Zaczynałem swoją karierę jako konsultant marketingowy i byłem tak dobry w kierowaniu ruchu na strony internetowe, że byłem w stanie zwiększyć moją agencję do milionów dolarów rocznych przychodów.
Do dziś, mimo że jestem przedsiębiorcą oprogramowania, wciąż jestem bombardowany ofertami bycia konsultantem marketingowym na mojej stronie Neil Patel. Zdarza się tak często, że dosłownie dostaję ponad 1000 zapytań miesięcznie od firm takich jak twoja, które chcą mnie zatrudnić.
Mimo że mam świetne osiągnięcia w kierowaniu ruchem i sprzedażą oraz mam zachwycające recenzje od klientów, mówię ci, że nie powinieneś mnie zatrudniać, lub jakiegokolwiek konsultanta, który pomoże Ci w marketingu.
Dlaczego?
Ponieważ konsultant nie da ci wyników, których szukasz. Oczywiście, konsultanci mogą pomóc ci rozwinąć twój biznes, do czego zajmę się później, ale są szanse, że nie jesteś gotowy na konsultanta.
Oto dlaczego nie warto zatrudniać konsultanta marketingowego:
Konsultanci nie są cudotwórcami
Wiele małych i średnich firm zatrudnia konsultantów, ponieważ szukają cudów. Nie chcę ci tego mówić, ale żaden konsultant nie weźmie firmy, która robi niewiele w przychodach i szybko ją odwróci.
Widzisz, konsultanci są “konsultantami” nie bez powodu: specjalizują się w jednej rzeczy. W tym przypadku specjalizują się w kierowaniu ruchu na strony internetowe. Ale jeśli masz zły produkt, witrynę o niskiej konwersji lub ofertę, która po prostu nie ma sensu, przyciągnięcie tysięcy odwiedzających do twojej witryny nie naprawi Twojej firmy.
Innymi słowy, musisz dowiedzieć się, jak stworzyć zrównoważony biznes na własną rękę. O to właśnie chodzi w byciu przedsiębiorcą. Gdyby to było łatwe, każdy zrobiłby to zamiast pracować od 9 do 5 miejsc pracy.
Nie zbudujesz wieżowca bez fundamentów
Tworzenie biznesu jest jak budowanie wieżowca. Gdybyś próbował wznieść 80-piętrowy budynek bez solidnego fundamentu, stworzyłbyś niestabilną strukturę, która by się zawaliła.
To samo dotyczy Twojej firmy. Bez dobrego produktu lub usługi oferty, Twoja firma jest zobowiązany do niepowodzenia. Aby temu zapobiec, musisz dowiedzieć się, jak stworzyć model biznesowy, który pozwoli Ci otrzymywać wynagrodzenie za rozwiązywanie problemów innych ludzi.
Nie martw się, Twoja firma nie musi być wyjątkowa. Musi być inaczej. Na przykład, gdy założyłem agencję jakieś 10 lat temu, nie byłem pierwszy w kosmosie. Różnica polegała na tym, że mój zespół przyjął tylko garstkę klientów, abyśmy mogli oferować spersonalizowane usługi, podczas gdy nasi konkurenci koncentrowali się na pozyskiwaniu jak największej liczby klientów, oferując usługi.
Po znalezieniu modelu biznesowego, który działa dla Ciebie, marketing firmy stanie się znacznie łatwiejszy. Nawet najlepsi marketerzy nie mogą odwrócić gównianego biznesu, dlatego musisz skupić się na stworzeniu świetnego produktu lub usługi, zanim porozmawiasz z konsultantem marketingowym.
Musisz iść zanim zaczniesz biegać
Konsultanci są drogimi, a ty nie chcesz im płacić za kręcenie kciukami. Chcesz być w stanie poruszać się bardzo szybko, gdy je przynosisz, ponieważ płacisz je za godzinę lub masz je na miesięcznym koncie.
W celu zapewnienia, że konsultant może pomóc rozwijać swój biznes w szybszym tempie, trzeba być przygotowanym. Poradź sobie ze wszystkimi podstawami i przetestuj wody.
W istocie, trzeba spróbować sprzedać swój własny biznes pierwszy. Od optymalizacji kodu pod kątem wyszukiwarek po budowanie profili w mediach społecznościowych i wdrażanie content marketingu, musisz przetestować te inicjatywy na własną rękę.
Oto co polecam:
- Zoptymalizuj swój kod pod kątem wyszukiwarek – SEO na stronie to nie fizyka. Istnieje wiele przewodników, takich jak przewodnik dla początkujących do SEO i zaawansowany Przewodnik do SEO, które przeprowadzą cię przez kroki, które musisz podjąć.
- Przyspiesz swoją stronę – im wolniejsza jest Twoja strona, tym mniej konwersji i mniejszy ruch otrzymasz. Google Pagespeed może pomóc zwiększyć czas ładowania.
- Załóż bloga – content marketing jest nieco skomplikowany, ponieważ wymaga dużo kreatywności. Niemniej jednak, jeśli przeczytasz ten przewodnik content marketingowy, będziesz na świetnym początku.
- Interakcja w sieci społecznościowej – tworzenie profili społecznościowych to za mało. Potrzebujesz zaangażowania. Bez niego nie będziesz w stanie przekształcić ludzi w fanów i klientów. Zacznij korzystać z narzędzi takich jak bufor, aby rozpocząć działania w mediach społecznościowych.
Jeśli nie jesteś w stanie zrobić wszystkich powyższych rzeczy, zawsze możesz zatrudnić stażystę lub studenta, który Ci pomoże. Ponownie, nie szukaj konsultanta. Szukaj kogoś, kto jest:
- Techniczne – możliwość wprowadzania zmian na swojej stronie internetowej.
- Dobry w czytaniu – możliwość podążania za przewodnikami, do których linkowałem powyżej.
- Dobry w przestrzeganiu instrukcji – w stanie wdrożyć kroki opisane w przewodnikach.
- Szybka realizacja – potrafi pracować wydajnie.
Kiedy zatrudnić konsultantów
Po przetestowaniu wody i spróbować rozwijać swój biznes na własną rękę, można rozważyć zatrudnienie konsultanta. Upewnij się, że zatrudnisz go do konkretnych zadań zamiast wszystkich potrzeb marketingowych.
Dlaczego? Ponieważ konsultanci są specjalistami, co oznacza, że nie są dobrzy w robieniu wszystkiego.
Na przykład, Crazy Egg był coraz ruchu, ale nie wystarczająco dużo klientów. Tak więc wydaliśmy $252,000 na konsultantów konwersji w nadziei na przekształcenie większej liczby odwiedzających w Klientów. Przeszliśmy przez kilku konsultantów, ale w końcu udało nam się to naprawić.
Kiedy uzyskaliśmy wystarczająco wysokie współczynniki konwersji, wiedziałem, że PPC będzie opłacalne. Zatrudniłem więc pilotów wzrostu, którzy byli w stanie skalować naszą płatną akwizycję do ponad 6 cyfr miesięcznie w ciągu 60 dni i sprawili, że kampania była bardzo opłacalna w ciągu pierwszych 30 dni.
W KISSmetrics mieliśmy różne problemy. Kiedy zaczynaliśmy, potrzebowaliśmy więcej ruchu. Wiedzieliśmy, że content marketing zadziała, a nawet założyliśmy bloga. Po prostu nie mieliśmy czasu na wykonanie całego planu. Zatrudniliśmy więc na kilka miesięcy Jona Morrowa, który zwerbował kilku pisarzy i rozpoczął nasze działania content marketingowe.
I tak jak ty, zatrudniałam też konsultantów, kiedy nie powinnam. Niedawno zwolniłem firmę partnerską dla Crazy Egg. Mieli stworzyć i prowadzić program partnerski, ale wykonali straszną robotę. Ale nie mogę ich winić, bo złamałem własną zasadę. Zrobiłem bardzo mało badań na temat marketingu afiliacyjnego, zanim ich zatrudniłem. Ponieważ nie testowałem wód, błądziłem po nieznanym terytorium.
Wniosek
Jeśli chcesz przyspieszyć swój wzrost i wiesz, gdzie możesz skorzystać z pomocy, zawsze możesz rozważyć skontaktowanie się z konsultantem. Ale jeśli szukasz kogoś, kto rozwiąże wszystkie Twoje problemy i odwróci Twoją firmę, konsultant nie będzie w stanie wiele dla ciebie zrobić.
Kiedy rozmawiasz z konsultantami, bądź ostrożny, ponieważ większość z nich jest tylko dla pieniędzy. Powodem, dla którego zrobiłem tak dobrze jako konsultant, jest to, że przyjmowałem tylko klientów, o których wiedziałem, że mogę pomóc. Niestety, większość konsultantów nie przestrzega tej zasady.
Czy uważasz, że powinieneś zatrudnić konsultanta marketingowego?