Pobaw się ze mną przez chwilę.
Wyobraź sobie jakiegoś pijaka błąkającego się po chodniku o trzeciej nad ranem. Ma papierosa zwisającego z wargi i na wpół pustą butelkę piwa, którą sypie w dłoni. Na przemian śpiewa “Paradise by the Dashboard Light”, kopie lusterka zaparkowanych samochodów i szlocha.
Jest smutnym widokiem-dopóki nie poślizgnie się na lodzie przed Twoim domem.
Uciekasz i pomagasz mu wstać. Dziękuje ci, ściska cię w policzek i mówi: “Kocham Cię człowieku.”Dajesz mu jego pustą butelkę, odepchasz go i myślisz, że to koniec.
Kilka dni później jednak dostajesz list pocztą. To od prawnika, prawnika faceta, który poślizgnął się na lodzie przed Twoim domem. Okazuje się, że upadek złamał mu szczękę i skręcił ramię — a teraz chce cię pozwać za koszty leczenia.
Musicie na chwilę odłożyć na bok swoje uczucia dotyczące osobistej odpowiedzialności, lenistwa, chciwości i pogarszającej się kondycji rasy ludzkiej. Potrzebujesz prawnik.
A ostatnie miejsce, w którym będziecie szukać, jest w książce telefonicznej. Zamiast tego zapytasz swoich przyjaciół. Kto do oni polecam?
Google jest teraz w Twoim świecie
Niezależnie od tego, czy szukamy prawnika, mechanika, czy świetnej restauracji, szukamy rekomendacji u naszych przyjaciół. Innymi słowy, patrzymy na ludzi, których zaufanie.
Ta sama zasada obowiązuje w Internecie.
Oceniając każdy fragment treści, zwracamy uwagę na sygnały społeczne. Wpis na blogu z 1,000 akcji Twitter jest oznaką, że prawdopodobnie nie będzie rozczarowany czytając go. To samo z fotografią udostępnioną ponad 600 razy w Google+ lub filmem na YouTube z 5 milionami wyświetleń.
Innymi słowy, dowodem społecznym jest nowy marketing.
Cóż, Google przeniosło ten pomysł na inny poziom dzięki Search Plus Your World (s+YW), funkcji wyszukiwania, która poprawia wyniki dzięki postom, zdjęciom i nie tylko od znajomych. To kolejna intrygująca zmarszczka w ciągle rozwijającej się historii autorstwa i tego, jak może wpływać na rankingi wyszukiwania.
Chociaż S+YW istnieje już od jakiegoś czasu, przyjrzyjmy się, jak wygląda w praktyce dla tych osób, które mogą być nowe w tej koncepcji.
Wypróbuj ten mały eksperyment
Przejdź do Google i wpisz ” Ukryj wyniki osobiste.”
W zależności od tego, kto jest w Twoich kręgach i Kontaktach Google+, otrzymasz zarówno osobiste oraz prywatne wyniki-istotne wskazówki, zdjęcia i artykuły od znajomych-tuż obok innych istotnych treści z sieci.
Oto dwa pierwsze wyniki jakie otrzymałem dla frazy “Ukryj wyniki osobiste”:
Lista Numer jeden pochodzi od dziewczyny, która wdrożyła znaczniki autorstwa Google. Pomaga to, że opublikowała na stronie o wysokim autorytecie-Lifehacker to marka blogowa, którą każdy rozpoznaje.
Drugi wynik pochodzi od faceta, którego tak jakby znam. W rzeczywistości szara ikona głowy i ramion mówi, że ten facet jest w mojej sieci Google+ (oczywiście ma również zaimplementowane znaczniki autorstwa).
Jak myślisz, czyj artykuł kliknąłem? Tak właśnie działa rekomendacja społeczna w poszukiwaniu dzięki S+YW.
S+YW drastycznie zmienił grę SEO
Sprawa wygląda tak: przez S+YW ty i ja nie będzie otrzymuj takie same wyniki w Google dla danej frazy-nawet jeśli jesteśmy połączeni w Google+.
Po prostu nie mamy tego samego profilu historii wyszukiwania.
Oznacza to pomiar naszego sukcesu za pomocą klasycznej metryki SEO — ranking stron – musisz przemyśleć swoją strategię, ponieważ gra się zmieniła.
Zmieniło się tak bardzo, że Danny Sullivan powiedział, że S+YW było najbardziej radykalną transformacją wyników wyszukiwania Google w historii.
Na dłuższą metę oznacza to, że ranking stał się jeszcze bardziej złożonym równaniem. Kogo znasz stał się niezwykle ważnym czynnikiem dla większości wyszukiwań. (Jak zawsze, dyskusyjne jest, czy jest to dobra rzecz, czy nie.)
Kolejny powód do rozwoju sieci Google+
Na przykład, jeśli chcesz znaleźć się w wynikach wyszukiwania sieci dla frazy “Ukryj wyniki osobiste”, musisz zrobić co najmniej cztery rzeczy:
- Utwórz Epicki post na temat ” Jak ukryć osobiste wyniki wyszukiwania w Google.”
- Opublikuj ten post na autorytatywnej stronie.
- Zachęcaj ludzi do linkowania i udostępniania tego postu.
- Rozwijaj swoją sieć Google+.
Chociaż masz kontrolę nad czterema powyższymi krokami w różnym stopniu, to jest to ostatni punkt, nad którym prawdopodobnie masz największą kontrolę.
Oto dlaczego …
Załóżmy, że jesteś w ponad 1000 kręgach, ale masz kolejne 1000 kontaktów Gmail. (Osoby, które mają konta Gmail, mają konta Google+ – nawet jeśli o tym nie wiedzą.)
Oznacza to, że twój całkowity zasięg netto w wyszukiwaniu wynosi ponad 2000 osób. Nie jest tak źle, ponieważ możesz rozszerzyć ten zasięg, po prostu zwiększając swoją obecność i publiczność w Google+ (pokażę Ci, jak poniżej — nie martw się, to dość łatwe).
Ale jest jeszcze lepiej.
Dlaczego Google+ jest lepszą siecią społecznościową
Zobacz, wpływ Twojej sieci na Twitter, Facebook, LinkedIn lub Pinterest nie wykracza poza te domeny mediów społecznościowych.
Twoje treści są chronione (co jest kolejnym powodem, aby nie być cyfrowym sharecropperem).
W Google+ twój wpływ na sieć rozszerza się beyond domena mediów społecznościowych. Śledzi cię we wszystkich produktach Google: recenzje, mapy, Chrome, reklamy, Hangouts, YouTube, Dysk, Kalendarz, Portfel.
Podąża za Tobą w każdym produkcie Google.
To właśnie ludzie mają na myśli, gdy mówią, że Google+ jest warstwą społeczną. I dlatego szef Google+, Vic Gundotra, nazwał Google+ ” Google 2.0.”
Wyszukiwanie zostało ulepszone przez social.
Ponadto, jeśli tweet lub post na Facebooku ma okres przydatności do spożycia wynoszący maksymalnie 30 minut, post Google+ można znaleźć podczas wyszukiwania przez kogoś z twojej sieci … bez względu na wiek.
Jak zbudować swój osobisty wpływ w S+YW
Na szczęście proces zwiększania wpływu S+YW jest dość prosty:
- Kontynuuj tworzenie większej ilości treści – Klasyczne porady SEO, aby rozciągnąć swój zasięg w wynikach wyszukiwania poprzez content marketing, są nadal prawdziwe w świecie S + YW. Jednakże …
- Rozwijaj swój profil w Google+ – Teraz musisz podążać za ludźmi o podobnych poglądach, wchodzić w interakcje z liderami myśli i publikować interesujące artykuły, zdjęcia i obrazy w Google+. Innymi słowy, użyj tych siedmiu sugestii do budowania autorytetu online z Google+.
I pamiętaj, że wzrost Twojej sieci Google+ jest rzeczywiście wykładniczy. Ekspert Google + Mark Traphagen wyjaśnia, co to oznacza w swoim artykule Twoja sieć Google Plus jest potężniejsza niż myślisz:
… jeśli jedna osoba, która ma 10 000 obserwujących Google+ (i/lub inne kontakty Google, takie jak osoby w kontaktach Gmaila) podąża za tobą, zyskałeś możliwość potencjalnie wpływania na wyszukiwanie nie tylko jednej, ale 10 000 innych osób, z których większość nawet nie wie, że istniejesz!
Over to you …
Posłuchaj. Po prostu nie masz takiego zasięgu na Twitterze, Facebooku, Pintereście, Tumblrze lub LinkedIn.
Ten rodzaj zasięgu jest dostępny tylko za pośrednictwem S + YW, co jest jeszcze jednym powodem, dla którego powinieneś uczynić Google+ niezbędnym elementem strategii content marketingowej.
Oczywiście wszyscy potrzebujemy nowej platformy społecznościowej do zarządzania, tak jak potrzebujemy dziury w głowie. Ale oto sprawa … jeśli cenisz swoją reputację i swoją pracę … jeśli chcesz ustanowić autorytet online i zbudować publiczność … jeśli chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie i zwiększyć sprzedaż i możliwości …
To ogarnij się i wejdź na Google+. Chcielibyśmy, żebyś do nas dołączył.
Czeka na ciebie zupełnie nowy świat content marketingu. Poza tym musisz mieć konto Google+, aby zaimplementować znaczniki autorstwa — temat rozmowy do następnego postu w serii mój Autor Rank.
P. S.
Jest to czwarty z mojej serii badającej moc i przyszłość Google+ i autorstwo. Możesz złapać innych tutaj …
- Dlaczego Hunter S. Thompson pokochałby ranking autora (i dlaczego ty też powinieneś)
- Jak algorytm PageRank Google wkręcił pisarza Online (i co zrobili, aby to naprawić)
- Siedem sposobów, w jaki pisarze mogą budować autorytet Online za pomocą Google+
… i upewnij się, że subskrybujesz Copyblogger, aby następny wylądował bezpośrednio w Twojej skrzynce odbiorczej lub czytniku RSS.