Nie miej w swoim domu niczego, o czym nie wiesz, że są użyteczne lub uważasz, że są piękne.
~ William Morris, poeta i projektant
Wyobraź sobie dom, który miałbyś, gdybyś pozbył się każdego przedmiotu, który nie był ani użyteczny, ani piękny.
Zniknąłby plastikowy doodad o nieznanym przeznaczeniu, brzydka ramka, którą dała Ci ciotka, specjalna darmowa oferta™, której nigdy nie Otworzyłaś, kolekcja przydatnych kiedyś słoików z masłem orzechowym . . .
Każdy pokój byłby o wiele przyjemniejszy, a każde narzędzie o wiele łatwiejsze do znalezienia.
Co jeśli zastosujesz tę samą zasadę do zawartość napisałeś? Każdy e-mail, list sprzedażowy, post na blogu i komentarz, który napisałeś, musiałby być przydatny lub piękny. Albo jedno i drugie.
Czy to brzmi trochę . . . przerażające?
Większość copywriterów zasadniczo nie ma nic przeciwko temu. (Pamiętacie pierwsze prawo content marketingu? Każdy kawałek zawartości ciasteczek powinien nagradzać odbiorców za czytanie: poprzez rozwiązanie problemu, który mają, lub przez zabawianie ich. Brzmi podobnie, prawda?)
Głównym problemem, jaki ludzie mają z tą radą, jest to, że nie ufają własnym osądom. Nie są pewni, czy to, co piszą, jest użyteczne, czy piękne.
I oczywiście niektórzy ludzie są pewne ich pisanie sprawiłoby, że James Joyce płacze i Dale Carnegie zgrzytają zębami, podczas gdy ich czytelnicy zastanawiają się, o co chodzi w tym pretensjonalnym i bezużytecznym kawałku puchu.
Nie jesteś pewien? Nie bój się! Oto kilka wskazówek, które pomogą.
Skąd mam wiedzieć, czy moja zawartość jest przydatna?
1. Pisz treści, które odpowiadają Twoim odbiorcom
Twoje treści muszą odpowiadać poziomowi odbiorców zrozumienie. Eksperci nie uznają treści na poziomie podstawowym za przydatne, a początkujący nie skorzystają z zaawansowanych dyskusji.
Twoja publiczność musi mieć wymagane zasoby – czas, energia, pieniądze, chipsy ziemniaczane-do wykorzystania treści. Mówienie nowym rodzicom o technice relaksacji, która wymaga ośmiu godzin nieprzerwanego snu w nocy? Nie przydatne.
Twoje treści muszą odnosić się do czegoś, co Twoi odbiorcy dba o. Nigdy nie znajdę treści o tym, jak ubierać się w korporacyjnym stylu, ponieważ nie zależy mi na ubieraniu się w ten sposób.
2. Napisz konkretną treść
Generalizacje nie są przydatne.
Vague:
Hulajnogi regularnie potrzebują oleju.
Konkretne i użyteczne:
Co trzeci raz napełniaj zbiornik oleju do wskaźnika za pomocą dwusuwowego oleju motocyklowego.
3. Pisz treści użytkowe
Przydatne treści tworzy działanie.
Jeśli twoi czytelnicy nie do coś w wyniku czytania Twoich treści (Zmień zdanie, kup coś, podrzyj kalendarz biurkowy, Zatańcz boogaloo, napisz lepszy nagłówek, rozpocznij walkę, porozmawiaj z dziećmi, wyznacz cel, rozpocznij wspólne doświadczenie), wtedy treść nie była przydatna.
Twoje treści muszą zachęcać, doradzać, mentorować, wspierać, dręczyć lub ośmielać odbiorców do działania.
I musisz, musisz, musi Dołącz wezwanie do działania do każdej napisanej treści.
Skąd mam wiedzieć, czy moje treści są piękne?
To jest punkt, w którym ludzie czują się nieswojo. Nie martw się! Nie musisz produkować sonetów, żeby pięknie pisać.
Doświadczenia, które zapewniają przyjemność lub znaczenie są piękne.
Johnny B. Wagarowicz pisze posty, które są piękne, chociaż prawdopodobnie wyśmieje ci się w twarz i wyleje dżem do spodni, jeśli tak mówisz. Są piękne, ponieważ są zabawne, energiczne i znaczące.
Jeśli nie jesteś Johnny, oto kilka wskazówek. (Jeśli are Johnny, cześć Johnny!)
1. Pisz sensowną treść
Jeśli piszesz treść z emocje, to jest bardziej znaczące.
Czy kiedykolwiek przeczytałeś e-mail “dziękuję za subskrypcję”ze szczerą wdzięcznością? (Przeczytałem taki, który był tak piękny, że go zachowałem. Naprawdę.) Jeśli Twoje uczucia nie pasują do oczekiwanych emocji, jest to jeszcze bardziej skuteczne: wściekła recenzja produktu, podekscytowany list podatkowy, sympatyczny auto-responder . . .
Be wrażliwy. Zamiast pisać o błędach, które popełnili niektórzy ludzie, pisz o błędach ty zrobione. I co dla ciebie znaczyły.
Napisz o większych implikacje. Mocowanie kapiącego kranu jest zwyczajne. Nauka wykonywania konserwacji domu jako znak nowej niezależności ma znaczenie.
Real korzyści są znaczące. Tworzenie więcej bogactwa, więcej połączeń, więcej opcji i więcej celów to tylko niektóre z naszych najbardziej znaczących działań.
2. Pisz przyjemne treści
Napisz do inspire emocje u czytelników: spraw, by się uśmiechali. Spraw, by płakali. Zróbcie z nich wistful. I upewnij się, że wiedzą, że nie są sami w takich uczuciach.
Jeśli dobrze znasz swoich odbiorców, możesz napisać masową komunikację, która czuje osobiste, gdzie każdy czytelnik myśli, że jesteś medium, bo piszesz tylko dla nich. Każdy cieszy się przyjemnością poczucia zrozumienia.
Użyj narzędzi w zestawie narzędzi językowych, aby napisać rozrywkowe: zabawa aliteracją, hiperbolą, rytmem, lotami fantazji, metaforą, perspektywą, opowiadaniem historii . . . cokolwiek wydaje ci się naturalne i niewymuszone.
Trudno pokonać przyjemność oglądania imię i nazwisko w druku. Chwal swoich czytelników publicznie, trzymaj ich jako przykład, podziękuj im lub wspomnij o nich jako inspiracji . . . i zrób to po imieniu.
Chcesz pójść jeszcze dalej?
Pomyśl o treści, która ma kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu, takiej jak list sprzedażowy.
Co jeśli zastosujesz te same zasady do każdego akapitu tej treści? Co jeśli oceniasz każdy word?
Jeśli napisałeś list sprzedaży i usunąłeś każde słowo, które nie było użyteczne lub piękne:
- Nie można używać takich słów jak “rzeczywiście”, “zadziwiająco”lub” absolutnie.”
- Trzeba by użyć sugestywnych, pięknych słów i obrazów.
- Pismo byłoby Muskularne, krótkie i mocne (tak jak Hemingway to napisał).
- Stałeś się przemyślanym studentem copywritingu, więc wiedziałeś, jak sprawić, by każde słowo było jak najbardziej użyteczne, aby stworzyć pożądany wynik.
- To by skopało Tyłek!
Czy uważasz, że możesz poprawić użyteczność i piękno swoich treści? Powiedz nam, jak planujesz to zrobić w komentarzach!