Dowiedz się więcej z Public Relations

Uruchomiłeś niesamowity produkt lub usługę. Co teraz? Musisz to rozgłaszać.

Ale masz ograniczony budżet i nie stać Cię na 10 tysięcy miesięcznie na wynajęcie agencji i opublikowanie informacji prasowych. W porządku. Lepiej wykonać strategię, albo zatrudnić świetnego konsultanta.

Dobrze zrobiony dobry PR może być o wiele skuteczniejszy i tańszy niż reklama. Dla firm oszczędnych zwrot z inwestycji ma kluczowe znaczenie. Każdy grosz wydany na marketing powinien generować przychody. PR nie jest inny. Oto kroki, które należy podjąć, aby stworzyć skuteczną strategię dla swojej firmy:

1. Puść agencji allure

Smutna prawda o PR jest taka, że istniejący proces jest zepsuty. Są przestarzałe, kosztowne i nieefektywne.

  1. Wiele agencji nadal kupuje bardzo drogie “listy mediów” i wysyła nasze komunikaty prasowe i boiska do setek dziennikarzy naraz.
  2. Branży PR trudno jest śledzić i mierzyć wartość tego, co robi.
  3. Blasty prasowe zupełnie nie trafiają w cel odbiorców.

Aby odnieść sukces w PR, musisz mniej skupiać się na atrakcyjności agencji i bardziej skupić się na wynikach. Ustalaj priorytety, co chcesz osiągnąć, a nie przestarzałe najlepsze praktyki.”Jeśli chcesz na przykład stanąć przed dziennikarzami, prawdopodobnie lepiej będzie nawiązać relacje 1:1, niż bombardować ich nieistotnymi rzutami.

2. Wiedzieć, kiedy korzystać z informacji prasowej

Informacja prasowa jest warta zachodu, jeśli Twoje ogłoszenie jest zbyt chwytliwe i warte opublikowania. Ale chodzi o to, że większość komunikatów prasowych czyta się jak gigantyczne boiska sprzedażowe. Jeśli uważasz, że dziennikarze i wydawcy będą przyciągać letnie treści, Zgadnij jeszcze raz. Nie są. Nie obchodzi ich to. Ich skrzynki e-mail ponownie wypełniają się setkami wiadomości spamowych.

Nie chcemy tego mówić, ale marketerzy-wyjmij głowę z chmur. Świat nie obraca się wokół Twojej firmy, a dziennikarzom może mniej zależeć na tym, co masz do powiedzenia.

Jeśli twoim celem jest uzyskanie ukierunkowanych miejsc dla Twojej marki, lepiej będzie kultywować unikalny i przemyślany rzut w swojej dziedzinie specjalizacji. Komunikat prasowy tego nie załatwi. Umieść swoją organizację jako cenne, wiarygodne i godne zaufania źródło informacji.

3. Koncentracja na budowaniu relacji i nawiązywaniu kontaktów

Problemem z PR jest mentalność “spray and prey” lub “broadcast”. Jeśli krzyczysz na dziennikarzy megafonem, nie będą słuchać.

Przede wszystkim dziennikarzom zależy na fascynujących historiach. Chcą usłyszeć o emocjonalnych podróżach waszych założycieli. Chcą wiedzieć, jaki problem rozwiązuje Twoja Firma i co motywuje Twój zespół do wstawania rano do pracy.

Traktuj dziennikarzy jak Zaufanych Partnerów biznesowych, nie gałek ocznych. Rozwiń rozmowę. Niech zadają pytania.

Planowanie strategiczne wygrywa wyścig

Co jakiś czas natkniesz się na startupy, które generują szalone ilości trakcji przy prawie zerowym budżecie. Możesz pomyśleć, że to wynik szczęścia — najprawdopodobniej tak nie jest. Bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest ostrożne, strategiczne planowanie. W przypadku mediów internetowych historie sukcesu Hollywood są nieliczne. Za kulisami marketerzy ciężko pracują-budują kluczowe relacje z kluczowymi interesariuszami.

Karen X Cheng założyła Dance in a Year, platformę, która pomaga użytkownikom uczyć się czegokolwiek w ciągu roku.

Dance in a Year

Karen nauczyła się tańczyć w ciągu roku i nagrała całą swoją podróż. Rezultatem było niesamowite wideo, które stało się wirusowe na YouTube. W ciągu zaledwie kilku krótkich miesięcy jej film zgromadził miliony wyświetleń. Sprawia, że doświadczenie nauki tańca wygląda bezproblemowo. Sprawia, że proces tworzenia wirusowego wideo wygląda cholernie łatwo.

Dlatego wiesz, że włożyła w ten proces prawdziwe mięśnie.

Dance in a Year YouTube

  1. Po pierwsze, opublikowała swoje wideo na Facebooku i Twitterze, a także serwisach społecznościowych, takich jak Reddit i Hacker News. Poprosiła swoich przyjaciół, aby udostępnili to i tweetowała do uznanych blogerów. Dotarła również do blogerów, którzy wcześniej pisali o viral dance video. Spośród kanałów, które prowadziła, Reddit był najlepszym wykonawcą. Film zyskał uwagę i dotarł na górę strony subreddit Getmotived. Po pierwszym dniu otrzymała 80 tys. wyświetleń.
  2. Dzień drugi był dniem odkrycia. Blogerzy, którzy wcześniej widzieli jej film, zaczęli opowiadać jej historię na stronach takich jak Mashable, Jezebel I The Huffington Post. Te blogi były znaczącymi kierowcami ruchu do filmu Karen. Ten zasięg zwiększył liczbę jej ruchu w sieci do 800 000 wyświetleń.
  3. Popularność klipu pchnęła Karen na stronę główną YouTube. Ten łańcuch wydarzeń pomógł Karen osiągnąć 1,8 miliona odsłon trzeciego dnia.

Karen wykorzystała również swoje wideo, aby połączyć się z potencjalnymi sponsorami i interesariuszami w swoim projekcie. Były to firmy takie jak Lululemon i American Apparel-dwie organizacje, które chętnie wspierała. Niektóre z tych firm wspierały Karen i udostępniały jej wideo na swoich portalach społecznościowych.

We wtorek udostępniła również swój film, zgadując, że w poniedziałek ludzie najprawdopodobniej będą nadrabiać zaległości w wiadomościach e-mail z weekendu.

Użyj Narzędzi Public Relations

Problem z PR polega na tym, że stosunek podaży do popytu jest całkowicie niezrównoważony. Poszukiwacze PR stale spamują pisarzy, dziennikarzy i blogerów o uwagę.

Serwis o nazwie Help a Reporter Out (HARO) może pomóc złagodzić niektóre z tego kryzysu. Korzystając z tej usługi, dziennikarze mogą znaleźć źródła do wywiadów dla nadchodzących historii. Osoby poszukujące PR mogą monitorować zapytania dziennikarzy i dołączyć do rozmowy, w której mają kwalifikacje, aby wnieść swój wkład.

Możesz zapisać się na prosty e-mail, który wygląda tak:

HARO Email Digest

Oto jak to jest używać HARO jako dziennikarza:

W przypadku niektórych zapytań otrzymają odpowiedzi 50+, a większość ofert, które otrzymuję, jest całkowicie nieistotna. Zmuszają dziennikarza do skakania przez obręcze, aby uzyskać potrzebne informacje.

Warto wiedzieć o dziennikarzach, że są niesamowicie przywiązani do czasu i pracują w krótkich terminach.

Z perspektywy dziennikarza, oto kilka wskazówek, jak wyróżnić zapytanie HARO:

  • Odpowiedz na pytanie podane w Twojej prezentacji. Nie zakładaj, że dziennikarz może zadzwonić. Opowiedz im historię, którą chcesz opowiedzieć z góry-zaproponuj zaplanowanie rozmowy telefonicznej jako kontynuację. Zamiast tego wyślij gotowy do wyceny materiał.
  • Nie wysyłaj ogólnego skoku. Wyślij wyjątkową, fascynującą historię. Podziel się czymś, co wyróżnia się od typowego wybuchu PR.

  • Przestań bombardować pisarza. Dziennikarze pracują w wyznaczonym terminie, ale niekoniecznie wiedzą, kiedy ich praca zostanie opublikowana. Nie bombarduj dziennikarzy kolejnymi pytaniami. Nie nękaj ich na LinkedIn i nie agresywnie rozmawiaj z nimi za pośrednictwem wielu adresów e-mail. Jeśli nie usłyszysz odpowiedzi, przejdź do następnej historii. Nie obrażaj się. Autorzy HARO otrzymują mnóstwo e-maili i nie można na nie odpowiadać.
  • Napisz naprawdę atrakcyjny nagłówek e-maila. Zamiast po prostu odpowiadać na zapytanie, poświęć czas na stworzenie unikalnego nagłówka, który podsumuje propozycję wartości twojej historii. Pamiętaj, że na drugim końcu ekranu komputera jest człowiek. Zrób to naprawdę, naprawdę łatwo dostarczyć wiadomość, a reporter będzie bardziej prawdopodobne, aby otworzyć wiadomość e-mail.
  • Skonfiguruj Alerty Google. Upewnij się, że masz skonfigurowane Alerty Google dla monitorowanych słów kluczowych Twojej marki. Zwłaszcza w przypadku HARO możesz nie wiedzieć, kiedy pisarz przedstawi Twoją historię. Nie bombarduj pisarza pytaniami. Uruchom Alerty Google, aby pomóc ci mieć Oczy szeroko otwarte.

Użyj Narzędzi, Aby Zaoszczędzić Czas

Zaoszczędź sobie czasu i kłopotów związanych z przeczesywaniem arkuszy kalkulacyjnych i wysyłaniem setek wiadomości e-mail. Użyj narzędzi, które zostały opracowane, aby rozwiązać dokładną skalę punktu bólu przy ograniczonych zasobach.

Jednym z przykładów jest BuzzStream-Platforma CRM (customer relationship management), która pomaga specjalistom PR budować relacje, monitorować rozmowy i utrzymywać historyczne zapisy rozmów z platformami PR i medialnymi.

Funkcje obejmują:

  • Zautomatyzowane narzędzia do badania perspektyw budowania linków
  • Zasoby do identyfikacji możliwości kampanii
  • Narzędzia zespołowe do budowania i zarządzania relacjami z influencerami
  • Umiejętność priorytetyzowania ludzkiego, opartego na relacjach dotyku

BuzzStream pozwala zautomatyzować przyziemne zadania, takie jak zapisywanie informacji o kluczowych kontaktach i partnerach. Zespoły mogą również współpracować nad inicjatywami i delegować zadania informacyjne.

Współpracuj z innymi firmami, aby zwiększyć swój PR

Content marketing oznacza, że marki stają się wydawcami i budują własne bazy odbiorców. Firmy, takie jak ty, chcą łączyć się z kluczowymi odbiorcami poprzez PR i dystrybucję.

Połącz siły z innymi blogami biznesowymi, którzy chcą dotrzeć do tych samych odbiorców, co Twoja organizacja. Istnieją dwa sposoby, aby zacząć działać – Post gości na blogach branżowych lub zaproś innych do tworzenia treści na swoim blogu.

Grasshopper, wirtualny system telefoniczny dla przedsiębiorców, wykorzystuje swój blog jako platformę do dawania rekwizytów swoim najlepszym klientom. Firma ma program “prześlij swoją historię” i napisze o swoich klientach, którzy mają coś niesamowitego do udostępnienia. Dla pasikonika PR to nieoceniony sposób na podziękowanie zaufanym partnerom biznesowym.

Grasshopper PR Story Form

Podaj próbki swojego produktu lub usługi

Jednym ze sposobów uzyskania informacji prasowej jest rozdawanie prób lub próbek produktu lub usługi. Skontaktuj się z wybitnymi dziennikarzami i blogerami i zapytaj, czy są otwarci na recenzję produktu. Daj im bezpłatny okres próbny lub próbkę do wypróbowania.

Engadget Phone Reviews

Zawsze Dziękuj

Kiedy dziennikarz, bloger lub inny biznes pisze o tobie lub Twojej firmie — skontaktuj się z nami i podziękuj. Zaoferuj siebie jako źródło przyszłych historii. Umieść swoją organizację jako firmę, która chce się odwdzięczyć i pomóc.

PR to przede wszystkim budowanie relacji. W najlepszym możliwym stopniu zachowaj osobisty kontakt. Zabierz dziennikarzy na kolację jako “dziękuję” (nie łapówkę) za pisanie o Tobie.

Pokaż, że jesteś wdzięczny, a będziesz wyróżniać się z tłumu ludzi, którzy nie są. Dodaj wartość do swojej branży – nie wyodrębniaj jej. Płać, kiedy tylko możesz. Połączenie karmy i nigdy nie wiadomo, kiedy coś małego zmaterializuje się w coś znacznie, znacznie większego.

Najważniejsze Dania Na Wynos

  • PR to nieefektywny i frustrujący wyścig szczurów. Przedzieraj się przez hałas, zerując wyniki, które chcesz osiągnąć.
  • Traktuj PR jak rozwój biznesu. Budowanie kluczowych relacji z dziennikarzami.
  • Postaw się w roli dziennikarza. Twórz znaczące, przekonujące rzuty. Nie “rozpylaj i nie módl się” o salesy przekaz reklamowy.
  • Dostosuj stanowiska do potrzeb i zainteresowań dziennikarzy.
  • Opracuj potężną historię marki, którą możesz się podzielić.
  • Daj więcej niż dostajesz. Podziękuj. Zaoferuj, aby dodać jak najwięcej wartości, jak to tylko możliwe.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts