów. Nienawidzę odrzucenia. Ale jeśli pisanie jest twoją sprawą, nauczyłem się tego: musisz wiedzieć, jak negocjować.

Od tego zależy zarabianie na życie. Ale to nie musi być trudne.

Jako autor stron internetowych i copywriter bezpośredniej reakcji studiowałem negocjacje. Studiowałem perswazję. Czytałem najlepsze książki o wpływie i słuchałem najlepszych podcastów.

W ciągu moich dwunastu lat jako pisarz brałem również udział w setkach negocjacji-małych i dużych. Używałem ich z powodzeniem, i używałem ich słabo. Więc nie jestem tu filozofem biznesu z fotela, tylko udzielam rad.

Jestem żołnierzem, który widział walkę. I przeżyłem, żeby o tym opowiedzieć.

Przeczytasz trzydzieści siedem ruchów negocjacyjnych, które pomogą Ci zarobić więcej pieniędzy. Są to ruchy negocjacyjne, które wykorzystałem w mojej karierze jako niezależny pisarz.

Są łatwe do zrozumienia. Najtrudniejszą częścią jest posiadanie odwagi, aby je wykorzystać (patrz ruch negocjacyjny nr 36).

Nie musisz być pisarzem, żeby używać tych taktyk. Każdy — bez względu na stanowisko w życiu, karierę czy pragnienia-musi negocjować. I jest to o wiele bardziej zabawne (i opłacalne), gdy wiesz, jak to zrobić.

Więc zaczynajmy.

1. Myśl wygrana-wygrana

Negocjacje to nie gra o sumie zerowej. To nie jest sposób na manipulowanie ludźmi. I to na pewno nie jest sposób, aby uczynić Cię obrzydliwie bogatym kosztem innych ludzi.

Jeśli tak postrzegasz negocjacje, nie będziesz trwał długo.

W negocjacjach chodzi o budowanie relacji, więc jeśli obie strony nie są szczęśliwe na końcu, to nie były to negocjacje. Negocjuj, aż obie strony będą szczęśliwe (zobacz nr 30 dla alternatywnego ruchu).

2. Określ, co chcesz zrobić

Nigdy nie przystępuj do negocjacji bez uprzedniego ustalenia pozycji, z której będziesz zadowolony.

Nie powinna to być jednak liczba bezwzględna. Zamiast tego powinien to być zakres – $2,400 do $2,800 – ze szczegółową listą niezbędnych (Czytaj: niezbywalnych) i nieistotnych (powiem ci, dlaczego to jest ważne za minutę) wymagań.

Zapisz je, jeśli to pomoże Ci zapamiętać.

3. Najpierw zbuduj wartość

Twoim pierwszym zadaniem jako negocjatora jest pokazanie ludziom, co możesz zrobić. Muszą zobaczyć wartość.

Na przykład powiedzmy, że potencjalny klient prosi o koszt napisania listu sprzedaży słowa 1,000 dla strony docelowej. Zamiast wybijać koszty, wyjaśnij jej wszystko, co zrobisz: badania, przekopywanie się przez analitykę, zbieranie referencji na dowód, pisanie szorstkiego projektu, prezentowanie do oceny, poprawianie i tak dalej.

Zrób obraz w głowie tego, co robisz rosną, bo jest naprawdę duża szansa, że jest mały.

4. Unikaj najpierw określenia ceny

Po zbudowaniu wartości, następnie będziesz chciał zapytać: “ile to jest dla ciebie warte?”Jeśli ci powie … dobrze. Wiesz, na czym stoi. Możesz z tym pracować.

Bardziej niż prawdopodobne, ale powie Ci, że nie wie. Albo się nie dowie, bo nie odrobiła lekcji, albo czy wie, ale nie chce najpierw podać swojej ceny.

Chce zobaczyć, na czym stoisz. Więc ona każe ci iść pierwsza. Jeśli tak się stanie, użyj następnego ruchu negocjacyjnego.

5. Always go high

Kiedy stoisz przed negocjatorem, który nie chce podać ceny, wzrusz ramionami i po prostu idź wysoko.

Naprawdę wysoko.

A potem czekać na jej odpowiedź.

6. Ssać zęby

Kiedyś negocjator będzie pierwszym, który wymieni cenę. A jeśli jest dobrą negocjatorką, to cię obniży.

Chce cię wywabić. Zobacz swoją sytuację finansową. Nie poddawaj się. Zamiast tego, wzdrygaj się.

“Flinch”jest klasycznym terminem używanym. Napisałem “Ssij zęby”, ponieważ większość moich negocjacji odbywa się przez telefon lub e-mail, gdzie ludzie cię nie widzą. Więc muszą usłyszeć Twój szok.

W wiadomości e-mail możesz po prostu powiedzieć im, że ich oferta brzmi dość nisko. Albo powiedz im, że będą musieli się bardziej postarać. Więc poczekaj.

7. Trzymaj gębę na kłódkę

Cisza zje większość ludzi żywcem.

Cisza sprawia, że czują się nieswojo, więc ciągle rozmawiają. A kiedy ludzie mówią, są zobowiązani powiedzieć coś, czego można użyć-jak ich przedział cenowy.

8. Zapytaj o budżet

Innym sposobem na wypłukanie czyjejś sytuacji finansowej jest po prostu zapytać ich, czy mają budżet.

Tak. Mamy budżet.
Ok. O co chodzi?
Mamy 1250 dolarów na copywriting.

Twoim zadaniem jest zdecydować, jaką pracę — jeśli w ogóle-wykonasz za tę kwotę.

9. Cena za każdy przedmiot

Legenda głosi, że zacieniony Optyk z Brooklynu sprzedawałby okulary kawałek po kawałku. Nakłonił kupującego do uzgodnienia ramek i ceny, a następnie poszedł zadzwonić do zamówienia. Kupujący zapytałby wtedy o kawałek szkła i nosa.

“Och,” powiedziałby Optyk, ” te kosztują dodatkowo.”

Sztuka polega na tym, aby Klient zgodził się na wszystkie przedmioty, zanim ujawnisz ostateczną cenę. Po ich zaangażowaniu trudno powiedzieć nie (patrz ruch nr 33).

Nie podoba mi się ten gambit. Nie lubię go używać na mnie i nie lubię go używać. Jednak uważam, że ten ruch jest skuteczny, gdy klient zaczyna skubać-wiesz, ” Hej, czy mógłbyś dodać X, skoro przy tym jesteś?”

Twoja odpowiedź: “jasne, mogę to zrobić dla Y. zgadzasz się z tym?”

10. Rekrutuj mistrza

Jeśli uda ci się zdobyć kogoś po swojej stronie od drugiej strony podczas negocjacji, będziesz miał małą przewagę, jeśli nie dużo.

Szczerze mówiąc, prawie cała moja praca pochodzi z poznania kogoś wewnątrz. Ale jak dokładnie chcesz rekrutować tego mistrza? Jest to długoterminowa strategia, w której korzystasz z kombinacji narzędzi, takich jak blogi, Twitter, konferencje i telefon.

I cierpliwości.

Możesz mieć stałego obserwatora na swoim blogu. Wymieniasz maile, tweety, spotykasz się z nim na konferencji. Przedstawia Cię komuś innemu. Trochę dla niego popracujesz. A potem przedstawia Cię komuś innemu.

Rozpracuj wazoo.

11. Unosić balon próbny

Widziałeś tę taktykę w akcji …

Wyciekła wiadomość o konkretnej akcji politycznej.”Celem jest uzyskanie reakcji opinii publicznej na ten pomysł. Gubernator Nowego Jorku Cuomo zrobił to niedawno z wierceniem gazowym.

Niektórzy spekulują, że projekt Google Glass, który był koncepcją wideo, był balonem próbnym. W zasadzie chcą sprawdzić, czy istnieje masowy apel.

Masz pomysł nie wiesz jak zareaguje potencjalny klient? Unosić balon próbny. Po prostu powiedz: “Hej, co myślisz o X?”Więc poczekaj na ich reakcję.

12. Slice it up

Na początku mojej kariery zwykłem zwracać się do firm i oferować ponowne pisanie ich treści internetowych. Niewiele osób gryzie, ale kiedy to zrobili, zawsze pytali o cenę. Cieszę się, że mam kogoś zainteresowanego, buduję wartość, a potem zrzucam na niego bombę.

Przez większość czasu drgnęli … i nigdy nie zadzwonili ani nie odpisali.

Zamiast tego nauczyłem się kroić projekt na łatwe do połknięcia kawałki. To skłoniło ich do zatrudnienia mnie. Gdy spełniałem moje mniejsze obietnice i budowałem zaufanie, po prostu prosiłem o więcej.

I przyszło.

13. Go half way

Pamiętasz, jak Od początku mówiłem, że udane negocjacje to sytuacja, w której wszyscy wygrywają? Cóż, to jest strategia, która pomoże Ci przezwyciężyć ten zator, który psuje relacje.

Chodzi o to, aby pokazać, że jesteś gotów pogodzić różnicę.

Na przykład, jeśli Twój koncert wymaga podróży, zaoferuj podział różnicy tych wydatków, utrzymując umowę przy życiu.

Jeśli warto, przejdź w połowie drogi.

14. Pad the deal

Im więcej części roboczych do negocjacji oznacza więcej opcji masz, jeśli chodzi o przyznanie.

Zbierz na warunki. Sztuką jest jednak wiedzieć, co jest istotne,a co nie.

Na przykład: “nie mogę wykonać tej pracy bez bezpośredniego dostępu do Twoich danych. Nie pozwalasz na to? Cóż, chociaż to nie jest moja normalna Polityka, myślę, że mogę być ręcznie karmiony tą informacją.”

Pamiętaj o tym: ustępujesz tylko na rzecz rzeczy nie niezbędnych. Nie ruszajcie się z najważniejszymi rzeczami(patrz ruch nr 2).

15. Odporność na krótkie ramy czasowe

Wyobraź sobie, że masz urządzenie do przenoszenia i wstrząsania przez telefon. Chce z tobą porozmawiać o projekcie pisarskim. Jesteś podniecony! Ty mówisz cześć, ona mówi Cześć, a potem wskakujesz od razu do negocjacji.

Możesz powiedzieć, że to będzie krótki telefon. Bardzo krótki.

Nigdy nie negocjuj pod taką presją. Fałszywe terminy Cię potkną. Zamiast tego, grzecznie przerywaj, zaznacz, że możesz powiedzieć, że jest zajęta i zapytać, czy jest lepszy czas na rozmowę, gdy ma więcej czasu. Albo po prostu poproś o więcej czasu.

16. Znajdź przestrzeń do myślenia

Powiedz, że ona mówi: “Nie, Nie ma lepszego czasu.”Jest uprzejma, ale stanowcza. Jest świetnym negocjatorem.

Wzruszasz ramionami, kontynuuj rozmowę. Składasz ofertę, ona natychmiast kontruje i nie jesteś pewien, co powinieneś zrobić dalej. Czy to dobra oferta? Coś ci umknęło?

Prawdopodobnie.

Wszystko czego potrzebujesz to więcej czasu na przemyślenia. Powiedz jej, że musisz skorzystać z łazienki. Twój pies płonie. Albo udawać, że połączenie się zrywa.

Cokolwiek zrobisz, zastanów się, zanim się na coś zgodzisz.

17. Zmiana negocjatora

Innym sposobem radzenia sobie z trudnym negocjatorem (co może również oznaczać superior negocjator) polega na zresetowaniu zasad poprzez rozmowę z kimś innym.

Działa to świetnie, jeśli masz do czynienia ze start-upem lub małą firmą, w której jest dwóch założycieli. Jeśli jedno okazuje się niemożliwe, poproś o rozmowę z drugim.

18. Zmienić swoje benchmarki

Czy kiedykolwiek potencjalny klient wymyślił swoje idealne rozwiązanie-i to nie byłeś Ty? W rzeczywistości, to twój konkurent.

Ale kto lub co wydłubują nie ma znaczenia. Otrzymałeś cenne informacje. Właśnie pokazali Ci swoje standardy, według których oceniają wszystkich innych.

Twoim zadaniem jest zmienić ten standard. “Wiesz, że ten facet nie wie nic o marketingu online, prawda? Zero doświadczenia. Mam dwanaście.”

19. Sprawdź fakty

Ta taktyka działa na zasadzie lock-step z powyższą (nr 18). Jeśli możesz ujawnić fakt lub dowód, który kwestionuje ich roszczenia lub popiera Twoje, jesteś na dobrej drodze do odwrócenia tabel na swoją korzyść.

Nie sugeruję, żebyś podchodził do tego jak palant. Nie śmiej się ani nie szydź. Zamkniesz je. Jak te konkretne fakty są równie ważne jak co wychodzisz.

Rozumiem, dlaczego w to wierzysz. Ale czy wiesz, że jeśli spojrzysz na ich dane, X nie robi tego, co mówią? Był wielki skandal w TechCrunch …

Obiektywne fakty zmienią grę na Twoją korzyść. Odrób pracę domową.

20. Kontrola porządku obrad

Istnieje więcej niż jeden sposób na oskórowanie kota. I jest więcej niż jeden sposób, aby zepsuć dobre negocjacje.

Anarchia Jest jednym z nich.

Anarchia Jest Tym, co dostajesz, gdy nikt nie ma kontroli nad spotkaniem. Ostatnio brałem udział w projekcie z zespołem naprawdę mądrych ludzi. Niestety, niewiele osiągnęliśmy, bo nie było żadnego planu.

Jednak następnym razem, gdy się spotkaliśmy, zgłosiłem się na ochotnika do zrobienia notatek ze spotkania. I zażądał, abyśmy ustalili, co chcemy osiągnąć w ciągu następnych 90 minut. Kiedy to zostało ustalone, trzymałem ich do tych celów.

To było efektywne i skuteczne spotkanie, ponieważ ustaliłem zasady, których wszyscy mieliśmy przestrzegać.

21. Kłusuj listy uwierzytelniające

Ręce na dół, jeśli masz dwóch kandydatów z takim samym doświadczeniem, umiejętnościami i wykształceniem, ale jeden ma dyplom z Harvardu, a drugi z małego college ‘ u w Montanie, osoba z Harvardu dostanie tę pracę.

To może nie wydawać się sprawiedliwe, ale takie jest życie.

Żyj z tym i zdobądź poparcie.

22. Popchnij ich przed terminami

Terminy są świetnymi narzędziami do pozbycia się ludzi z ich duffów. Działa w copywritingu, a także działa w sprzedaży siebie w negocjacjach.

Udawaj, że właśnie skończyłeś projekt i masz jakieś trzy tygodnie przed rozpoczęciem kolejnego. Wyślij e-mail do byłych klientów i powiedz: “Hej Imię, teraz może być dobry czas, aby napisać tę stronę sprzedaży, o której rozmawialiśmy. Jestem wolny przez następne trzy tygodnie. Potem Nie będę w stanie się do niego dostać przez cztery miesiące.”

Na pewno dostaniesz trochę lub dwa.

23. Buduj napięcie z opóźnieniami

To tylko wariacja na temat “poproś o czas.- Większość ludzi w negocjacjach chce jak najszybciej wyjść z sytuacji. Są zajęci lub nienawidzą konfliktu.

Bez względu na powód, użyj tego rozmachu.

Istnieje znakomity przykład efektywnego wykorzystania opóźnień w książce można negocjować wszystko. Autor, Herb Cohen, pracuje wbrew przewidywanemu terminowi-jego lot odlatuje w południe w poniedziałek. Druga strona wiedziała o tym i opóźniła się do jedenastej godziny. Cohen jest zdenerwowany w tym momencie i w zasadzie rozdaje farmę.

Lekcja: dostać nowy lot do domu.

24. Prezentujemy ponury obraz

Jest to odmiana Formuły Pain-Agitate-Solve. Zidentyfikuj się z ich punktem bólu, a potem powiedz im, jak okropne będzie, jeśli nic z tym nie zrobią.

Rozumiem twoje pragnienie zachowania gotówki w tej gospodarce. Ale zamrożenie budżetu marketingowego tylko wyschnie rurociąg, a to nie jest to, co chcesz zrobić, gdy Twoi obecni klienci zaczynają rezygnować, ponieważ nie mogą sobie pozwolić na twoje usługi.

W tym momencie Połącz kropki dla niego: jesteś rozwiązaniem jego problemów.

25. Wyciągnij puste kieszenie

Twój ulubiony wujek słyszy, że jesteś copywriterem. Ma interes. Przetwarza futro road kill na zabawne kapelusze dla dzieci. Nie rozumie dlaczego, ale nie zarabia. Słyszy, że jesteś copywriterem i oferuje Ci zatrudnienie.

Czym się zajmujesz?

Odmawiasz mu. Ale robisz to grzecznie. “Tak, wiesz, że nie mogę ci pomóc. To nie moje pole. Nie mam wiedzy.”

Tu nie chodzi o pożądanie. Chodzi o zdolności. Po prostu go nie masz.

26. Użyj ” my “I nigdy”ja”

To jest techniczne i drobne, ale działa.

Omawiając projekty z klientami zawsze używam słowa “My”, a nie” ja”. moim celem jest pokazanie im, że jestem w tym na dłuższą metę. Nie jestem najemnikiem. Jestem partnerem.

To zmienia scenę z win-lose na win-win. Moje wpisowe dowodzi, że mój sukces równa się ich sukcesowi, co komunikuje, że będę ciężko pracować dla nich.

27. Apel do sławy lub chciwości

Jeśli otworzysz prawą szufladę mojego biurka, jedną z pierwszych rzeczy, które zobaczysz, jest pudełko starych wizytówek.

Otwórz pudełko, Wyciągnij kartę, a zobaczysz z przodu standardową taryfę: imię i nazwisko, adres i tak dalej. Odwróć kartę, a zobaczysz ten wiersz: “mogę sprawić, że będziesz bogaty, potężny lub sławny.”Następnie wymieniam sposoby, w jakie mogę to zrobić.

Moja żona nienawidzi tej wizytówki. Myśli, że jest tandetny. Ale to działa. Spójrz na Ramita Sethi nauczę cię być bogatym. Zbudował imperium, ucząc ludzi, jak rozwiązywać problemy finansowe. Ty też możesz.

28. Pochlebiaj drugiej stronie

Ok. To tania sztuczka. Ale to działa. I szczerze mówiąc, ludzie wiedzą, że to działa-i nie obchodzi ich to. Lubią swoje ego głaskane.

Wskaż, jak piękna jest strona internetowa.

Pochwal ją imieniem lub nosem (ok, może nie nosem).

Powiedz coś miłego. To będzie długa droga.

29. Powiedz “nie jestem szczęśliwy”

Jest to podstawowy element negocjacji. Powinieneś to mówić przez cały proces, dopóki nie osiągniesz punktu, który możesz zaakceptować, a obie strony są szczęśliwe.

Ale możesz również użyć tego po negocjacje dobiegły końca, a Ty kontynuujesz pracę.

Wiesz, to zajmuje mi dużo więcej czasu z powodu X, Y i Z, które zostały dodane później. Nie zarabiam teraz pieniędzy. Musimy wrócić do naszych warunków.

Zauważ, że nie wyszedłem od razu i nie powiedziałem: “nie jestem szczęśliwy.”Właśnie podałem fakty. Ani odrobiny emocji.

30. Nie zobowiązuj się do obietnic raju

Podstępni ludzie lubią handlować obietnicami raju.

Nie możemy Ci teraz zapłacić. Ale jeśli to się uda, będziemy mieli dla ciebie dużo więcej pracy. Na całe życie. I mnóstwo szampana i homara dla armii.

Uciekaj. Run far, far away (patrz ruch nr 37).

31. Pit mama przeciwko tacie

Rodzice natychmiast rozpoznają ten chwyt. Dziecko narzeka, że tata jest wredny. Mama mówi tacie, aby przestał być wredny (to może pójść w obie strony-mama jest wredna i tak dalej).

Jakakolwiek moc, którą mieli razem rodzice, została skutecznie zmniejszona. To działa również w świecie biznesu.

Jeśli masz do czynienia z dwiema lub więcej osobami po stronie negocjacji, przedstaw informacje, które mogą sprawić, że będą się ze sobą kłócić. Mogą to być statystyki lub badania, które pokazują, że jedno z nich jest błędne. Zyskujesz pozycję, gdy druga strona jest podzielona.

32. Porozmawiaj z decydentami

Zanim zaczniesz negocjować, zapytaj: “czy to Ty będziesz osobą podejmującą decyzję w tej sprawie?”

Jeśli odmówią, zapytaj, kto podejmie decyzję. Więc zapytaj, czy możesz porozmawiać z tą osobą.

Jeśli nie jest to możliwe, możesz po prostu sobie z tym poradzić. Ale w porządku. Masz 36 innych ruchów, których możesz użyć.

33. Zmusić drugą stronę do popełnienia

Zaangażowanie to silna taktyka negocjacyjna. To jedna z sześciu zasad wpływu, których Cialdini nauczył nas w swojej książce.

Oto jak to działa: zacznij od małego zaangażowania. Niech to będzie proste ” tak ” lub “nie”.

“Chcesz to do piątku?”

“Czy chcesz, żebym napisał post na Facebooku?”

“Czy chcesz to w słowie?”

Wszystkie te mniejsze zobowiązania doprowadzą do łatwiejszego większego zaangażowania, jeśli chodzi o zamknięcie transakcji.

Dlaczego to działa? Ludzie, którzy coś zaczynają, nie lubią wydawać się niekonsekwentni. Chcą skończyć to, co zaczęli.

Potrzeba wysiłku i pokory, aby zerwać zobowiązanie. Co druga strona o Tobie pomyśli? Sztuką jest nie dbać (patrz przedostatnia taktyka).

34. Work it like a call girl

Nie bardzo.

Chodzi o to, aby uniknąć usztywnienia z tyłu, prosząc o płatność z góry. Po prostu uczyń to częścią twoich niezbywalnych rzeczy (patrz nr 2)

Jeśli prośba o całą mulę z przodu jest zbyt silna, poproś o połowę.

35. Bądź pewny siebie

Jednym z najlepszych sposobów na przegraną negocjacji jest niepewność. Albo zostaniesz wykorzystany, albo zgodzisz się na warunki, które Ci się nie podobają, ponieważ jesteś zbyt przerażony, aby określić swoje warunki.

Ponadto twoje zastrzeżenia lub oświadczenia mogą nie wzbudzać zaufania, jeśli druga strona wyczuje, że jesteś niepewny. Będą się zastanawiać, czy uda Ci się w ogóle wykonać tę robotę.

Podnieś brodę i głos. Spójrz ludziom w oczy. Stan jasno i zwięźle chcesz chcesz. I nie wzdrygaj się (chyba, że jest to właściwe).

36. Przestań dbać o wynik

Pamiętasz, jak ostatnio byłeś nerwowym wrakiem? Może to było przed pierwszą randką lub pierwszą rozmową. Bardziej niż prawdopodobne, że naprawdę chciałeś, aby ta randka lub wywiad się udał.

Naprawdę ci na tym zależało.

Pomyśl o tym, jak ostatnio poszedłeś na rozmowę, zjadłeś wszystkie orzeszki ze słoika na stole i wpatrywałeś się w sufit. Wynik nie miał dla ciebie znaczenia. Więc byłeś zrelaksowany i pewny siebie.

Ten rodzaj obojętności nie tylko pomoże Ci jasno myśleć, ale także pozwoli Ci wykonać jeden z najlepszych ruchów negocjacyjnych w historii.

Zobacz ostatni ruch …

37. Walk away

W końcu, po wyczerpaniu wszystkich opcji i nadal nie jesteś zadowolony, WYJDŹ z negocjacji.

Wstawaj i odejdź.

Oczywiście oznacza to, że musisz mieć opcje. Jeśli jesteś zdesperowany, odejście nie pomoże. Jeśli jesteś emocjonalnie związany z wynikiem, druga strona ma haczyk w nosie. Nie możesz odejść.

Nie mogę wam powiedzieć, jak potężne to jest móc wzruszyć ramionami i powiedzieć: “Cóż, myślę, że to się nie uda. Pogadamy później.”To dobre miejsce, aby być w.

Na zakończenie …

Pozwolę sobie zasugerować: wydrukuj to. Wiem, że jest długa i zje dużo papieru, ale zwróci ci się za każdym razem, gdy znajdziesz się na drugim końcu negocjacji.

I zaufaj mi. To może się zdarzyć w każdej chwili.

Możesz znaleźć się w pracy przez post na blogu, spojrzeć w dół i zobaczyć nazwę klienta wyświetlaną na ekranie. Podnieś słuchawkę i zacznij mówić. I zdajesz sobie sprawę, że złożył ci jakąś ofertę. Przytrafiło mi się to więcej razy, niż mogę zliczyć.

I powtórzę: chociaż ta rada jest skierowana do pisarzy, każdy może skorzystać. Przedsiębiorcy. Księgowych. Matki. Dyrektorzy szkół. Jak chcesz, wszyscy musimy negocjować.

Teraz twoja kolej. Podziel się swoim ulubionym ruchem negocjacyjnym w komentarzach …

Total
0
Shares
Related Posts