Zazwyczaj nie wyobraża się poety biorącego udział w pojedynku na pistolety — nie mówiąc już o dwudziestu dziewięciu-ale właśnie to zrobił Aleksander Puszkin.
Jego ostatni pojedynek okazał się śmiertelny.
Niestety, dopóki na ziemi jest dwoje ludzi, będzie konflikt. Ale nie zawsze musi kończyć się śmiercią.
Sam byłem w kilku pojedynkach. Nie z pistoletów-ale z copywritingu. Prawdopodobnie rozpoznasz scenariusz …
Przemyślałem swój pomysł.
Klient krzyczy i mówi: “To nigdy nie zadziała.”Ma lepszy pomysł.
“Dobrze”, mówię, ” przetestujmy je oba i zobaczmy, który z nich działa lepiej.”
I tak, pozwoliliśmy marketplace ogłosić zwycięzcę.
Słowo # 1: Test
Testowanie czyni cię mądrzejszym.
Piękne w testowaniu tego, co tworzysz na rynku, jest to, że uczysz się z pierwszej ręki, co działa, a co nie. To jak bycie marketingowcem.
Jeśli nie sprawdzasz swoich pomysłów, to po prostu obmacujesz się w ciemności … ignorując (być może błogie) prawdę o tym, co tworzysz.
Zamiast tego przetestuj setki zmiennych w czasie-nagłówki, wezwania do działania, długość kopiowania, obrazy, słowa i tak dalej-a zbudujesz zdrowy zestaw zwycięskich pomysłów.
To właśnie to doświadczenie przekształci cię z tak-tak producenta treści w wyrafinowanego i uwodzicielskiego …
I to właśnie to doświadczenie skłoni ludzi do pytania ty po poradę zapraszam ty siedzieć na panelach i błagać ty pracować nad ich najlepszymi projektami.
W pewnym sensie myślę, że dlatego każdy powinien nauczyć się pisać kopię odpowiedzi bezpośredniej … to idealny sposób, aby upewnić się, że Twoje najlepsze pomysły ujrzą światło dzienne.
Przetestuj wszystko, a Ty Wola bądź mądrzejszy (i bogatszy). Ale nie zdziw się, jeśli napotkasz duży opór.
Słowo # 2: Paranoja
Wyobraź sobie, że twój szef nalega na formatowanie postów na blogu w określony sposób. Chce otwarcie, które opisuje post, następnie blurb o nadchodzącej konferencji (z przyciskiem call to action), a następnie artykuł.
Masz przeczucie, że blurb wpływa na współczynniki odrzuceń, udziały i czas czytania na stronie. Wkurza cię to.
Mówisz coś szefowi, a ona mówi, że masz paranoję. Jednak jedynym sposobem, aby dowiedzieć się, czy to prawda, jest test to.
Może to być garść zmiennych, które tłumią udziały, subskrypcje lub konwersje … nie będziesz wiedział, które, dopóki nie zaczniesz testować i izolować zmiennych.
I pamiętaj, jeśli twój szef (lub klient) Szczecina na twoje sugestie, Przypomnij jej, że Twoim zadaniem jest zwiększenie ruchu, poprawa konwersji i zarabianie jej więcej pieniędzy … a jedynym sposobem, aby to zrobić, jest testowanie.
Jak powiedział kiedyś Andy Grove: “przetrwają tylko paranoicy.”
Testowanie Cię upokarza
Testowanie ma inny sposób na przekształcenie Ciebie. Może break your ego (w najlepszy sposób i jeśli na to pozwolisz).
Należę do pewnego gatunku ludzi, którzy myślą, że mają rację … o wszystko. Jestem zadowolony z siebie. Uśmiecham się, kiedy myślę, że słyszę coś śmiesznego. I lubię mówić takie rzeczy, “to głupie”, a potem wyjaśniać dlaczego.
Przegrane pojedynki copywritingowe złagodziły tę postawę.
Przegrałem kilka próbnych pojedynków. Byłem pewien, że wygram. Zostałem również skarcony przez najlepszych o moich ” zwycięskich pomysłach.”Mam spierzchniętą skórę, aby to udowodnić.
Ale z czasem nauczyłam się trzymać gębę na kłódkę i pozwolić, aby rynek udowodnił mi rację (widzisz, znowu wychodzi to zadowolenie).
Wygrałem też kilka testów, a w miarę jak moje doświadczenie rośnie, mam tendencję do wygrywania więcej niż tracę, ponieważ rozwinąłem poczucie tego, co zadziała, a co nie.
Dlatego lubię iść do Sądu Apelacyjnego-unika się handlu osobistymi preferencjami.
Co należy przetestować?
Sprowadza się to do czterech rzeczy: copywritingu, zaangażowania, udostępniania i generowania leadów. Podzielmy je osobno.
- Copywriting: Które dwa nagłówki lub linie tematyczne działają najlepiej? Jak możesz ponownie napisać wezwanie do działania, aby podnieść współczynnik konwersji na stronie docelowej? Czy to reakcja tłumienia obrazu?
- Zaręczyny: Czy ludzie zostawiają komentarze na Twoim blogu lub wysyłają e-maile? Czy odpowiadają na Google + lub Facebook?
- Współdzielenie: Jak Twoje treści rozprzestrzeniają się w Google+ (użyj fal, aby się dowiedzieć)? Które treści działają najlepiej na Facebooku? Twitter? Pinterest?
- Generowanie Leadów: Czy generujesz leady i przychody ze swoich treści? Jest to najważniejsza metryka.
A jeśli chodzi o rzeczywisty pomiar powyższych segmentów, oto kilka podstawowych wskaźników do rozważenia:
1. Strona internetowa, Blog I strony docelowe
- Odwiedzający
- Odsłon Strony
- Linki Przychodzące
- Konwersje
- Komentarze
- Subskrybenci
2. Produkty cyfrowe (w tym e-booki, białe księgi i studia przypadków)
- Pliki do pobrania
- Akcje Społeczne
- Subskrybenci
3. E-Mail Marketing
- Otwiera
- Współczynniki klikalności
- Subskrybenci
- Forward
4. Sieci Społecznościowe
- Obserwujący
- Lubi lub + 1s
- Retweety/Polubienia / Piny
- Kliknięcia
Celem jest przyjrzenie się tym metrykom i zadanie takich pytań: Jak zwiększyć klikalność na e-mail? Zwiększyć Udostępnianie społecznościowe? Przyciągnąć więcej osób do mojej strony docelowej?
Jakich narzędzi testowych powinienem używać?
Następnym krokiem jest znalezienie odpowiednich narzędzi do przetestowania każdej z tych metryk.
Oto podstawowe informacje:
- Założenie: szybko i łatwo twórz niestandardowe, ulepszone graficznie (i łatwe do przetestowania) strony docelowe bez kodowania i kłopotów. Dodatkowo, porady dotyczące copywritingu z poziomu WordPress, seminaria optymalizacji konwersji od ekspertów branżowych i wiele więcej.
- Skryba: pomaga odkryć ważne tematy, wybrać mądrzejszy język, zoptymalizować pod kątem kontaktów społecznych i wyszukiwania oraz przyciągnąć linki, Polubienia i udziały w procesie.
- Google Analytics( GA): użyj GA dla podstawowych danych dotyczących całej witryny. Lubię go używać, aby zobaczyć, które Źródła przepychają największy ruch na mojej stronie.
- KISSmetrics: pomaga wyjaśnić, dlaczego ludzie robią to, co robią w Twojej witrynie. Przenosi GA na inny poziom.
- Aweber: oferuje analizy – otwarte stawki, kliknięcia – dotyczące kampanii e-mailowej.
- Sprout Social: jedno z najbardziej wszechstronnych narzędzi do pomiaru i zarządzania mediami społecznościowymi. Jeśli cena jest na razie poza twoim budżetem, spróbuj HootSuite.
- Facebook Insights: Solidna analityka w sieci społecznościowej giganta … krytyczna, jeśli zależy Ci w dużym stopniu na FB.
- Ripples: pokazuje, jak rozprzestrzenia się konkretny post Google+. Używam go do śledzenia osób, które udostępniają moje treści, a następnie śledzę je, jeśli są interesujące.
- Alerty Google: powiadamia cię, gdy ktoś wspomina o Tobie, Twojej marce lub jakimkolwiek słowie kluczowym wprowadzonym w wiadomościach, blogu lub witrynie.
Zrozum to: nie musisz być ekspertem od analiz, aby korzystać z tych narzędzi. Jestem pisarzem z fobią arkuszy kalkulacyjnych … ale dość łatwo używam tych narzędzi.
Ty też możesz.
Twoja kolej …
Nie bój się narażać karku … zrób kilka testów na własną rękę. Ale też zaproś na pojedynek ludzi, którzy się z tobą nie zgadzają ( zrób to pokornie i bez pistoletu) … i niech rynek zdecyduje.
W końcu testing to świetny nauczyciel, który poprowadzi cię do odkrywania zaskakujących, konwencjonalnych i popycha cię do zostania najlepszym producentem treści, jakim możesz się stać.
Pamiętaj: bycie paranoikiem opłaca się. Więc przetestuj wszystko.